Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ahh, wow. Nå koster det 6148,- Og det begge veier!

 

Takk for tipset. Jeg hadde bare planlagt en vei, og så bestille nytt fly når jeg skal hjem til jul. Men bestiller likså godt begge veier nå. Dette var i grunn veldig rart. Men tusen takk :)

 

Blir vel enda litt billigere enn det til NY? Men usikker hvor mye lengre reisetiden blir for deg, og om det da blir verdt det.

Endret av Punainen
Lenke til kommentar
ahh, wow. Nå koster det 6148,- Og det begge veier!

 

Takk for tipset. Jeg hadde bare planlagt en vei, og så bestille nytt fly når jeg skal hjem til jul. Men bestiller likså godt begge veier nå. Dette var i grunn veldig rart. Men tusen takk :)

Da er du ikke flink til å lete, finner flere flighter til rundt 4500 til Philadephia rundt 20.august. Siden du ikke har sagt noe regner jeg med at det er OSL du skal reise fra.
Lenke til kommentar

Reiser som utvekslingsstudent til Japan sent i sommer/tidlig i høst, og kommer til å få tilsendt billetter i løpet av juni.

 

Hvilke rute tror dere det blir? Reiser fra Oslo til Tokyo. Utifra det jeg har sett er det Aeroflot fra Gardermoen via Moskva som er rimeligst, og Finnair via Helsinki var heller ikke så verst. De kan jo også ha avtaler med selskaper.

 

Noen som vet noen vanlige reiseruter mellom Oslo og Tokyo?

Lenke til kommentar

Finner Staganger - Philadelphia med BA til ca. 4800, masse dager.

 

Det er riktignok via Heathrow med terminalbytte der...

 

Ok. Jeg foretrekker å fly via AMS. Har aldri tatt å fly via Heahtrow. Er det mye kaos? Med tanke på det er OL snart.

Lenke til kommentar

Reiser som utvekslingsstudent til Japan sent i sommer/tidlig i høst, og kommer til å få tilsendt billetter i løpet av juni.

 

Hvilke rute tror dere det blir? Reiser fra Oslo til Tokyo. Utifra det jeg har sett er det Aeroflot fra Gardermoen via Moskva som er rimeligst, og Finnair via Helsinki var heller ikke så verst. De kan jo også ha avtaler med selskaper.

 

Noen som vet noen vanlige reiseruter mellom Oslo og Tokyo?

 

Utvekslingsorganisasjonene velger sjeldent "det billigste". Til mitt utvekslingsår i USA reiste hele Europa-delegasjonen med BA, fra våre respektive land til LHR og samme fly fra LHR til ORD, og deretter fra ORD til våre endelige destinasjoner.

 

OSL-CPH-NRT (SAS)

OSL-FRA-NRT (JAL, ANA eller DLH. Kult, kanskje du får 787'en?)

OSL-HEL-NRT (Finnair)

 

Er noen eksempler på greie reiseruter.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal ta meg turen til Helsinki nå på fredag (hjemreise på tirsdag). Tror jeg snart må begynne på billappen, er jo umulig å finne en passende flyreise når man avhenger av å bli kjørt av foreldre :blush:.

 

Klarer noen finne utreise i 15-16 tiden fra SVG eller senere og ankomst i Helsinki før 23:30 (Norwegian), og uten at det koster 7-15000 kr?

Lenke til kommentar

Noen spørsmål som noen forhåpentligvis har svar på.

 

1. Skal fly med British Airways fra Oslo til NY via Heathrow, alt bestilt fra hjemmesiden deres. Videresender de baggasjen? Er det noe mer jeg må tenke på? Mellomlanding på 1,5 time.

 

2. Internt i USA skal vi blant annet fly med Delta og Virgin America, jeg ser disse har ekstra baggasje gebyr på 25 dollar. Betaler man dette når man møter opp eller før? Andre ting vi bør tenke på?

 

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Hvor mye er det å spare på å dra til gardemoen, og vente et par dager åp tilbud som dukker opp? Skal på interrailtur. Og tenkte at denne gangen skulle jeg droppe toget gjennom sverige og danmark, kan evnt ta ferje.

 

Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Hvor mye er det å spare på å dra til gardemoen, og vente et par dager åp tilbud som dukker opp? Skal på interrailtur. Og tenkte at denne gangen skulle jeg droppe toget gjennom sverige og danmark, kan evnt ta ferje.

 

Noen som har noen erfaringer?

Man får ikke lengere billigturer om man drar til flyplassen om det er det du tror. Prisene går opp den siste dagen for de som kjøper da er som oftest nødt til å kjøpe.

 

Hva med Ryanair ned til kontinentel eller ungdommsbillett med SAS? http://www.sas.no/Tilbud-og-priser/Priser/Ungdomsbilletter/

Lenke til kommentar

Reiser som utvekslingsstudent til Japan sent i sommer/tidlig i høst, og kommer til å få tilsendt billetter i løpet av juni.

 

Hvilke rute tror dere det blir? Reiser fra Oslo til Tokyo. Utifra det jeg har sett er det Aeroflot fra Gardermoen via Moskva som er rimeligst, og Finnair via Helsinki var heller ikke så verst. De kan jo også ha avtaler med selskaper.

 

Noen som vet noen vanlige reiseruter mellom Oslo og Tokyo?

 

Utvekslingsorganisasjonene velger sjeldent "det billigste". Til mitt utvekslingsår i USA reiste hele Europa-delegasjonen med BA, fra våre respektive land til LHR og samme fly fra LHR til ORD, og deretter fra ORD til våre endelige destinasjoner.

 

OSL-CPH-NRT (SAS)

OSL-FRA-NRT (JAL, ANA eller DLH. Kult, kanskje du får 787'en?)

OSL-HEL-NRT (Finnair)

 

Er noen eksempler på greie reiseruter.

 

Takk for det. Har fått høre at vi reiser sammen med de andre som organisasjonen skal sende fra Norden. Dette er Finland, Sverige og Norge. Da antar jeg at det blir ruten via Finland, så de sparer penger ved at finnene ikke må mellomlande.

Lenke til kommentar
Har fått høre at vi reiser sammen med de andre som organisasjonen skal sende fra Norden. Dette er Finland, Sverige og Norge. Da antar jeg at det blir ruten via Finland, så de sparer penger ved at finnene ikke må mellomlande.
Tipper saken er at Finnair har hatt masse billige biletter til Asia i det siste, mellomlanding eller ikke.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...