Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Micha er nå avlivet fordi eieren fikk ikke leilighet hun kunne ha den i, og det ble for mye styr med omplassering.  :ohmy:  :cry:

6692599[/snapback]

 

Så de avlivet en helt frisk hund fordi de ikke orka styre med omplassering?

 

Det er ikke lov da ... Hva slags veterinær går med på å avlive en hund det ikke feiler noe? ....

6692991[/snapback]

De dro sikkert til 12-kanten (vestfold dyreklinikk). De gjør mye rart. Kjempesnill hund. Men eieren var mer opptatt av å drekke og feste enn å ta seg av hunden, så var kanskje det beste. Hun var 2 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passer lille Rocky i dag. En 10uker gammel flatcoated retriever.

 

Sorry for dårlige bilder. Er ikke lett å få tatt bilder av denne viltre krabaten :)

 

Grrr! *Spise opp alle lekene mine*

 

post-36447-1155984971_thumb.jpg

 

Hva er den lyden? :hmm:

 

post-36447-1155984981_thumb.jpg

 

Aaaw, jeg er så glad i darkness| som leker og koser med meg!

 

post-36447-1155985045_thumb.jpg

 

Huh? Hva skjer? Tar du bilde av meg igjen nå?

 

post-36447-1155985062_thumb.jpg

 

Nå er jeg sliten, gitt! Best å hvile litt..

 

post-36447-1155985080_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da er jeg offisielt kvalm.

 

Hendelsesforløp:

 

Gikk hjemifra rundt kl 0300 for å møte dama på bislett kebab etter at hun hadde vært på byen. var der rundt 0315. Fikk kebaben av dama og spiste opp denne. Det var forresten en liten kyllingkebab, medium, uten tomat og med ekstra hvit saus. Fortærte denne. Pratet litt med noen andre jeg kjente der. Bestemte at jeg, dama og en kompis av oss skulle ta taxi hjem. Han videre mens vi til Alexander kiellands plass. (Folk som kommer fra Oslo burde vite hvor dette er.) Fikk ikke no taxi så vi gikk opp til der dahlsbergstien starter. gikk litt oppover denne til vi fikk taxi som gikk nedover. Satte oss inn, taxi snudde og kjørte oppover i vanlig taxi vis.

 

SÅ!! ja så ut mellom to biler på venstre side kommer det en grå, stor hund (størrelse med en voksen labrador). Taxisjåføren er ikke oppmerksom det. Jeg så den såvidt før det smalt. det samme gjorde de 2 andre i baksetet. Er ikke snakk om mer enn 1 sekund fra den blir oppdaget til den smeller. Taxien, en Mercedes stasjonsvogn, treffer hunden med venstre lykt midt på kroppen. bikkja faller så foran bilen og blir dyttet mot høyre. Før taxisjåføren har forstått hva som har skjedd og får stoppet har bikkja kommet seg over på høyreside av bilen.

 

Bilen bråstopper og hunden bikkja løper videre. sklir litt og faller. løper rett frem i krysset og bak en bil der den setter seg ned og piver/ynker seg. Det er først da vi ser en hund til og eieren. Taxisjåføren lurer på hvor han traff den. Taxisjåføren går ut og sjekker bil og hund sammen med eier. Lar selvfølgelig taksameteret gå.

 

Fy så kvalm jeg ble. Den lyden av å treffe noe. Kan ikke beskrives. Ekkel lyd. liksom et "dump" som kom. Så av noe som blir dratt bortover.

 

Så til skyldsspørsmålet. Jeg må her være klar og si at det er helt klart hundeeierens skyld. Det er båndtvang i Oslo og dette burde spesielt bli fulgt om natten. Det skulle ikke forundre meg om den hunden må til vetrinæren i natt eller morgen. Nå skal jeg legge meg. Enda kvalm. Klokka er 04:06.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...