Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Utrolig mange bastant meninger her i tråden, og det er få av dere som har noe å slå i bordet med annet en påstanden i seg selv.

 

Det jeg synest virker litt mistenkelig nå etter å ha sett klippet flere ganger: Kameraføringen. Han holder kameraet mot det samme hele tiden, selv om lysene går ut av bildet. Tegningene i kornåkeren oppstår akkurat midt i bildet. Er jeg inne på noe? :/

5919185[/snapback]

Han fokuserer på dannelsen av kornsirkelen, det er det som er viktigst. Ikke å følge de to lyskulene.

5919699[/snapback]

Det han sikkert mente var at hvorfor fokuserte ham midt på jordet når det ikke var en driit der. Han hadde tilfeldigvis fokus akkurat der en kornsirkel dannet seg? Det er jo litt vel tilfeldig mente han?

Og jeg ville tippet, i og med at to flyvende lyskuler ikke er hverdagskost, så er de 2 det naturlige fokuspunketet dersom man ikke var klar over at noe spesielt skulle skje midt på jordet, og hadde behov for å holde fokus stille?

5920295[/snapback]

Så vidt jeg kunne bedømme av filmen, fløy kulene over det området i samme øyeblikk som kornsirkelen begynte å manifestere seg. Jeg ville i hvertfall ha fokusert på det fantastiske som skjedde på bakken. Hadde ikke sirkelen blitt dannet ville selvfølgelig kulene ha vært det naturlige fokuspunkt, men kunne da ha blitt avfeid som kulelyn. men her har vi en fantastisk, vakker og uforklarlig hendelse som skjer midt i en kornåker. Dessuten ser filmen ut til å være klippet flere steder, så for alt vi vet, kan filmskaperen ha fulgt kulene lenge, men at dette er klippet ned til en kortversjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utrolig mange bastant meninger her i tråden, og det er få av dere som har noe å slå i bordet med annet en påstanden i seg selv.

 

Det jeg synest virker litt mistenkelig nå etter å ha sett klippet flere ganger: Kameraføringen. Han holder kameraet mot det samme hele tiden, selv om lysene går ut av bildet. Tegningene i kornåkeren oppstår akkurat midt i bildet. Er jeg inne på noe? :/

5919185[/snapback]

Han fokuserer på dannelsen av kornsirkelen, det er det som er viktigst. Ikke å følge de to lyskulene.

5919699[/snapback]

Det han sikkert mente var at hvorfor fokuserte ham midt på jordet når det ikke var en driit der. Han hadde tilfeldigvis fokus akkurat der en kornsirkel dannet seg? Det er jo litt vel tilfeldig mente han?

Og jeg ville tippet, i og med at to flyvende lyskuler ikke er hverdagskost, så er de 2 det naturlige fokuspunketet dersom man ikke var klar over at noe spesielt skulle skje midt på jordet, og hadde behov for å holde fokus stille?

5920295[/snapback]

Så vidt jeg kunne bedømme av filmen, fløy kulene over det området i samme øyeblikk som kornsirkelen begynte å manifestere seg. Jeg ville i hvertfall ha fokusert på det fantastiske som skjedde på bakken. Hadde ikke sirkelen blitt dannet ville selvfølgelig kulene ha vært det naturlige fokuspunkt, men kunne da ha blitt avfeid som kulelyn. men her har vi en fantastisk, vakker og uforklarlig hendelse som skjer midt i en kornåker. Dessuten ser filmen ut til å være klippet flere steder, så for alt vi vet, kan filmskaperen ha fulgt kulene lenge, men at dette er klippet ned til en kortversjon.

5920342[/snapback]

 

Eller at den var lagd slik vi lager animasjoner, sånn at man danner sirkelene litt etter litt mens man tar bilder av det, og så klipper alt sammen etterpå.

 

Og ja, jeg sikter til at det var menneskelagd.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi leite etter merkelige forklaringer på noe som kan lages av mennesker i løpet av en natt?

Og når det kommer til den filmen så er det helt usansynlig at flere folk forholder seg helt stille til en hendelse som denne og kun innvilger seg et lite Wow.

Blir som å vinne i lotto og bevilge seg et aldri så lite Hurra!

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi leite etter merkelige forklaringer på noe som kan lages av mennesker i løpet av en natt?

Og når det kommer til den filmen så er det helt usansynlig at flere folk forholder seg helt stille til en hendelse som denne og kun innvilger seg et lite Wow.

