Gå til innhold

Historisk Vista-nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er da logisk. Nå har da flere enn noen gang høy nok båndbredde til å gjøre det.

6290889[/snapback]

Ja. Og microsoft har jo også veldig rask ut-linje, så hos meg tok det bare 45minutter før den var ferdig nedlastet.

6290907[/snapback]

Jeg lurer på hvor mange millioner Microsoft betaler i internettregning?

 

Microsoft må jo ha en enorm serverpark til hosting av denne betaen. Med tanke på den enorme pågangen var hele filen på 4 GB ned i løpet av 10 minutter på min maskin, noe som er en god hastighet bare mellom to maskiner.

6290908[/snapback]

Ja Microsoft har nok satset stort denne gangen. Men det var likevel ikke nok.
Lenke til kommentar

De burde benyttet torrent nettverk til denne distribusjonen iom. at det er en åpen beta.

Når skal software produsenter se fordelen med torrent?

 

Sett opp en egen tracker hvor kun de selv kan publisere torrents og gi poeng som kan konverteres til fordeler for de som deler mest. Trackeren kan være "private" slik at man må registrere seg. Dette for å holde oversikt over din deling og nedlasting for å gi deg premier.

 

Kanskje de kunne vanke med gratis Vista lisens til de 100 beste delerne av software, patcher osv. Involver brukerne mer og bruk verdens største og mest effektive distribusjons nettverk.

 

Jeg skulle gjerne sett for meg at eks. SUS ble torrent orientert og hvor jeg kunne sette opp en load balancing/proxy/cache tracker internt i eget nett. En patch ville spre seg kjapt i nettet og fordele belastningen i hele nettet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor MS ikke har brukt BT for å avlaste sine servere, jeg =/

6291080[/snapback]

Som en artikkel sier har de vurdert det, men valgte å droppe det pga. mye warez og slikt etter hva jeg har skjønt.

6291100[/snapback]

Hva har warez med det å gjøre?

6291434[/snapback]

Ja, hva har BitTorrent med warez å gjøre? Det går da fint an å bruke det til fullstendig lovlige ting. For eksempel blir forskjellige Linux-distroer, OpenOffice osv. distribuert via torrents.

Lenke til kommentar

Derfor på tide at Microsoft også begynner å bruke BT. Så kan de spare litt penger på enorme nedlastingsnettverk og kanskje også senke priser på produktene sine så flere kjøper.

 

"Windows Vista og Office 2007 til en samlet pris av 890,- for hjemmebrukere". Da hadde jeg virkelig vurdert å løpe å kjøpe istedet for å sitte på mitt spesialkjøpte OS.

 

Jeg har begynt å kikke på hvilke gratis Linux distribusjoner som kan gi meg det jeg trenger og det Vista vil gi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja, hva har BitTorrent med warez å gjøre? Det går da fint an å bruke det til fullstendig lovlige ting. For eksempel blir forskjellige Linux-distroer, OpenOffice osv. distribuert via torrents.

6291455[/snapback]

Ja, jeg har også hørt ryktene om at diverse P2P-nettverk også kan benyttes til å distribuere lovlige varer. Men strengt talt trodde jeg det bare var en vandrehistorie.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor MS ikke har brukt BT for å avlaste sine servere, jeg =/

6291080[/snapback]

Som en artikkel sier har de vurdert det, men valgte å droppe det pga. mye warez og slikt etter hva jeg har skjønt.

6291100[/snapback]

Jeg leste også den "unnskyldninga" fra microsoft, men får det ikke til å henge på greip. Når microsoft sier selv at de kunne tatt drepen på hele internett hvis de økte båndbredden så er det noe som er riv ruskende galt med distribusjonsmetoden deres. De har sikkert lastet flere millioner eksemplarer ut fra sine servere i stedet for å laste ut noen tusen og la lokale nettverk spre filene lokalt via BT-trackere.

 

Jeg tror rett og slett at noen i ledelsen hos MS har tenkt for fordomsfullt over BT bare siden det også kan brukes til å distribuere hvilket som helst materiale effektivt (også ulovlige kopier).

 

Likevel er det mange som har benyttet uoffisielle kanaler for å laste ned Vista gjennom BT. Jeg lurer på hvor mange millioner i båndbredderegning de har spart microsoft for? Og hvor mye de har avlastet internett på verdensbasis?

Lenke til kommentar
Microsoft må jo ha en enorm serverpark til hosting av denne betaen. Med tanke på den enorme pågangen var hele filen på 4 GB ned i løpet av 10 minutter på min maskin, noe som er en god hastighet bare mellom to maskiner.

6290908[/snapback]

Det er sikkert også mange som har lastet ned begge versjonene. Totalt ca 7,5GB/7,2GiB per bruker. Gang det med antall nedlastinger. F.eks 1 million. Da blir det totalt 7,5 PB (PetaByte). Fordelt på 4 dager med jevn nedlasting blir det i gjennomsnitt 174 Gbit/s.

 

Merk at dette bare er et gjennomsnitt basert på en antagelse om 1 million nedlastinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...