Gå til innhold

Revolution - litt kraftigere enn Xbox? (Maskinvare/Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes ikke grafikken på xbox og play station kan sammenlignes med de eldre nintendo konsolene jeg.. Ninteno har noe helt anet enn realistiske bilder de har noe koselig og kanskje litt barnslig som jeg ser på som mye finere og behagelig å se på.

 

Ikke se så kritisk på mhz og gpu og cpu som dere gjør her! Dette blir en ny nintendo konsol. Mange av dere har sikkert vokste opp med og har tilbrakt uendelige mange timer med de eldre konsolene dems, det har hvertfall jeg og jeg husker fremdeles den juleaften når jeg og broren min fikk nes og en 14" tv..

 

Så lenge de beholder mario og alle de andre morsomme figurene så er dette alerede en sikker vinner på mitt rom hvertfall..

Lenke til kommentar

Revolution er et helt logisk valg for Nintendo slik den fremstår i både offentlige forhåndsvisninger og lekasjer.

 

Nintendo begynte som et spillselskap, og var ledende i denne rollen helt til Sony utkonkurerte de med noen smartere maskinvare og stilmessig valg i den originale Playstation (mer voksen, spill på CD, lavere pris, mer markedsføring). Nintendo kunne nok reddet seg her, og vunnet også denne runden om N64 hadde rettet seg mot det samme markedet som PlayStation, men slik gikk det da ikke.

 

I dag ligger de to enorme selskapene Sony og Microsoft side om side og mote hverandre skyter det kanonene makter. I forhold til disse selskapene blir jo Nintendo mikroskopisk i omfang. Tenk på alt Sony produserer, hvor mange markeder de dekker! Tenk på Microsoft ønske om å gjøre det samme, og ikke minst enorme kapasitet til å jobbe mot dette målet.

 

Nintendo må sikte annensteds, og Revolution er det sikreste og beste de kan gjøre. De vil neppe ta over verden i direkte konkuranse med gigantene, men de vil produsere en høyst lønnsom maskin som har et marked. Med Revolution viser bare Nintendo tydeligere hvor de er på vei enn før. GC kunne tolkes som en utfordrer til Xbox og PS2, Rev kan ikke tolkes som noe annet enn et annet produkt, mot et annet marked, men jeg håper dette markedet ikke bare blir barn, og spillene ikke bare Mario-tittler.

 

Har mange varme følelser for Nintendo, og Rev endrer neppe dette. En ting er sikkert: neste generasjon spillkonsoller blir knall! Vi forbrukere tjener både på konkuransen mellom Sony og Microsoft, og at Nintendo blir skviset ut, og må bevege seg nye rettninger. Dette er en krig i allefall jeg håper ruller i mange, mange år.... :D

Lenke til kommentar

En ny, mer innovativ og artigere måte å spille på er saktens mye mer revolusjonerende enn å booste grafikken. I 15 år har jo bare grafikken og størrelsen vært aktuelt.

 

Skjønner meg ikke på folk som bare skal spille folk som er "coole". Mario kjører ikke i fra politiet i 300 km/t og skyter og slår kanskje ikke ned alle han kommer over, men makan til artige spill skal man lete lenge etter. Kjøpte meg både Mario Smash Football og Mario Kart DS her om dagen, og jaggu koser jeg meg ^^

 

Mario Party og Wario Ware, fefan, finnes det artugere party-spill? Og med fantasien til japsene klarer jeg ikke en gang å tenke meg hvor festlig det blir med den nye "veiveren".

 

PS: Playstation2 har flere titler med barn som målgruppe enn det GameCube har..

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Syns dette her er mystisk matematikk fra Gamer.no sin side. Eller kanskje det bare er at man ikke kan bruke matematikk i dette tilfellet. Har lest flere artikler om disse kommentarene fra Revolution-utviklere, og det er bare Gamer som klarer å trekke konklusjonen at Revolution ikke blir stort kraftigere enn Xbox.

