Gå til innhold

"Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thomson 32" LCD - THOMSON 32LB220B4

 

Lefdal: 18.995,-

Expert: 12.999,-

 

Ny pris hos lefdal: 10.001,-

Oi, pent avslag.

32EX122B5 12995,-

32LB220B4 18995,-

 

Hvis det er disse to du mener så ser vel hvem som helst at det er forskjellige modeller. Hvis du går på Thomson sine websider å søker opp TVer i den aktuelle størrelsen så ser du fort at det faktisk ikke finnes en TV som heter det Expert har.. snodig.

 

Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Lenke til kommentar

Tviler på at det en noe "no-name brand" men du finner ikke eksakt samme tv hos forskjellige elektro kjeder. Var på TV2 hjelper deg en gang at det skulle være umulig å sammenligne priser.. forskjellen er kansje at en tv lagrer en tekst-tv side mer enn den andre.

 

Liker uansett tråden her:) skulle ønske det var en Lefdal butikk i nærheten

 

 

-Pezo

Lenke til kommentar
Thomson 32" LCD - THOMSON 32LB220B4

 

Lefdal: 18.995,-

Expert: 12.999,-

 

Ny pris hos lefdal: 10.001,-

Oi, pent avslag.

32EX122B5 12995,-

32LB220B4 18995,-

 

Hvis det er disse to du mener så ser vel hvem som helst at det er forskjellige modeller. Hvis du går på Thomson sine websider å søker opp TVer i den aktuelle størrelsen så ser du fort at det faktisk ikke finnes en TV som heter det Expert har.. snodig.

 

Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Den spekulasjonen tror jeg burde forblitt hos deg, for det er faktisk ikke sant.

 

Alle store elektrokjeder har egne modeller av de forskjellige typene, f.eks på vaskemaskiner kan spesifikasjonene være helt like, maskinene se helt like ut, men modellbetegnelsen er forskjellig, samt at hvis en ringer til f.eks Whirlpool får en beskjed om at dette er en utgave av den og den modellen som er forbeholdt den og den kjeden.

 

Expert og Lefdal/Elkjøp har samme produktene, men forskjellige varekoder.

 

Dette _ER_ ekte vare, ikke brandet no-name.

-- Eller; i praksis vil jo alt være brandet no-name -> AEG, Electrolux og Husquarna f.eks kommer fra samme samlebånd.

-> ASKO, UPO og Elto kommer alle fra samme samlebånd - enkelte kjøleskap fra disse er faktisk utseendemessig helt like, forskjellen er bare pris og merke.

Lenke til kommentar
Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Jeg vil tippe at det expert selger også er en Thompson, men at Expert har betalt litt for å få et eget modellnummer spesialtilpasset dem. (gjerne med en liten variant på hardwaren også). Dette er helt vanlig taktikk i den bransjen for at en kjede skal kunne kalle seg "aller billigst" og hvis noen finner den billigere en annen plass så kan de bare si "det er ikke samme modell så det kan ikke sammenlignes". Det er vel et par år siden dette ble avslørt på TV og formidlet for hele befolkningen.

Lenke til kommentar
Thomson 32" LCD - THOMSON 32LB220B4

 

Lefdal: 18.995,-

Expert: 12.999,-

 

Ny pris hos lefdal: 10.001,-

Oi, pent avslag.

32EX122B5 12995,-

32LB220B4 18995,-

 

Hvis det er disse to du mener så ser vel hvem som helst at det er forskjellige modeller. Hvis du går på Thomson sine websider å søker opp TVer i den aktuelle størrelsen så ser du fort at det faktisk ikke finnes en TV som heter det Expert har.. snodig.

 

Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

slik jeg ser det, er dette to forskjellige tver.. Den fra expert er ikke HD klar og ser andre ledes ut...

 

Expert :

THOMSON%5C32EX122B5_medium.jpg

 

Lefdal:

32lb220b4_nm.jpg

 

Eller?

Lenke til kommentar
Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Neppe. Den er nok en Thomsonmodell, men dette er en av grunnene til at prisgarantien ble forbudt å markedsføre. Både Expert og Dixons (Elkjøp/Lefdal) er såpass store at når de forhandler med leverandørene sine kan det være snakk om så store kjøp at de ender opp med modellbetegnelser helt for seg selv (gjerne med enkelte avvik fra standardmodellene), noe som gjør det vanskelig for forbrukeren å prissammenlikne på tvers av butikker. Lett å være 'billigst' når ingen andre har varen.

