Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Et snålt problem jeg har oppdaget med vista premium  :)

 

Enkelte ganger etter jeg har brent med Vistats eget brenneprogramm forsvinner dvd spillereren helt, like ofte finner ikke dvd spilleren noe data på den ny brente dvden.

 

OM jeg putter dvden i en annen pc dukker filene opp med en gang. Det kan ta flere restarts før det gjør det samme på vista pcen

8052267[/snapback]

Jeg har Ultimate, og det er akkuratt det samme der :(

Kommer ikke opp noen DVD`er som er brente nesten. Bare orginale, men brente vanlige cd`er kommer..

 

Noen som har noen idè?

Endret av benbeni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et snålt problem jeg har oppdaget med vista premium  :)

 

Enkelte ganger etter jeg har brent med Vistats eget brenneprogramm forsvinner dvd spillereren helt, like ofte finner ikke dvd spilleren noe data på den ny brente dvden.

 

OM jeg putter dvden i en annen pc dukker filene opp med en gang. Det kan ta flere restarts før det gjør det samme på vista pcen

8052267[/snapback]

Jeg har Ultimate, og det er akkuratt det samme der :(

Kommer ikke opp noen DVD`er som er brente nesten. Bare orginale, men brente vanlige cd`er kommer..

 

Noen som har noen idè?

8055355[/snapback]

 

 

Man burde kanskje se litt om hvilken fileformat man bruker ?

 

Det er litt mer om det, lese Live file format contra master og om å lukke en plate.

Hjelp og støtte i Vista-innholdsfortegnelse- velg noe ala Bilder og video eller annet og se på det med å brenne ???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

lyst på fine bootscreens?

 

Vista Bootscreens

 

Rename the Bootscreen you require to winload.exe.mui

 

1. Navigate to c:\windows\system32\en-US for english; \NL-nl for Dutch and so on

2. Open the properties of the file "winload.exe.mui", click on the security tab and grant yourself ownership and full control to the file.

3. Now copy the chosen bootscreen from the package and replace it with the one in the system32\en-US folder

4. Go to start > Run, and type "msconfig"

5. Choose the "boot" tab and enable "No GUI Boot"

6. Close msconfig and reboot your computer

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Et snålt problem jeg har oppdaget med vista premium  :)

 

Enkelte ganger etter jeg har brent med Vistats eget brenneprogramm forsvinner dvd spillereren helt, like ofte finner ikke dvd spilleren noe data på den ny brente dvden.

 

OM jeg putter dvden i en annen pc dukker filene opp med en gang. Det kan ta flere restarts før det gjør det samme på vista pcen

8052267[/snapback]

Jeg har Ultimate, og det er akkuratt det samme der :(

Kommer ikke opp noen DVD`er som er brente nesten. Bare orginale, men brente vanlige cd`er kommer..

 

Noen som har noen idè?

8055355[/snapback]

 

 

Man burde kanskje se litt om hvilken fileformat man bruker ?

 

Det er litt mer om det, lese Live file format contra master og om å lukke en plate.

Hjelp og støtte i Vista-innholdsfortegnelse- velg noe ala Bilder og video eller annet og se på det med å brenne ?

8055707[/snapback]

Burde vel egentlig gå.. er brent på andre pc`er også.. Bare det er brente DVD`er så går det ikke.. Går jo å få de inn på XP f.eks..

Lenke til kommentar
Et snålt problem jeg har oppdaget med vista premium  :)

 

Enkelte ganger etter jeg har brent med Vistats eget brenneprogramm forsvinner dvd spillereren helt, like ofte finner ikke dvd spilleren noe data på den ny brente dvden.

 

OM jeg putter dvden i en annen pc dukker filene opp med en gang. Det kan ta flere restarts før det gjør det samme på vista pcen

8052267[/snapback]

Jeg har Ultimate, og det er akkuratt det samme der :(

Kommer ikke opp noen DVD`er som er brente nesten. Bare orginale, men brente vanlige cd`er kommer..

 

Noen som har noen idè?

8055355[/snapback]

 

 

Måtte prøve dette så jeg satte inn en dvd og brant en film på den,dette fungerte utmerket og ingenting forsvant, tok så ut den brente dvdplaten og satte den tilbake i dvd spilleren, da startet den automatisk med visning i mediasenter.

med andre ord alt fungerte perfekt :thumbup:

Lenke til kommentar

2. Open the properties of the file "winload.exe.mui", click on the security tab and grant yourself ownership and full control to the file.

 

Får ikke lov til å ta full kontroll over den fila jeg, selv om jeg er administrator :hmm:

8056208[/snapback]

Prøv og deaktivere UAC:

Start->Kjør->"msconfig". Klikk på "Tools"-TABen og finn "Disable UAC" - merk og klikk "Launch". Restart maskinen.

 

Prøv å se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
lyst på fine bootscreens?

 

Vista Bootscreens

 

Rename the Bootscreen you require to winload.exe.mui

 

1. Navigate to c:\windows\system32\en-US for english; \NL-nl for Dutch and so on

2. Open the properties of the file "winload.exe.mui", click on the security tab and grant yourself ownership and full control to the file.

