Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg absolutt ikke tror på, og jeg er sikker på at det har en eller annen form for vitenskepelig forklaring, noe jeg tror alt har.

 

For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen. Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

 

Men, når det er sagt så tror jeg på vesener fra andre planeter, jeg finner det ganske så merkelig om vi skulle være de eneste i et så stort område som verdensrommet.

 

:)

Lenke til kommentar
For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen.

Hvem har sagt at de "drar" igjen ?

 

Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

Kanskje "de" er redde for at "de" skal skape panikk på kloden dersom de viser seg frem.

 

Dessuten tror jeg ikke "de" er her, heller noe "de" har sendt.

Lenke til kommentar
For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen.

Hvem har sagt at de "drar" igjen ?

 

Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

Kanskje "de" er redde for at "de" skal skape panikk på kloden dersom de viser seg frem.

 

Dessuten tror jeg ikke "de" er her, heller noe "de" har sendt.

5916875[/snapback]

¨

Men, hvorfor sende ut kornsirkler, som om det ikke skaper panikk og forundring?

 

Hvorfor ikke sende ut noe de vet vi mennesker forstår?

Lenke til kommentar
For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen.

Hvem har sagt at de "drar" igjen ?

 

Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

Kanskje "de" er redde for at "de" skal skape panikk på kloden dersom de viser seg frem.

 

Dessuten tror jeg ikke "de" er her, heller noe "de" har sendt.

5916875[/snapback]

¨

Men, hvorfor sende ut kornsirkler, som om det ikke skaper panikk og forundring?

 

Hvorfor ikke sende ut noe de vet vi mennesker forstår?

5916890[/snapback]

Godt spørsmål.....kanskje "de" som sender har det som kommunikasjon metode...på samme måte som vi har SMS :cool:

Lenke til kommentar

Nåja. Så to gubber holdt på i åkern med caps med siktemerke og lang planke i vestfold en gang... Dagen etter var de på tv, iiiingen kunne forklare noe som helst :p

Så jeg er ikke helt overbevist ennå.

 

Det som er utrolig inponerende, er de såkalte "Nazca Lines" - enorme tekninger midt i ørkenen i chile...

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært veldig kritisk til slike dokumentarer, og er det fremdeles, men det de snakket om her virket veldig autentisk. Det mest creepy klippet var da lysene svevet over kornåkeren og pluttselig dukket det et mønster opp på åkeren. Er kanskje noe med at alle disse klippene har litt dogme feel over seg, og det virker da automatisk veldig autentisk. Hvis alt det de sier i den dokumentaren er sant så er det veldig spennende. Men husk benevnelsen for en dokumentar; "en kreativ bearbeidelse av virkelighetden". Ergo, man kan snakke bull shit uten å lyve.

Lenke til kommentar

Har ventet lenge på den dokumentaren der, og elsket den!

Det gikk kaldt nedover ryggen på meg når de to kulene laget den ene sirkelen. Bra de viste det flere ganger.

Jeg tror at mange av sirklene er autentiske, men mange er også falske (Doug & Dave teorien :p).

Men akkurat den siste, med tegningen av en grey alien og teksten på engelsk... Den har jeg litt verre med å svelge. Jeg vet ikke hvorfor, men intuisjonen min sier at den er fake. Men jeg håper jo jeg tar feil.

 

Jeg velger å tro på slikt fordi verden hadde vært et kjedelig sted hvis jeg ikke trodde på det.

Lenke til kommentar
Dette er noe jeg absolutt ikke tror på, og jeg er sikker på at det har en eller annen form for vitenskepelig forklaring, noe jeg tror alt har.

 

For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen. Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

 

Men, når det er sagt så tror jeg på vesener fra andre planeter, jeg finner det ganske så merkelig om vi skulle være de eneste i et så stort område som verdensrommet.

 

:)

5916750[/snapback]

 

Dei sendte jo tilbake en kode som vi sendte ut for 1974

her er linken ueland la tidligare som du kan lese link

den er altfor avanserte til å bli lage på 4-5 timer..

og den forklare hvordan planeten deres er....

Lenke til kommentar
For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen.

Hvem har sagt at de "drar" igjen ?

 

Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

Kanskje "de" er redde for at "de" skal skape panikk på kloden dersom de viser seg frem.

 

Dessuten tror jeg ikke "de" er her, heller noe "de" har sendt.

5916875[/snapback]

¨

Men, hvorfor sende ut kornsirkler, som om det ikke skaper panikk og forundring?

 

Hvorfor ikke sende ut noe de vet vi mennesker forstår?

5916890[/snapback]

Godt spørsmål.....kanskje "de" som sender har det som kommunikasjon metode...på samme måte som vi har SMS :cool:

5916937[/snapback]

De aner kanskje ikke hvordan vi mennesker kommuniserer.

"de" vil da sikkert kommunisere på den måten de syntes må være mest naturlig...

 

Jeg fikk ikke med meg dokumentaren, men hadde tenkt å se den, men det ble glemt...

 

Men egentlig tror jeg at kornsirklene er menneskelagd...

Jeg syntes det rimer så dårlig at de ikke viser seg, og bare lager kornsirkler...

Og jeg tror ikke at aliens har besøkt jorda, selv om det er mange som mener de har blitt kidnappet.

 

Og som vi ser i solsystemet vårt, så er jorda (etter det jeg har fått med meg) den eneste planeten det er liv på(foreløpig), ivertfall inteligent liv.

Og det er sikkert ikke alle solsystemer som det finnes liv i i det hele tatt, og liv i rommet er ganske sjeldent, kanskje det ikke er noe intelligent liv i "nærheten" av jorda, kanskje det er så langt unna at vi ikke kommer til å møte på de før om noen mill år...