Blir som å vinne i lotto og bevilge seg et aldri så lite Hurra!

5920630[/snapback]

Fordi det er slik vi utvikler oss, verden var jo bra ref mange når den var flat og jorden var verdens midtpunkt. Ser jo hvor langt vi har kommet siden da :)

 

 

JBlack: forskerene drev og å tok masse tester etc, du får se det i morgen og dobbelsjekke at jeg ikke tok feil.

Lenke til kommentar

synes dokumentaren var ytterst latterlig ..

slo fra seg nesten umiddelbart at de er laget av mennesker.. vel her er en nyhet for dere ..

nesten 80% av alle kornsikrler er det folk som inrømmer å ha stått bak..

er flere som har måtte sone fengels straffer for "herverk"

 

selvsagt er det noe i det at de har funnets så lenge og at det er mange som ikke de finner ut hvordan er laget ..

men tenk også på dette .. siden 2002 har antall kornsikrler gått drastisk ned.. samme år ble flere bøtelagt osv for herverk..

i fjor ble det registret 5 i england.. i 2001 var det nesten 150..

 

det kan godt hende noen av de er ekte .. men hvorfor tro så blindt på det?

og spesielt på de 2 "meldingene" enhver nerd kan lage en slik meldig .. og alt det krever er litt penger til en gruppe som dette http://www.circlemakers.org/

og VIPS! en melding fra rommet!

Lenke til kommentar

Så på programmet jeg også.. Trodde ikke på noe sånt før jeg så programmet.. Det kan neppe være lagd av oss mensker.. Så fall, skal det være SYKT mange, og sykt organisert før dem starter.. Er ikke bare bare og lage sånne ting ass..

Jeg er overbevist om at det IKKE er laget av oss mensker.. Men jeg er ikke overbevist om at det er aliens heller... Men noe er det, men hvertfall IKKE mensker! :thumbup:

Lenke til kommentar
Mange sier at dette er en unaturlig måte å kommunisere på og lurer på hvorfor "ailiens" har landet på Jorden, laget kornsirklene og så dratt igjen. Jeg tror vi må tenke i andre retninger. Hva om skaperne av disse kornsirklene bor langt borte og derfor ikke kan reise til Jorden. Kanskje de har utviklet en metode som sender spesielle stråler/bølger (som vi ikke kjenner til) e.l. mye raskere enn lyset som kan lage merker i Jordens overflate. I så fall så er jo dette en genial måte å kommunisere på.

5920602[/snapback]

Gressflatingsstråler, som ikke kan detekteres på noen av verdens radioteleskop som lytter på verdensrommet, og som klarer med uhyggelig pressisjon å peile seg inn på konråkre på en klode som farer av sted i verdensrommet med tusenvis av kilometer i timen, mange lysår unna. Joda... genial måte å kommunisere på når de heller kunne sendt en melding med radiobølger. :D

Lenke til kommentar
Så på programmet jeg også.. Trodde ikke på noe sånt før jeg så programmet.. Det kan neppe være lagd av oss mensker.. Så fall, skal det være SYKT mange, og sykt organisert før dem starter.. Er ikke bare bare og lage sånne ting ass..

Jeg er overbevist om at det IKKE er laget av oss mensker.. Men jeg er ikke overbevist om at det er aliens heller... Men noe er det, men hvertfall IKKE mensker!  :thumbup:

5922326[/snapback]

 

 

Jeg sa at jeg ikke var overbevist om at det var aliens, så ikke bjeff...

Hva var de derre lyskulene da? Aliens? mensker? Kuer? Kanskje deg? Hvem vet?

Finn det ut du da vel? så blir verden takknemlig=)

Lenke til kommentar
Det jeg synest virker litt mistenkelig nå etter å ha sett klippet flere ganger: Kameraføringen. Han holder kameraet mot det samme hele tiden, selv om lysene går ut av bildet. Tegningene i kornåkeren oppstår akkurat midt i bildet. Er jeg inne på noe? :/

5919185[/snapback]

Han fokuserer på dannelsen av kornsirkelen, det er det som er viktigst. Ikke å følge de to lyskulene.

5919699[/snapback]

 

 

Det jeg mente var at før dannelsen av kornsirkelen begynner, så holder han kameraet stilt, selv om lysene går ut mot siden av bildet...

Lenke til kommentar
Jeg sa at jeg ikke var overbevist om at det var aliens, så ikke bjeff...

