Gå til innhold

"Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvis du ikke legger til 100 kroner i frakt, slik som Lefdal har som vane å gjøre iflg. OC-Freak.

Frakt er jo ikke relevant. Da må man legge til bussbilett, bensinpenger, bilforsikring, verditap osv. på prisene til Lefdal også da. Og hvilken av fraktprisene skal man legge til? Varens pris er varens pris, hvor og hvordan man velger å handle har ingenting med dette å gjøre. Antar de gjør dette bare for å komme seg litt billigere unna.

 

Edit: fjernet gamle quotes

 

Btw: går klokken på hw.no feil? Se ned...

Endret av xpert
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

La oss oppklare noen få misforståelser:

 

Lefdal har fått forbud mot å markedsføre 150% garantien, men garantien består den -selvfølgelig fordi Lefdal ser seg tjent med det. Så alle spådommer om at den er under avvikling er oppspinn.

 

For det andre så har jeg henvendt meg til Lefdal for å finne ut hvordan dette skal være:

 

"Hei og takk for din henvendelse!

 

 

Har du kjøpt en vare hos oss og innen 30 dager etter kjøpet finner varen billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg din kjøpskvittering og dokumentasjon på prisen hos konkurrenten inn i butikk, så utbetaler vi deg 150% prisgaranti.

 

Ønsker du derimot å kjøpe en vare hos oss, men samtidig finner den billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg dokumentasjon på pris inn i våre butikker og du får varen til samme pris hos oss. Finner du en vare billigere hos en norsk nettbutikk, blir frakten lagt til i konkurrentens pris før vi utbetaler prisgarantien!"

 

Skrev Hege hos kundeservice, og jeg antar at hun vet hva hun snakker om. Så for sikkerhetsskyld drar du frem utskriften rett etter at du har betalt, eller kommer tilbake en annen dag.

 

Frakt må visst også legges til, men jeg vet at dette praktiseres ulikt så gjør et forsøk og husk at en del nettbutikker har alternativ at du kan hente, Netshop for eksempel.

 

Det spørres om dette er lovregulert dette her, og det er det ikke. Det hele er en frivillig garanti Lefdal gir oss og vi må forholde oss til disse vilkårene.

 

Og så tar jeg med dagens lille godbit:

 

Nokia 5140i til 2295 og Siba har den til 1690 Det skulle bli 1387,50. Ingen frakt hos Siba heller, så den er grei :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hehe, forutsetningen for at garantien skal tre i funksjon er selvsagt at du kjøper den hos Lefdal, altså må du ut med 2495 før du får cashback på 1500 og ender opp med å betale rundt regnet en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Og bare sånn for å presisere over her (som også BennyBanassi nevnte) : Kommer du med kvitteringen til kassa så får du bare samme pris, - derfor - Legg varen på disken, dra kortet og SÅ ta frem prisgarantien ... du trenger ikke gå en ny runde ...

 

(ofte har jeg bare spurt selger om hun vil ha prisgarantien min først, eller om jeg bør vente til jeg har dratt kortet :))

Lenke til kommentar
Frakt må visst også legges til, men jeg vet at dette praktiseres ulikt så gjør et forsøk og husk at en del nettbutikker har alternativ at du kan hente, Netshop for eksempel.

 

Det spørres om dette er lovregulert dette her, og det er det ikke. Det hele er en frivillig garanti Lefdal gir oss og vi må forholde oss til disse vilkårene.

Okej. Men det er fremdeles urimelig av Lefdal og legge til frakt...

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er helt kurrant å legge til frakt og andre utgifter som legges til prisen hos nettbutikken.

 

For Lefdal konkurrer jo bare om prisen det koster for deg å få den hjem.

 

PS:

Det nytter ikke å si at man må ta trikken/bussen eller noe annet for å komme til Lefdal, for det kan jo hende at du må ta samme transport til postkontoret for å hente pakken fra nettbutikken. :D

Lenke til kommentar
Jeg vil si at det er helt kurrant å legge til frakt og andre utgifter som legges til prisen hos nettbutikken.

 

For Lefdal konkurrer jo bare om prisen det koster for deg å få den hjem.

 

PS:

Det nytter ikke å si at man må ta trikken/bussen eller noe annet for å komme til Lefdal, for det kan jo hende at du må ta samme transport til postkontoret for å hente pakken fra nettbutikken. :D

Nettbutikken Flexi Data har butikk et par km. hjemmefra og jeg betaler ikke frakt ved henting der. Jeg har lengre vei til Lefdal ;-)

 

Men hvor får jeg Pixma IP5000 billigst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...