Gå til innhold

Revolution - litt kraftigere enn Xbox? (Maskinvare/Rev)


Anbefalte innlegg

Skavisse...En maskin dobbelt så kraftig som Gamecube, liten og med pent design, wi-fi, nedlasting av gamle Nintendo-klassikere, DVD og en revolusjonerende kontroll til 700 kroner? Count me in!

5264969[/snapback]

 

Enig! 360 og PS3 er såpass dyre at de ikke konkurrerer direkte med Revo. Slik jeg ser det får man mye mer for pengene her. Har aldri før giddet å kjøpe konsoll siden jeg har en dugelig PC, men Revo skal jeg ha. Den nye kontrolleren ser konge ut, og prisen blir forhåpentligvis akkurat der den skal være, GO Nintendo :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men eg trur titler som Zelda vil tape seg på ein sånn konsoll i forhold til feks PS3

5264128[/snapback]

Hvordan det? De beste Zelda-spillene finner du jo på Game Boy....

 

2x GC med tanke på grafikk er bra nok for min del. Det er kontrollen som er interessant her.

5264143[/snapback]

Det beste Zelda-spillet, etter min klare mening, er på Nintendo 64 og heter Ocarina of Time. Det skal dog sies at jeg ikke har prøvd alle Zelda-spillene, deriblant Wind Waker.

 

Men nok om det. Jeg har ingen kilder for å si følgende, men jeg tror at Nintendo tjener mer på særegne spill enn grafikk. Spill som Zelda trenger dessuten ikke så avansert grafikk. Min umiddelbare reaksjon da jeg så video fra Legend of Zelda: The Twilight Princess, var at grafikken var blitt alt for "voksen". Men det kan godt hende at dette faktisk passer utrolig godt til spillet, og at man venner seg til det etter 10 minutter.

 

Jeg tror at de fleste som kjøper konsoller fra Nintendo, er folk som verdsetter spesielle spill fremfor god (og realistisk) grafikk.

Lenke til kommentar

Flott at Nintendo fortsetter å gå eigne vegar. Sjansane er store for at Revolution vil bli min første konsoll sidan Playstation (som eg nesten aldri brukte). Eg har tenkt litt på både 360 og PS3, men har komt fram til at det finst rimelegare støvsamlarar. Revolution ser i det minste ut til å bringe noko nytt på markedet. Personleg så frister gode spel meir ein ein konsoll med x antal GHz, megaflopps og anna tull.

Lenke til kommentar
Det beste Zelda-spillet, etter min klare mening, er på Nintendo 64 og heter Ocarina of Time. Det skal dog sies at jeg ikke har prøvd alle Zelda-spillene, deriblant Wind Waker.

5265974[/snapback]

Jeg skrev det for å få fram et poeng. OoT er såklart et av de beste Zelda-spillene. :)

Lenke til kommentar

Synes egentlig det ikke gjør noe. Nintendo satser ikke som andre (Sony og Microsoft), og satser mer på gode spill enn god grafikk.

 

Desverre er det mange som er så trangsynt at de tror at bra grafikk er ensbetydene med et bra spill, noe som ikke er tilfelle. Super mario har en piss elendig grafikk men er fremdeles et uhyre populært spill. Og gammelt.

 

Synes det er stort gjort av Nintendo å "avike" fra normen innenfor spille industrien. Kommer det et nytt Zelda spill på Revolution (oppfølger av Ocarina of time) så kjøper jeg mye heller en Revolution enn PS3 eller 360.

Lenke til kommentar

Nokså skuffende dersom dette er sant. Spillbarhet er det viktigste, joda, men jeg hadde liksom gledet meg til å prøve denne geniale kontrollen med moderne grafikk. Jaja. Prisen var i det minste en hyggelig overraskelse. Kan virke som om Revolution blir laptopen blant spillemaskiner, mens Xbox og Playstation er de stasjonære og PSP og DS er PDA-ene. Rett og slett en annen type maskin for andre behov. Joda, kan nok bli bra, dette. :)

Lenke til kommentar
jeg hadde liksom gledet meg til å prøve denne geniale kontrollen med moderne grafikk.

5268334[/snapback]

Er vel ingen som har sagt at Revolution ikkje vil få "moderne" grafikk.

5268371[/snapback]

Moderne i dag, kanskje, men allerede om et år vil den være for svak til å drive de mest krevende spillene, og den er ikke engang ute enda. Dagens grafikk er mer enn god nok, men de fleste av oss er jo nysgjerrige på hvor bra det kan bli likevel. Ser at noen snakker om to ganger ytelsen til en Gamecube; bare fordi CPU-en kjører på dobbelt så høy klokkefrekvens, betyr ikke det at ytelsen multipliseres tilsvarende. Nintendo sier at Revolution blir litt kraftigere enn en Xbox, og da blir den det.

