Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grattis, du må joine den sunne slanketråden for å gi andre tips , råd og veiledning!

 

Det er ganske enkelt egentlig. Bare bli pillenarkoman (Kodein/morfin) i 6 år og så slutt momentant! Da blir du for det første sjuk som ei bikkje og så raser kiloene av deg! 3 måneder i senga ute av stant til og reise seg opp! 2 sykehusbesøk psykedeliske opplevelser og feilmedisinering i noen måneder til også volia!! tynn og frisk.... :!:

 

Tror ikke det skal i helsetråden (LOL)

Lenke til kommentar

Linn C: Selvfølgelig er han det. Er han ikke nydelig?

6594322[/snapback]

 

Jo han er utrolig flott, men tenkte bare siden du en gang sa at du ikke kunne stille han ut osv.

 

:)

6594328[/snapback]

 

Han kan stilles ut, bare ikke i NKK sammenheng. Han er nemmelig ikke en NKK godkjent rase, da de mener dette er en bastard. NHL derimot har godkjent han og jeg kan stille i slike konkuranser.

 

Men jeg er imot konkurranser på denne måten, så jeg gjør det kun for morroskyld på ulike treff vi har. Dog henger han i armen min, og vi gjør ikke noe dommeren ønsker. Men han vinner merklignok det som er. Men han skal ikke stilles i det hele tatt. Dog jobber vi med noen titler innen Norske Redningshunder etterhvert .)

Lenke til kommentar
Linn C: Det var masse "Geisha" hunder på utstillingen.... Der skulle du vært.. Tross alt Norsk Miniatyrhund Utstilling  :D En hel haug med Chiauaer var det også. Vi bullefolk følte oss nesten som Hells Angels i sånnt selskap  :!:

6594503[/snapback]

 

Ja jeg vet... tidligere kunne jeg kommet meg ved å få kjæresten til å kjøre meg, men nå er jeg singel og uten førerkort...

 

Vurderte å dra på utstillingen som er i Oslo i slutten av August, men da måtte det flybilett for meg og hund til, pluss at utstillingen er langt langt unna Oslo sentrum. Taxi hadde blitt dyrt, og ikke begir jeg meg ut på å ta buss i en fremmed by heller

Lenke til kommentar
Linn C: Det var masse "Geisha" hunder på utstillingen.... Der skulle du vært.. Tross alt Norsk Miniatyrhund Utstilling  :D En hel haug med Chiauaer var det også. Vi bullefolk følte oss nesten som Hells Angels i sånnt selskap  :!:

6594503[/snapback]

 

Ja jeg vet... tidligere kunne jeg kommet meg ved å få kjæresten til å kjøre meg, men nå er jeg singel og uten førerkort...

 

Vurderte å dra på utstillingen som er i Oslo i slutten av August, men da måtte det flybilett for meg og hund til, pluss at utstillingen er langt langt unna Oslo sentrum. Taxi hadde blitt dyrt, og ikke begir jeg meg ut på å ta buss i en fremmed by heller

6594542[/snapback]

Hva?

 

Du får jo bo hos meg og låne min Volvo V70?

Lenke til kommentar
Det er vel ingen regel som sier at mindre hund trenger mindre mosjon, det er alt etter hva du venner dem til, jeg vet om en Dverg Pincher, den går 4 timer i skogen uten å svette, hehe.

6591347[/snapback]

 

Hunder "svetter" ikke så mye uansett. Den Dvergpinscheren "trenger" ikke 4 timers tur i skogen, men den kan! Det er stor forskjell. Dvergpinschere er veldig fine slik, de trenger ikke, men kan om du venner dem til det.

 

Ja jeg har dvergpinscher ;)

 

Og jo, det har mye å si på størrelsen, men også en del å si på rase. Noen småhunder er fremdeles arbeidshunder på lik linje med de store, som dvergdax for ekempel, som er en ypperlig jaktkamerat.

 

Min neste hund blir muligens en chihuahua , eller bare en dvergpinscher til :love:

6593886[/snapback]

 

Jepp, det stemmer, litt klønete skrevet av meg,

De trenger ikke 4 timer, men den kan :)

 

 

Dverg Pincher er en nydlig rase, litt morsomt at den stiller i samme gruppe som Presaer osv :)

Lenke til kommentar
Den stakkars lille bissevovven min sloss med en rødrev i går :(

Måtte til dyrlegen i går kveld for å sy 6 sting i overleppa.

Det rare er at ingen hørte en eneste lyd... Hunden sto i løpestrengen på utsiden av huset, og ingen av oss la merke til noe før vi skulle slippe henne inn om kvelden. Hun silblødde fra leppa, og reven hadde hun forsøkt å grave ned lengst bort fra huset!

