Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at du må vente på bagasjen når du lander på OSL, så sjekke det inn igjen før innsjekk for flighten til Førde stenger, dvs 40min før avgangen går. Kan være knapt med tid når det kommer til to forskjellige selskaper.

Endret av akira7
Lenke til kommentar

Står jo på hjemmesiden til Wideroe da. Nå jobber jeg ikke for SAS gruppen, så svaret er gitt ut ifra det jeg har sjekket på hjemmesiden til Wideroe. 40min tok jeg i betraktning at han reiser i økonomi. Du har sikkert reist i øko-ekstra eller business og fått sendt bagasjen 30min før.

Endret av akira7
Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser planlegger en utenlandstur i begynnelsen av august som en slags avslutningstur før alle flytter til forskjellige byer for å studere. Har sett på både sydenturer og storbyferier, men har landet på sistnevnte, da soling og drikking på stranden fort blir litt ensformig. Planlegger å være der i minst en uke. Har litt stramt budsjett, da de fleste allerede har booket noen turer i sommer. Noen tips til et greit og billig reisemål der det er et bra uteliv og mye og se?

 

Har vurdert Praha da det er en fantastisk og billig by, men det er gjerne ikke en utelivdestinasjon for folk i aldersgruppen 18-20? Takker for tips :)

Lenke til kommentar

Dere burde vurdere Istanbul dersom dere vil ha et billig sted, mye å se samt uteliv. Jeg har vært der flere ganger, men kun èn gang på budsjettreise, og da var jeg der i 9 dager med et totalt forbruk på 6500 kr inkl hostell i Sultanahmet (der hvor flesteparten av turistene opphholder seg). Flybillettene kom utenfor denne summen, men jeg betalte rundt 1600 kr med KLM (dette var i desember da).

 

I bydelen Beyoglu og Taksim finner man utesteder, men her kan jeg egentlig ikke anbefale noe da jeg ikke er særlig glad i å gå ut på byen.

 

Mat og drikke fåes billig dersom man styrer vekk fra de mest åpenbare turiststedene rundt den blå moske og Ayasofya (langs trikkeskinnene, og der er det dyrt). Sjekk ut tripadvisor eller lonely planet sitt thorn tree forum dersom dere vil ha konkrete tips om utesteder o.l.

 

Det kan fort bli veldig varmt i Istanbul i august, men det kan også være regn. Da jeg reiste via Istanbul fra øst-Tyrkia i fjor august så regnet det som om det skulle vært på Vestlandet.

 

Polen er også et billig reisemål, også her er det mye å se. Jeg har bare vært i Warszawa, men jeg har hørt gode ting om Krakow hva angår uteliv.

Endret av JoeSchmo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Du betaler 25$ i skranken for innsjekk av baggasje.......

 

Sist jeg var i Ams var securityfyren kjip og måtte gå i gjennom sekken min selv om det ikke var noe der som ikke skulle være der (pc og det der tatt ut)......trakassering spør du meg.

 

Mht bagasje med Delta ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Syns det er så mye dill dall med security (fingeravtrykk i USA , skulle tro det var fengselsopplegg.....ikke spes hyggelig).........i tillegg flyr man fra nord blir det fort 1 dag ekstra reisetid.

 

Ingen som tvinger deg til å reise til USA, Israel, Russland eller andre "høysikkerhetsdestinasjoner" da. En tur til Danmark er jo også en ferie...

 

Vel og bra det.....men skal man på WrestleMania er det alltid i Junaiten (fans vil ha WM i London men tviler Vince vil ta sjansen.......tidsforskjeller osv)

 

Har vært i Dk men det var 100 år siden , ca '95......aldri vært i Køben dog , bare Jylland/Legoland.

 

Man blir vel puttet i en "camel clutch" av politiet hvis man har på seg Hulk Hogan t-shirt i Iran , ho ho....."you don't respakk de wrestling , Iran namber one !"

 

(intern wrestlingspøk.....ja ja)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hvor strenge er Norwegian på håndbagasje? Skal fly Kr.sand - Bergen uten innsjekket bagasje. - Fant ut at jeg hadde en koffert som var håndbagasjestørrelse.

 

"Du må ha med deg BOOKINGREFERANSEN og et GYLDIG FOTO-ID under reisen.

Passasjerer med håndbagasje kan gå direkte til gate." - Betyr det at jeg kan gå rett til gate bare med arket med referansenummer?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Det kan fort bli veldig varmt i Istanbul i august, men det kan også være regn. Da jeg reiste via Istanbul fra øst-Tyrkia i fjor august så regnet det som om det skulle vært på Vestlandet.

 

Polen er også et billig reisemål, også her er det mye å se. Jeg har bare vært i Warszawa, men jeg har hørt gode ting om Krakow hva angår uteliv.

Takk for gode tips! Istanbul ser fantastisk ut, men vi har dessverre bare 1 - 12 august til rådighet, så gjerne ikke det beste tidspunktet for en eventuell reise. Skal definitivt vurdere Polen! Vi har dog alle vært i Krakow og sett det som er av severdigheter, men Warszawa er et godt alternativ, og ligger i tillegg rundt samme prisklasse som Praha :) Får lese oss litt opp på de forskjellige byene.

Lenke til kommentar

Har flere ganger advart folk mot å reise til Hellas under kaoset der. Nå er kraftverk på konkursens rand og klarer de ikke få tak i hundre vis av millioner for å betale for mere gass må gasskraftverkene stoppes. Turister klarer seg kanskje uten luftavkjøling, men verre blir det med betalingsterminaler, minibanker, telekommunikasjon og flyplasser om det blir slutt på strømmen.

 

http://e24.no/makro-og-politikk/ekspert-hellas-kan-bli-moerklagt/20240728

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...