Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Har nå sett reprisen (har et mpeg2-opptak som kan klippes og kodes til noe smått om noen er interessert i å diskutere enkeltscener etc. - så vidt jeg kan se må dette være innenfor fair use.), og det var interessant. Men ikke spesiellt troverdig.

 

Jeg synes det virker useriøst ettersom personenene involvert (jeg har ikke hørt om noen av dem før - men dersom noen av dem er ellers annerkjente vitenskapsfolk, så er jeg interessert i info om det) hopper til konklusjoner om at "det må være aliens", "konspirasjon fra myndighetene", "stonehedge-magi", "all vitenskap er helt gal", "se på radiusen til jorda vs. månen" etc.

 

Jeg synes heller ikke "dokumentaren" gladelig hoppet over ting som gav hint andre rettninger enn "det mååå være aliens!" - de intervjuer gladelig new-age folk som ærlig talt ikke har spesiellt stor troverdighet, mens de utelater f.eks. at avanserte møsntre har blitt laget tidligere under kontrollerte former av mennesker.

 

En annen ting som slår meg er at alle mønstrene er sirkulære - dvs. de er "dyttet rundt i et sirkelmønster". Gjerne med en "tupp" i midten.

 

Deretter er det det med fraktaler. Jeg har jobbet litt med dem, og de er utrolig spennenede. Men det er helt feil det som sies at "fraktaler kan bare lages på datamaskin". Fraktaler finnes flere steder i naturen - ta f.eks. en titt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fractals

Temmelig sikker på at noen av dere har sett noen av disse før.

 

Pussig at det ikke finnes et eneste godt, pålitelig vitne til dette?

 

Til du over som sier at "selvfølgelig kan ikke dette sees fra satelitter, det er noe overnaturlig etc. - hvorfor kan det da filmes av et håndholdt videokamera?

 

Jeg er overhode ikke sikker på at allt dette er menneskelagd. Mye av det kan kansje skyldes naturfenomener vi ennå ikke har 100% kontroll over, det meste ivrige mennesker med en god porsjon humor, passer og linjal, plankebit og tau, og alt for mye tid. (merk: tau pluss to (eller flere) mennesker er funksjonellt tilsvarende passer og linjal. Alt du kan gjøre med disse, kan du finfint gjøre med et tau og to (eller flere) mennesker.

 

Og nei, jeg avviser ikke utenomjordisk liv kategorisk. Faktisk vil jeg bli mer overrasket dersom det ikke finnes enn dersom det finnes. Men dette er ikke beviset vi leter etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp den dokumenatern ang. Kornsirkler på tv norge nå.

Fin dokumentar, men ikke helt overbevisende. Jeg har sett program som har motbevist de aller fleste av påstandene med logiske måter, inkludert de med videoen som ble filmet av lyskulene som sirklet rundt og "lagde" denne kornsirkelen.

 

Men jeg skal da ikke være skråsikker, for jeg vet ikke hva som er fakta og ikke.

Lenke til kommentar
Så nettopp den dokumenatern ang. Kornsirkler på tv norge nå.

Fin dokumentar, men ikke helt overbevisende. Jeg har sett program som har motbevist de aller fleste av påstandene med logiske måter, inkludert de med videoen som ble filmet av lyskulene som sirklet rundt og "lagde" denne kornsirkelen.

 

Men jeg skal da ikke være skråsikker, for jeg vet ikke hva som er fakta og ikke.

5926138[/snapback]

 

Nettopp. Programmet slenger ut en hel haug med påstander uten noen som helst mulighet for oss å etterkonstrollere.

 

Ble også direkte provosert et par ganger av bruken av ordet "energi" og "kraft" samt "dette skyldes HELT KLART"...

Lenke til kommentar

Interessant dokumentar, det skal den ha. Gjorde et overbevisende inntrykk på meg akkurat mens jeg så noe av det. Da jeg tenkte gjennom det hele etterpå (samt leste litt her og der på det brede nett) er det derimot mange ting som virker lite troverdige.

 

Alt snakket om "energiene" i kornsirkelen er latterlig. Dette er ikke seriøs forskning. Elektromagnetisk stråling kan hende, men dette er jo til gjengjeld ikke mystisk i det hele tatt. Synes det topper seg når en av kvinnene i dokumentaren med patos hevder at vi bare MÅ innse at det "finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forstå". Dessuten er det, som mange har påpekt, flere mistenkelige aspekter ved disse amatøropptakene.

 

Sirklene er fine, og mange er ganske imponerende laget. Synes spesielt den med DNA-spiralen og den med de fire små sirklene hvis sentra kvadrerte en større sirkel, var bra. Den binære meldingen fra den utenomjordiske sivilisasjonen virket derimot veldig usannsynlig. Hvorfor i alle dager skulle for eksempel alienene benytte samme tallsystem som vi? Dessuten virker det veldig mistenkelig at de "avbilder" seg akkurat slik vi forestiller oss dem på film - små, kulemagede med store hoder.

 

En annen ting i dokumentaren var all denne tallmagien - dette er jo en slik situasjon hvor man egentlig kan få frem den symbolikken man ønsker, bare man utfører nok regneoperasjoner. Eller hva?