 

Hvis vi nå glemmer MHz en liten stund og ser på hva GameCube idag faktisk klarer å spytte ut, ser ihvertfall jeg grafikk som er fullt på høyde med Xbox. I de aller fleste reviews av crossplatform spill som kommer til PS2, Xbox og GC, står det at grafikken er lik på Xbox og GC, mens på PS2 henger den litt etter. Som nevnt tidligere har for eksempel Resident Evil 4 grafikk som ihvertfall gir meg hakeslepp. Jeg er ikke i tvil om at de hadde klart å lage samme grafikk på Xbox, på samme måte som jeg er overbevist om at GameCuben hadde klart å dra Halo 2 hvis de ville. Noen spill ville nok blitt litt værre og det er klart det er forskjeller, men i det store og det hele syns jeg Xbox og GC presterer likt, grafisk-teknisk sett.

 

Og det er da jeg lurer på hvordan Gamer.no kan konkludere med at Revolution ikke blir stort kraftigere enn Xbox når de samtidig sier at Revolution skal bli 2-3 ganger kraftigere enn GC. Det blir som å si at 2 ganger 2 er 2,3. Det gir ikke mening.

 

Forøvrig syns jeg dette er det mest geniale som er sagt i "nestegenerasjonsdiskusjonen":

Geniale orginale spill framfor gamle spill med bedre grafikk.

5271175[/snapback]

Med fare for å starte en flamewar, våger jeg likevel å si følgende. Jeg er særdeles hekta på spill (på grensen til det patetiske) og jeg klarer ikke å være entusiastisk over Xbox 360. Jeg har enda ikke sett noe "nytt" eller "nestegenerasjon" ved noe av det enda. Ja, det ser sikkert kongepent ut på en stor HD-tv, og jeg hadde garantert blitt fuktig i buksene av å sitte å spille det, men hvor lenge ville det vart? Og da mener jeg både entusiasmen over konsollen og det enkelte spill. Når HD-sjokket har lagt seg, hva sitter man igjen med? I mange tilfeller et spill som likesågodt kunne vært på dagens konsoller. Eksempelvis Kameo (bortsett fra scenene med hundrevis av monstre) og PGR3. Disse spillene ser bare for jæklig pene ut, og det er det. Ellers er det ikke noe nytt. Det er ikke stort som blir gjort som vi ikke har sett før, eller som kunne vært gjort på denne generasjonen med konsoller.

 

Jeg etterlyser nyskapninger i gameplay og fysikk. Jeg vil dagens begrensninger til livs, slike begrensninger som vi bare godtar fordi det er slik spill alltid har vært. F.eks. er man ute og tasser og kommer til et stort fallgitter. Personen man styrer er helt klart slank nok til å krype gjennom hullene i gitteret, men vi godtar gitteret som en sperre fordi det bare er sånn. På den andre siden av gitteret står et monster. Jeg svinger med sverdet etter det, men kan naturligvis ikke skade det fordi det står på andre siden av barrieren. Likefullt går grafikken for sverdet gjennom både gitter og monster, og jeg syns det ser merkelig ut. Hva om heller sverdet sa klang når man svingte det, og at man heller kunne drepe monsteret hvis man stakk sverdet rett fram, gjennom gitteret? Ny teknologi kan gi slike muligheter, men Microsoft har ikke innfridd enda.

 

Det er her jeg har større tro på PS3, ut ifra hva Sony-sjefen har sagt. Han har for eksempel hintet om at Killzone til PS3 ikke vil bruke vanlige animasjoner, men at de datastyrte personene selv vil tenke ut hvordan de skal bevege armer og bein for å få gjort det de skal. Om dette blir sant eller ikke, får vi ikke vite før om et år uansett, men det kan forklare de særdeles virkelighetsnære bevegelsene til folka i Killzone-demoen fra E3 (ja, jeg vet demoene var pre-rendra, men de skulle være pekepinner for hva man kan forvente). Selvfølgelig kan det skje mye med Xbox 360 på den tida.