Hva var de derre lyskulene da? Aliens? mensker? Kuer? Kanskje deg? Hvem vet?

Finn det ut du da vel? så blir verden takknemlig=)

 

Voff Voff... Du konkluderer med at det IKKE er mennesker. Da er det jo nødt til å være noe annet?

 

Ihvertfall ikke meg. Tror jeg.

 

edit: jeg suger i quoting

Endret av stoners
Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi leite etter merkelige forklaringer på noe som kan lages av mennesker i løpet av en natt?

Og når det kommer til den filmen så er det helt usansynlig at flere folk forholder seg helt stille til en hendelse som denne og kun innvilger seg et lite Wow.

Blir som å vinne i lotto og bevilge seg et aldri så lite Hurra!

5920630[/snapback]

Fordi det er slik vi utvikler oss, verden var jo bra ref mange når den var flat og jorden var verdens midtpunkt. Ser jo hvor langt vi har kommet siden da :)

 

 

JBlack: forskerene drev og å tok masse tester etc, du får se det i morgen og dobbelsjekke at jeg ikke tok feil.

5920658[/snapback]

innen de neste 500 år vet menneskeheten hva som skjer på de berømte kornåkerene.. Og er vi heldige finnes det snart en kur for å leve lengere så kanskje vi får vite noe i vårt eget liv:P seriøst: menneskeheten er i pr. i dag innteligent nok til å forstå dette fenomenet fullt ut, så hvorfor spekulere i det? Og hvorfor hører vi ikke noe om sattelitt opptak? Burde ikke de klare å fange inn dette? :hmm:

Lenke til kommentar
De 2 hvite lysene som svever over åkeren er bevist falsk.

Han som hadde lagd de forklarte det i en dokumentar.

Han hadde vist enkelt å greit hatt 2 bilder, og lagd en film utav det.

Dra noen lys frem og tilbake på et bilde samtidlig som du drar et nytt bilde over.

5918740[/snapback]

Vet ikke om det er samme video men han som lagde den videoen gikk ut og sa at han gjorde det på pcen. Og det morsomste er at de som tror på at det er utenomjordiske lager disse sirklene ikke tror på han :p

 

Hvorfor skulle et ukjent romskip kjøre millioner av lysår for å lage noen kornsirkler ? Husk at slikt nesten alltid kommer fra USA :roll:

Blri slags ønsketenkning, at noe stort skjer i den grå hverdagen og at noen tar med oss til en bedre planet :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det er romvesener som har laget sirklene. Jeg tror romvesenene har helt annen teknologi enn det vi har, også har de på en eller annen måte fanget opp signalene vi sendte ut i 1979.

 

Signalene trenger ikke å ha kommet helt fram til planeten de bor på, jeg tror de har en måte å søke etter meldinger eller liv langt ute i verdenrommet også når de finner det så sendes det de finner veldig raskt tilbake til planeten de bor på.

 

Også klarte de å tyde meldingen også sendte de svar tilbake.

Og da brukte de den mest vanlige måten de komunisere på. Det tror jeg er bilder. Og den eneste måten de klarer å få ett bilde til jorden er å trykke det i åkrene.

For å klare det så bruker de sikkert en teknologi som ikke vi mennesker forstår, derfor klarer vi ikke fange opp noe på satelitter og slikt.

Siden de fleste sirklene blir funnet der det er en litt spessiel jordtype, så er det sikkert fordi den jordtypen ligner mest på den som er på deres egen planet og da er det lettere å lage sirklene der.

 

De kunne sikkert ha sendt svaret tilbake med radiobølger også, siden det var det de mottok meldingen på. Men det er veldig tregt i forhold til deres egen teknologi og det ville tatt veldig lang tid å sende svar tilbake. Derfor så bruker de deres egen teknologi som er mye raskere.

Endret av FraXinuS
Lenke til kommentar

Mad Esc: Hvordan kan du være 100% sikker på at det er menneskelagd? Har du sett noen lage dem? Det går ikke an å si at man er 100% sikker på en sak uten at man har 1 hånds info som kan lede til en slik konklusjon. Jeg for min del er helt åpen på dette spørsmålet. Jeg vil ikke avskrive aliens, heller ikke muligheten for at det kan være en hoax. Men jeg synes kompleksiteten på noen av sirklene er overveldende. Men hvis stråene har blitt utsatt for stråling, så burde kornets genetiske egenskaper være endret.

post-43539-1145106860_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...