Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

I artikkelen står det at han hadde blitt lovet Florida.

 

Aww, aha det var ikke slik jeg forstå det utifra filmklippet, men nå har jeg ikke lest atikkelen heller.

Men jeg prøve å få meg "statsgaranti" i California gjennom explorius, men de garanterer deg egentlig ikke en dritt, som de sa til meg at hvis vi ikke finner familie i California må du dra til den andre staten du eventuelt måtte havne i og de ville ikke refundere avgiften på 4 000 kr.

 

Og de sier også i klippet at denne organisasjonen ANSA hadde fått flere klager fra explorius studenter i lignende forhold.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra hjemmesida deres:

 

"For delstatsvalg California og Florida er det en avgift på 4000 kroner. Vi får mange ønsker om disse statene. I begge disse tilfellene er det og betrakte som et ønske og ingen garanti. Kostnaden for delstatsvalg faktureres i etterkant. Dersom Explorius ikke kan tilby plassering etter ønsket, faktureres ingen kostnad."

Lenke til kommentar

Fra hjemmesida deres:

 

"For delstatsvalg California og Florida er det en avgift på 4000 kroner. Vi får mange ønsker om disse statene. I begge disse tilfellene er det og betrakte som et ønske og ingen garanti. Kostnaden for delstatsvalg faktureres i etterkant. Dersom Explorius ikke kan tilby plassering etter ønsket, faktureres ingen kostnad."

 

Du måtte betale på forskudd, dette ville bli lagt til i siste fakturering og hvis de ikke finner familie i staten du ønsker ville du ikke få refundert noe, fra intervjuet med explorius.

Lenke til kommentar

Holy crap!! :O

 

Nå skal jeg fortelle dere at det er bråk i min vertsfamilie! Vertsbroren min (17) ble testet positiv på drugtest i går. Foreldrene er helt utrolig forbanna nå, etter som han har blitt tatt med weed både hjemme og på skolen før. Vertsfaren har lyst til å kaste ham ut fra hjemmet, mens vertsmora nekter. Drama!

Lenke til kommentar

Holy crap!! :O

 

Nå skal jeg fortelle dere at det er bråk i min vertsfamilie! Vertsbroren min (17) ble testet positiv på drugtest i går. Foreldrene er helt utrolig forbanna nå, etter som han har blitt tatt med weed både hjemme og på skolen før. Vertsfaren har lyst til å kaste ham ut fra hjemmet, mens vertsmora nekter. Drama!

 

Da er det bare å åpne en pose Doritos og nyte showet. :new_woot:

 

Hei

 

Reiser til Mississippi i Januar som utvekslingsstudent. Noen andre som er i denne staten som har noen tips/tilbakemeldinger om stedet?

 

På forhånd takk! :)

Vel, det er jo en sørstat, så du kan regne med en stor del kristne personer, rednecks, og african-americans og mexicanere. Hadde en lærer fra Mississippi og han sa at Miss. er den mest "rasistiske" staten i USA. Veldig mye sammenstøt mellom hvite og fargede visstnok.

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn søknad til AFS, del 2 ble mottatt for 3 uker siden, hele del 2. (Jeg sendte den inn en uke før det). SIden jeg ikke hadde hørt noe sendte jeg en mail for å spørre hva som kom til å skje. Ingen svarte så jeg sendte den på nytt, nå fikk jeg svar.

De sa det var sannsynlig at jeg ikke kom til å komme til USA. Grunnen til at jeg ikke hadde hørt noe var at hun som skulle intervjue meg plutselig ikke kunne, så de prøvde å finne en som kunne intervjue meg nå.

 

Helt på tryne, at det kan hende jeg ikke skal til USA, dette er noe jeg har forberedt meg på mentalt i flere år. Griner faktisk nå....

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri vurdert speak, siden jeg har lest flere negative ting om dem. Brukte mange timer på å finne de organisasjonene med minst negative ting. Til slutt kom jeg fram til at de virket best for meg, og nå så kommer denne nedturen. Vi får se, jeg har ikke vært på intervju enda, og hun damen som sendte meg mail sa at selv om man hadde intervju sent hadde ikke det noe å si for sjansene til å komme til USA. Dette tror jeg egentlig ikke, de lover jo bort plasser i mellom tiden.

 

Men lurte på om jeg skulle søke hos YFU da? Rotary?

Hvis de har plass da, bare litt kjipt å betale 350 kr for å få de til å se på søknaden min som var ferdig sendt inn for en måned siden.

 

Satser på at alt går bra, bare en fryktelig nedtur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...