Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Kulere enn å bruke utveksling som unnskyldning for å skrive dårlig norsk ;)

 

takk for den, men om du bare skriver her for å rakke ned på meg kan du vell egentlig la være? :p Når du er stor nok til å dra på utveksling burde du vell egentlig være stor nok til å skjønne det uten at noen må fortelle deg det? X'D

 

Skrev det ikke ene og alene for å rakke ned, synes bare det er merkelig at du tror 3-4 måneder uten ditt morsmål kan svekke det. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kulere enn å bruke utveksling som unnskyldning for å skrive dårlig norsk ;)

 

takk for den, men om du bare skriver her for å rakke ned på meg kan du vell egentlig la være? :p Når du er stor nok til å dra på utveksling burde du vell egentlig være stor nok til å skjønne det uten at noen må fortelle deg det? X'D

 

Skrev det ikke ene og alene for å rakke ned, synes bare det er merkelig at du tror 3-4 måneder uten ditt morsmål kan svekke det. ;)

Jaja, vet det... Men så har det seg slik at jeg lærer tysk, som har en likhet med norsk. Jeg har skrevet drøssevis av bokanalyser mens jeg har vært her. PÅ TYSK! :p såååå blir litt forvirreet av setningsoppbygningen fra norsk til tysk. :p må hele tiden lese gjennom og ta vekk store bokstaver her og der når jeg skriver norsk nå! xD

Lenke til kommentar

EF sier jeg MÅ få minimum C i alle fag

 

Det er noe EF sier for at du skal gjøre ditt beste under utvekslingsåret. Når jeg var på EF campen i begynnelsen av oppholdet fikk vi besøke av de som jobber på hovedkontoret i Boston, og karakterer var et av temaene de tok opp. Hvis "the final grade" er lavere enn C, vil IECen din kontakte deg og du må (i de fleste tilfeller) skrive under på at du gjør ditt beste*:) Men det er utrolig lett å få gode karakterer i USA med tanke på at du får karakter på alt skolearbeid du utfører (i hvert fall på skolen jeg går på) + at du kan spørre om extra credit work hvis du føler du trenger å forbedre karakteren din :)

 

Edit:

* Og at du skal prøve å forbedre karakteren.

 

Svaret mitt gjelder mer om du får en D i et fag, ikke om du failer alle fagene du har (noe som ikke skal være mulig så lenge du gjør skolearbeidet du blir tildelt). :)

Endret av Bellamella
Lenke til kommentar

Det er ikke noe "de bare sier" nei. Hvis dårlige karakterer vedvarer, så vil de gjøre tiltak for å forbedre dem. Hvis du ikke klarer å forbedre deg selv etter tiltakene de har gjort, så kan du bli sendt hjem.

 

EDIT: Nå tok jeg utganspunkt i Speak og Aspect, men jeg er bombesikker på at alle organisasjoner har sånne rutiner. Tror faktisk det står i håndboken til CSIET... *Sjekke det ut*

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Det er ikke noe "de bare sier" nei. Hvis dårlige karakterer vedvarer, så vil de gjøre tiltak for å forbedre dem. Hvis du ikke klarer å forbedre deg selv etter tiltakene de har gjort, så kan du bli sendt hjem.

 

EDIT: Nå tok jeg utganspunkt i Speak og Aspect, men jeg er bombesikker på at alle organisasjoner har sånne rutiner. Tror faktisk det står i håndboken til CSIET... *Sjekke det ut*

 

Du har nok rett i det :) Jeg er bare veldig dårlig til å ordlegge meg. Det jeg hadde i tankene når jeg svarte var at de ikke sender deg hjem hvis du f.eks får en D i matte (noe jeg skulle forklart når jeg svarte). Hvis du derimot failer alle fag blir det en annen sak.

 

 

 

Edit: Byttet ut et ord som var feil.

Endret av Bellamella
Lenke til kommentar

Her skriver vi research papers, leser tung litteratur, pugger vocab words og praktiserer svært avansert grammatikk, så engelsken er forholdsvis vanskelig, selv om jeg sikkert kunne fått en C med litt innsats, og når sant skal sies, så er jeg ikke den eneste som stryker klassen, de amerikanske studentene sliter også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...