Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe, du høres litt ut som en gammel gretten gubbe som akkurat har blitt forstyrret i middagshvilen din :p

Men skjønner deg alikevel godt, det er utrolig irriterende med slike reklamer osv, og det må slå's hardt ned på.

Men man kommer alikevel til spørsmålet, hva vil du fram til? Du kommer antageligvis til å få en mail hvor dem beklager seg osv. Og i morgen så får du en ny mail fra en annen nettside med reklame/spam.

Poenget er at du ikke kan henge deg opp i slikt, så mye spam og dritt som finnes på nettet nå så vil du ende opp med å bruke unødvendig tid på å klage om slikt. Unødvendige krefter, så like greit å venne seg til det og bare slette så fort du får mail :cool:

5883318[/snapback]

Ja, du har rett, men det er likefult ulovlig. Dette er noe jeg vanligvis gjør når jeg får spam fra norske adresser. Poenget er å sende ut et signal om at dette ikke er lovlig og akseptabelt. De som mottar spam og ikke gjør noe med det godtar at de får den, noe som blir feil.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det er nok lovlig siden det mest sannsynlig er kameratene eller veninnene dine som (indirekte) har sendt dem ut.

Alle har vel sett disse community-greiene som spør ette hotmail-passord for å kunne spre community-tilbud til alle i kontaktlisten.

5883346[/snapback]

Nei, det er faktisk ikke lovlig.

Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).
Med andre ord må forhåndssamtykket komme fra mottaker, ikke fra noen rundt mottaker.
Lenke til kommentar
Så det er nok lovlig siden det mest sannsynlig er kameratene eller veninnene dine som (indirekte) har sendt dem ut.

Alle har vel sett disse community-greiene som spør ette hotmail-passord for å kunne spre community-tilbud til alle i kontaktlisten.

5883346[/snapback]

Nei, det er faktisk ikke lovlig.
Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).
Med andre ord må forhåndssamtykket komme fra mottaker, ikke fra noen rundt mottaker.

5883382[/snapback]

Tja. Det kommer an på hvordan man ser det. Hvis kameraten/veninnen din har trykket 'Varsle mine kontakter' (eller noe liknende), er det jo faktisk kameraten/veninnen din som sender ut. Og i tillegg er dette et varsel om at noen har sjekket deg, selv om de tilbyr deg å sjekke selv også.
Lenke til kommentar
Har også fått denne mailen nå nylig. Tviler i grunn veldig på at jeg har fått denne meldingen fordi noen har sjekket hvem jeg har blokkert.

Dette er SPAM/SKINKE!

5885574[/snapback]

Jeg mener det er bekjent sin feil.

Vedkommende har trodd at dette fungerer og sett om det er noen i hans/hennes kontaktliste som har blokkert han/hun, men samtidig har biip.no samlet opp alle adressene og (tilbudt seg å) sendt mail til alle sammen.

Grunnen til at jeg tror dette er:

- Jeg har kun fått mail på de to mail-kontoene jeg har MSN-kontakter på. Jeg har fire mail-kontoer med samme brukernavn hvor tre av de ligger rundt om kring på nettet.

- Enkelte kontakter har jeg i begge MSN-listene, og noen av dem er slike som joiner alle slike ting de kommer over.

- Jeg har ikke lagt fra meg GMail-adressen én eneste plass på nettet (bortsett fra .NET Passport). Denne har jeg fått én biip.no-mail på.

- Den ene av de to mailene på hotmail-kontoen kom nøyaktig samtidig som mailen på GMail-kontoen. Den andre kom en helt annen dag.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Er jo litt rart at alle får akkurat samme mail på akkurat samme dag, da.

 

Noe som kan være irriterende er hvis alle får en slik mail (noe de gjør) og så mottar jeg en slik for hver gang noen sjekker min konto.

Men da bare legger vi i søppelpost-bunken.

 

Ulovlig or not, irriterende er det.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en slik mail, men jeg slettet den ganske raskt. endrebjorsvik: Om den bekjente regnes som avsender om han/hun merker en boks om at den han/hun sjekker skal få beskjed om det, vil jeg tro at biip.no er pliktig til å informere om hvem som utførte sjekken. Ellers synes jeg at dette er et veldig bra intiativ Ernie. Man må si fra at tull som dette er noe man ikke vil ha noe av.

Lenke til kommentar
Er jo litt rart at alle får akkurat samme mail på akkurat samme dag, da.

 

Noe som kan være irriterende er hvis alle får en slik mail (noe de gjør) og så mottar jeg en slik for hver gang noen sjekker min konto.

Men da bare legger vi i søppelpost-bunken.

 

Ulovlig or not, irriterende er det.

5885682[/snapback]

Det er akkurat det. Alle fikk det i dag, så sannsynligheten for at alle hadde noen i kontaktlisten sin som benyttet seg av tjenesten, erlik null.

Lenke til kommentar
Det er akkurat det. Alle fikk det i dag, så sannsynligheten for at alle hadde noen i kontaktlisten sin som benyttet seg av tjenesten, erlik null.

5885756[/snapback]

Jeg fikk ihvertfall én i forgårs og to i dag. :shrug:

5885894[/snapback]

Der er uansett snakk om veldig kort tidsrom da. Har mine tvil. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...