 

Ikke at det ser ut til at Revolution skal kunne gjøre noe tilsvarende, men ut ifra det jeg har sett og opplevd, kan det virke som de kan klare å revolusjonere hjemmeunderholdningen for veldig mange mennesker, stort sett ekskludert dere som kaller dere grafikkhorer. ;) Et eksempel er at vanlige kontrollere kan skremme folk. Første gang jeg leste det tenkte jeg: "Huh? Det er jo bare noen knapper og et par stikker. Hvor vanskelig kan det være?" Men så satt jeg i sofan sammen med fruen som prøvde å spille Zelda Wind Waker, og veldig ofte fikk hun total overload under topplokket og glemte helt hva hun skulle og ikke minst hvilke knapper man skulle trykke på for å oppnå det. Det hele har endt opp med at hun har slutta å spille det, fordi det var noen monstre hun ikke klarte å ta, og det var kontrollene som ble for komplisert for henne. Jeg selv tar dem med letthet, men for henne ble det for mange knapper. Det er her Revolution kan være en revolusjon. Hvis Nintendo klarer å få visjonen sin ut til utviklerne, kan denne spillmaskinen få henne foran tv-skjermen igjen. Og sikkert min far også, som kommenterte en gang jeg satt og spilte Burnout: "Det der hadde jeg aldri klart". Tror du han hadde motivasjon for å prøve? Nope. Her er den andre feilen til Xbox 360. Han norske sjefen sa til VG engang at "- Nå skal spill bli tilgjengelig for alle, gjennom virkelighetsnær grafikk og med en maskin som er nyttig i hjemmet". Er det noen her som tror at min far hadde fått mer mot til å prøve Burnout Revenge hvis den hadde bedre grafikk? Eller at kona plutselig kom løpende til tv'en igjen bare fordi Wind Waker så mer virkelighetsnær ut?

 

I mine øyne er Xbox 360 minst "nestegenerasjon" av disse tre. Det er i det hele tatt fint lite som er neste generasjon over den i det hele tatt, annet enn at de som har tatt seg råd til HD-tv endelig kan få valuta for pengene. Revolution tror jeg vil revolusjonere hvordan vanlige folk spiller spill, og PS3 håper jeg kan revolusjonere hvordan spill skal lages for spillidioter som meg selv.

 

Himmel det var mye... :blush:

Lenke til kommentar

Dette var en skikkelig nedtur, her hadde jeg ventet at de skulle ta opp kampen med Xbox 360 og PS3 og ja jeg vet at man ikke har all info på plass ennå men dette får bare folk til å gå ut å kjøpe xbox 360 og hvis man er heldig så kjøper noen N Rev. som sekundærkonsoll og det forutsetter at det blir lav pris på konsollen. Det at prisen bare blir 700 har jeg ingen tro på, kommer nok til å ligge nærmere 1500 når den kommer i en norsk butikk!

 

Det som er helt tragisk er at selv om PS3 og Xbox 360 bare er fremtidens spillkonsoller i kort tid så har de i hvertfall gjort noe revolusjonerende (vet ikke helt hva PS3 kommer med) og det er at de har laget en fullstendig multimediastasjon som kan brukes til så uendelig mer en bare å spille med.

 

Dette trenger man maskinkraft til, for hvis man skal kunne se DVD filmer høre musikk, osv. over trådløst nett, gjøre nedlastinger spille over nett så nytter det ikke med de spesifikasjonene Nintendo her kommer med, hvorfor er de så utrolige tannløse !!??

 

Etter første gang "ever" å ha prøvd Xbox (360) så må jeg si at jeg er mektig imponert over hva de har fått til, og det som slår meg nå er at jeg høyst sannsynlig ikke kommer til å sitte i kø når N Rev. kommer ut og det av den enkle grunn at de ikke klarer å vekke min interesse med bare "spillbarhet" og nye håndkontrollere, for det er det eneste de nå har å fare med!

