Gå til innhold

Revolution - litt kraftigere enn Xbox? (Maskinvare/Rev)


Anbefalte innlegg

Lurer på om de kommer til og la den kjøre på 12 volt jeg. Da blri den enda mer interasang, blant annet som en dvdspiller i bil da den tar 12 cm DVD plater. Nintendo lager også en del barnespill og disse er jo mynta på unger. Husker selv jeg sikla på N64 lenge før jeg kjøpte den, samma med PS2.

 

For de litt mer hardcore spillerene blir nok revo en grei suplerings konsoll. Den skal uansett ikke vise bilder i HD så den blir nok mer en kraftig nok i lang tid fremmover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har endå ikkje sett bilder frå Revolution, så eg vil ikkje dømme den nord og ned på grunn av spesifikasjonar.

 

Kanskje Nintendo har eit teknologi som ikkje har like stort behov for MHz og MB som PS3\360?

 

Muligheten for å laste ned gamle spel er absolutt eit trekkplaster. Super Mario 2...3 :love:

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Ble skuffa litt jeg. Men forventet egentlig _veldig_ lite fra nintendos side. Har knapt gitt ut 2 spill som jeg likte, til gamecube. Og siden dette blit en "neste generasjons"-konsoll, med nesten samme ytelse som Xbox, hva er så nestegenerasjon med det?En joystick man holder som en fjernkontroll? ( som i mine øyne er er fiasko , men man vet jo aldri ). Størrelsen på konsollen? Dette er ingen "Revolution" i det hele tatt.

 

Eneste jeg kommer på er bra med den er prisen. Hvis den virkelig blir så billig kjøper "alle" den uasnett, hvis de gir ut noen fete spill der man kan bruke fjernkontrollen på en effektiv måte.

 

Nintendo er ingen konkurrent for sony og microsoft, som nevnt i artikkelen. De sikter sikkert heller ikke etter å bli det, sånn som de holder på.

 

Jeg har gamecube selv, som jeg kjøpte bare pga resident evil, er ingen fanboy. Ser bare på fakta :)

Lenke til kommentar
Og siden dette blit en "neste generasjons"-konsoll, med nesten samme ytelse som Xbox, hva er så nestegenerasjon med det?

Ville ikkje forhåndsdømt Revolution på så tynt grunnlag.

 

En joystick man holder som en fjernkontroll? ( som i mine øyne er er fiasko , men man vet jo aldri ). Størrelsen på konsollen? Dette er ingen "Revolution" i det hele tatt.

Du, som alle andre har aldri så mykje som tatt i kontrollen. Den ser iallefall ut som litt revolusjonerande i konsollkrigen.

 

Nintendo er ingen konkurrent for sony og microsoft, som nevnt i artikkelen. De sikter sikkert heller ikke etter å bli det, sånn som de holder på.

Sjølvsagt er Nintendo ein konkurrent for Sony og MS. Og med "sånn som de holder på" meiner du?

Lenke til kommentar

Det man for øvrig skal være MEGET forsiktig med, er følgende:

 

a.) Å ta slike rykter eller anslag for 100% god fisk før utviklerne har fått den ferdige maskinvaren -- jeg sier ikke at det ikke er interessant hva de sier, men jeg sier at det er lurt å vente med å bedømme hvordan grafikk boksen kan vise

 

b.) Å bedømme en konsolls ytelse ved å titte på spesifikasjonene. Husk at disse boksene ikke i noe tilfelle benytter seg av vanlige PC-prosessorer, og at arkitekturen i Xbox 360 skiller seg vidt fra den i PS3, som igjen skiller seg drastisk fra den i Revolution. Regnestykker av typen som tar utgangspunkt i antall MHz og GHz er med andre ord fåfengte og unødvendige.

 

Nintendo har for øvrig sagt; og dette er vel omtrent det ENESTE de har sagt vedrørende ytelsen på Revolution, at den vil bli to til tre ganger raskere enn GameCube. Hvis dette stemmer, noe jeg mener vi kan ta utgangspunkt i inntil videre, så høres det ut til å være i samme område som spillene i hvert fall jeg har sett på Xbox 360 hittil.

 

Når det er sagt; Hvis Revolution blir opplagt svakere teknisk enn konkurrentene, slik DS opplagt er mindre kraftig enn PSP-en, så er det sannsynligvis uhyre gjennomtenkte grunner for dette. Nintendo har generelt vært uhyre fokuserte på hvordan de til enhver tid best har kunnet tjene penger (med noen bommerter underveis, som avfeiingen av CD-ROM-formatet som den kanskje største.) Det er liten grunn til å tro at de har tenkt å slutte med dette nå.