3. Now copy the chosen bootscreen from the package and replace it with the one in the system32\en-US folder

4. Go to start > Run, and type "msconfig"

5. Choose the "boot" tab and enable "No GUI Boot"

6. Close msconfig and reboot your computer

8055899[/snapback]

 

er det noen som har fått til dette eller?, skjønner ikke hvorfor det ikke funker her.

Lenke til kommentar
er det noen som har fått til dette eller?, skjønner ikke hvorfor det ikke funker her.

8057910[/snapback]

Fikk du tatt full kontroll over den winload.exe.mui fila?

Tror jeg må logge meg på med den innebygde admin kontoen for å få byttet den ut.

Edit: Skriveleif

Endret av MeVoN
Lenke til kommentar

Hmm.. jeg har tidligere i denne tråden nevnt at jeg ikke kan finne drivere til Vista for mitt msi-kort og fikk svar fra msi her om dagen;

 

"875P Neo can not support Vista, so there is no Vista driver for it. We don't recommend you install Vista and please install WinXP/2000 to use.

Sorry for any inconvenience."

 

Whatthef.......!! :ohmy:

 

Hehe, syns jeg ser for meg gjengen i That 70' show nå.. BURN! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmm.. jeg har tidligere i denne tråden nevnt at jeg ikke kan finne drivere til Vista for mitt msi-kort og fikk svar fra msi her om dagen;

 

"875P Neo can not support Vista, so there is no Vista driver for it. We don't recommend you install Vista and please install WinXP/2000 to use.

Sorry for any inconvenience."

 

Whatthef.......!! :ohmy:

 

Hehe, syns jeg ser for meg gjengen i That 70' show nå.. BURN! :dontgetit:

8058599[/snapback]

 

Jeg har Msi 875P på en maskin….med 2.8 P4 og 512MB minne.

 

Den går slik:

-Raid kort ----med 2 disker a 4GB Caviar 34300

-2 Ide disker ---80 og 120 GB.

 

R0aid0 på de 2 caviar i xpHome

-80GB disken med den første partisjon som extended og 3 primære partisjoner

Winxp pro på den extented---Vista Starter, Vista Basic, Vista Premium

 

-120GB disken med 4 primære partisjoner.

Vista Ultimatum, Vista Business, Vista Basic N (uten WMP og noe annet) og den siste er deling for Azureus.

 

Har installert alt som det går å installere, kjøre Azureus på full, laster alt dritt som det går å laste ned, og klarer så å surfe samtidig + annet. Riktig nok ikke optimalt,. Monterte 500MB usb(booster) som ram, det hjelper nye.

 

(Etter noe tid med nedlastning, jeg bare drar ut lan kabelen og kopler til en som går til en router(konfigurert som access point) tilkoplet til 4 maskiner i lokal mode nettverk.

Starter å deler opp, styrer zip o rar og annet fra en xp maskin, lager dem på den asus og ser Video på en annen, bare for å finne ut, hvor det kan oppstå problemer. Nada problems igjen.)

 

Alt dette styres med boot manager til Vista slik at jeg kan velge hva jeg skal bruke ved oppstart.

 

Jeg får 6 alternativer og en for eldre windows.. Xper åpner for 2 alternativer xpHome og xppro.

 

Feilmeldninger? For å si det slik, jeg er skuffet over å ikke få utfordringer i forbindelse med det. Det ble kjedelig.

 

Det jeg prøver å si, er å gi F---, hva andre sier og prøve deg fram. Mulig at du får det til det formålet du vil bruke maskinen til.

At det kan komme problemer som kan ikke løses uten videre er helt mulig og.

Jeg prøver meg ikke på det …at alt fungerer for alle og for alle konfigurasjoner, og jeg spiler ikke, ergo jeg har null og niks å si om det.

 

På en annen Asus P5***** og D cpu, installerte alle fancy utilities for å prøve. Ai booster, ProbeII og annet huit. Ingen drivere for Vista å finne. Alt er xp/2003.

Ingen problem. Går som en rusisk Charlotte i bikini.

 

Det er heilt klart at man kan komme opp i problemer med noen drivere, men funker det under xp, så jammen fungerer på Vista og.

Lenke til kommentar
Hva kommer det av at oppsette jeg har på mapper osv... resetter seg på en måte? tenker på hva slags view jeg har satt osv..

8058362[/snapback]

 

Samme skjer her :hmm:

 

Funker fint her :) Både Home Premium og Ultimate.

8057938[/snapback]

 

kan du skrive en guide hvordan du gjorde det?

8058780[/snapback]

 

Altså, DU POSTET JO EN SELV! Det var det jeg gjorde. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja men kanskje du gjorde noe annet? ikke veit jeg det funker ikke her.

 

leger den nye winload.exe.mui i system32/en-US.

går i msconfig, skrur på "no GUI Boont"

 

men bare den stygge saken som er der fra før i vista kommer opp..

 

så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke funker

Lenke til kommentar

Er det så nøye hvilket bildet som dukker opp mens pcen booter?, er det slik at dere stirrer på skjermen under boot og pga den lange død tiden (ca 7sek)så her må dere ha ekstra underholdning?.

 

Hvorfor ikke bare slå på pcen før dere evnt går på do eller henter en brus :!:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...