Gå til innhold

"Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
beskjed fra admin. direktør for Lefdal Holding

 

vedr prisgaranti : Forbrukerombudet har nektet oss å reklamere for eller presentere for kunder prisgaranti, derfor er denne ikke gjeldene for tiden, vi jobber med ny avtale tekst for å få den godkjent av myndighetene

Kjipern! Prisgaranti er jo bare en fin ting for oss kunder da, hva er gærent med den?

Lenke til kommentar
Kjipern! Prisgaranti er jo bare en fin ting for oss kunder da, hva er gærent med den?

Jeg forstår godt at forbrukerombudet reagerte. Prisgarantien er ikke til beste for oss kunder hvis du tenker på hvor mange naive og uvitende kunder det finnes som betaler alt for mye for produktene fordi de tar det for gitt at lefdal er billigst, noe vi i denne tråden vet at ofte ikke stemmer.

 

Edit: Jeg har ennå ikke mottatt noe epost fra Hege så jeg håper hun bruker formiddagen på å sjekke opp fakta på alle spørsmålene mine :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg fikk et annet svar fra kundeservice i dag enn på fredag. Her er dagens svar:

 

Hei og takk for din henvendelse!

 

*Som du tydligvis har merket så er det en del forvirring rundt dette med vår prisgaranti. Faktisk har vi vært usikre på hva forbrukermyndighetene har ment med sitt forbud. Vi har derfor nå fattet en beslutning som skal gjelde for hele kjeden om at vi går bort fra vår prisgaranti. Dette vil i alle fall gjelde frem til vi har en endelig avklaring på dette fra forbrukermyndighetene.

 

*Vi har ikke 30 dagers åpent kjøp på våre varer.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Vennlig hilsen

Torgeir

Lefdal Kundesenter

Hege tilbød oss prisgaranti på fredag, Torgeir gjør ikke det i dag.

 

Det innebærer vel dermed en naturlig død for denne tråden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Da jeg var innom i dag tidlig for å kjøpe ny mobil funket prisgarantien som bare det! Og selgerne spankulerte rundt i sine 150% garanti-skjorter. Så her virker det som om Lefdal ikke vet helt hva de vil. Men jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært press på kundeservice og mange 150% kjøp her inne som felte garantien (hvis den er borte da...??) Innsigelsene fra "forbrukermyndighetene" er jo ikke akkurat noen nyhet... Time will show.

Lenke til kommentar
Da jeg var innom i dag tidlig for å kjøpe ny mobil funket prisgarantien som bare det! Og selgerne spankulerte rundt i sine 150% garanti-skjorter. Så her virker det som om Lefdal ikke vet helt hva de vil. Men jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært press på kundeservice og mange 150% kjøp her inne som felte garantien (hvis den er borte da...??) Innsigelsene fra "forbrukermyndighetene" er jo ikke akkurat noen nyhet... Time will show.

Hvilken lefdal-avdelig er dette?

Lenke til kommentar
Jeg fikk et annet svar fra kundeservice i dag enn på fredag. Her er dagens svar:

 

Hei og takk for din henvendelse!

 

*Som du tydligvis har merket så er det en del forvirring rundt dette med vår prisgaranti. Faktisk har vi vært usikre på hva forbrukermyndighetene har ment med sitt forbud. Vi har derfor nå fattet en beslutning som skal gjelde for hele kjeden om at vi går bort fra vår prisgaranti. Dette vil i alle fall gjelde frem til vi har en endelig avklaring på dette fra forbrukermyndighetene.

 

*Vi har ikke 30 dagers åpent kjøp på våre varer.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Vennlig hilsen

Torgeir

Lefdal Kundesenter

Hege tilbød oss prisgaranti på fredag, Torgeir gjør ikke det i dag.

 

Det innebærer vel dermed en naturlig død for denne tråden.

Var innom lefdal i dag å hørte ang. prisgarantien. Fikk til svar: "Den gjelder den, men bare på butikker i norge, ikke webbutikker. Vi har bare ikke lov til å reklamere for den lengre..."

Tolk det slik du vil.

 

Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien?

Lenke til kommentar
Var innom lefdal i dag å hørte ang. prisgarantien. Fikk til svar: "Den gjelder den, men bare på butikker i norge, ikke webbutikker. Vi har bare ikke lov til å reklamere for den lengre..."

Tolk det slik du vil.

 

Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien?

Nei det har du sannsynligvis ikke da de ikke reklamerer for dette. Dessuten har de jo nettopp blitt dømt for denne garantien.

 

Huff, tenk å dømme slike selskap isteden for å bruke tiden på mer useriøse selskap.

Lenke til kommentar
Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien?

Ja, men for å slippe å komme i dillemmaet med påstand mot påstand så be om å få det skriftlig at den gjelder. Få også stemåel og dato. Så kan du prøve. Da har du juridisk at på din side, samt bevismateriale, dermed kan de ikke nekte deg å gi deg noe de har lovet og du slipper ord mot ord.

Lenke til kommentar
Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien?

Ja, men for å slippe å komme i dillemmaet med påstand mot påstand så be om å få det skriftlig at den gjelder. Få også stemåel og dato. Så kan du prøve. Da har du juridisk at på din side, samt bevismateriale, dermed kan de ikke nekte deg å gi deg noe de har lovet og du slipper ord mot ord.

Hvis du skal være skikkelig slem så bare sender du samme lapp til Forbrukerombudet når du er ferdig med den :whistle: He he Den var slem.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått ennå et svar:

Hei igjen Simen.

Følgende er nå besluttet hva gjelder vår 150% prisgaranti. Dette er den offisielle holdningen og gjelder for hele kjeden. Du er hjertelig velkommne til å spre dette på hardware.no sitt forum, og evt andre forum du måtte være innom: Forbrukermyndighetene, ved Forbrukerombudet, tillater oss ikke lengre å markedsføre prisgaranti slik denne har blitt gjort kjent i tidligere markedsføring. Vi i Lefdal jobber forsatt for å være billigst og vil gjerne gjøre det vi kan for å beholde deg som en fornøyd kunde.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Vennlig hilsen

Torgeir Stegane

Lefdal Kundesenter

Et litt svada svar som ikke en gang konkretiserer om ordningen gjelder eller ikke. Selv om jeg spurte spesielt om lefdal i Bergen, om de kunne komme inn i tråden og svare offisiellt osv.

 

Jaja, jeg tror vi får nøye oss med det. Det aner meg at det jobbes med saken internt i Lefdals ledelse nå og at vi kanskje får en ny ordning om ikke så lenge. Jeg orker ikke spørre noe mer for jeg tror ikke jeg får noe skikkelig svar før evt. en ny ordning lanseres med brask og bram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...