 

Det skal bli spennende å se hvordan hele den nye konsollkrigen gjennomføres fra Nintendos side, og det er utrolig morsomt at noen har påttatt seg rollen som outsider og anslagsvis risikotager. Det er også interessant å merke seg at Nintendo DS per dags dato har solgt mye bedre på verdensbasis enn Sonys PSP -- kanskje er ikke grafikk alt likevel?

Lenke til kommentar
Nintendo er ingen konkurrent for sony og microsoft, som nevnt i artikkelen. De sikter sikkert heller ikke etter å bli det, sånn som de holder på.

 

Sjølvsagt er Nintendo ein konkurrent for Sony og MS. Og med "sånn som de holder på" meiner du?

 

 

Tja. Tenke bare at gamecube har vært en liten, mildt sagt, "skuffelse", og spilla har vært uinterresante, for min del. Og siden jeg er en "vanlig" spiller, vil jeg tro at flere synes det. Kjenner hvertfall ingen som har gamecube, men "alle" playstation og xbox.

 

Det med fjernkontrollen ( kontrollen ) har du rett i. Det kan hende det blir bra saker, ingen vet noe enda.

 

Er forøvrig enig med Oerhört. De har nok sine grunner. Likevel , har jeg overhode ingen høye forhåpninger til nintendo. Gang på gang, føler jeg at de driter seg ut i kampen om bra plassering på markedet. Se på PSP pg DC ( med sine baby-spill som nintendogs og mario :!: ) Grafikken er ræva, men de påstår det er meningen , siden de vil "fokusere på gameplayet". Ok, vel, sony fokuserer på både gameplayet OG grafikken. Enda ser jeg fram til et dc spill som kan fange min interesse. Psp har allrede mange.

 

Men, man vet aldri. Nytt år , nye muligheter, kanskje revolution blir mye bedre enn mange tror. :)

Endret av asad
Lenke til kommentar

Verdt å tenke på at på papiret (ifølge utviklerne) var xbox mange ganger kraftigere enn gamecube. Fortsatt leverte Gamecube spill som var fullt på høyde med, om ikke bedre grafisk enn på Xbox.

 

Jeg har personlig ikke brukt min xbox 360 på 3 dager nå, frister mye mer å spille ferdig mine gamle gamecubespill. Tenker selge den eller levere tilbake der jeg kjøpte den. Evt. kjøpe den igjen på våren.

Lenke til kommentar
Ville ikke si at der er en revulosjon i forhold til bl.a. PS3 og xbox 360.

5270077[/snapback]

 

Da vet du ikke hva en revolusjon er, det er ingenting nytt med PS3 eller xbox 360, ergo er det kun en evolusjon av ps2 og xbox.

 

Man kan heller ikke si enda om Revolution blir en revolusjon, siden man ikke kan kalle det revolusjonerende om det ikke tar over for den "gamle" måten å spille på. Men den er den eneste som har potensiale til å bli revolusjonerende, siden de faktisk gjør noe nytt.

Lenke til kommentar
Ville ikke si at der er en revulosjon i forhold til bl.a. PS3 og xbox 360.

5270077[/snapback]

Som er en revolusjon på hvilken måte? Mye terraflops og "fotorealisme" er ingen revolusjon. Xbox 360 og ps3 benytter seg av allerede eksisterende spillemåter, enten så kan de ikke tenke utenfor "boksen" (med det så tenker jeg kontrolleren i sær, som Nintendo forresten lagde i sin tid), eller at de ikke vil ta en risk.

 

Jeg har for min del stor tro på Nintendos nye konsoll, mine spekulasjoner er at Nintendo vil bruke prisen som et lokkemiddel for å gjøre folk vant til den nye måten å spille på. Etter at en del folk har blitt vant til denne måten så tror jeg muligens de vil ta steget og lansere en ny maskin med mye bedre hardware.

 

Bare det jeg tror, gleder meg til E3

Lenke til kommentar

Det har vært hintet lenge at Revolution ikke kom til å bli så mye raskere enn dagens generasjon.

 

Jeg tror og håper at flere kommer til å gjøre som meg. Jeg kommer til å kjøpe meg en 360 som hovedspillmaskin, og en Nintendo som party-maskin for å spille sammen med venner. Revolution blir så billig, at det ikke blir et kjempeproblem å eie både den og 360.

 

Fra og med neste år er det slutt på oppgradering av PCen min med tanke på spill. Det er alt for dyrt i lengen. Ser man på hvor mye jeg bruker på PCen min hvert år, kan det lett forsvares at jeg istedet kjøper to konsoller.

 

PlayStation 3 kommer jeg bare til å gå forbi i stillhet. Noe flere sikkert kommer til å gjøre når de får se prisen...