 

Forøvrig: Nokia 3230 hos mShop = 2310, hos Lefdal = 3 195,-

 

3195-(3195-2310+100*1.5) = 2017,-

Lenke til kommentar
Thomson 32" LCD - THOMSON 32LB220B4

 

Lefdal: 18.995,-

Expert: 12.999,-

 

Ny pris hos lefdal: 10.001,-

Oi, pent avslag.

32EX122B5 12995,-

32LB220B4 18995,-

 

Hvis det er disse to du mener så ser vel hvem som helst at det er forskjellige modeller. Hvis du går på Thomson sine websider å søker opp TVer i den aktuelle størrelsen så ser du fort at det faktisk ikke finnes en TV som heter det Expert har.. snodig.

 

Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Den spekulasjonen tror jeg burde forblitt hos deg, for det er faktisk ikke sant.

 

Alle store elektrokjeder har egne modeller av de forskjellige typene, f.eks på vaskemaskiner kan spesifikasjonene være helt like, maskinene se helt like ut, men modellbetegnelsen er forskjellig, samt at hvis en ringer til f.eks Whirlpool får en beskjed om at dette er en utgave av den og den modellen som er forbeholdt den og den kjeden.

 

Expert og Lefdal/Elkjøp har samme produktene, men forskjellige varekoder.

 

Dette _ER_ ekte vare, ikke brandet no-name.

-- Eller; i praksis vil jo alt være brandet no-name -> AEG, Electrolux og Husquarna f.eks kommer fra samme samlebånd.

-> ASKO, UPO og Elto kommer alle fra samme samlebånd - enkelte kjøleskap fra disse er faktisk utseendemessig helt like, forskjellen er bare pris og merke.

Men det handler ikke om merker. Det handler om trygghet. Når du ser en vare på leverandørens webside så vet du nøyaktig hva du får. Du får kvalitet fra en kjent produsent.

 

Personling så er dette en god følelse å sitte igjen med etter å ha brukt 13 laken på ny tv.

 

Som det også blir nevnt oven så har faktisk den ene tv'en HD noe den expert annonserer ikke har. Noen som vet?

 

Jeg syntes det er flott tiltak å ramse opp prisgarantier her på forumet:) Men mener at de som legger ut disse 'prisgarantiene' faktisk sjekker opp at det er riktig produkt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om lefdal selger ram eller litt store hd'er?

Når det gjelder harddisker så får du ikke prisgaranti på dette, siden det dem selger i butikken er "retail", og det du får på nettbutikker som oftest er "bulk". Var ivertfall den beskjeden vi fikk da vi var ute og skulle kjøpe disker. Men klart, om du finner noen nettbutikker som selger retail-disker så..

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri kjøpt en harddisk på Lefdal før, men hva mener du med retail? Har de store esker til hver enkelt disk med polstring og mye dill?

 

Ta for eksempel en helt normal disk hos Datakjeden eller Digital Impuls. Denne vil også komme i såkalt bulk-pakning, dvs. kun med plastomslag eller antistatisk-pose.

Lenke til kommentar
Mest sannsynligvis så er dette en 'no-name' brand som bare er stemplet med Thomson sin brand. Det er ren spekulasjon fra min side, men Lefdal selger den samme modellen som Thomson har på sine sider.

Neppe. Den er nok en Thomsonmodell, men dette er en av grunnene til at prisgarantien ble forbudt å markedsføre. Både Expert og Dixons (Elkjøp/Lefdal) er såpass store at når de forhandler med leverandørene sine kan det være snakk om så store kjøp at de ender opp med modellbetegnelser helt for seg selv (gjerne med enkelte avvik fra standardmodellene), noe som gjør det vanskelig for forbrukeren å prissammenlikne på tvers av butikker. Lett å være 'billigst' når ingen andre har varen.

 

Forøvrig: Nokia 3230 hos mShop = 2310, hos Lefdal = 3 195,-

 

3195-(3195-2310+100*1.5) = 2017,-

Men du skjønte vel ikke poenget? Poenget er jo at Lefdal selger den modellen som Thomson selv markedsfører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...