Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

alien2002.jpg

alien-colour.jpg

chilbolton-alien-face-sml.jpg

chilbolton_555copy.jpg

crop-plaque2.jpg

Chilbolton,%20Wiltshire%20Crop%20Circle%2013th%20Aug%202002.jpg

dosscrop-14.jpg

 

og meldingen funnet er som følgende:

 

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Believe). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING, "

 

"Vokt dere for bærerne av FALSKE presanger & deres BRUTTE LØFTER. Mye SMERTE men fortsatt tid. TRO. Det er GODT der ute. Vi moTvirker BEDRAG,melding slutt"

Endret av FloppyK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg denne dokumentaren nylig, fikk gåsehud og skjelvinger etter jeg hadde sett den. MEGET interessant! Har lest gjennom 5-6 sider av denne tråden, og blitt en del mer skeptisk. Allikevel, har min egen lille teori om kornsirkelen som viser "senderen" til "dem". Ser tydelig at det er et fraktal-mønster, og at det er hele tiden noe som deler seg i det uendelige. Er det ikke slik en atombombe også fungerer? Molekyler deler og deler seg i det uendelige, masse energi oppstår...deriblant varme/stråling, som ble "bevist" å kunne strekke kornstråene, slik at de la seg ned?

 

Dessuten, til alle dere som mener at sirklene har blitt laget av mennesker. Pussig at ingen har sett dem gjøre det? Altså, tilogmed lydløst. Tviler, siden det tar en god del mennesker for å lage en slik sirkel, at de burde klare dette uten å lage oppmerksomhet. Mange av sirklene er funnet utenfor små landsbyer i England, folk ville vel lagt merke til om det plutselig dukket opp kornsirkler rett utenfor, samtidig som mange raringer (de er helt sikkert rare de som lager slike) dukker opp (de må vel ha et sted å overnatte)?

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Dessuten, til alle dere som mener at sirklene har blitt laget av mennesker. Pussig at ingen har sett dem gjøre det? Altså, tilogmed lydløst. Tviler, siden det tar en god del mennesker for å lage en slik sirkel, at de burde klare dette uten å lage oppmerksomhet. Mange av sirklene er funnet utenfor små landsbyer i England, folk ville vel lagt merke til om det plutselig dukket opp kornsirkler rett utenfor, samtidig som mange raringer (de er helt sikkert rare de som lager slike) dukker opp (de må vel ha et sted å overnatte)?

Altså, det bor jo ingen folk i åkrene, dessuten hører du ikke at folk går i åkeren når du er i et hus. Man merker at det er en sirkel hvis man er i en større høyde.

 

Hvis det virkelig skulle være utenomjordiske, hvorfor oppstår slikt ganske sjeldent? Hvis de jo oberserverer oss, ville de jo sett at et fåtall interesserer seg.

 

Se på disse to ( http://people.freenet.de/antilope/kornkreise/alien2002.jpg , http://www.martinkeitel.net/cropcircles/ar...ien-colour.jpg)

Det er jo nettopp slik mennesket tror utenomjordiske ser ut (med katteøyne, ingen hår, tynn kropp osv). Mønstrene blir jo også bare mer og mer komplekse, noe som tyder på at man forsøker å vekke interesse, noe som gjør at folk sier "jammen se her, dette viser jo helt klart DNA-spor og dette er så komplekst at det bare kan være aliens."

Hvis det hadde stått "HALLO" hadde ingen brydd seg.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Ja, må si at jeg på en måte tviler litt på hva jeg selv skriver. Virker tross alt meget merkelig at de plutselig viser at de er helt like Hollywood sine modeller. Og det faktum at de skriver engelsk...da blir det liksom litt for innlysende ;). På en annen side, kanskje de bruker hollywood-modellen-for-romvesen som et symbol på at det er romvesener som snakker til oss, ikke folk som befinner seg på/inni jorda fra før av? Vi skal altså være klar over at det er folk ifra verdensrommet som kommuniserer med oss? Hvem vet ;).

 

Mens jeg er igang, viss vi tenker oss at dette er skapninger som er milevis foran oss, teknologisk sett og på andre måter, det er da ikke umulig at de skulle klare å lære seg engelsk, på ett eller annet vis? Tross alt, hvem kunne vel i vikingtiden forestille seg å kommunisere via ett par kobberkabler?