Skal se om jeg finner kameraet for å ta bilde av pasienten og jakttrofeet.

Er det noen som vet om det er vanlig at rødrev går til angrep på bikkjer i bånd?

6594258[/snapback]

 

 

Nei, det er vel strengt tatt ikke så veldig vanlig tror jeg... Sikker på det ikke var en skabb rev da?? De blir jo fort litt smågale av seg.. :ermm:

Lenke til kommentar
Brudern har skaffet seg en liten valp på 2 måneder. Visstnok en blanding mellom en rottweiler og en schaeferhund. Tror han kommer til å bli ganske stor.  :)

6586657[/snapback]

Utrolig skjønn vofs!! :love:

 

 

Mer av min valp :)

http://img74.imageshack.us/img74/3374/lockheedmekd2.jpg

 

Ikke verdens beste bilde, men valpen vises hvertfall, dustete overeksponering :)

6586687[/snapback]

Gratulerer med flott valp! Lucky bastard! :p

 

 

http://img154.imageshack.us/img154/3346/p1010006tr0.jpg

Greyhounden våres <3 Trykk på bildet for STOOORT bilde ;)

6587205[/snapback]

Flott vofs! :)

 

 

 

 

Den stakkars lille bissevovven min sloss med en rødrev i går :(

Måtte til dyrlegen i går kveld for å sy 6 sting i overleppa.

Det rare er at ingen hørte en eneste lyd... Hunden sto i løpestrengen på utsiden av huset, og ingen av oss la merke til noe før vi skulle slippe henne inn om kvelden. Hun silblødde fra leppa, og reven hadde hun forsøkt å grave ned lengst bort fra huset!

Skal se om jeg finner kameraet for å ta bilde av pasienten og jakttrofeet.

Er det noen som vet om det er vanlig at rødrev går til angrep på bikkjer i bånd?

6594258[/snapback]

 

 

Nei, det er vel strengt tatt ikke så veldig vanlig tror jeg... Sikker på det ikke var en skabb rev da?? De blir jo fort litt smågale av seg.. :ermm:

6596140[/snapback]

Yup det tenkte eg også på. De er jo ganske sky den dyrene der og den må sikkert vært syk eller uvanlig nyskjerrig.
Lenke til kommentar

Linn, har ikke du bodd i Stavanger som lærling? Har lest det et annet sted. Og her står det at du har hund. Blir ikke budsjettet sprengt? Skal selv til Stavanger for å gå på skole. Kan ikke skjønne hvordan du har fått penger til det. Jeg skal først ha meg hund når jeg vet jeg har penger til det, og det er ikke de to påfølgende årene iallfall.

 

men kan jo også hende at det bare er en valp.

 

Hmm.. Kan jo prøve å bidra litt til emnet også, når jeg først er igang. Om to år tror jeg at jeg skal skaffe meg en Jack Russell Terrier. Det er fordi den er liten og dermed er det mindre "ork" å ha den på dårlige dager, blandt annet. Vi vet alle at slike dager kommer. Ellers leser jeg på nettet at den kan leveres både som familiehund og jakthund, og at den har jakt i blodet. Det var jo litt leit, egentlig. Vil ikke ha en hund som kanskje kan følge jaktinnstinktene, og vil heller ikke dope den i lydighetstrening for å forhindre det. Er hunden slik, får jeg finne meg en annen. Men slik situasjonen er nå har jeg ikke satt meg skikkelig inn i det, siden det enda er en halv evighet til. Skal lese bøker når det nærmer seg. Sånn. Nå er dere oppdatert på Instys hundesituasjon.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Er faktisk flere som har gått på den smellen og trodd at jack russel terrieren er fine daffe hunder. Har hittil ikke truffet en eneste jrt som ikke var smålig adhd og energetisk. Vi snakker tross alt en TERRIER med store bokstaver i en liten kropp. :p

 

 

De er flotte da og det er sikkert rolige individer av rasen.

Lenke til kommentar
Såvidt eg har forstått det kan man trene med de og alt men ikke få noen titler hos de så lenge hunden ikke er godkjent hos nkk. Eller var det bare de hundene som var i forbudslisten som ikke fikk være med?  :hmm:

6597013[/snapback]

 

Forbudte raser får ikke delta nei.

 

Men da undrer jeg på hvordan de kan håndheve dette, om NKK-registrering ikke kreves? Jeg kan jo troppe opp med amstaffblanding og hevde det er noe helt annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...