Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Thorjak:

Etter det jeg ser på din signatur, så skal du ha 64-bit versjonen på din stasjonære og 32-bit versjonen på din bærbare. Det du kan prøve nå, det er å mounte filen direkte på Deamon Tools fra Windows XP.

 

På hvilken maskin har du prøvd innstalasjonen på? På stasjonære også?

 

Sjekk ut disse sidene:

 

- http://help.lockergnome.com/vista/Error-Co...ftopict930.html

- http://www.neowin.net/forum/index.php?show...#entry587590318

6308839[/snapback]

 

Har prøvd på begge maskinene,med både 32 og 64bit, men får samme melding på forskjellige steder 20%, 30%,60% og 71% avhengig av hvilken dvd jeg bruker å boote med, kan det være brenneren min som feilbrenner? På den stasjonere har jeg formatert og har ikke operativsystem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noken her som får krasj når dei installerer ATI drivern?

Begge skjermene mine går svart og 0 reaksjon etter det.

 

Er ati drivern som er i systemet noke lunde oppegående eller?

 

Kva med andre drivere? noke man bør oppgradere?

 

Har Intel Pentium D 830 og Asus P5WD2 hovedkort.

Ser i enhetesbehanding at det er 2-3 gule ! tegn...

Lenke til kommentar
Som Zappza sa, brenn på 2.4x hastighet. På din stasjonære PC skal du ha x64, på din bærbare skal du ha x86 (32-bit). Da er ditt problem løst.

6309033[/snapback]

Det er akkurat det jeg har gjort men fungerer akkurat like dårlig,samme feilmelding. Bruker Nero 7 og har brent på både 2,4x og på 1x med forskjellige plater (Sony og Verbatim)

Lenke til kommentar

onyX*Petterahl: Jeg har koblet ut den harddisken jeg hadde delvis Vista på. Jeg har nå bare den ene harddisken min på 160 GB, den er det orginalt XP på. Men når jeg starter PC-en så sier den at den ikke finner noe OS, men harddisken finner den på startupen! Hva er galt? Er jeg virkelig nødt til å formatere?

Lenke til kommentar

Hei, har en maskin med to Sata disker, har overført alle filer på disk 2 til disk 1 der XP ligger. Kobler så fra disk 1 og kobler disk 2 på Sata 1 på hovedkort, booter fra DVD og innlasting av Vista starter, da jeg kommer til hvor Vista skal innstalleres sier maskinen at dette er en dynamisk stasjon og Vista kan ikke plasseres her. Alternativene for formatering er blanket ut her så det kan ikke brukes.

Har formatert disken i en annen maskin uten at det hjelper, noen som har opplevd det samme og klart å løse det?

Lenke til kommentar
onyX*Petterahl: Jeg har koblet ut den harddisken jeg hadde delvis Vista på. Jeg har nå bare den ene harddisken min på 160 GB, den er det orginalt XP på. Men når jeg starter PC-en så sier den at den ikke finner noe OS, men harddisken finner den på startupen! Hva er galt? Er jeg virkelig nødt til å formatere?

6309746[/snapback]

Det du først skal gjøre, er:

- Boot XP CD'en.

- La Windows finne de sakene først på starten. Så går du inn på ''Repair Console''. Det står hvilken knapp du skal trykke da.

- Nå du har kommet inn, skriv inn ''fixmbr'', for så ''fixboot''.

- Restart PC'en etter det.

- Boot XP CD'en igjen.

- Når du da skal velge hvordan du skal innstalere Windows, velger du ''Repair Windows''.

Hei, har en maskin med to Sata disker, har overført alle filer på disk 2 til disk 1 der XP ligger. Kobler så fra disk 1 og kobler disk 2 på Sata 1 på hovedkort, booter fra DVD og innlasting av Vista starter, da jeg kommer til hvor Vista skal innstalleres sier maskinen at dette er en dynamisk stasjon og Vista kan ikke plasseres her. Alternativene for formatering er blanket ut her så det kan ikke brukes.

Har formatert disken i en annen maskin uten at det hjelper, noen som har opplevd det samme og klart å løse det?

6309796[/snapback]

Du må lage en partisjon på den andre S-ATA-disken din. Få tak i et partisjonsprogram.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Noken her som får krasj når dei installerer ATI drivern?

Begge skjermene mine går svart og 0 reaksjon etter det.

 

Er ati drivern som er i systemet noke lunde oppegående eller?

 

Kva med andre drivere? noke man bør oppgradere? 

 

Har Intel Pentium D 830 og Asus P5WD2 hovedkort.

Ser i enhetesbehanding at det er 2-3 gule ! tegn...

6309092[/snapback]

Jeg har installert siste catalyst beta drivere for Vista uten noen problemer. Har X800 kort. Merker ikke noe forskjell mellom nyeste fra ati og de som er med i vista.

Lenke til kommentar
Skjermen min synes også det er morsomt å skru seg selv av når jeg kjører Vista, lyd har jeg heller ikke, selvom jeg har nyeste drivere. Sett bortifra det, så synes jeg Vista så bra ut. Funket ganske bra og, bortsett fra de to problemene mine...

Se om du har oppdatert lyd-driveren ordentlig? Eller om du i det hele tatt har innstalert en driver? Sjekk forøvrig første post, og hva slags komponenter Vista Beta 2 støtter.

Lenke til kommentar

Har 2 bugs med Vista som jeg lurer på om noen andre har opplevd:

 

1. IE7 får jeg ikke til å virke. Den fryser hver gang jeg skal åpne den. Har installert Java manuellt og i tillegg Opera 9 Beta. Den fungerer helt greit, men altså ikke IE7.

 

2. Av og til blinker skjermen (blir svart i et halvt sekund). Dette skjer spesiellt ved switching mellom progammer. Har oppdatert med den nyeste Vista driveren til Nvidia.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Er det mulig å laste Vista sin bootloader via WinXP sin? Jeg vet at boot.ini og slikt ikke fungerer i Vista, men det må vel være mulig å ha WinXP/2000 bootloaderen som hovedbootloader og bare peke til Vista-partisjonen i boot.ini? Dette fungerte i alle fall på en dual linux/win2000 PC jeg hadde for lenge siden.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nettopp en dvd med vista beta 2 fra microsoft.no og har noen spm.:

 

- Kan jeg innstallere OS på en clean disk, har kjøpt ny pc.

 

- Hva gjør man med drivere, har endel komponenter som ikke har drivere for vista enda, som blant annet; Logitech s510 trådløs tastatur?

 

- Kan man oppgradere vista beta til finale versjonen når denne blir sluppet?

 

Takk hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...