Lenke til kommentar
Nintendo er ingen konkurrent for sony og microsoft, som nevnt i artikkelen. De sikter sikkert heller ikke etter å bli det, sånn som de holder på.

 

Sjølvsagt er Nintendo ein konkurrent for Sony og MS. Og med "sånn som de holder på" meiner du?

 

 

Tja. Tenke bare at gamecube har vært en liten, mildt sagt, "skuffelse", og spilla har vært uinterresante, for min del. Og siden jeg er en "vanlig" spiller, vil jeg tro at flere synes det. Kjenner hvertfall ingen som har gamecube, men "alle" playstation og xbox.

 

Det med fjernkontrollen ( kontrollen ) har du rett i. Det kan hende det blir bra saker, ingen vet noe enda.

 

Er forøvrig enig med Oerhört. De har nok sine grunner. Likevel , har jeg overhode ingen høye forhåpninger til nintendo. Gang på gang, føler jeg at de driter seg ut i kampen om bra plassering på markedet. Se på PSP pg DC ( med sine baby-spill som nintendogs og mario :!: ) Grafikken er ræva, men de påstår det er meningen , siden de vil "fokusere på gameplayet". Ok, vel, sony fokuserer på både gameplayet OG grafikken. Enda ser jeg fram til et dc spill som kan fange min interesse. Psp har allrede mange.

5269966[/snapback]

 

Har gamecube vært en skuffelse? Jeg ble ikke skuffet, jeg hadde alle tre konsollene, ingen tvil om hvilken jeg har spillt mest på.

 

Har de driti seg ut med DS i forhold til PSP? DS har da solgt i enormt mange flere eksemplarer (Ja jeg vet den har vært lenger på markedet, men den selger fortsatt ekstremt bra). Virker ikke som du har satt deg inni den, du vet ikke engang hva den heter.

 

Personlig synes jeg ingen av PSP-spillene er interessante, stort sett bare kjipe bilspill og dårlige ps2-konverteringer.

 

Er seff smak og behag, ser at det er mange PSP-spill som fanger din interesse. Personlig skjønner jeg ikke hvilke du sikter til.

Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt sagt før, men det ser jo ut som den kontrolleren skal kunne fungere brillefint på vanlige måte også. Og trickset med å kunne spille gamle spill er kanskje et av de mest geniale tricksene jeg har sett på lang tid, og et tricks som medfører at jeg faktisk for førte gang vurderer å kjøpe en nyere konsoll enn Mega Drive.

 

Og ja, jeg vet at XBox også kan bli brukt som en emulatorboks for tv-bruk. Men sant...

Lenke til kommentar

Ser noen skriver "Hva er nestegenerasjon med revo"? Vel, hva er nestegenerasjon med ps3 og 360? Sony og MS plopper inn nye HZ og flopps, og kommer med x antall ensformige bilspill og like mange action spill, alle disse spillene har vi spilt før, men med 360 og ps3 får vi spille de med litt bedre grafikk, er det nestegenerasjon? Med revo for vi spille spille på en måte vi aldri har gjort før med helt nye kontrollsystemer, og nye måter og utnytte dette på. Jeg skal skaffe meg 360 i januar, og den eneste grunnen for det er Oblivion.

Lenke til kommentar

 

Er forøvrig enig med Oerhört. De har nok sine grunner. Likevel , har jeg overhode ingen høye forhåpninger til nintendo. Gang på gang, føler jeg at de driter seg ut i kampen om bra plassering på markedet. Se på PSP pg DC ( med sine baby-spill som nintendogs og mario :!: ) Grafikken er ræva, men de påstår det er meningen , siden de vil "fokusere på gameplayet". Ok, vel, sony fokuserer på både gameplayet OG grafikken. Enda ser jeg fram til et dc spill som kan fange min interesse. Psp har allrede mange.

 

Men, man vet aldri. Nytt år , nye muligheter, kanskje revolution blir mye bedre enn mange tror. :)

5269966[/snapback]

 

interessant nok hørte jeg akkurat en oversikt over de mestselgende spillene i statene forrige uke. Nintendo hadde 6 eller 7 av plassene og noe sånn som 3-4 av dem var nintendogs varianter à la nintendogs : labrador retriever.

Ikke at nintendogs fenger meg, men de selger som bare juling.

 

Har en følelse av at Nintendo søker et annet marked enn unge gutter uten penger som gjør alt de kan for å piratkopiere spill. Kjipt for deg hvis du er en av disse, men for Nintendo betyr pengesterke kjøpere kroner i kassa.

