Gå til innhold

"Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er da samme kameraet.

Ja, men du får ikke prisgaranti, fordi Lefdal vil si at det ikke er samme produkt da modellene har forskjellig nummer (eller bokstav som er tilfellet her)

Stemmer. Produktet må ha NØYAKTIG samme modellnummer.

 

Så om elkjøp selger en TV som heter SONY 32XUAZ og Lefdal selger en som heter SONY 32XUAY og disse er 100% like bortsett ifra litt nyere produksjonsserie og dermed en minimal forskjell i modellnummeret så kan du ikke bruke prisgarantien.

Lenke til kommentar
Det er da samme kameraet.

Ja, men du får ikke prisgaranti, fordi Lefdal vil si at det ikke er samme produkt da modellene har forskjellig nummer (eller bokstav som er tilfellet her)

Stemmer. Produktet må ha NØYAKTIG samme modellnummer.

 

Så om elkjøp selger en TV som heter SONY 32XUAZ og Lefdal selger en som heter SONY 32XUAY og disse er 100% like bortsett ifra litt nyere produksjonsserie og dermed en minimal forskjell i modellnummeret så kan du ikke bruke prisgarantien.

Gud dere er helt på bærtur. Det er nøyaktig samme kamera.

 

HPCR717

 

Hewlett Packard Camera R717

 

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne dette. Dere er så jævlig trangsynte at dere ikke klarer å tenke rasjonelt lengre. Skjerp dere.

Lenke til kommentar

Jepp, det er samme kamera. Spiller ingen rolle for prisgarantien om lefdal kaller det CR717 i stedet for R717. Lefdal har ikke lov til å ha prisgaranti på produkter som ikke finnes hos konkurrenter. Det slo forbrukerrådet fast tidligere i år.

 

HP har forresten ingen kameraer som heter CR717. (link)

 

Edit: Bra tilbud makky. 2245kr for en 19" med 12ms, 500:1 og DVI er ikke verst.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jepp, det er samme kamera. Spiller ingen rolle for prisgarantien om lefdal kaller det CR717 i stedet for R717. Lefdal har ikke lov til å ha prisgaranti på produkter som ikke finnes hos konkurrenter. Det slo forbrukerrådet fast tidligere i år.

 

HP har forresten ingen kameraer som heter CR717. (link)

 

Edit: Bra tilbud makky. 2245kr for en 19" med 12ms, 500:1 og DVI er ikke verst.

Vet du noe om merket Simen1?

 

Har aldri hørt om merket før, så er liksom litt skeptisk til å kjøpe :p

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Det er da samme kameraet.

Ja, men du får ikke prisgaranti, fordi Lefdal vil si at det ikke er samme produkt da modellene har forskjellig nummer (eller bokstav som er tilfellet her)

Stemmer. Produktet må ha NØYAKTIG samme modellnummer.

 

Så om elkjøp selger en TV som heter SONY 32XUAZ og Lefdal selger en som heter SONY 32XUAY og disse er 100% like bortsett ifra litt nyere produksjonsserie og dermed en minimal forskjell i modellnummeret så kan du ikke bruke prisgarantien.

Gud dere er helt på bærtur. Det er nøyaktig samme kamera.

 

HPCR717

 

Hewlett Packard Camera R717

 

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne dette. Dere er så jævlig trangsynte at dere ikke klarer å tenke rasjonelt lengre. Skjerp dere.

Elkjøp og de andre kjedene merker varene feil bevisst slik at det skal bli vanskeligere å sammenligne. De fjerner eller legger til noe i betegnelsen slik at min blir forvirret.

Lenke til kommentar

Ser at det er mange som linker til Lefdal sine nettsider men det som er litt kjipt er at det ikke alltid er samsvar mellom prisene på nettsidene og i butikken i tillegg har jo butikken enormt mye mer enn det lille utvalget man har på nettet så da må man ofte ta turen fysisk bort og undersøke prisene før man bestemmer seg.

 

Apropro dette så var jeg på lefdal for noen uker siden og så en person som stod foran digitalkameraene og hadde blyant og skriveblokk og skrev ned prisene på alle kameraene! og når han var ferdig skulle han "leke sivilisert" og så i 10 sekunder på en kameraveske før han forsvant ut av butikken med prisene og veska. Var litt tragikomisk og det skulle vel ikke overraske meg om selgere kunne bortvist vedkommende.

 

Ellers et historisk bidrag (dvs kan ikke benyttes mer nå) fra min side angående prisgaranti:

 

Koss Portapro weekend tilbud: 225 kr lefdal: 399 kr

Koss Pro3AA weekend tilbud: 399 kr lefdal: 799 kr

 

husk frakt men leit at det kun var på en weekend :-)

Lenke til kommentar
Apropro dette så var jeg på lefdal for noen uker siden og så en person som stod foran digitalkameraene og hadde blyant og skriveblokk og skrev ned prisene på alle kameraene! og når han var ferdig skulle han "leke sivilisert" og så i 10 sekunder på en kameraveske før han forsvant ut av butikken med prisene og veska. Var litt tragikomisk og det skulle vel ikke overraske meg om selgere kunne bortvist vedkommende.

Hvorfor det? Det må jo bare være en fordel om folk setter seg godt inn i prisene før de handler. Kan ikke se for meg at selgere har noen rett til å hive vedkommende ut av den grunn.

 

husk frakt men leit at det kun var på en weekend :-)

Frakt skal ikke legges til i henhold til vilkårene for garantien. Det kom frem i den andre tråden.

Lenke til kommentar
Apropro dette så var jeg på lefdal for noen uker siden og så en person som stod foran digitalkameraene og hadde blyant og skriveblokk og skrev ned prisene på alle kameraene! og når han var ferdig skulle han "leke sivilisert" og så i 10 sekunder på en kameraveske før han forsvant ut av butikken med prisene og veska. Var litt tragikomisk og det skulle vel ikke overraske meg om selgere kunne bortvist vedkommende.

Hvorfor det? Det må jo bare være en fordel om folk setter seg godt inn i prisene før de handler. Kan ikke se for meg at selgere har noen rett til å hive vedkommende ut av den grunn.

 

husk frakt men leit at det kun var på en weekend :-)

Frakt skal ikke legges til i henhold til vilkårene for garantien. Det kom frem i den andre tråden.

frakt skal legges til

 

Det er konsekvent svar fra Lefdal sitt kundesenter og butikkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Det er da samme kameraet.

Ja, men du får ikke prisgaranti, fordi Lefdal vil si at det ikke er samme produkt da modellene har forskjellig nummer (eller bokstav som er tilfellet her)

Stemmer. Produktet må ha NØYAKTIG samme modellnummer.

 

Så om elkjøp selger en TV som heter SONY 32XUAZ og Lefdal selger en som heter SONY 32XUAY og disse er 100% like bortsett ifra litt nyere produksjonsserie og dermed en minimal forskjell i modellnummeret så kan du ikke bruke prisgarantien.

Juridisk sett er det ikke fullt så enkelt, selv om Lefdal nok skulle ønske det. Det er jo god kutyme at det er realitetene og ikke formalitetene som skal være avgjørende. Så er det akkurat samme produktet spiller det ingen rolle at modellbetegnelsen er annerledes. Men vær nøye på det er akkurat samme varen før man blir stor i kjeften ;)

 

En ku er en ku og ikke en elefant. Dette gjelder også om man kaller kuen en elefant. (sitat fra foreleser)

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...