Videre, grunnen til at kornsirklene har utviklet seg kan ha noe med å gjøre at vi har fått opp fokuset og interessen for dem, og dermed gjøres de mer og mer avanserte, akkurat som at vi er i en læringsprosess. Å kode beskjedene kan kanskje være litt smartere enn å skrive "HALLO", da de fleste ville avfeie dette som menneskeskapt tull.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Helt klart en spøk. Jo mer utspekulert spøken er, jo mer realistisk fremstår den.

5934178[/snapback]

Forundrer meg likevel hvordan de har klart det. Ekstrem visuell detalj, dersom man ser på "CD'en". Burde ikke de som satt døgnvakt i radioteleskopet ha observert dersom det ble gjort av mennesker? Tar jo noen timer å lage regner jeg med... Forutsatt at noen sitter døgnvakt i radioteleskopet selvsagt ;)

Og en annen ting, pussig at militæret alltid er førstemann på pletten, hvem tipset dem? (kan jo tenkes at de som har laget kornsirkelen ringer til militæret for å få PR/cred eller hva det nå enn måtte kalles i deres miljø :p)

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Dette og "Åndenes makt" (eller hva det het) tror jeg ikke på før jeg får oppleve noe slikt selv, se det med egne øyne.

 

Jeg har en sterk tro på liv på andre planeter.

Hvis dem er smart nok til å sende oss ymse budskap så tror jeg dem ville ha brukt mer sofisikerte metoder en kornåkre.

5916260[/snapback]

Det kan jo forklares med at de må benytte en universal måte å kommunisere på. Det eneste som er universalt nok, er bilder. Hva er det bedre enn å printe bildet på selve bakken her hvor vi bor? Kanskje de sender en "klase" med elektromagentiske bølger i et lite punkt, som sakte utvider seg i sin ferd mot jorden, og som svir et mønster når det treffer bakken.

 

Uansett, kornsirkler er bløff fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Så på det programemt når det gikk her om dagen. Der hadde de fått en melding av aliens på Engelsk. Horfor i alverden snakker aliens engelsk til oss?

 

Var faktisk den melding over her jeg sikter til :p

5933615[/snapback]

meldingen var på kodespråk ett eller annet,Vi (mennesker) har et system for å dekode/kode det til ord som tilfeldigvis er engelsk,så nei...det er nok ikke engelsk...

Lenke til kommentar
Så på det programemt når det gikk her om dagen. Der hadde de fått en melding av aliens på Engelsk. Horfor i alverden snakker aliens engelsk til oss?

Var faktisk den melding over her jeg sikter til :p

5933615[/snapback]

meldingen var på kodespråk ett eller annet,Vi (mennesker) har et system for å dekode/kode det til ord som tilfeldigvis er engelsk,så nei...det er nok ikke engelsk...

5934712[/snapback]

Så du tror det finnes et universelt språk som alle forstår? "Meldingen" var i binærkode, men språket var engelsk.

 

På den annen side er det egentlig ikke noe rart om aliensene kan kommunisere på engelsk.

Lenke til kommentar
det kan like gjerne være romvesner som lager de som det kan være mennesker, slik jeg ser det. Men intill et romvesen kommer å besøker oss stiller jeg meg sterkt tvilende til at det kommer fra grønne menn.

5934235[/snapback]

 

Forskjellen er at det er bevist at mennesker gjør, gjennom tilståelser, og for meg virker det lite sannsynlig at romvesener snakket engelsk, og ser kliss like ut som det bildet vi har skapt av dem etter hoolywood-filmer.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik en atombombe også fungerer? Molekyler deler og deler seg i det uendelige, masse energi oppstår...deriblant varme/stråling, som ble "bevist" å kunne strekke kornstråene, slik at de la seg ned?

5933937[/snapback]

 

Når du sier det, så kan det minne det om en atombombe/kjernereaksjon. Kreativt! :thumbup:

Lenke til kommentar
:!:

 

"In 1996 a circle appeared near Stonehenge and the farmer set up a booth and charged a fee," said Lundberg. "He collected 30,000 pounds (U.S. $47,000) in four weeks. The value of the crop had it been harvested was probably about 150 pounds ($235). So, yeah, they're happy."

Der har vi jo en naturlig forklaring på hvorfor enkelte kornsirkler har oppstått.

 

In 1991, Doug Bower and Dave Chorley came forward and claimed responsibility for the crop circles over the past 20 years or so, and the battle between artists and other-world believers was engaged.

 

Mitt synspunkt er at så lenge noe kan forklares vitenskapelig er det unødvendig å trekke inn utenomjordiske vesener og spøkelser. Når det er vist at mennesker kan lage kompliserte kornsirkler ser jeg ingen grunn til å dra inn aliens.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...