Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får vel slenge meg med i denne diskusjonen jeg også :) Fikk dessverre ikke sett dokumentaren, men etter å ha lest gjennom stort sett hele tråden nå, har jeg gjort meg opp noen meninger om ditt og datt.

 

Det at noen spør hvorfor disse utenomjordiske vesene gidder å dra helt ned til jorda bare for å lage noen mønstre i kornåkere - vel, er det så mye bedre det at vi drar til månen og markerer oss med et flagg? Mulig at å lage disse fasinerende sirklene er deres måte å komunisere med jorda på.

 

Så til disse lysene noen har nevnt. Det kan rett og slett være elektisk energi. Det kan oppstå slike bare helt plutselig, f.eks. ved at de kommer ut av kjøkkenvasken eller lignende.

 

Så er det noen som mener at mannen som manipulerte den videoen (med lysa som lager den lille kornsirkelen), ikke snakker sant. Hvorfor i all verden skulle han lyve om det? En ting er 100 % sikkert, og det er at det er mange som lager slike kornsirkler kun for å få oppmerksomhet. Vet ikke om 80 % av alle kornsirkler er bevist menneskelagd (som var nevnt tidligere), men det skulle ikke forundre meg. Mange gjør det for PR, sånn er det bare.

 

Hvordan de resterende 20 % av kornsirklene er laget er det ingen som vet. Selv vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, men jeg vil tippe at det har noe med naturen å gjøre. Det som i mine øyne er en mulighet, er at de overnevnte elektriske kulene går i en slags symetrisk bane, tiltrukket av jordas magnetfelt. Siden dette er et flere 10-år gammelt mysterium blant mange av verdens forskere, tviler jeg på at den endelige løsningen vil komme her på HW-forumet.

 

Hvis det er noen som har noen linker til flere videoer, så hadde det vært fint hvis dere la ut de :)

Lenke til kommentar
Jeg får vel

Det at noen spør hvorfor disse utenomjordiske vesene gidder å dra helt ned til jorda bare for å lage noen mønstre i kornåkere - vel, er det så mye bedre det at vi drar til månen og markerer oss med et flagg? Mulig at å lage disse fasinerende sirklene er deres måte å komunisere med jorda på.

5927134[/snapback]

 

På mange måter er det bedre at vi drar til månen, det mest naturlige er å tenke på avstandsforskjellene, men man også tenke på at vi ikke visste om det var liv eller ei på månen, vi gikk ut for å oppdage det, ikke for å tegne.

 

Men, så kan man spørre seg om hvordan de kom ned på jorden uten og bli oppdaget, jeg tror ingen kom ned på jorden så jeg spør meg det ikke, men la oss si jeg trodde det, da ser jeg ingen annen mulighet enn at de fkatisk aktivt måtte på en eller annen måte hindre oss i og se dem.

 

Og da må de ha visst det var folk her, og da må det vel være bedre at vi drar til månen uten å gjøre annet enn å dra, plante flagg, og dra igjen?

Endret av warpig
Lenke til kommentar
På mange måter er det bedre at vi drar til månen, det mest naturlige er å tenke på avstandsforskjellene, men man også tenke på at vi ikke viste om det var liv eller ei på månen, vi gikkk ut for å oppdage det, ikke for å tegne.

Hvis disse vesene er såpass intelligente som mange tror og håper, vet man ikke hva de er ute etter. Kanskje å lage en kornsirkel er deres måte å markere seg på, slik vi gjør med flagg. Selv om de hadde laget kornsirkler, ville de fortsatt rukket å oppdage det de ville.

 

Men, så kan man spørre seg om hvordan de kom ned på jorden uten og bli oppdaget, jeg tror ingen kom ned på jorden så jeg spør meg det ikke, men la oss si jeg trodde det, da ser jeg ingen annen mulighet enn at de fkatisk aktivt måtte på en eller annen måte hindre oss i og se oss.

Siden ingen kan bevise at de faktisk har sett et utenomjordisk vesen, er det heller ingen som vet hvordan disse ser ut (hvis de i det hele tatt finnes). De kan for alt vi vet være gjennomsiktige, og derfor svært vanskelig å få øye på.

Lenke til kommentar
Her kan dere se når den ene sikelen blir laget. Jeg synes det ser ekte ut, men det er sikkert noen her som har peiling og kan se om den er ekte eller ikke.

 

--->Kornsirkel.avi

5927244[/snapback]

Som sakt, viste de hvordan de gjorde det på datamaskin. De ser også at kameraet ikke følger de hvite lysene, noe som kan bety at de er settet inn etterpå.

__

EDIT: Hvis de virkelig skal imponere, burde de heller laget korn-sirkler som dekker et langt større areal.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Forresten, når jeg tenker på det, hvis jeg var en alien-tenåring, og virkelig ville kødde litt med disse dumme jordboerne, så er det nettopp en slik tøvete "kryptisk" melding som på den CD'en jeg ville sent. Og det bilde av den Alien'en, plukket rett ut fra de dumme jordboernes TV-programmer om aliens.

