Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Har i alle år trodd at kornsirkler har vært en god spøk som mange har drevet med. Det vil hvertfall si helt til jeg begynte å se den heller særdeles gode dokumentaren på TV Norge nå om fenomenet.

 

Av det de viste frem var blant annet resultatet av en binærkode NASA sendte ut i 1979 som ble laget i billedlig form i en kornåker ved den samme senderen som ble brukt for å sende binærkoden ut, dog var innholdet endret en del. Les mer om det her, og se bildene :)

http://www.cropcircleresearch.com/articles/arecibo.html

SETI hadde og en pressemelding om det men den gir nå 404.

 

De viste og en film fra en forskergruppe som drev og undersøkte en slik sak i Norge, når forskeren la hendene ned mot bakken ble de totalt hvite og prikkete, nesten som en skulle tro at de var iskalde. Kan ikke si at jeg fikk med meg en logisk grunn til akkurat det..

 

Må si at jeg ble veldig imponert og begynner å bli veldig skeptisk på om det faktisk er en spøk fra ende til annen.

 

Hva mener dere andre om dette, er det en utrolig god spøk eller noe ekte?

 

Så noen bilder til slutt:

http://www.cropcircles.net/photographsofcropcircles2002.htm

http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/Aldbo...-2005.07.24.jpg

http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/East-...d2005.07.03.jpg

Du er bra flink hvis du klarer å lage slike, hvorav ganske så mange deler de gylne snitt presis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men at videokamera og annet elektrisk utstyr klikket er ikke noe problem å forklare... siden det var bevisst stor elektromagnetisme har ikke småelektronikk noe det skulle ha sagt, det tåler det rett og slett ikke..

Spørsmålet er hvordan elektromagnetismen havnet der :hmm:

Lenke til kommentar
"Vokt dere for falske gaver". For gåsehud bare tanken.  :ohmy:

Særdeles spennende dokumentar, men mye av det var sikkert hypa. Men at noe av det er from outer space kan godt hende. Må jo være noe av det siden militæret altid er rask på pletten.

5916192[/snapback]

*testing av utstyr* legg merke til at det er forsvaret som er der....

Lenke til kommentar
men at videokamera og annet elektrisk utstyr klikket er ikke noe problem å forklare... siden det var bevisst stor elektromagnetisme har ikke småelektronikk noe det skulle ha sagt, det tåler det rett og slett ikke..

Spørsmålet er hvordan elektromagnetismen havnet der :hmm:

5916197[/snapback]

 

kansje det er radio signaler forstyrre eletrisk utstyr?

 

"Vokt dere for falske gaver Bruk tiden deres?"...

det vil kansje forklare keffor eletriske utstyr ikkje fungere der?

Endret av wilai
Lenke til kommentar
men at videokamera og annet elektrisk utstyr klikket er ikke noe problem å forklare... siden det var bevisst stor elektromagnetisme har ikke småelektronikk noe det skulle ha sagt, det tåler det rett og slett ikke..

Spørsmålet er hvordan elektromagnetismen havnet der :hmm:

5916197[/snapback]

 

kansje det er radio signaler forstyrre eletrisk utstyr?

5916236[/snapback]

:hmm: har hele tiden ment at det er elektromagnetisme som forstyrrer slik... Eksempel: to høyspennings-kabler trenger ikke å være borti hverandre for å skape/få en kortsluttning. De kan derimot være flere centimeter fra hverandre. Også kabler ut fra el.levrandør er farlig fordi den kan drepe på 0.5m avstand...

Dette er p.g.a. elektromagnetismen som skapes... Radiobølger har jeg ikke peiling på, men har aldri hørt at den kan skade elektronikk...

Lenke til kommentar

Dette og "Åndenes makt" (eller hva det het) tror jeg ikke på før jeg får oppleve noe slikt selv, se det med egne øyne.

 

Jeg har en sterk tro på liv på andre planeter.

Hvis dem er smart nok til å sende oss ymse budskap så tror jeg dem ville ha brukt mer sofisikerte metoder en kornåkre.

Lenke til kommentar
Dette og "Åndenes makt" (eller hva det het) tror jeg ikke på før jeg får oppleve noe slikt selv, se det med egne øyne.

 

Jeg har en sterk tro på liv på andre planeter.

Hvis dem er smart nok til å sende oss ymse budskap så tror jeg dem ville ha brukt mer sofisikerte metoder en kornåkre.

5916260[/snapback]

 

Dei prøve liksom ikkje å få oppmerksomhet, dei sende melding via kornåkere for å se om menneskene er interesserte....

Lenke til kommentar
Hvis dem ikke vil ha oppmerksomhet så burde no ihvertfall ikke ha brukt kornåkre.. det er jo å skrike etter oppmerksomhet..

5916284[/snapback]

 

har du lest eller hørt om dei 25 kornsirkelene som har komme til norge?

vist du ikkje har så er oppmerksomheten ikkje stort

Lenke til kommentar
har du lest eller hørt om dei 25 kornsirkelene som har komme til norge?

vist du ikkje har så er oppmerksomheten ikkje stort

 

Ja jeg har sett bilder av disse som er i norge, og de jeg har sett bilder av er ikke akkurat imponerende, sammenlignet med de store i utlandet.

 

Nå fikk jeg bare med meg noen minutt av tvprogrammet, så jeg vet ikke helt hva som ble sagt der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...