 

Og før noen begynner å klage, Nintendo søker ikke bare pengesterke foreldre. Og det er flere enn unge gutter som kjøper XBox og Ps3. Ville bare få fram et poeng, regner med at dere forstår :)

 

Jeg har i alle fall stor tro på Revolution. Liker at noen tenker anderledes og prøver noe annet enn mer av det samme gamle (les:mhz og grafikk).

Lenke til kommentar
Spillene til Revolution vil, i følge IGN, komme på plater som kan lager 4.7 GB med data på et enkelt lag eller 8.5 GB i "double-layer" format. Til sammenligning har GameCube-platene plass til 1.5 GB med data. Dermed skulle det være mer enn nok plass på Revolution-platene, med tatt i betraktning at maskinen ikke støtter HDTV-grafikk.

Et det noen som vet hvilke oppløsninger den VIL støtte og hvilke skjerm-utganger den får?

 

Ellers så synes jeg det virker spennende at de satser litt annerledes enn Microsoft og Sony. Er det noen som vet omentrent hvilken CPU og hvilken GPU som vil sitte i den?

Lenke til kommentar
Moderne i dag, kanskje, men allerede om et år vil den være for svak til å drive de mest krevende spillene

5268780[/snapback]

Er du sikker? Husk at vi ikkje har sett det beste som dagen konsoller kan yte enda.

 

Det har heller ikkje blitt vist fram nokon spel på Revolution enda (som eg har fått med meg), så vi veit ikkje kva som venter oss. Revolution skal og ha like bra grafikk som 360 og PS3 (PR snakk, men får håpe at det ligger noko i det).

5269391[/snapback]

Sant, grafikken utvikler seg ennå på dagens konsoller, men det er et ubestridelig faktum at Revolution aldri vil kunne holde følge med 360 og PS3 teknisk dersom disse opplysningene er korrekte. Forskjellen i regnekraft er rett og slett for stor. Men som mange poengterer, går det an å lage god grafikk uten den aller nyeste teknologien. Vel og bra at noe er imponerende, men viktigere er det at det er interessant. Jeg tror egentlig at det er nøkkelen til all god design.

 

Tåa;

 

Nintendo har ikke sagt NOE!

Bare så det er avgjort.

5269537[/snapback]

Ok, jeg rotet litt der. Beklager. Men igjen: Jeg ser frem til Revolution, og prøver ikke her på noen måte å snakke negativt om Nintendo. Endret av tåa
Lenke til kommentar
Det er ikke noen motsetning mellom god grafikk og god gameplay, det er vel ingenting som hindrer deg å lage et spill med bra gameplay på en plattform med god grafikk.

 

Prisen er egentlig det mest interessante med denne konsollen, ganske billig, og skaper dermed sin egen nisje. Personlig synes jeg det ikke hjelper så mye når spill antaklig blir dyre, men det vil sikkert appelere til mange.

 

AtW

5269844[/snapback]

Såklart kan et spill med god grafikk også ha godt gameplay. Det har jeg heller ikke sagt. Det er bare det at det er et altfor stort fokus på grafikk og grunnet større og større etterspørsel fører det til at mange utviklere bruker mesteparten av tiden av utviklingen på grafikken.Det at Nintendo ikke satser på ren ytelse betyr heller ikke at spillene kan bli fine.

 

Revolution blir nok den billigste at neste generasjons konsoller. Og ja de lager en egen nisje da de utvider publikumet de retter seg mot.

 

Hvordan vet du at spill blir dyre? Som utviklerene selv og Nintendo sier så blir Revolution den platformen som det blir billigst å utvikle spill på. Også kortere utviklingstid. Hvordan spillene blir dyrer på den måten ser jeg ikke logikken bak.

 

Xbox 360 og PS3 derimot, vil få en lengre utviklingstid og dyrere utvikling sammenlignet med Revolution. Dette er pga. HD og mer innviklet maskinvare. 360 får en bedre utviklingsplatform sammenlignet med PS3 sies det. Og det kan godt være noe i det. Sony burde iallefall få til noe bedre enn hva de gjorde med PS2. Men med tanke på hvor innviklet og avansert maskinvaren blir, ser jeg ikke hvordan de skal det.

 

Som Nintendo selv sier: "Revolution vil bli den platformen hvor store ideer beseirer over stort budsjett"

 

Et det noen som vet hvilke oppløsninger den VIL støtte og hvilke skjerm-utganger den får?

 

Ellers så synes jeg det virker spennende at de satser litt annerledes enn Microsoft og Sony. Er det noen som vet omentrent hvilken CPU og hvilken GPU som vil sitte i den?

480p maks vil jeg tro, slik som GC. Ennå ikke noen ord om hastigheten på CPU og GPU ennå.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...