 

Jeg kan aldri se for meg at den meldingen er noe i nærheten av seriøs. Men en kødde-melding for å leke med oss, den kjøper jeg heller.

 

Men jeg tror nok at det til syvende og sist er noen dyktige jordboere som har iverksatt hele greia. ;)

Lenke til kommentar
Forresten, når jeg tenker på det, hvis jeg var en alien-tenåring, og virkelig ville kødde litt med disse dumme jordboerne, så er det nettopp en slik tøvete "kryptisk" melding som på den CD'en jeg ville sent. Og det bilde av den Alien'en, plukket rett ut fra de dumme jordboernes TV-programmer om aliens.

 

Jeg kan aldri se for meg at den meldingen er noe i nærheten av seriøs. Men en kødde-melding for å leke med oss, den kjøper jeg heller.

 

Men jeg tror nok at det til syvende og sist er noen dyktige jordboere som har iverksatt hele greia. ;)

5927337[/snapback]

Faktisk den mest interessante betraktningen jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar
Her kan dere se når den ene sikelen blir laget. Jeg synes det ser ekte ut, men det er sikkert noen her som har peiling og kan se om den er ekte eller ikke.

 

--->Kornsirkel.avi

5927244[/snapback]

 

 

Noen andre enn meg og kameraten min som ikke får vist denne? Får feilmelding både i winamp, mediaplayer og vlc. Til og med explorer.exe klikker om jeg åpner mappen som filen ligger i. Har hatt det samme problemet med noen få andre videofiler.

 

explorer.exe har et problem og må lukkes. Vi beklager det inntrufne.

Hvis du holdt på med noe, kan informasjonen din.....

 

 

Edit: Har holdt på hele natten nå, fjernet nesten alle programmene på pc'n. Nå fungerer klippet.

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å vite hva man skal tro, det er jo aboslutt et ganske merkelig fenomen. Før det dukker opp mer håndfaste bevis så er jeg verken for eller imot denne romvesen teorien.

 

Det skal også sies at jeg aboslutt tror at vi ikke er alene i universet, å tro noe annet syns jeg er ganske naivt.

Lenke til kommentar
Spilte det av i BSPlayer, funket utmerket.

5927627[/snapback]

Hadde problemer med å laste nedi går (prøvde bare en gang, da) men i dag funka det utmerket.

 

Og det er tydelig at kamerapersonen har sentrert kameraet der midtsirkelen vil dukke opp, og det lenge før sirkelen begynner å vise seg. Kan jo være en tilfeldighet, eller at han har sett noe der som ikke synes på videoopptaket, men det virker litt tvilsomt. Men ikke beveger han kamereaet i det hele tatt, og ikke zoomer han inn eller ut eller noe som helst. Han hadde med andre ord veldig veldig flaks med utsnittet.

 

Litt på samme måte som han som hadde sittet i midten av en sirkel på natten, og sett len lysende kule der inne sammen med ham. Når lyskula forsvant, så la han seg og sovna umiddelbart (yeah, right... man får selvsagt sove umiddelbart etter å ha sett og opplevd noe slikt), og morgenen etter kom vennene hans som hadde sett lyset fra to hundre meter unna bort til ham (yeah, right. Akkurat som om de ikke var nysgjerrig på å prate med ham med en gang, eller i det minste ville sjekke om han var ok.)

 

Begge deler virker bare ikke naturlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det ultimate hadde jo vært en sirkel i noe annet enn korn. De prata jo om det i filmen. Hvis det f.eks. ble oppdaget en geometrisk avansert sirkel/figur på finnmarksvidda som har en diameter på 2-3 kiliometer. Da hadde det vært tilnermet umulig å lage den over natten, uten å bli oppdaget.

 

Personelig så mener jeg at troverdigheten synker en del når korn er hovedmediumet til disse sirklene.

Lenke til kommentar
Det ultimate hadde jo vært en sirkel i noe annet enn korn. De prata jo om det i filmen. Hvis det f.eks. ble oppdaget en geometrisk avansert sirkel/figur på finnmarksvidda som har en diameter på 2-3 kiliometer. Da hadde det vært tilnermet umulig å lage den over natten, uten å bli oppdaget.

 

Personelig så mener jeg at troverdigheten synker en del når korn er hovedmediumet til disse sirklene.

5928412[/snapback]

Noe sånt noe hadde vert frakt.

Det hadde vel vakt mye oppmerksomhet, redsel, osv...

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på de prøvene som ble tatt av de utenomjordiske metallkulene.

Hadde det virkelig vært utenomjordiske ville ikke sansynligheten for at militæret hadde konfiskert prøvene promte vær svært stor?

 

Var det virkelig inteligens fra en annen planet hadde stedet blitt avstengt og fult av teknikere fra det britiske forsvaret hadde endevendt åkeren og avlinga hadde blidt forbudt å omsette i markedet grunnet helserisikoen forbundet med å spise korn som var utsatt for bestråling og metaller av ukjent oprinnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...