Men at det er noen der ute, det tror jeg på... men det er bare hvor!

Lenke til kommentar
For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen.

Hvem har sagt at de "drar" igjen ?

 

Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

Kanskje "de" er redde for at "de" skal skape panikk på kloden dersom de viser seg frem.

 

Dessuten tror jeg ikke "de" er her, heller noe "de" har sendt.

5916875[/snapback]

¨

Men, hvorfor sende ut kornsirkler, som om det ikke skaper panikk og forundring?

 

Hvorfor ikke sende ut noe de vet vi mennesker forstår?

5916890[/snapback]

Godt spørsmål.....kanskje "de" som sender har det som kommunikasjon metode...på samme måte som vi har SMS :cool:

5916937[/snapback]

De aner kanskje ikke hvordan vi mennesker kommuniserer.

"de" vil da sikkert kommunisere på den måten de syntes må være mest naturlig...

 

Jeg fikk ikke med meg dokumentaren, men hadde tenkt å se den, men det ble glemt...

 

Men egentlig tror jeg at kornsirklene er menneskelagd...

Jeg syntes det rimer så dårlig at de ikke viser seg, og bare lager kornsirkler...

Og jeg tror ikke at aliens har besøkt jorda, selv om det er mange som mener de har blitt kidnappet.

 

Og som vi ser i solsystemet vårt, så er jorda (etter det jeg har fått med meg) den eneste planeten det er liv på(foreløpig), ivertfall inteligent liv.

Og det er sikkert ikke alle solsystemer som det finnes liv i i det hele tatt, og liv i rommet er ganske sjeldent, kanskje det ikke er noe intelligent liv i "nærheten" av jorda, kanskje det er så langt unna at vi ikke kommer til å møte på de før om noen mill år...

Men at det er noen der ute, det tror jeg på... men det er bare hvor!

5918117[/snapback]

 

Universe er så stor at det ikkej går an å si det, men det finst liv ute der ja

Dei har jo funne at det har vore liv i Mars....

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke fikk med meg denne dokumentaren, får se om jeg husker og orker å stå tidlig opp i morgen og få med meg reprisen som en her nevner.

 

Jeg tror ca så mye --><-- på at disse sirkelene er laget av utenomjordiske, men at de er fantastiske og facinerende er jeg med på.

 

Ta denne binærkode-greia som "de" skal ha svart på i form av sirkler i kornåkre. Bare det i seg selv er absurd. ;)

 

Dette signalet ble sendt mot en stjernehop (M13) 25.000 lysår unna i 1974. Det vil si at det fortsatt er 24.968 år (ja, jeg vet at 25.000 er et ca-tall) før signalet kommer frem dit det er tenkt. Altså er det neppe noen fra M13 som har svart på signalet..

 

Det må med andre ord være aliens som allerede flyr rundt i "nærområdet", og som dermed har et vell av muligheter for å kommunisere med oss og kommentere hendelser på jorden, som har valgt å kommentere akkurat det signalet, med å lage formasjoner i en kornåker. Høres ikke veldig sansynlig ut...

 

Nå er det langt fra umulig at det finnes intelligent liv på andre planeter i kosmos. Kosmos er enormt. Men det er goså snakk om enorme avstander mellom hver beboelig planet. Vi snakker nok om sansynligvis hundrevis av lysår, minst. Det vil si at reiser mellom slike planeter er enorme teknologiske utfordringer. Anta at mennesker hadde teknologi som gjorde at vi klarte å reise med nesten lysets hastighet. Vi snakker allikevel generasjoner for å komme frem (nå tar jeg ikke hensyn til relativitetsteori). Det å foreta en slik reise, som er så enormt krevende, for å more seg med å erte oss med kornsirkler .... høres ikke veldig sansynlig ut.

 

Så om dette er gjort av aliens, så snakker vi mest sansynlig om hyperavanserte vesener, som kan reise raskere enn lyset, og kanskje i tid, benytter seg av wokmholes osv. Og disse hyperavanserte vesene... igjen så morer de seg med å erte oss med sirkler i kornåkre. Igjen... høres ikke veldig sansynlig ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett denne dokumentaren men det er en kjensgjærning at det er kreative folk med målebånd, planker og en forhåndslaget skisse som lager kornsirkler.

 

Såg en dokumentar om det samme fenomanet på National Geograpic og der ble det plukket fra hverandre en film hvor to lyskuler fløyg over en åker og lagde en kornsirkel.

Det mest fellende beviset mot filmen var komentarene til de som filmet.

 

Å tro at utenomjordiske skapninger lagde disse fordi figurene er avanserte blir som i gamle dager da de påsto det var guds verk om det var noe de ikke kunne forklare.

Forklaringen kommer nok en dag og den er neppe så spennende som mange skal ha det til.

 

Det finnes nok liv på andre planeter men at det livet skal ligne på vårt er nok lite sansynlig.

En annen ting er at de som har besøkt oss kan ikke ha befunnet seg lengere bort en 25-26 lysår siden den binærkoden som ble sendt ut i 1979 ikke har kommet lengere ut i univærset.

Våre første radiosignaler har maks nådd 60-70 lysår ut så det inteligente livet må befinne seg i nærheten og ikke langt borte.

Lenke til kommentar

En god del er hoaxes ja, men har enda ikke fått med meg forklaringen på kjemikaliene/stoffene de har brukt på flere av de. Bokstavelig talt så fikk jo en norsk forsker kjenne de på kroppen når hendene ble helt hvite/prikkete.

 

 

JBlack: Står du virkelig ikke opp før klokken 19:30 om kvelden? For nei, den går ikke før om kvelden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...