 

Mulig xboxen ikke har revolusjonerende håndkontrollere, men de nye trådløse til xboxen fungerer helt sykt bra og når det gjelder Spillene som finnes så er jo titler som Need for Speed MW, Call of Duty, Kameo osv. meget bra.

 

Er selv kjempe fan av Pokemon og Mario men "come on" Nintendo gi oss noe som ikke minner meg om den same gamle hakket i plata om Spillbarhet for det holder ikke lengre, det er en haug av spill/konsoller der ute som både har spillbarhet og sykt bra grafikk, man kan ikke være så forbanna ensporet at man ikke ser at det ikke er noen motsetning dette!

 

 

Retro....

Lenke til kommentar

tja, dette var vel et lite slag i trynet til fanboys av den maskinen, at den bare blir litt raskere enn den gamle xboxen som er flere år gammel må såklart sette visse begrensinger! og denne har jo ikke kommet ennå og det er en stund igjen også. vi vil jo ikke ha begrensinger, og det blir det vel med så svak hw?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet ca hvor mye utviklere må betale i lisens for å utgi spill på Nintendo sine maskiner, eller Xbox, PS ? Det er vel snakk om temmelig store summer?! Det varierer sikkert stort i forhold til hvor mange titler som blir solgt osv.

5272008[/snapback]

 

trodde det var omvendt jeg..de som lager konsoll er jo avhengig av at noen gidder lage spill på de? :hmm:

Lenke til kommentar
Syns dette her er mystisk matematikk fra Gamer.no sin side. Eller kanskje det bare er at man ikke kan bruke matematikk i dette tilfellet. Har lest flere artikler om disse kommentarene fra Revolution-utviklere, og det er bare Gamer som klarer å trekke konklusjonen at Revolution ikke blir stort kraftigere enn Xbox.

Vi trekker vel egentlig ikke noen konklusjoner selv, vi bare videreformidler det utviklerne har sagt til IGN. En av utviklerne sa "To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox", og det ble også sagt ting som "It's like another current generation platform for us."

Og det er da jeg lurer på hvordan Gamer.no kan konkludere med at Revolution ikke blir stort kraftigere enn Xbox når de samtidig sier at Revolution skal bli 2-3 ganger kraftigere enn GC. Det blir som å si at 2 ganger 2 er 2,3. Det gir ikke mening.

Vi skriver ikke at Revolution blir 2-3 ganger kraftigere enn GC. IGN trekker frem en eldre kommentar fra en person hos Nintendo som rundt E3 fortalte at maskinen sannsynligvis kom til å bli 2-3 ganger kraftigere enn GC. Så vidt jeg kan se, har ikke utviklerne kommentert dette direkte.

 

Det er mange tall ute og går, og vi har bare tatt utgangspunkt i dem fra IGN (da det var de som var tilgjengelige da vi skrev artikkelen, som ble publisert på Gamer.no 7. desember). I kjølvannet av IGN-artiklene har det blant annet kommet en artikkel fra Gamesindustry.biz der de leverer andre tall.

Lenke til kommentar
.... "It's like another current generation platform for us."

5272064[/snapback]

Dette var vel med tanke på utvikling av spill på den om jeg ikke husker feil.

 

Nå er det en god del utviklere som er svært så begeistret for Revolution. Også overraskende EA. Ubisoft kommer med en eksklusiv fps tittel til den, bra de ser potensialet med kontrollen. Hittil har det bare vært lovord fra tredjeparty utviklere, så det ser ikke ut til at begrenset maskinkraft i forhold til 360 og PS3 er noe som stopper de.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det som er helt tragisk er at selv om PS3 og Xbox 360 bare er fremtidens spillkonsoller i kort tid så har de i hvertfall gjort noe revolusjonerende (vet ikke helt hva PS3 kommer med) og det er at de har laget en fullstendig multimediastasjon som kan brukes til så uendelig mer en bare å spille med.

