Jump to content

Uxzuigal

Medlemmer
  • Content Count

    4427
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

212 :)

About Uxzuigal

  • Birthday 11/04/1986

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Eller... så kan det hende folk satt pris på den innovative løsninger i produksjonen av The Mandalorian, samt at det er en ganske underholdene historie for mange. (Og om du ikke vet hva den tekniske bragden med the Mandalorian var, anbefaler jeg å ta en titt på hvordan det ble produsert). The Witcher var for meg mer underholdene - men det gjør det ikke automatisk til en bedre serie.
  2. Det er bedre å lappe skroget enn å pumpe ut vannfra båten.
  3. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste hos Activision Blizzard bryr seg om saken. Ganske tonedøvt å hevde noe annet. Det som skjer i statene er grusomt. Utviklere og utgivere består av mennesker, at de vil tjene penger gjør de ikke hjerte, tanke og føleseløse.
  4. Bioware hadde et bra konsept som ble forskrudd. De brenner fremdeles for Anthem, ellers hadde det ikke vært folk som jobbet med det.
  5. De blir vel dratt ned på samme nivå som kundene sine.
  6. For min del er alle Trackmania spillene sin naming convention såpass rotete nå at jeg ikke lenger vet hva som er hva. Kombinert med verdens desidert verste launcher og in game menyer så fungerer ikke lenger spillene som de skal heller for min del pga. account rot fra deres side. Selv med steam kjøpte spill.
  7. Scam? Nei, det blir å trekke strikken for langt. Historiens mest udugelig bruk av ressurser og offer for feature creep? Uten tvil. Hvorvidt det er kriminielt dårlig, vil tiden vise. Jeg håper at spillet kommer ut en dag, men har mine tvil.
  8. Hvor ble det av PUBG? Det samme spørsmålet ble stilt om Blockbuster.
  9. Det er nok noe mer komplisert enn den gjennomsnittlige bransjen, selv innen tech. Spillutvikling handler om å balansere en rekke systemer som krever mye, grafikk ,audio og utvikle helt ny teknologi på toppen av det for å få det til å fungere - så skal du i tillegg ta hensyn til millioner av konfigurasjoner på PC, og utvikle til konsoler samtidig. Kaster du inn feedback fra brukergrupper som er såpass negativ, eller graverende at man må endre ting - så er det ikke vanskelig å få 10mnd ekstra utviklingtid. Store "uventede" problemer er ganske vanlig. Man forventer problemer, men hvor store de er og hvor vriene de er å løse er det vanskelig å estimere. Men det er ikke lett å se utenfra - bransjen er i stor grad lukket - bla. fordi det er konstante endringer hele tiden for å tilpasse seg. En liten endring kan medføre at man må endre hele systemer.
  10. Man vet ikke hvorvidt man kan holde en launch 100% sikkert, noen gang. Det er mange faktorer i bransjen som spiller inn... Mister et firma nøkkelansatte er det ikke bare å "finne nye" helt uten videre. Overtid er vanlig i alle bransjer med deadlines, det er begrenset hvor lenge man kan utsette ting, pga. drift mm. Dette er en bransje som er langt mer komplisert enn det folk ser utenfra.
  11. Problemet er at det er så sinnsykt mange misforståelser rundt opphavsrett. Man kan ikke beskytte enkelte dansemoves, det er del av en større koreografi - og kun koreografi kan beskyttes.
  12. "Jeg har et konsept. Jeg skal selge melk, jeg har noen nye kartonger som er super fancy, de holder på melken minst tre ganger så lenge som Tine og Q sine. Den skal også koste det samme, kanskje litt mindre enn melken deres. Såklart fra Norske kuer. Jeg selger produktet som jeg annerkjenner at ikke er helt der det skal enda, med lovnad om at alt blir bedre- bare du gir meg mer penger. Men enn sålenge får du 0.7 liter melk, som varer halvparten av tiden som Tine sin melk, og attpåtil er fra belgiske blå. Skal også nevnes at jeg nå har nesten vært konkurs to ganger, men i det minste har jeg kjøpt meg en massiv villa. Mine tildligere erfaringer innebærer massiv krangling med utgivere og andre utviklere, beskyldninger om vaporware. Time magazine og samtlige eksperter har liten eller ingen tro på meg, men jeg vet best såklart. Sånn ellers er jeg mål for et søksmål om misbrukte rettigheter som jeg ikke helt usannsynlig kan komme til å tape med mindre jeg klarer å omskrive hele spillet lynkjapt til å ikke bruke en eneste linje eller referanse til den forrige melkemotoren vi brukte." Ser du ikke problemet med slikt? Feature creep er en farlig ting, og har blitt advart om for lengst. Sunk cost udyret durer derimot fremover i full fart. Chirs Roberts er en "idea guy" uten styring.
×
×
  • Create New...