Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

jeg har sittet og lest litt rundt i denne tråden og jeg må si jeg føler at her er mange brukerfeil ute og går som Vista får skyld for.

Årsaken til dette er vel at mye her er nytt og at brukere gjør innstillinger/forandringer som de ikke aner følgende av og så får oset skylden når det går galt  :)

8042141[/snapback]

 

Som feks?

 

AtW

8043215[/snapback]

 

Jeg vil ikke trekke frem konkrete eksempler,dette fordi min uttalelse ikke var ment for å henge ut noen, jeg føler at ved å gå direkte på en uttalelse kan man gjøre det og jeg kan jo heller ikke bevise at at akkurat det tilfellet var pga brukerfeil.

Det jeg sa over er en følelse jeg sitter med og det er vel ikke så rart om det forekommer brukerfeil her som ellers :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er å vise samme dårlige holdning, Simen1. Kvantitet og farenivå må tas i betraktning her. Oppdateringen kommer i forhold til kritisk nivå. Er det et alvorlig sikkerhetshull som avdekkes (trenger ikke bety at utviklerne har gjort feil da de lagde programmet), kommer oppdateringen raskere.

 

Hadde Apple hatt mye høyere markedsandel, ville flere brukere resultert i flere mulige trusler, som igjen ville ført til avdekking av flere sikkerhetsproblemer. Tar man dagens situasjon i betraktning, er jeg temmelig sikker på at mac-brukere hadde ventet lenger enn microsoft-brukere hvis mac-kvantiteten var høyere. Har hørt gang på gang at oppdateringer for Mac OsX tar evigheter.

8045234[/snapback]

 

 

Alvorlig sikkerhetshull tettes over det jevne bare en gang i måneden av MS, det er bare spesielle unntaktstilfeller de gjør det raskere enn det. Desverre kjenner jeg ikke til mac godt nok, men når det gjelder andre PC-os og programmer, så framstår MS relativt sett ganske trege med oppdateringer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når microsoft får under 50% markedsandel på OS, holder det de lover, priser produktene omtrent tilsvarende konkurrentene og ikke hindrer rettferdig konkurranse. Det kan jeg ikke se for meg skjer de første 10 årene.

8045173[/snapback]

Skal et selskap gå aktivt inn for å redusere sine markedsandeler, for å øke sin popularitet hvis eneste hensikt er å få flere kunder? Paradoks uten like...

 

 

Hva er det Microsoft ikke holder av løfter?

 

Hva skiller Microsoft og andre kommersielle aktører når det kommer til å hindre rettferdig konkurranse? Tenker spesielt på andre store aktørers produkter som iPod og Mac.

Lenke til kommentar
Hvor ligger Media Center lagret?

Finner det ikke.

Finner det heller ikke når jeg søker på start.

8045181[/snapback]

Du kan prøve å trykke start-Run (eller win tast+R) og skrive %systemRoot%\ehome\ehshell.exe da skal mediacenter starte.

Du kan jo også bla deg frem til den mappen manuelt C:Vista\Windows\Ehome og finne ehshell.exe som er startfilen. MC ligger såvidt jeg vet lagret i ehome mappen.

Lenke til kommentar
ATWindsor Postet i dag, 14:47

  QUOTE(loathsome @ 28/02-2007 : 14:45)

Dersom Media Center er vekk, er det et godt tegn på at du har pirat-Vista. Kjøp deg en lovlig CD-key

 

 

 

 

 

 

 

Antakelig er det vel et tegn på det motsatte, tipper piratversjonene stort sett er ultimate. Kjøper man derimot lovlig er det flere versjon som ikke har mediasenter.

 

AtW

Uansett blir den jo da ikke "borte", men kan ikke starte om man kjører utover tiden for aktivering :)

Lenke til kommentar
Dersom Media Center er vekk, er det et godt tegn på at du har pirat-Vista. Kjøp deg en lovlig CD-key ;)

8045389[/snapback]

 

 

Antakelig er det vel et tegn på det motsatte, tipper piratversjonene stort sett er ultimate. Kjøper man derimot lovlig er det flere versjon som ikke har mediasenter.

 

AtW

8045401[/snapback]

 

Dersom man har priatversjon av Ultimate, vil Media Center sakte men sikkert FORSVINNE dersom man laster ned en viss hotfix fra Windows Update.

 

Så om vedkommende aldri har hatt MC; Da er det ingenting gale.

Lenke til kommentar
Hvor ligger Media Center lagret?

Finner det ikke.

Finner det heller ikke når jeg søker på start.