Lenke til kommentar

Det jeg syntes er mest påfallende ved det hele er at fenomenet begynte å ta av ved 1970-tallet, dette kan forklares med to ting, enten var det hippier som startet det hele. Eller så kan det ha en sammenheng med den "DNA meldingen" som ble sendt ut i rommet og den gull plata som Voyager hadde med seg.

Lenke til kommentar
Det er ikke mennesker som lager de kornsirklene,hva eller hvem det nå enn er,så prøver de å få kontakt med oss,en dag vil våre tanker og følelser om denne verden og universet bli forandret totalt og vi vil innse at vi aldri har vært alene...

5926427[/snapback]

At vi er aleine i universet er vel sjangsene veldig småe for...

Men jeg har mine tvil på at de har lagt igjen "Beskjeder" i kornåkre.

Noen av de vi så på dokumentaren, med detta med geometri opplegget skjønte jeg ikke helt pointet med. Og hvis de skal drive å sende slike meldinger, hvorfor kommer de ikke på besøk??

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke vi er alene i rommet; det er rett og slett usannsynlig slik jeg ser det. Disse konsirkelgreiene har imidlertid gått litt over styr.

 

Fint med alle sirklene som symboliserer ting, har skjulte koder osv., men hva med de som IKKE gjør det? De er jo klart i flertall. De fleste er jo bare geometriske mønstre, som varierer i kompleksitet.

 

Hva prøver egentlig en utenomjordisk sivilisasjon å fortelle oss med dette? Greit nok at de starter med diskrete sirkler, og avanserer til meningsfylte budskap etter hvert for å gjøre "sjokket" mindre for oss jordboere, men nå har vi jo fått beskjeder og portretter og mer til, men likevel oppdager man hele tiden nye sirkelmønstre. Virker jo litt pussig?

Lenke til kommentar

noen av de er så avanserte at de nesten ikke kan tegnes på papir engang,men på en kornåker i august,å få med menneskers dna(som sagt på dokumentaren),tråkke ut det med planke og tau på bakken,bare det er utrolig oppsiktsvekkende i seg selv...det kan ikke være menneskelagd,og det stopper ikke der..

 

"Vokt dere for bærerne av FALSKE presanger & deres BRUTTE LØFTER. Mye SMERTE men fortsatt tid. TRO. Det er GODT der ute. Vi moTvirker BEDRAG. melding slutt"

Endret av FloppyK
Lenke til kommentar

"de" er tydeligvis foran oss når det gjelder fremkomstmiddel...jeg tror de lyskulene er roboter sendt fra dem for å tegne disse beskjedene på åkerne...

vi har mye å lære av "dem",men jeg tror også de har noe å lære av oss...

 

om det skulle være mennesker som har lagd kornsirklene,måtte de ha vært smartere enn einstein og newton tilsammen...

Lenke til kommentar
Det jeg syntes er mest påfallende ved det hele er at fenomenet begynte å ta av ved 1970-tallet, dette kan forklares med to ting, enten var det hippier som startet det hele. Eller så kan det ha en sammenheng med den "DNA meldingen" som ble sendt ut i rommet og den gull plata som Voyager hadde med seg.

5926402[/snapback]

 

 

Eller fordi de overtroiske menneskene skjønnte at Gudefantasiene dems var oppbrukt, og måtte derfor ty til andre fantasier med romvesener og kornsirkler.

Lenke til kommentar
Kan jo likegjærne være kulelyn.

Omtrent like mystisk og uforklarlig men likefult et fenomen som har eksistert lenge på jorden.

 

Wikipedia om kulelyn: http://no.wikipedia.org/wiki/Kulelyn

5926547[/snapback]

 

Det kan ikke være det siden den ikke har de samme geometriske tallene som i korn sirkler.

 

Det er slik vi skiller Kulelyn med Korn sirkler.

:yes:

 

Aliens fins, jeg var en av de mest skeptiske, men ikke nå.

Lenke til kommentar
noen av de er så avanserte at de nesten ikke kan tegnes på papir engang,men på en kornåker i august,å få med menneskers dna(som sagt på dokumentaren),tråkke ut det med planke og tau på bakken,bare det er utrolig oppsiktsvekkende i seg selv...det kan ikke være menneskelagd,og det stopper ikke der..

 

"Vokt dere for bærerne av FALSKE presanger & deres BRUTTE LØFTER. Mye SMERTE men fortsatt tid. TRO. Det er GODT der ute. Vi moTvirker BEDRAG. melding slutt"

5926470[/snapback]

 

 

"de" er tydeligvis foran oss når det gjelder fremkomstmiddel...jeg tror de lyskulene er roboter sendt fra dem for å tegne disse beskjedene på åkerne...

vi har mye å lære av "dem",men jeg tror også de har noe å lære av oss...

 

om det skulle være mennesker som har lagd kornsirklene,måtte de ha vært smartere enn einstein og newton tilsammen...

5926513[/snapback]

 

Noen som er så flinke til å lage fremkomstmiddler burde ha evne til å uttrykke deg litt klarere. Melding slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...