Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Snekker`n Postet i dag, 17:16

Hvorfor skal han ikke få dualboot og velge fritt selv uansett om xp eller vista legges inn først?

Jeg kjøpte da vitterligen en Raptordisk som jeg delte i to så la jeg inn Vista på den ene delen og XP pro på den andre og det fungerer helt perfekt.

Grunnen er vel at de har forskjellige oppstartsmetoder, og at XP ikke tar hensyn til Vista's boot om man innstallerer XP sist.

Man ser også at om man feks vil forandre på tiden dualboot valgene skal vises, eller endre standard valg, må dette gjøres fra Vista.

 

Men hvis du sier du har installert Vista først, så XP på samme fysiske disk tror jeg jo på det.

Har selv ikke fått til dette, og VistaBootPro har jo blitt et populært program for å fikse problemer rundt dette.

 

Men da bekrefter du altså at du gjorde det i den nevnte rekkefølge, og har god gammel vanlig dualboot valg under oppstart?

Hvilken er standard om du ikke velger?

 

Har et spørsmål til alle; Er det flere her som kjører Vista på P4 med HT?

Jeg stusser over at jeg i oppgavebehandlig ikke har 2 cpu kjerner som i XP, ingen mulighet for manuell affinitet osv. Så lurer på om det skal være sånn?

 

Ser også at mediacenter bruker 100% cpu hele tiden, selv minimert og uten noe kjørende i MC. Responsen er ikke lynrask akkurat heller, så derfor tok jeg en titt på oppgavebehandling og ytelsesmålinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvis du sier du har installert Vista først, så XP på samme fysiske disk tror jeg jo på det.

Har selv ikke fått til dette, og VistaBootPro har jo blitt et populært program for å fikse problemer rundt dette.

 

Nei jeg påstår ikke det,for faktisk er jeg ikke 100% sikker på hvem av de jeg la inn først,det jeg er sikker på er at jeg kjøpte en ny disk delte den i to og la inn begge osene fortløpende og at dette funket, men om det var "høna eller egget" (vist/xp) som var først skal jeg ikke sverge på :)

Jeg påstår heller ikke at det ikke blir et problem slik dere sier,jeg sa vel at jeg ikke kunne se det betydde noe hvem som var først,men ser det er andre med motsatt erfaring og da er sikkert det riktg :)

 

Her er hva jeg skrev:

 

Jeg kjøpte da vitterligen en Raptordisk som jeg delte i to så la jeg inn Vista på den ene delen og XP pro på den andre og det fungerer helt perfekt.
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vi har byttet bygg på skolen nå..

Nå har vi kabel-nettverk..

 

Og da plugget jeg opp den bærbare,

så klarte jeg det mesterverket å velge "Home" og ikke "Work" i den menyen som dukker opp..

Og nå finner jeg ikke ut hvordan jeg endrer det..

Noen som vet hvordan jeg får endret det i etterkant?

Lenke til kommentar
Vi har byttet bygg på skolen nå..

Nå har vi kabel-nettverk..

 

Og da plugget jeg opp den bærbare,

så klarte jeg det mesterverket å velge "Home" og ikke "Work" i den menyen som dukker opp..

Og nå finner jeg ikke ut hvordan jeg endrer det..

Noen som vet hvordan jeg får endret det i etterkant?

8033981[/snapback]

Hva er problemet egentlig? Vil du bare ha det sånn at det står Work i stedet for home, eller er det at du får bittelitt bedre sikkerhet?

Lenke til kommentar
Vi har byttet bygg på skolen nå..

Nå har vi kabel-nettverk..

 

Og da plugget jeg opp den bærbare,

så klarte jeg det mesterverket å velge "Home" og ikke "Work" i den menyen som dukker opp..

Og nå finner jeg ikke ut hvordan jeg endrer det..

Noen som vet hvordan jeg får endret det i etterkant?

8033981[/snapback]

Hva er problemet egentlig? Vil du bare ha det sånn at det står Work i stedet for home, eller er det at du får bittelitt bedre sikkerhet?

8034133[/snapback]

 

Når begge står på "Home", så vil de forskjellig fil deling alternativene jeg har valgt å ha hjemme, også gjelde på nettverket på skolen.. Så folk kan gå inn på PC-en min, legge til og hente filer og masse sånt.. Jeg kan deaktivere det så klart, men da er det også deaktivert på mitt trådløse hjemme nettverk av en eller annen merkelig grunn..

Så da må jeg drive og deaktivere, og aktivere hele tiden..

Setter jeg nettverket på skolen som "Work", så får den egne innstillinger, separert fra hjemme nettverket.. Tror jeg da..

Lenke til kommentar
Takk for at du sendte en bestilling av Windows Vista Home Premium 32-bit DVD OEM.

Valideringen er nå fullført og vi behandler ordren. Du kommer til å motta bestillingen innen 4-6 uker og motta en e-postbekreftelse når bestillingen sendes. Dessuten kan du til enhver tid besøke https://upgradeweb.moduslink.com/vista/hp eller sende e-post til [email protected] for å kontrollere bestillingen.

Hvis du ikke mottar bestillingen innen den angitte tidsrammen, ber vi om at du melder fra til oss før 1. mai 2007 for engelskspråklige versjoner av produktet og 1. juni 2007 for ikke-engelskspråklige versjoner av produktet slik at vi kan undersøke saken og sende din bestilling. Etter disse datoene kan det hende at vi ikke er i stand til å behandle din forespørsel.