8045181[/snapback]

Du kan prøve å trykke start-Run (eller win tast+R) og skrive %systemRoot%\ehome\ehshell.exe da skal mediacenter starte.

Du kan jo også bla deg frem til den mappen manuelt C:Vista\Windows\Ehome og finne ehshell.exe som er startfilen. MC ligger såvidt jeg vet lagret i ehome mappen.

8045366[/snapback]

Det gikk fint å bruke Run tingen.

Men har ingen mappe som heter Vista, men det er en som heter Windows.

Men hvordan kan jeg lage en snarvei på skrivebordet når jeg ikke finner det?

 

Dersom Media Center er vekk, er det et godt tegn på at du har pirat-Vista. Kjøp deg en lovlig CD-key ;)

8045389[/snapback]

Det er ikke vekk kan åpne filer i det men finner det bare ikke.

 

Edit:

Fant det ved å søke etter ehshell.exe

Hvorfor er det en hotfix som fjerner det?

Høres rart ut.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Spar deg for spydighetene. Det har vært kjent lenge at MS deaktiverer deler av OSet dersom det ikke blir aktivert / pirat. Bla. Media Center.

 

http://www.itavisen.no/php/art?id=342019

8045686[/snapback]

 

Også hørt at piratversjonene av Vista er fulle av virus og spyware, var vel gjerne itavisen som skrev det også, men kan ikke si at jeg har sett et eneste tilfelle av det selv. Mye av det som blir skrevet er jo kun skremselspropaganda. Om Vista deaktiverer deler av OS'et vet jeg ikke, nå er det vel få som har brukt opp aktiveringsfristen enda og de fleste piratene har nok sine måter og omgå dette problemet på. ;)

Lenke til kommentar

Først litt dårlig omtale:

Vista makes people less efficient than XP did

 

Dette er å vise samme dårlige holdning, Simen1. Kvantitet og farenivå må tas i betraktning her. Oppdateringen kommer i forhold til kritisk nivå. Er det et alvorlig sikkerhetshull som avdekkes (trenger ikke bety at utviklerne har gjort feil da de lagde programmet), kommer oppdateringen raskere.

8045234[/snapback]

Som sagt, microsoft har vært trege med sine oppdateringer. En gang per måned er slett ikke bra. Mange ganger har det i 2006 stått vesentlig lengre åpent enn det.

 

Er det en dårlig holdning å ta sikkerhetstrussler på alvor og se på gjennomsnittlig tid før retting?

 

Når microsoft får under 50% markedsandel på OS, holder det de lover, priser produktene omtrent tilsvarende konkurrentene og ikke hindrer rettferdig konkurranse. Det kan jeg ikke se for meg skjer de første 10 årene.

8045173[/snapback]

Skal et selskap gå aktivt inn for å redusere sine markedsandeler, for å øke sin popularitet hvis eneste hensikt er å få flere kunder? Paradoks uten like...

Det er ikke et paradoks. Det er heller ikke meningen at microsoft skal gjøre det frivillig. Det var bare et svar på spørsmålet ditt om hva som måtte til for at kritikken mot microsoft skulle dempes.

 

Hva er det Microsoft ikke holder av løfter?

Det har jeg allerede nevnt: Løfter om et bugfritt Vista helt blottet for sikkerhetstrussler.

 

Hva skiller Microsoft og andre kommersielle aktører når det kommer til å hindre rettferdig konkurranse? Tenker spesielt på andre store aktørers produkter som iPod og Mac.

8045323[/snapback]

Jeg har ikke skilt på microsoft og apple når det kommer til rettferdig konkurranse. Jeg sa bare at microsoft må slutte å missbruke sin markedsmakt som de har gjort til nå. Det utelukker ikke at det er flere, f.eks apple, som bør skjerpe seg.

Lenke til kommentar

I et marked som dette må man være kynisk. Man kan ikke leke kardemommeby, og det er noe en hver person som har studert markedsføring vet utmerket godt.

 

Hvor har Microsoft lovet at Vista aldri skal behøve å forbedres mot fremtidige sikkerhetsproblemer? For det er det du sier, når du sier at Vista er garantert sikkerhetstrusselfritt fra Microsofts side.

Lenke til kommentar
vil Media Center sakte men sikkert FORSVINNE dersom man laster ned en viss hotfix fra Windows Update.

 

Hvordan kan et Media senter forsvinne Sakte men Sikkert?, faller det først av en del oppe i det høyre hjørne for så å smuldre sakte opp :D

 

beklager, klarte ikke la vær ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...