 

[snip]

 

Etter første gang "ever" å ha prøvd Xbox (360) så må jeg si at jeg er mektig imponert over hva de har fått til, og det som slår meg nå er at jeg høyst sannsynlig ikke kommer til å sitte i kø når N Rev. kommer ut og det av den enkle grunn at de ikke klarer å vekke min interesse med bare "spillbarhet" og nye håndkontrollere, for det er det eneste de nå har å fare med!

5271966[/snapback]

Blir nesten trist når jeg leser sånt som du skriver. Det er sånne som deg som gjør at utvikling av spillbransjen stopper opp. På PC-spill idag for eksempel er jo den eneste innovasjonen den nVidia klarer å komme med. Og så tror de det er nok. Jeg vil ha så mye mer enn skjeggstubber på skurkene. De legger jeg jo ikke merke til i kampens hete likevel. Og så tror utviklerne at det er dette som får ting til å se mer virkelig ut. Jeg kan ikke se skjeggstubbene til Einar Lunde i Dagsrevyen, men han ser likevel mer virkelig ut enn G-Man fra Half Life 2. Jeg vil ha mennesker og monstre som er mer virkelige, ikke bare ser mer virkelig ut. Mens vi er i Half Life 2 land, en av de tingene som gjorde at menneskene der virket så mye virkeligere enn i andre spill var jo at de hadde øyekontakt med deg. Og hverandre. De så på den de snakket til, og virket derfor mye mer ekte. Ja, mer detaljert grafikk er et kriterium for dette, men det hadde vært mulig å lage det med gårsdagens teknologi. Bedre grafikk, som høyere oppløsning og mer detaljerte teksturer, er ikke nok alene. Men jeg føler at jeg snakker mot veggen her, når jeg svarer på et innlegg til en fyr som skriver spillbarhet med gåseøyne. Som om det var en negativ ting...

 

Vi skriver ikke at Revolution blir 2-3 ganger kraftigere enn GC. IGN trekker frem en eldre kommentar fra en person hos Nintendo som rundt E3 fortalte at maskinen sannsynligvis kom til å bli 2-3 ganger kraftigere enn GC. Så vidt jeg kan se, har ikke utviklerne kommentert dette direkte.

5272064[/snapback]

Ja, ok, så går jeg litt i surr om hvem som sier hva, men dette er det de skriver på Eurogamer.net:

Developers speaking to GamesIndustry.biz this week have commented that the the Revolution console, hardware kits for which began shipping to third parties recently, is shaping up to be around 2.5 times more powerful than GameCube.

Da blir det feil å dømme Revolution nord og ned, som en "dennegenerasjonskonsoll". Ikke at det er feil av dere i Gamer.no å skrive det, siden dere ikke baserer dere på det som er sagt til GamesIndustry, men dere kan godt ta med flere artikler når dere skriver om Revolution enn bare en enkelt en fra IGN.

Lenke til kommentar
Da blir det feil å dømme Revolution nord og ned, som en "dennegenerasjonskonsoll". Ikke at det er feil av dere i Gamer.no å skrive det, siden dere ikke baserer dere på det som er sagt til GamesIndustry, men dere kan godt ta med flere artikler når dere skriver om Revolution enn bare en enkelt en fra IGN.

Som sagt hadde ikke Gamesindustry.biz publisert sin artikkel da vi skrev vår. Vi kommer imidlertid med en ny artikkel om Revolution i dag, hvor vi blant annet skriver om Nintendos svar på spekulasjonene.

 

Men jeg håper ikke du får inntrykk av at vi dømmer ikke Revolution nord og ned. Det er mer enn dyr maskinvare som skal til for å lage en god konsoll.