 

:D

 

Sendte purring i går, fikk denne i dag! Ikke ante jeg at de behandlet dette på Norsk, så dro noen krasse engelske vendinger! :!: 4-6 uker! OMFG.. Menmen! Da er hjulene igang om ikke annet! *glede seg*

Lenke til kommentar
Kommer nok ikke til å vende tilbake til XP nei,Vista har fungert som en drøm her,jeg har ikke opplevd problemer,kunne ikke si det samme da jeg innstalerte XP første gang nei.

Så fra meg får Vista de varmeste annbefalinger  :w00t:

8037689[/snapback]

 

Second that ;) I morgen skal Vista installeres på laptopen, håper jeg får det like problemfritt som på desktopen!

Lenke til kommentar
RamGuy Postet i dag, 15:58

  QUOTE(tbend @ 27/02-2007 : 13:37)

Jeg tok vekk vista igjen.

 

Ble lei masse rare feilmeldinger som jeg aldri har fått før.

 

Xp Pro, FTW.

 

 

 

 

 

 

Feilmeldinger ?

Vet ikke en gang hvordan de ser ut jeg 

Ikke fått en eneste en 

Selv om jeg bruker en bærbar-PC som ikke har de anbefalte Ultimate kravene

Jeg tror nok det vil være veldig individuelt hvordan man opplever dette, avhengig av hardwaresammensetning og hva man faktisk gjør med maskinen.

Jeg har hatt Vista på 3 forskjellige maskiner her, og på laptop som jeg bruker desidert mest i tid, og har kjørt Vista fast siden RC2 har jeg hatt veldig lite tull.

Explorer har sluttet å virke et par ganger, og 5 andre "feil" registert i "Problemrapporter og løsninger" under kontrollpanel, som vel er mislykkede driver installasjoner.

 

Så har jeg en stasjoær med DFI, Opteron og ATI som heller ikke har vært vanskelig. Eneste er problemer med sleep/dvale modus, den "står opp igjen" i løpet av et par minutter. Den har også et par ganger rebootet av seg selv etter å ha stått urørt i kanskje en time.

 

Men den siste, med Asus, P4, og Nvidia grafikk + Hauppauge tv-kort har det i løpet av 3 dager nå blitt sendt av gårde over 30 feilmeldinger når jeg sjekker problemrapportlogg. Har ikke selv merket alle de feilene riktignok, men en god del har vært høyst merkbare.

Det er Nvidia som står bak noen av dem, "Nvidia kontrolpanel sluttet å svare", "Video hardware error", "rundll32 Appcrash".

Og har også "sidebar "stopped working" noen ganger, Mediasenter "stopped working", Windows shut down unexpectedly", Remote IR "sluttet å virke", CscService "Service hang" og en haug med driverfeilmeldinger...

 

Så alt i alt har jeg god erfaring med Vista, men så tidlig etter slipp er man etter mitt syn litt prisgitt flaks om man forventer helt problemfri bruk. Bruker forøvrig XP som spillplattform, og kommer nok til å gjøre det helt til DX10 gjør det nødvendig å bytte, eller vi ser at ytelsen tilsier det.

Lenke til kommentar
Når begge står på "Home", så vil de forskjellig fil deling alternativene jeg har valgt å ha hjemme, også gjelde på nettverket på skolen.. Så folk kan gå inn på PC-en min, legge til og hente filer og masse sånt.. Jeg kan deaktivere det så klart, men da er det også deaktivert på mitt trådløse hjemme nettverk av en eller annen merkelig grunn..

Så da må jeg drive og deaktivere, og aktivere hele tiden..

Setter jeg nettverket på skolen som "Work", så får den egne innstillinger, separert fra hjemme nettverket.. Tror jeg da..

8035207[/snapback]

Såpass ja, da er det jo litt hendig. Finner ikke noe om det, skulle gjerne funnet den infoen selv =/

 

 

Jeg savner en kjapp og enkel måte å dele en mappe over lokalnettet med passordbeskyttelse? Kan være jeg overser noe men.. jeg fant ikke noen grei løsning på det i alle fall..

8036132[/snapback]

Vista har faktisk den enkleste måten å gjøre dette på spør du meg ^^

 

Gå inn på Network and Sharing Center, aktiver Password Protected Sharing.

Nå må du skrive inn brukernavn/passord til en av brukerene på denne maskinen for å få tilgang til delte mapper på nettverket =)

Lenke til kommentar
Kommer nok ikke til å vende tilbake til XP nei,Vista har fungert som en drøm her,jeg har ikke opplevd problemer,kunne ikke si det samme da jeg innstalerte XP første gang nei.

Så fra meg får Vista de varmeste annbefalinger  :w00t:

8037689[/snapback]

får litt feilmeldinger til tider jeg også. men har heldigvis dualboot, så xp pro er ikke langt borte.. :love:

 

i feilloggen min ligger bl.a office word, realtek audio controlpanel, warcraft 3, internet explorer 7.

 

Bruker egentlig opera til vanlig, men har testet å bruke IE7 en liten stund. Og den slutter å virke opptil flere ganger om dagen.. ikke bra.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...