 

Legg merke til at jeg er positiv i denne saken. Jeg er bare delvis skuffet. ;)

Endret av tåa
Lenke til kommentar
Moderne i dag, kanskje, men allerede om et år vil den være for svak til å drive de mest krevende spillene

5268780[/snapback]

Er du sikker? Husk at vi ikkje har sett det beste som dagen konsoller kan yte enda.

 

Det har heller ikkje blitt vist fram nokon spel på Revolution enda (som eg har fått med meg), så vi veit ikkje kva som venter oss. Revolution skal og ha like bra grafikk som 360 og PS3 (PR snakk, men får håpe at det ligger noko i det).

Lenke til kommentar

Mye spekulasjoner om 'moderne' grafikk og dårlig HW. Ekstremt mye kult kan lages i 'moderne' setting uten at det på død å liv skal være fotorealistisk. Jeg og sikkert mange andre bruker så mye tid på penger på PC at x360 og ps3 blir dyrt å ha som supplement, spesielt når de fleste spill uansett kommer på pc.

 

Revo til under 1000,- er billig nok til å ha som vorspiel-leke!! Kontrollsystemet er unik og Nintendo kommer til å bli godt mottatt i sitt segment. Jeg gleder meg nesten mer enn før, nå er Revo plutslelig blitt et alternativ til de to andre svindyre gigantene.

Lenke til kommentar

Først må jeg bare si: Imponerende lite fanboy-uttalelser i denne tråden! Meget bra, folkens!

Så lang som grafikken har kommet i dag synes jeg i grunnen at produsentene burde begynne å konsentrere seg mer om andre ting. Med en maskin som er dobbelt så sterk som dagens GC vil jeg tro mulighetene er rimelig ubegrensede i forhold til hva grafikken kan brukes til. Det vil sikkert ikke se "fotorealistisk" ut, men dette ordet er uansett et luftslott som jeg tviler på vi vil få se snurten av før det har gått en stund til (jo, PGR3 ser HELT fantastisk ut, men det er ennå et stykke til fotorealisme). Dette har aldri vært fokuset til Nintendo heller, men det de alltid har klart å skape er vakker grafikk. Gamle Mario-spill er ikke top notch lenger, men de har alltid utnyttet mulighetene i konsollen sin til fulle. Personlig synes jeg Metroid Prime er noe av det nydeligste som har blitt laget uansett format, og det er nok en stund til det blir overgått. En konsoll som koster rundt tusenlappen på release OG kan kjøre retro-spill så det monner er uansett noe jeg kommer til å bruke penger på. Det mest spennende er vel å se hvordan Revolution vil klare seg uten alle volumselgerne som historisk sett har pleid å komme ut på alle formater, når de to andre blir for kraftige til å holde følge med. Hvis konsollen blir en kjempesuksess, må jo nesten selskapene lage versjoner til den uansett. Jeg gleder meg i alle fall stort til å sitte og se dum ut mens jeg vifter med håndkontrollen min mot fjernsynet!

Lenke til kommentar
Skuffende av nintendo at de ikke vil gjøre revolution raskere enn det. Vil sannnsynligvis bare øke gapet mellom microft og sony.

5263768[/snapback]

 

Hæh?

 

Men uansett: Titt litt på Resident Evil 4. Prøv å se for deg samme spillet, med dobbelt så mange detaljer. Da snakker vi om et ganske pent spill. Pent nok?

 

Selvfølgelig ikke i HD, men det støttes jo uansett ikke.

5263888[/snapback]

 

Ikke pent nok i dag nei.

 

AtW

Lenke til kommentar
Siden tråden jeg postet i ble stengt får jeg poste det samme her:

 

Ja, leste om det der. Ser frem til å spillet blant annet Metroid Prime 3 på den nye kontrollen. Er glad for at Nintendo fortsetter å satser på gameplay framfor grafikk og ytelse. Håper de lykkes.

5264083[/snapback]

 

Det er ikke noen motsetning mellom god grafikk og god gameplay, det er vel ingenting som hindrer deg å lage et spill med bra gameplay på en plattform med god grafikk.

 

Prisen er egentlig det mest interessante med denne konsollen, ganske billig, og skaper dermed sin egen nisje. Personlig synes jeg det ikke hjelper så mye når spill antaklig blir dyre, men det vil sikkert appelere til mange.

 

AtW

Lenke til kommentar

Var allerede avgjort at eg skulle gå til innkjøp av Revolution, og med prisen så er det nesten som eg vil hoppe rundt å danse villmann. Med muligheter for å laste ned gamle spill så snakker vi mye for penga mener eg.Men det eg er mest spennt på er den kontrolleren altså, og selvfølgelig en offentlig uttalese fra Nintendo :thumbup:

 

Må nesten smette inn en hyllest til evt. fanboys som har vert innom og tenkte seg om to ganger før han setter noen ord ned på papiret.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...