Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Ramguy: Hvis det eneste problemet dui har med å installere Vista som er mountet med daemon tools, er det en enkel løsning på det.

 

Høyreklikk på min datamaskin, trykk datamaskinbehandling og velg diskbehandling. Velg der du vil opprette partisjonen og trykk ny partisjon. Velg størrelse og velg å ikke tildele bokstav og ikke formatere den.

 

Start Vista installasjonen og velg "clean install" og velg den partisjonen du nettopp opprettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arrrghhhh Creative suger som ikke har lansert en XFI beta driver til Beta 2..........Det snodige er at den gamle som ligger der lar seg installere uten feilmeldinger men etter restart så kommer det opp en feilmelding om at enheten ikke virker som den skal

Lenke til kommentar

For noen dumme folk det er på Creative Forum. Siden X-Fi Beta Driver 1 ikke fungerer med Vista Beta 2, så sier de det var et dårlig kjøp å kjøpe X-Fi siden driveren ikke fungerer. Det de ikke tenker på er at når Windows Vista blir sluppet ut i 1. kvartal 2007, så vil Creative uten tvil slippe kompitable drivere. Vista blir den nye standarden etter XP, så klart drivere og spill vil da bli produsert til Vista.

 

Nå det skal tenkes, skal det tenkes i lange baner og ikke kortsiktig.

Hvis dere bryr dere i det hele tatt, les her.

 

Dere skal på ingen måter angre kjøpe deres, det som er sagt i forumet er idioti.

Lenke til kommentar

RamGuy: Partisjonen(e) du har tar antageligvis opp hele plassen på harddisken. Altså du har plass på partisjonene, men du har ikke noe plass på harddisken som ikke er partisjonert.

 

For å installere Vista må du gjøre partisjonene mindre sånn at du har plass til en partisjon til, men dette gjøres på eget ansvar. Det kan altså skje noe galt hvis du begynner å krympe partisjoner.

 

edit: Hvorfor går det ikke ann å sette Opera som standard browser?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Har enda ikke startet innstalasjonen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. X-Fi driveren støttes ikke av Vista Beta 2 og jeg har tenkt å høre litt på musikk fra Vista. Dessuten er ikke IE7 helt stabilt siden det er beta. Kommer nok til å bruke FireFox.

Lenke til kommentar

Når du installerer Vista fra XP (vet ikke hvordan det er når man booter DVDen) så finner ikke Vista installasjonen upartisjonerte disker.

 

Gå inn i diskbehandling i XP og høyreklikk der du vil lage en partisjon til Vista og trykk ny partisjon. Velg å ikke formatere den.

 

Jeg vil anbefale å lage en partisjon til Vista på ca. 20 GB, og bruke resten til noe annet. Jeg vil også annbefale å ikke lagre dokumentene og musikken og sånne ting på Vista partisjonen, men på en egen partisjon, fordi når du skal slette Vista eller legge inn en ny versjon av Vista så kan du formatere Vista partisjonen uten å slette dokumentene dine.

Lenke til kommentar
RamGuy: Partisjonen(e) du har tar antageligvis opp hele plassen på harddisken. Altså du har plass på partisjonene, men du har ikke noe plass på harddisken som ikke er partisjonert.

 

For å installere Vista må du gjøre partisjonene mindre sånn at du har plass til en partisjon til, men dette gjøres på eget ansvar. Det kan altså skje noe galt hvis du begynner å krympe partisjoner.

 

edit: Hvorfor går det ikke ann å sette Opera som standard browser?

6274764[/snapback]

 

Hvordan krymper jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...