Gå til innhold

GeForce 7900 kommer i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært fint dersom det også resulterte i lavere priser etterhvert. Nye skjermkort begynner å bli sabla dyrt etterhvert.

5500279[/snapback]

 

7800gt til 2500kr synes jeg gir veldig mye for pengene, evt 6800gs til 1800...

5500450[/snapback]

 

Mhm, du kan få 2 gt kort å enda ha penger ijen istedenfor å kjøpe

et toppkort. Nå er jo 1900 vesentlig bedre men ikke 3500 kroner bedre...(enn

et singel GT kort) Men i SLI vet jeg ikke helt.men folka har brukt mye penger i utviklingen av kortene, grafikken blir stadig mer å mer avansert, så at de blir dyre er forståeligt... De skal jo TJENE penger også... Det jeg savner er flere grafikkprodusenter enn ATi å Invidia, samme gjelder CPU, andre enn AMD å Intel til kommersielt bruk.... Nå vet vi ikke hvordan G71 vil yte da, men vis den følger tedensen vil den være bedre men ikke noe å "LØP Å KJØP" vis u alerede har et 7800 kort.

 

Edit: Ja, postene kommer fort :p Sier vel d samme såm u skrev nettopp :p

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Hadde vært fint dersom det også resulterte i lavere priser etterhvert. Nye skjermkort begynner å bli sabla dyrt etterhvert.

5500279[/snapback]

 

7800gt til 2500kr synes jeg gir veldig mye for pengene, evt 6800gs til 1800...

5500450[/snapback]

 

Mhm, u kan få 2 gt kort å enda ha penger ijen istedenfor å kjøpe

et toppkort. Nå er jo 1900 vesentlig bedre men ikke 3500 kroner bedre...(enn

et singel GT kort) men folka har brukt mye penger i utviklingen av kortene, grafikken blir stadig mer å mer avansert, så at de blir dyre er forståeligt... De skal jo TJENE penger også... Det jeg savner er flere grafikkprodusenter enn ATi å Invidia, samme gjelder CPU, andre enn AMD å Intel til kommersielt bruk....

5500474[/snapback]

 

Ja, hvor er Matrox :w00t:

Lenke til kommentar
Det kan du se på salget til 1900xt også, en helt kurant ytelse økning, kortene er å få kjøpt overalt. Men når du ser på webshoppene har de omtrent like mange igjen som i går, markedet er altså alleredet mettet å venter på dx10 kort.

5500407[/snapback]

 

7800gtx 512 har vel ikke mettet markedet... Hadde ikke Nvidia store leveringsproblemer?

 

De to neste måndene vil ATI ta igjen mye tapt terreng. Og jeg tror det må bli Nvidia som må sette ned prisene.

 

En kan vente og vente men det kommer stadig noe bedre. De første dx10 kortene for eksempel vil sansynligvis ikke kunne bruke alle de nye egenskapene og funksjonene til dx10.

Lenke til kommentar
Seriøst trenger vi virkelig enda et skjermkort med minimal ytelses økning akkurat nå som X1900XT har kommet. Er ikke noe vits i å komme ut med GF 7900 da den mest sansynlig vil ligge på rundt 5500,- til 6000,-. Nei venter på de nye DX 10 kortene jeg.

5500398[/snapback]

 

Altså, sitter du med et av "kongen på haugen korta" nå er det ingen vits å oppgradere...

 

Du MÅ ikke ha det nyeste...

 

Jeg klarer meg fint med 6800gt enda

 

Alle nye skjermkort er priset høyt i starten, de er toppen av et høyt juletre :D De skal selge de lavere spesifiserte kortene og :-)

 

Min lille "regel" er at et skjermkort varer ca 2 år, og da har du lyst på et nytt :)

Lenke til kommentar
Det kan du se på salget til 1900xt også, en helt kurant ytelse økning, kortene er å få kjøpt overalt. Men når du ser på webshoppene har de omtrent like mange igjen som i går, markedet er altså alleredet mettet å venter på dx10 kort.

5500407[/snapback]

 

7800gtx 512 har vel ikke mettet markedet... Hadde ikke Nvidia store leveringsproblemer?

 

De to neste måndene vil ATI ta igjen mye tapt terreng. Og jeg tror det må bli Nvidia som må sette ned prisene.

 

En kan vente og vente men det kommer stadig noe bedre. De første dx10 kortene for eksempel vil sansynligvis ikke kunne bruke alle de nye egenskapene og funksjonene til dx10.

5500504[/snapback]

 

Hvor mye vites egentlig om Dx10? Annet enn noen få skjermbilder fra Crysis(Far cry2, som ser bra ut) har jeg ikke hørt noe spesielt om innholdet i teknologien.

Lenke til kommentar
Hadde vært fint dersom det også resulterte i lavere priser etterhvert. Nye skjermkort begynner å bli sabla dyrt etterhvert.

5500279[/snapback]

og sabla varme. Skulle ønske de gadd å gjøre noe med det problemet snart. Men kjenner jeg produsentenes tankegang rett så skyr de ikke å bruke ennå flere watt for å karre seg til toppen.

 

Lurer på om det kan kjøre aa + hdr  :hmm:  ?

5500351[/snapback]

Jeg tror nok det. De kan jo ikke være dårligere enn ATI når de lanserer en ny brikke.

 

Jeg har dog mer tro på enten samme antall pipelines som i dag på 700Mhz eller 32 på ~500Mhz.