Lenke til kommentar

Syntes ikke revolution vil forandre så veldig mye i det hele tatt jeg, hverken grafikken eller kontrollen.

Se på ps2´s eye toy som er helt genialt, som filmer deg og lar deg styre med hender og ben, onimusha sverdet som du kan fekte med i løse lufta mens du dreper tonnevis med zombier på skjermen, lightguns som du kan skyte på folk og ting med på skjermen, den jeapordy saken som gir deg svarknappen rett i hendene, akkurat som et spørreshow, og singstar, karaoke, playstation2 har allerede mer enn revolution har så langt.

Men det som er genialt med revolution er at den kombinerer alle disse i en kontroll, selv om jeg ikke syntes utseenet dens kan veie opp for å faktisk holde en lightgun i hånda osv. Kanskje den store hemmeligheten er at den har mikrofon? Det skulle jo være en stor hemmelighet til sa han nintendogen.

Lenke til kommentar

Syns ikke Gamer.no "dømmer" maskinen på artikkelen sin, jeg fikk enda mer lyst til å skaffe den etter at jeg leste artikelen :)

 

Jeg trenger ikke enda en "Multimedia" maskin, jeg har tross alt en PC som kan spille musikk, se på filmer, ta opp programmer fra TV osv. Det eneste 1 PC ikke kan gi meg er multiplayer på spill fra samme sted. Kan innvestere i flere datamaskiner, men det blir ikke helt det samme når 2 personer sitter forran hver sin skjerm og skyter på hverandre. 2 spiller sitter og ser på samme TV og spiller skulder mot skulder :) Derfor kjøper jeg en spillerkonsoll , ikke fordi jeg skal se film. Kanskje det er folk der ute som vil ha da denne Multimedia greia, ja da må de punge ut litt mer penger. Jeg vil ha en spillermaskin, en som har mange morsomme spill og som ikke koster "Next-generation-priser" Det er også derfor jeg liker Nintendo DS > PSP. Jeg vil ha en rimelig (billig) spillemaskin som jeg kan spille på , lenge uten å skifte batteri :)

Lenke til kommentar
Prisen er egentlig det mest interessante med denne konsollen, ganske billig, og skaper dermed sin egen nisje. Personlig synes jeg det ikke hjelper så mye når spill antaklig blir dyre, men det vil sikkert appelere til mange.

5269844[/snapback]

Enig. Prisen blir nok et veldig godt salgsargument. Jeg er ikke så sikker på at spillene vil bli så dyre hvis vi sammenligner med spillene til Xbox 360 og PS3. Siden arkitekturen ligner mye på forrige generasjon og gamle spill fortsatt vil kunne spilles så vil de nye spillene til en viss grad konkurrere med nye spill. Samt at utviklerene av nye spill slipper å bytte utviklingsverktøyet.

 

Prisen kan nok gjøre at denne blir mer populær enn konkurrentene i land der folk som regel har stram økonomi. F.eks i Russland, Asia, Øst-Europa og Sør-Amerika. I vestlige land kan den også bli en hit på grunn av den kompakte størrelsen, støynivået osv.

 

Jeg håper de legger til fancye funksjoner for oss som vil ha litt medie-egenskaper. F.eks innebygget TV-tuner og mulighet til å ta opp sendinger via en ekstern harddisk. Det ville i hvertfall fått meg til å vurdere den sterkt selv om jeg ikke spiller noe særlig.

Lenke til kommentar
Nintendo er ingen konkurrent for sony og microsoft, som nevnt i artikkelen. De sikter sikkert heller ikke etter å bli det, sånn som de holder på.

 

Sjølvsagt er Nintendo ein konkurrent for Sony og MS. Og med "sånn som de holder på" meiner du?

 

 

Tja. Tenke bare at gamecube har vært en liten, mildt sagt, "skuffelse", og spilla har vært uinterresante, for min del. Og siden jeg er en "vanlig" spiller, vil jeg tro at flere synes det. Kjenner hvertfall ingen som har gamecube, men "alle" playstation og xbox.

