Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan skal jeg få brent den når Nero 7 sier at jeg ikka kan brenne ISO disker hvis en fil er større enn 2GB?

 

Hvordan skal jeg egentlig få brent Vista på DVD?

Hva slags instillinger og sånt skal jeg velge i Nero 7? osv...

6272822[/snapback]

 

Sikker på at du velger DVD og ikke CD. Nå bruker jeg Nero 6, men øverst i StartSmart velger man DVD, CD eller begge, deretter Kopi og Backup og til slutt Brenn image-fil. Tok ca. 10 min totalt ved 8x.

 

Edit: Skriveleif

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Er det noen stor forskjell på 32bit og 64bit versjonen.

Jeg vet ikke hvilken jeg skal laste ned til den andre dataen min. :hm:

6273098[/snapback]

Innholdsmessig skal de være identiske men det er selvfølgelig litt forskjeller angående drivere, støtte i programvare, størrelse på fila som lastes ned og størrelsen på det ferdig innstallerte OS'et og sånne småting.

Lenke til kommentar

Alle utenom den engelske linken funker i eposten jeg fikk fra microsoft. Hadde kommet på 89% da downloaden klikka. Har noen en torrent eller anna link enn den på sia her.

 

Torrent er ikke ulovlig om dette er en public realse så lenge man har serialen fra microsoft.

Lenke til kommentar
Er dette akkurat samme release som developer releasen som kom 23 mai? eller er det gjort noen endringer, ser begge heter 5384.4

6273345[/snapback]

Jeg tror det er akkurat den samme. Eneste forskjellen er at den har blitt sluppet i to puljer. (trolig for å lette servertrafikken)

Lenke til kommentar

God morgen.

 

Jeg er litt skeptisk til innstalasjon av Vista Beta 2 på min maskin. Jeg har Asus A7N8X-E Deluxe, med andre ord nForce 2. Det er få drivere som er kompitable med Vista Beta 2. Det jeg finner, er en audio-driver (har ikke bruk for den da jeg bruker Creative X-Fi) og diverse nettverkskort-drivere for LAN-kortene mine. Skjermkort-driver er ingen problem. Så, jeg vet ikke helt om jeg skal innstalere. Kommer ikke til å spille med Vista.

 

Mens jeg er i gang: Kan jeg utforske mine andre harddisker som jeg har på min maskin, slik at jeg kan spille av mine MP3-filer, eller må ting jeg skal spille av være i samme partisjon som Vista Beta 2?

Lenke til kommentar
Mens jeg er i gang: Kan jeg utforske mine andre harddisker som jeg har på min maskin, slik at jeg kan spille av mine MP3-filer, eller må ting jeg skal spille av være i samme partisjon som Vista Beta 2?

6273403[/snapback]

Hei OnyX

 

Det går helt fint å lese fra eller skrive til eksisterende partisjoner med Vista :)

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at det funker/ikke funker å bruke denne vista utgaven med deamontools? Jeg har nemelig ikke DVD brenner, men har brukt deamontools på tidligere utgaver, noe som ikke funker nå! :hmm:

6273387[/snapback]

 

Funker hos meg, men problemet mitt er at jeg ikke får installert den på en egen partisjon på den måten...

Fordi skal Vista installasjonen opprette en egen partisjon så må jeg restarte og boote Vista installasjonen, noe som ikke går sålenge jeg må bruke Deamon Tools,

og hvis jeg lager en egen partisjon på forhånd med PowerQuest PartitionMagic så advarer programmet meg om at hvis jeg oppretter en ny Primary partisjon, så vil PC-en henge seg ved loading, og at jeg må boote system (Vista) DVD-en og installere det nye operativsystemet for at PC-en skal klarer å starte opp igjen. Og da var jeg jo like langt :hrm:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
God morgen.

 

Jeg er litt skeptisk til innstalasjon av Vista Beta 2 på min maskin. Jeg har Asus A7N8X-E Deluxe, med andre ord nForce 2. Det er få drivere som er kompitable med Vista Beta 2. Det jeg finner, er en audio-driver (har ikke bruk for den da jeg bruker Creative X-Fi) og diverse nettverkskort-drivere for LAN-kortene mine. Skjermkort-driver er ingen problem. Så, jeg vet ikke helt om jeg skal innstalere. Kommer ikke til å spille med Vista.

 

Mens jeg er i gang: Kan jeg utforske mine andre harddisker som jeg har på min maskin, slik at jeg kan spille av mine MP3-filer, eller må ting jeg skal spille av være i samme partisjon som Vista Beta 2?

6273403[/snapback]

 

Hmm, det der har ikke jeg tenkt på :hmm:

Jeg bruker også nForce2,

vet noen noe om at det kan bli et problem?

Nå er det jo sånn at jeg faktisk kan bruke alt på hovedkortet mitt osv med XP uten å installere nForce2 driver i det hele tatt, men aner ikke om det funker med Vista...

Lenke til kommentar

RamGuy: Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Vista Beta 2 skal kjøre som et eget OS, da er det logisk at du brenner ISO-filen på en DVD-plate (noe du har gjort), for så å boote med den. Du skal ikke bruke PartitionMagic, fordi Vista Beta 2-innstalasjonen lar deg fikse partisjoner manuellt for innstalasjon. Unngå PartitionMagic. Og når det gjelder DeamonTools, så skal du heller ikke bruke det. ISO-filen skal brennes direkte på en DVD-plate, ikke åpnes med DeamonTools da den ikke vil boote.

Lenke til kommentar
RamGuy: Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Vista Beta 2 skal kjøre som et eget OS, da er det logisk at du brenner ISO-filen på en DVD-plate (noe du har gjort), for så å boote med den. Du skal ikke bruke PartitionMagic, fordi Vista Beta 2-innstalasjonen lar deg fikse partisjoner manuellt for innstalasjon. Unngå PartitionMagic. Og når det gjelder DeamonTools, så skal du heller ikke bruke det. ISO-filen skal brennes direkte på en DVD-plate, ikke åpnes med DeamonTools da den ikke vil boote.

6273448[/snapback]

 

Jeg har ikke den på DVD :hrm:

Det er hele problemet, har ikke flere DVD-plater...

 

Derfor prøver jeg å finne en annen måte å få det til å funke på...

 

Fant nForce2 Vista drivere da: (PS: Aner ikke om de funker)

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=84...00929#msg600929

 

De er til BETA1, men skal funke bra på BETA2 også...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...