Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Om Biip.no personvern:

Etter at du har fått dine resultater presentert nedenfor, vil Biip.no sende ut et anonymt tips til de du har sjekket - hvor vi opplyser om at 'Noen har sjekket om du har blocket de på MSN'. Vi vil kun gjenta denne prosessen én gang, og vi vil aldri avsløre din identitet for noen. Opplysningene du har oppgitt vil deretter bli slettet.

Vi i Biip.no er like lei av spam som deg :-)

 

Ved å bruke denne tjenesten, aksepterer du disse vilkårene.

 

Som noen her sa; hvorfor skal mine (u)venner bestemme om jeg har lyst på spam eller ikke? Etter at biip slutta med å gi ubegrensa gratis sms var det ikke lenger noen grunn for meg til å oppholde meg der, så nå er det på med spamfilter og byebye biip ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om Biip.no personvern:

Etter at du har fått dine resultater presentert nedenfor, vil Biip.no sende ut et anonymt tips til de du har sjekket - hvor vi opplyser om at 'Noen har sjekket om du har blocket de på MSN'. Vi vil kun gjenta denne prosessen én gang, og vi vil aldri avsløre din identitet for noen. Opplysningene du har oppgitt vil deretter bli slettet.

Vi i Biip.no er like lei av spam som deg :-)

 

Ved å bruke denne tjenesten, aksepterer du disse vilkårene.

 

5891718[/snapback]

:lol: Det der er tragisk. Hvis de er lei spam, hvorfor sender de da ut en mail på den måten? :shrug:

Lenke til kommentar

Fikk samme mailen jeg, både på gmailen og en annen mail. Er en jeg kjenner som jeg har blokka som antagelig er medlem på noe sånt.

 

Trykka på spam med en gang. Om man vil sjekke hvilke kontakter som har blokka deg er det bare å installere amsn...

 

EDIT: leif

Endret av Gonzo2
Lenke til kommentar
ser svaret til biip på toppen av siden her, men er det lov? Den som har gått inn å sjekket om noen har blokkert de har jo sagt ja, men jeg har jo aldri sagt ja på å motta en slik mail... det er jo fortsatt spam som jeg ikke ønsker å motta...

5892915[/snapback]

Nei det er ikke lov. Mailen inneholder reklame og er åpenbart ment å rekrutere ergo er mailen en markedsføringshenvendelse og faller klart under §2b i markedsføringsloven og siden du aldri har godkjent den så blir den helt klart ulovlig slik jeg ser det. Hadde mailen blitt sendt ut uten reklame og på vegen av noen (altså at det hadde stått Fra/From: nn) så hadde den ikke gått under §2b og pr. definisjon vært lovlig.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

da sender jeg en mail jeg å

 

edit:

kan jeg skrive dette:

Morn.

Mottok i dag en mail til [mail-adresse] som sa at noen hadde sjekket om jeg hadde blokkert vedkommende på MSN.

Dette er spam og ulovlig markedsføring. Da jeg aldri kan se jeg har godkjent å motta reklame fra dere ber jeg dere om å endre deres rutiner. Ser at deres personvernsregler sier at en slik mail bare blir sendt ut en gang, uansett hvor mange som sjekker blokkerings-status. Derfor vil jeg vurdere en anmeldelse for brudd på markedsføringsloven §2b.

 

er en modifisert utgave av trådstarter sin...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
okey? hva prøver vi og oppnå ved og sende i klagemail? tar ikke heeelt poenget

5893297[/snapback]

Tja, du sender ut et signal om at det ikke er akseptert og at du vil ta affære hvis det skjer igjen.

5893421[/snapback]

 

Og hvilken "affære" vil du ta?

Tror ikke biip.no går rundt og skjelver i buksen. Sure tilbake meldinger og trusler har de sikkert mottat før dere sender mail til de.

Lenke til kommentar
ANNONSE:

Få Dagens Horoskop - rett til din mobil 3 gng. i uken!

For å bestille, send BIIPHORO ditt stjernetegn til

1966. F.eks: BIIPHORO TYR. 5 kr. mld.

Her er vel selve kjærnen i e-posten.

De bruker denne meldingen som en unnskyldning for å sende ut reklame for egne betal tjenester.

Og var det ingen som hadde sjekka om du hadde blokka de så er det jo renspikka spam uten unnskyldning.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også mailen, og sendt dette tilbake:

 

Hei.

Jeg mottok denne e-posten fra dere (på adressen [min hotmail adresse]):

 

Hei :)

 

Noen har sjekket om du har slettet eller blokkert dem på din MSN-liste!

 

For å sjekke om noen har blokkert deg på MSN selv, logg deg inn på Biip.no og

finn det ut - helt gratis!

 

Biip.no's BlockChecker finner du her: www.biip.no/blockchecker

 

Mvh Biip.no :)

 

E-posten var sendt fra [email protected], så jeg antar at det ikke er tull.

Hvordan kan dere sjekke dette?

Der har absolutt ingenting å gjøre med hva jeg gjør på MSN. Dere bryter med

mitt privatliv, og det er forbud. Daglig blir jeg plaget av idioter som på en

eller annen måte prøver å ødelegge livet mitt ved å sende e-poster med reklame

og lure e-poster. Vær så snill og ikke ble en av dem. Dere har absolutt

ingenting med å trenge dere inn på min MSN konto og hente ut informajson. Det

er hacking/cracking, og er strengt forbudt. Med mindre dere har en mildt sagt

veldig god grunn kan jeg bli fristet til å melde dere til forbukerombudet!

 

Håper på raskt og (for deres skyld), et fornuftig og VELDIG overbevisende svar.

 

Mvh

[mitt navn]

 

Og ja, jeg blir forbanna over sånnt. Hvis de kommer med et tullete svar kontakter jeg forbrukerombudet. Noen som vet om andre måte å straffe dem lovlig på? Syns en politianmeldelse er å gå litt langt. Mottar mase reklame e-post hver da, og er så lei av slikt nå. Har bestemt meg for å ta igjen på noen av dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...