5500369[/snapback]

Jeg har også tro på noe slikt. Både pose og sekk (32 pipes og 700-750MHz) høres for godt ut til å være sant, samt at det trolig ville betydd et watt-monster uten like.

 

32 pipe and 700 Mhz core will kick some serious butt!

5500374[/snapback]

kan jo bare tenke på hva som skjer med dagens gtx 512 hvis man slenger på 8 pipes og klokker det opp 200 mhz :thumbup:

 

det har vært et helt sprøtt halvår i skjermkort bransjen

5500411[/snapback]

Jeg tror som MistaPi at det er for mye å håpe på. Og selv om det skulle vise seg å bli riktig så vil nok det bety at man må kjøpe ny PSU i samme slengen. Minstekrav: 550W for enkeltkort og 700W for SLI? :whistle:

 

Nå har vel utviklinga siste halvår bare vært en forlengelse av hvordan det har vært i ca 8 år så det er vel ikke noen overraskelse at det kommer stadig raskere kort lengre?

Lenke til kommentar
Det kan du se på salget til 1900xt også, en helt kurant ytelse økning, kortene er å få kjøpt overalt. Men når du ser på webshoppene har de omtrent like mange igjen som i går, markedet er altså alleredet mettet å venter på dx10 kort.

5500407[/snapback]

 

7800gtx 512 har vel ikke mettet markedet... Hadde ikke Nvidia store leveringsproblemer?

 

De to neste måndene vil ATI ta igjen mye tapt terreng. Og jeg tror det må bli Nvidia som må sette ned prisene.

 

En kan vente og vente men det kommer stadig noe bedre. De første dx10 kortene for eksempel vil sansynligvis ikke kunne bruke alle de nye egenskapene og funksjonene til dx10.

5500504[/snapback]

 

Hvor mye vites egentlig om Dx10? Annet enn noen få skjermbilder fra Crysis(Far cry2, som ser bra ut) har jeg ikke hørt noe spesielt om innholdet i teknologien.

5500517[/snapback]

 

Jeg tenkte tilbake på da dx9 kom og ati ikke støttet Shader model 3.0 ...

Lenke til kommentar
Seriøst trenger vi virkelig enda et skjermkort med minimal ytelses økning akkurat nå som X1900XT har kommet. Er ikke noe vits i å komme ut med GF 7900 da den mest sansynlig vil ligge på rundt 5500,- til 6000,-. Nei venter på de nye DX 10 kortene jeg.

5500398[/snapback]

 

Skjønner ikke helt problemet, greit nok at det går framover er det ikke? Blir omtrent som CPU-bransjen var for noen år siden. Like greit med en jevn flyt synes jeg. (ikke at jeg har noen som helst planer om å kjøpe dette kortet, klarer meg som gull med mitt 6600 GT).

 

Ellers er jeg enig med Simen1, vi vil ha low-power-modeller. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å få mye lavere effektforbruk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Seriøst trenger vi virkelig enda et skjermkort med minimal ytelses økning akkurat nå som X1900XT har kommet. Er ikke noe vits i å komme ut med GF 7900 da den mest sansynlig vil ligge på rundt 5500,- til 6000,-. Nei venter på de nye DX 10 kortene jeg.

5500398[/snapback]

 

Skjønner ikke helt problemet, greit nok at det går framover er det ikke? Blir omtrent som CPU-bransjen var for noen år siden. Like greit med en jevn flyt synes jeg. (ikke at jeg har noen som helst planer om å kjøpe dette kortet, klarer meg som gull med mitt 6600 GT).

 

Ellers er jeg enig med Simen1, vi vil ha low-power-modeller. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å få mye lavere effektforbruk.

 

AtW

5500613[/snapback]

 

 

 

var det ikke MSi som viste frem et Go 7800gtx med pci-e tilkobling? noe i den duren er nok veien og gå. helt klart at det går feil vei med både varme og strømm forbruk.

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Lurer på om det kan kjøre aa + hdr  :hmm:  ?

5500351[/snapback]

Jeg tror nok det. De kan jo ikke være dårligere enn ATI når de lanserer en ny brikke.

5500536[/snapback]

Muligens vil det bety en for stor oppgradering av G7x arkitekturen enn dem ønsker for et refresh part. Dessuten ville det nok være litt flaut for dem med tanke på deres tidligere uttalelser om hvor unødvendig dette er, dvs AA støtte for HDR i ROP’ene.

Lenke til kommentar
Lurer på om det kan kjøre aa + hdr  :hmm:  ?

5500351[/snapback]

Jeg tror nok det. De kan jo ikke være dårligere enn ATI når de lanserer en ny brikke.

5500536[/snapback]

Muligens vil det bety en for stor oppgradering av G7x arkitekturen enn dem ønsker for et refresh part. Dessuten ville det nok være litt flaut for dem med tanke på deres tidligere uttalelser om hvor unødvendig dette er, dvs AA støtte for HDR i ROP’ene.

5500680[/snapback]

 

Er det nødvendig da? I anandtechs 3dmark06-artikkel fikk jeg inntrykk av at det var flere måter å implmentere det på, og bare den ene måten så støttet ikke nvidia FSAA, og at det ikek var den vanligste måten å gjøre det på (forsåvidt nettopp fordi nvidia ikke støtter det skikkelig). Og dessuten at den mest effektive implementasjon av HDR (HL2) brukte den andre måten å gjøre det på?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...