 

Det med fjernkontrollen ( kontrollen ) har du rett i. Det kan hende det blir bra saker, ingen vet noe enda.

 

Er forøvrig enig med Oerhört. De har nok sine grunner. Likevel , har jeg overhode ingen høye forhåpninger til nintendo. Gang på gang, føler jeg at de driter seg ut i kampen om bra plassering på markedet. Se på PSP pg DC ( med sine baby-spill som nintendogs og mario :!: ) Grafikken er ræva, men de påstår det er meningen , siden de vil "fokusere på gameplayet". Ok, vel, sony fokuserer på både gameplayet OG grafikken. Enda ser jeg fram til et dc spill som kan fange min interesse. Psp har allrede mange.

 

Men, man vet aldri. Nytt år , nye muligheter, kanskje revolution blir mye bedre enn mange tror. :)

5269966[/snapback]

 

Herregud. Har du ikke sett mer enn 2 spill til DS eller? Sett feks at VG bare anbefaler DS spill til jul? Du har prøvd et spill til GC, og dømmer alle de andre spillene uten å teste dem engang.

Så snart du blir vant til den fantastiske, nye grafikken til PS3 og Xbox 360, vil du nok skjønne at du spiller de same spillene som du har gjort de siste 10 årene.

Lenke til kommentar
Blir nesten trist når jeg leser sånt som du skriver. Det er sånne som deg som gjør at utvikling av spillbransjen stopper opp. På PC-spill idag for eksempel er jo den eneste innovasjonen den nVidia klarer å komme med. Og så tror de det er nok. Jeg vil ha så mye mer enn skjeggstubber på skurkene. De legger jeg jo ikke merke til i kampens hete likevel. Og så tror utviklerne at det er dette som får ting til å se mer virkelig ut. Jeg kan ikke se skjeggstubbene til Einar Lunde i Dagsrevyen, men han ser likevel mer virkelig ut enn G-Man fra Half Life 2. Jeg vil ha mennesker og monstre som er mer virkelige, ikke bare ser mer virkelig ut. Mens vi er i Half Life 2 land, en av de tingene som gjorde at menneskene der virket så mye virkeligere enn i andre spill var jo at de hadde øyekontakt med deg. Og hverandre. De så på den de snakket til, og virket derfor mye mer ekte. Ja, mer detaljert grafikk er et kriterium for dette, men det hadde vært mulig å lage det med gårsdagens teknologi. Bedre grafikk, som høyere oppløsning og mer detaljerte teksturer, er ikke nok alene. Men jeg føler at jeg snakker mot veggen her, når jeg svarer på et innlegg til en fyr som skriver spillbarhet med gåseøyne. Som om det var en negativ ting...

 

Det som er helt utrolig er at du kan se bedømme ut fra dette inlegget at jeg er en person som begrenser spillbransjen, ja sågar får den til å stoppe opp !

 

Tror nok at spillbransjen har store problemer med å overleve hvis det ikke hadde vært for "personer" som meg som bruker tusenvis av kroner hvert år på spill!

 

Poenget er at det faktisk er en del personer der ute som ser på det som en umulighet at en spillmaskin eller spill faktisk kan ha både "gameplay" (fra bunnen av mitt hjerte, med snø og glitter på i den mest positive mening jeg kan komme på) og sinnsyk bra grafikk!!

 

Det som er skikkelig synd er at Nintendo ikke klarer eller ikke ønsker å gjøre dette og av hvilken grund gjør de dette, hensyn til pris!???

 

Det er for meg helt uforståelig hvorfor de vil ofre hele konsollen til et "sekundær" marked ved å gi den så dårlige spesifikasjoner og satse på gameplay som om det var en motsetning til bra grafik, for de får vel ikke dårligere gameplay hvis de får bedre grafikk, eller!!?

