Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For noen dumme folk det er på Creative Forum. Siden X-Fi Beta Driver 1 ikke fungerer med Vista Beta 2, så sier de det var et dårlig kjøp å kjøpe X-Fi siden driveren ikke fungerer. Det de ikke tenker på er at når Windows Vista blir sluppet ut i 1. kvartal 2007, så vil Creative uten tvil slippe kompitable drivere. Vista blir den nye standarden etter XP, så klart drivere og spill vil da bli produsert til Vista.

 

Nå det skal tenkes, skal det tenkes i lange baner og ikke kortsiktig.

Hvis dere bryr dere i det hele tatt, les her.

 

Dere skal på ingen måter angre kjøpe deres, det som er sagt i forumet er idioti.

6274630[/snapback]

 

Forsåvidt enig i det du sier, Xfi er slettes ikke noe dårlig kjøp. Det er tross alt XP som er det gjeldende OS`et. Men jeg synes det er dårlig av Creative som er det ledende selskapet innenfor lydkort til gaming etc å ikke ha klart drivere som fungerer til Beta 2...Nvidia har jo klart det, sikkert også ATI. Mener ikke at de skal ha på plass perfekte drivere allerede nå, m en iallefall noe som fungerer.

Lenke til kommentar
Nå har jeg trial av UltraISO, og så at det var mange filer inni .ISO-filen :p

Men hva skal jeg trykke på når jeg har valgt .ISO-filen?

Lag CD-bilde, Brenn CD-bilde, Konverter eller monter i virtuell stasjon?

6276157[/snapback]

 

Velg brenn CD-bilde (eller DVD-bilde hvis det er noe alternativ).

Lenke til kommentar

Hei!

Spurte tidligere om hvordan en får tak i x64 utgaven av Vista Beta 2. Siden filen er over 4 GB vil den ikke lastes direkte i hverken Opera eller IE, og Firefox gir en access denied feilmelding om en prøver å laste ned.

 

En trenger dermed en nedlastingsagent for å få tak i versjonen. Siden en ikke bare kan gå inn i google å skrive "download manager" om en ønsker å få tak i en versjon uten spyware, brukte jeg en times tid på å finne en bra en. Kan tipse om "Download Express" fra MetaProducts.

 

Etter at dette var installert gikk det fint å laste ned x64 versjonen fra Microsoft. Bra hastighet var det også. På en 100 mbit linje fikk jeg i gjennomsnitt 6 MB/s, noe som betyr at hele greia var unnagjort i løpet av 10 minutter :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å få brukt spill som jeg har installert på XP'en til å funke når jeg kjører Vista uten å måtte installere alt på nytt igjen?

6276698[/snapback]

Normalt sett bør vel det fungere så lenge du oppgraderte fra XP. Hvis du har kjørt en clean install ved siden av XP så må du nok legge inn spillene på nytt.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få brukt spill som jeg har installert på XP'en til å funke når jeg kjører Vista uten å måtte installere alt på nytt igjen?

6276698[/snapback]

Normalt sett bør vel det fungere så lenge du oppgraderte fra XP. Hvis du har kjørt en clean install ved siden av XP så må du nok legge inn spillene på nytt.

6276713[/snapback]

 

Jeg har ikke oppgradert da :hrm:

Jeg dualbooter XP Pro SP2 ENG og VISTA BETA2,

å bruke bare en BETA som operativsystem er jo utrolig dumt da :tease:

 

Så jeg kan gå inn på partisjonen til XP (C:), men ikke bruker programmene der?

Windows Live Messenger funker da :hmm:

 

Kan noen forklare meg detta...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Så jeg kan gå inn på partisjonen til XP (C:), men ikke bruker programmene der?

Windows Live Messenger funker da :hmm:

Kan noen forklare meg detta...

6276729[/snapback]

Ja, tror jeg kan hjelpe deg der.

Etter mine erfaringer fra tidligere (formatert windows og prøvd prog. og spill fra en annen partisjon) fungerer noen programmer og spill, mens andre ikke fungerer.

Alle filene ligger jo der. Men informasjonen som ligger i registeret til windows vil jo ikke være der. Derfor er det ikke værre enn å prøve, fungerer det som det skal så slipper du en ny innstallering. Hvis ikke må du legge inn programmene/spillene på nytt. Dett var dett...

 

Edit: Forøvrig så er jeg noe overrasket over hvor mange som sliter med å få lagt inn vista. Det er bare å laste ned (må riktignok finne en server med god hastighet), brenne ut eller bruke daemon tools el.,og kjøre i gang. Helst legge inn på en annen partion enn det xp ligger på. Verre er det ikke. Godt mulig at en må bruke litt tid på å finne drivere som funker til alt utstyret, men søk og du skal finne (stort sett da)

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Jeg har ikke oppgradert da :hrm:

Jeg dualbooter XP Pro SP2 ENG og VISTA BETA2,

 

Så jeg kan gå inn på partisjonen til XP (C:), men ikke bruker programmene der?

Windows Live Messenger funker da :hmm:

 

Kan noen forklare meg detta...

6276729[/snapback]

 

Stemmer, det samme ville det vært om du hadde 2 forskjellige xp versioner du vekslet mellom. Grunnen til dette er at programmene er avhengige av oppføringer i registeret, dll filer osv. som blir lagt til/installert sammen med programmet/spillet.

 

Fjernet litt unødvendig quoting

Lenke til kommentar
Har lest noen plasser at det er mulig å sette inn en minnebrikke i usb porten for å få mer ram på pc'en.

Så derfor lurte jeg på om det er mulig for meg å bruke min MP3 spiller på 5 gb, for å få mere ram? Er det mulig i beta versjonen?

Du får ikke mer RAM nei(det er fysisk umulig), minne-pinnen blir brukt som en slags cache.
Lenke til kommentar
Har lest noen plasser at det er mulig å sette inn en minnebrikke i usb porten for å få mer ram på pc'en.

Så derfor lurte jeg på om det er mulig for meg å bruke min MP3 spiller på 5 gb, for å få mere ram? Er det mulig i beta versjonen?

6277111[/snapback]

Det er mulig. Jeg tester det med et raskt (150x) 1GiB SD minnekort men synes ikke det ga noen merkbar forskjell.

 

Men vær obs på at hele hensikten med dette er at man får et slags cacheminne som skal gi vesentlig raskere aksess til dll-filer enn harddisken. Siden mp3-spilleren din er på 5GB så betyr det at den er basert på harddisk. En 1" harddisk med sansynligvis 3600rpm og veldig mye tregere aksess enn vanlige 7200rpm harddisker. Hvis du bruker den som ekstra minne så vil faktisk ytelsen gå NED. (om det er mye eller lite ned får du bare prøve deg frem til, om det er noen vits å prøve i det hele tatt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...