Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Så jeg kan ikke installere Vista på egen partisjon hvis jeg er nødt til å bruke Deamon Tools for å installere,

jeg har ikke flere DVD-plater igjen, så må vente et par dager på dem :hrm:

 

Må det bootes i BIOS for å installere på egen partisjon?

6273348[/snapback]

Hjelp, jeg ble skremt over hvor mye feilinformasjon som gis her. Kan omformulere første post hvis det er for vanskelig å forstå.

 

Når man er ferdig med å laste ned ISO-filen har man to valg. Man kan mounte med Daemon Tools via XP, da alle filene som trengs lastes inn ved første steg. Skal du installere ved oppstart må du brenne ISO-filen ut på DVD siden Daemon Tools VIRTUALISERER en DVD-spiller via XP.

 

Man må ha en FRI partisjon hvis man vil dualboote med XP, hvis ikke går det an å oppgradere på XP partisjonen. Dette er ikke anbefalt. Hvis du kun har en harddisk, kan du partisjonere harddisken (omdisponere/dele ledig plass) med et program som støtter det. Vista kan FORMATERE harddisken/partisjonen, men den kan ikke LAGE en ny partisjon. Det må du bruke tredjepartsprogrammer til.

 

Håper folk leser første post, alt står forklart. Hvis det ikke er godt nok forklart, må dere fortelle meg hva dere ikke forstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm,

får denna meldingen under installasjonen:

 

"At least one device driver that might be required to start your system is not available Devices with the missing drivers:

 

Silicon Image Sil 3112 SATARaid Controller

 

Er det sikkert at installasjonen funker med Deamon Tools?

Hvordan blir det når PC-en restarter og sånt?

Har noen testa det?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Brenn drivere ut på CD eller USB-dongle. Det er minimum hvis du har lyst å teste Vista på en best mulig måte. Drivere er første prioritet.

 

Har lagt til linken til den hardware siden, i tillegg holder jeg på med en liste over spill som fungerer med Vista Beta 2. Den er det dere som må bygge opp dessverre. Jeg spiller ikke spill for tiden. :)

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli litt irritert her. Hver gang jeg starter opp PCen så må jeg gi tillatelse til at antivirusprogrammet skal starte og at antivirus i tray eller noe sånt skal starte. Hver gang jeg skal kopiere eller flytte filer på andre harddisker eller i program files (og noen andre) mappene så må jeg trykke continue to ganger. Går det ikke ann å trykke så den alltid velger continue på de samme handlingene?

 

Hvordan får man tillatelse til å lagre filer i Program Files og undermapper? Jeg prøver å redigere en fil med notepad, men det står at jeg ikke har tillatelse til å lagre filer der og at jeg skal kontakte administratoren for å få tilgang, men jeg er jo på en administratorkonto.

 

Det går ikke ann å sette Opera som standard browser. Jeg velger i Opera at den skal være standart for HTML, URL, http og https, men når jeg åpner der jeg velger dette igjen så er ikke noe krysset av. Noen som vet hva som er problemet?

 

Også har PCen klikka 3 ganger på et par timer bare av at jeg gjør vanlige ting, men dette må jeg kanskje regne med siden det er beta?

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli litt lei, prøver å laste ned med direkte linken fra ms (64bit). Får access denied med Opera, FF og IE :hmm: , men direkte linken med 32bits versjonen starter med en gang.

Noen som har noen gode tips?

 

Sitter nå og laster ned en torrent som er ferdig en gang til uka :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli litt irritert her. Hver gang jeg starter opp PCen så må jeg gi tillatelse til at antivirusprogrammet skal starte og at antivirus i tray eller noe sånt skal starte. Hver gang jeg skal kopiere eller flytte filer på andre harddisker eller i program files (og noen andre) mappene så må jeg trykke continue to ganger. Går det ikke ann å trykke så den alltid velger continue på de samme handlingene?

 

Hvordan får man tillatelse til å lagre filer i Program Files og undermapper? Jeg prøver å redigere en fil med notepad, men det står at jeg ikke har tillatelse til å lagre filer der og at jeg skal kontakte administratoren for å få tilgang, men jeg er jo på en administratorkonto.

 

Det går ikke ann å sette Opera som standard browser. Jeg velger i Opera at den skal være standart for HTML, URL, http og https, men når jeg åpner der jeg velger dette igjen så er ikke noe krysset av. Noen som vet hva som er problemet?

 

Også har PCen klikka 3 ganger på et par timer bare av at jeg gjør vanlige ting, men dette må jeg kanskje regne med siden det er beta?

6275410[/snapback]

Satt litt på spissen "Å nei, det fungerer ikke. Kanskje jeg får vente til RC1 og håpe på at det er fikset da". Det er det denne betaen handler om. Å få mest mulig feedback på problemer som man opplever. UAC vil være og ER under massive forandringer. Det går an å slå av dette hvis det irriterer deg så mye.

 

Jeg har også problemer med å lagre filer i andre mapper enn under min egen mappe. Jeg skal se om jeg finner en løsning på det. Torrents og tredjepartsprogrammer fungerer fint dog. Da trenger du ikke tillatelse.

 

Jeg har FF som standard browser i Vista akkurat nå, så det fungerer her. Det kan jo være Opera som er problemet?

 

Men nå må jeg spise...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...