Gå til innhold

"Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

svar fra lefdal klokken 09:21

 

Hei og takk for din henvendelse!

 

Har du kjøpt en vare hos oss og innen 30 dager etter kjøpet finner varen billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg din kjøpskvittering og dokumentasjon på prisen hos konkurrenten inn i butikk, så utbetaler vi deg 150% prisgaranti.

 

 

 

Ønsker du derimot å kjøpe en vare hos oss, men samtidig finner den billigere hos en av våre konkurrenter,  tar du med deg dokumentasjon på pris inn i våre butikker og du får varen til samme pris hos oss.  Finner du en vare billigere hos en norsk nettbutikk, blir frakten lagt til i konkurrentens pris før vi utbetaler prisgarantien!

 

 

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

 

Vennlig hilsen

Lefdal Kundesenter

xxxx

Lenke til kommentar
@Christian: Det var vel ikke Hege som svarte deg? Mistenker at hun har fått veeeeldig mange sånne eposter i det siste, inkl. fra meg :p

noe i den duren, men hun fikk spørsmål hvorfor ledal alnabru nektet meg prisgaranti uten dekning i går.

 

Fikk bare beskjed; dette er for lav pris til at vi kan gi prisgaranti. Var vel slik at telefonen kostet 1500 hos dem og 790 et annet sted.

 

Husker enda da elkjøp annonserte M65 til 795 kroner med Tele2 45. lefdal hamang klikket vinkel på meg og skjelte meg ut fordi de ikke kunne motbevise meg :p

Lenke til kommentar
/ME starter nedtellingen til Lefdal går konk, eller kutter ut 150% garantien, hva nå som kommer først..... :!:

Kostnaden av prisgarantien er nok en forsvinnende liten del av omsetningen til lefdal :)

garantien har visst bortfalt. I følge Alanabru forsvant den i går, men tok det med en klype salt, så sendte mail til kundesenteret.

Kan de nekte oss garantien hvis vi finner prisen på et produkt "altfor" lav et annet sted?

 

Og så kom jeg til å tenke på en ting, hvis man kjenner en som driver eget firma...hadde det gått ann å få den fyren til å skrive en prisbekreftelse på en vare med f.eks firma stempel osv... Og hvis lefdal skulle ringe, er det bare for hm å bekrefte prisen...

 

Hadde gått ann?

Lenke til kommentar

 

Og så kom jeg til å tenke på en ting, hvis man kjenner en som driver eget firma...hadde det gått ann å få den fyren til å skrive en prisbekreftelse på en vare med f.eks firma stempel osv... Og hvis lefdal skulle ringe, er det bare for hm å bekrefte prisen...

 

Hadde gått ann?

Å svindle butikker eller privatpersoner er aldri lurt. Foreslår at du heller bruker energien på å finne reelle tilbud. :yes:

Lenke til kommentar

 

Og så kom jeg til å tenke på en ting, hvis man kjenner en som driver eget firma...hadde det gått ann å få den fyren til å skrive en prisbekreftelse på en vare med f.eks firma stempel osv... Og hvis lefdal skulle ringe, er det bare for hm å bekrefte prisen...

 

Hadde gått ann?

Å svindle butikker eller privatpersoner er aldri lurt. Foreslår at du heller bruker energien på å finne reelle tilbud. :yes:

 

Det at dem prøvde å svindle meg er liksom helt greit pga dem er butikk og er veldig store?

 

(Hvis noen lurer på hva jeg mener, les en av postene mine i den andre tråden)

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Jeg vil tippe at det expert selger også er en Thompson, men at Expert har betalt litt for å få et eget modellnummer spesialtilpasset dem. (gjerne med en liten variant på hardwaren også). Dette er helt vanlig taktikk i den bransjen for at en kjede skal kunne kalle seg "aller billigst" og hvis noen finner den billigere en annen plass så kan de bare si "det er ikke samme modell så det kan ikke sammenlignes". Det er vel et par år siden dette ble avslørt på TV og formidlet for hele befolkningen.

Skal ikke uttale meg om likeheter eller forskjeller mellom de to Thomson tvene men det er viktig å merke seg at dersom det dreier som modell "branding" der forskjellene er små/av liten økonomisk betydning ble Lefdal tvunget til å la prisgarantien gjelde. Er man sikker kan man altså forlange prisgaranti refusjon selv om det ikke er samme modellbetegnelse. Tror derimot ikke det strekker seg så langt at du kan forlange prisgaranti på forskjellige merker (f.eks Bosh - AEG) selv om de beviselig er montert med samme deler på samme fabrikk.

Lenke til kommentar

Siden dette er en diskusjon hvor det kommer frem en del gode argumenter, burde kanskje førsteposten oppdateres jevnlig med viktige fakta.

Tre ting som har slått meg hittil:

 

 

- "Det står ingen steder i prisgarantien at varen må være på lager hos andre aktører for at garantien skal gjelde. Allikevel burde du be om å få en utskrift av vilkårene der og da, for å sjekke at det ikke har blitt endringer i dette"

 

- "For å få 150% prisgaranti, må du først kjøpe varen Lefdal, og deretter vise utskrift/dokumentasjon på at varen finnes billigere andre steder. Dersom du viser dokumentasjonen før kjøpet, vil du bare få varen til samme prisen som du har dokumentert, uten noen ekstra penger tilbake. Det bør nevnes at du kan dra opp dokumentasjonen rett etter å ha betalt for varen."

 

- "Vær alltid veldig nøyaktig når du sammenligner produkter. Lefal har en del "spesielle" modeller som du kun finner hos dem, og forskjellen kan være minimal, men du vil ikke få noen prisgaranti"

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at SmartClub oppererer med 200% prisgaranti? Vet ikke om de godtar nettbutikker, men netshop som har mulighet for henting, skal da kunne sidestilles med en vanlig butikk..?

 

Noen som har prøvd dette hos SmartClub?

 

*bookmark*

 

Uansett skal du kunne bruke deres prisgaranti opp mot vanlige butikker...

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at SmartClub oppererer med 200% prisgaranti? Vet ikke om de godtar nettbutikker, men netshop som har mulighet for henting, skal da kunne sidestilles med en vanlig butikk..?

 

Noen som har prøvd dette hos SmartClub?

 

*bookmark*

 

Uansett skal du kunne bruke deres prisgaranti opp mot vanlige butikker...

sist jeg sjekket så gjaldt ikke SmartVlub sin garanti mot netbutikker.

dessuten er de veldig kranglete med å utbetale beløpet!

 

sist jeg brukte garantien, måtte jeg personlig dra ned til butikken jeg sammeliknet pris med for å få dem til å skrive bekreftelse på prisen. hjalp ikke å vise til utskrift av hjemmesida hvor prisen var oppgitt, og at samme pris gjaldt i den fysyke butikken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...