 

Hvis Nintendo kommer opp med noe skikkelig revolusjonerende så er det vel ingen som er uenig om at konsollen er verdt både 2000 og 3000,- norske blanke kroner, ja jeg tror faktisk ikke de har hatt problemer å få solgt den til den prisen hvis de kom opp med noe skikkelig bra.

 

Men desverre så ser det ut til at de ikke kommer opp med noe som gjør den verdt så mye penger!

 

Retro...

Lenke til kommentar
Nintendo er ingen konkurrent for sony og microsoft, som nevnt i artikkelen. De sikter sikkert heller ikke etter å bli det, sånn som de holder på.

 

Sjølvsagt er Nintendo ein konkurrent for Sony og MS. Og med "sånn som de holder på" meiner du?

 

 

Tja. Tenke bare at gamecube har vært en liten, mildt sagt, "skuffelse", og spilla har vært uinterresante, for min del. Og siden jeg er en "vanlig" spiller, vil jeg tro at flere synes det. Kjenner hvertfall ingen som har gamecube, men "alle" playstation og xbox.

 

Det med fjernkontrollen ( kontrollen ) har du rett i. Det kan hende det blir bra saker, ingen vet noe enda.

 

Er forøvrig enig med Oerhört. De har nok sine grunner. Likevel , har jeg overhode ingen høye forhåpninger til nintendo. Gang på gang, føler jeg at de driter seg ut i kampen om bra plassering på markedet. Se på PSP pg DC ( med sine baby-spill som nintendogs og mario :!: ) Grafikken er ræva, men de påstår det er meningen , siden de vil "fokusere på gameplayet". Ok, vel, sony fokuserer på både gameplayet OG grafikken. Enda ser jeg fram til et dc spill som kan fange min interesse. Psp har allrede mange.

 

Men, man vet aldri. Nytt år , nye muligheter, kanskje revolution blir mye bedre enn mange tror. :)

5269966[/snapback]

 

Herregud. Har du ikke sett mer enn 2 spill til DS eller? Sett feks at VG bare anbefaler DS spill til jul? Du har prøvd et spill til GC, og dømmer alle de andre spillene uten å teste dem engang.

Så snart du blir vant til den fantastiske, nye grafikken til PS3 og Xbox 360, vil du nok skjønne at du spiller de same spillene som du har gjort de siste 10 årene.

5272431[/snapback]

 

Jeg har prøvd ett spill til gamecube ja, og jeg dømmer de andre fordi ingen av de MANGE spillene som er ute til denne platformen interesserte meg ( har _prøvd_ flere, men ikke runda noen ). Har du noe insideinfo angående Ps3 og Revolution spill? Hvordan vet du hvordan spillene blir?Playstation 1 var en enorm sucess, det var p2 også, og her kommer du med dine geniale prognoser og sier at jeg kommer til å " spille det samme om igjen med bedre grafikk".Du mener sony ikke er i stand til å lage kongespill bare fordi grafikken blir så bra som den bli? :hmm:

 

Ler litt av dere fanboys jeg :!:

Når det viser seg at revolution blir grafikkmessig svakere enn xbox360 og playstation3 , går dere over på "gameplay-stien", og angriper sony og mircrosoft fordi de leverer nestegenerasjons grafikk, og ifølge dere, ikke er i stand til å lage nyskapende spill ( som de har gjort i mange år ). Jeg fatter ikke hvor dere får dette fra. Er det screenshotsa fra ps3 og xbox360 som sier dere at spillene ser FOR bra ut til å ha gameplay?

 

Hadde sagt det samme om sony/mircosoft hvis DE dreit seg ut ( ikke at Nintendo har gjort det ennå, jeg vet jo ingenting om revolution, som dere )

Synes bare det er rart at dere blir så offensive og absolutt MÅ snakke dritt om de andre konsollene når revolution diskuteres^^

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...