Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

overrasket over hvor bra rmbp er til spill.

 

Testet devil may cry i går, det nye, 1680x1050 alt på high, 60fps solid.

battlefield 3, 1680x1050 high preset, 55-60 fps alltid.

 

kortet overklokket fra 900/2500

til 1035/2700

 

Med 2 grader økning i varme, så veldig positivt overrasket.

 

Åssen er boot camp om dagen, om det er det du kjører?

Lenke til kommentar

Skal ta clean install av macen nå og oppgradere til Mountain Lion, eneste jeg lurer på er om mine bokmerker vil følge etter? Blir de lagret i, i cloud for så og dukke opp i safari når jeg åpner det med nye opprativsystemet, eller bør jeg skrive dem ned og legge dem manuelt inn?

 

Skal oppdatere om timestid ca, så fint å få svar fort ; )

Lenke til kommentar

Backup Safari Bookmarks

To back up your Safari bookmarks, you need to copy the Bookmarks.plist file to a new location. You can do this in one of two ways.

Open a Finder window and navigate to Home Directory/Library/Safari.

Hold down the option key and drag the Bookmarks.plist file to another location. By holding down the option key, you ensure that a copy is made, and that the original stays in the default location.

The alternate way to back up the Bookmarks.plist file is to right-click the file and select 'Compress "Bookmarks.plist"' from the pop-up menu. This will create a file named Bookmarks.plist.zip, which you can move anywhere on your Mac without affecting the original.

 

Restoring Your Safari Bookmarks

All you need to restore your Safari bookmarks is to have a backup of the Bookmarks.plist file available. If the backup is in the compressed or zip format, you will need to double-click the Bookmarks.plist.zip file to decompress it first.

Quit Safari if the application is open.

Copy the Bookmarks.plist file you backed up earlier to Home Directory/Library/Safari.

A warning message will display: "An item named "Bookmarks.plist" already exists in this location. Do you want to replace it with the one you're moving?" Click the 'Replace' button.

Once you restore the Bookmarks.plist file, you can launch Safari. All your bookmarks will be present, just where they were when you backed them up. No importing and sorting required.

Legg de på en minnepinne eller last de opp et sted, så importer du de bare når du er ferdig med en clean install.

Lenke til kommentar

Har en liten issue med Final Cut Express..

 

Uansett instillinger når jeg eksporterer så får jeg en svart bar oppe og nede..

 

 

Er 1920x1080 (.MOV) klipp. Hvis jeg ikke rendrer og eksporterer blir det samme format, med en gang jeg rendrer og eksporterer blir det altså disse svarte barene oppe og nede.

 

Hvordan løses dette??

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe en MBPr. Vil jeg da kunne laste ned iMovie og iPhoto gratis til min ipad? Man får jo med iLife til MBPr?

Tror ikke det, jeg måtte i hvert fall betale for både iMovie og iPhoto på iPhonen min selv om jeg har en mac, men begge deler koster til sammen bare 70 kroner, så er ikke så veldig mye :p
Lenke til kommentar

De som vet får korrigere meg, men her er min forståelse av det. Fordi det er så liten plass ligger ikke SSD'en i Air i en standard format boks, så vanlige 3. parts disker vil ikke passe. Istedet ligger de som løse minnekortaktige moduler. Det finnes oppgraderinger til disse, søk på "OWC SSD Air". Skifter du selv er selvsagt eventuelle garantier over og ut.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I need some help! Skriver fra mobilen, og var vanskelig å søke så mye, derfor legger jeg inn her.

 

Min late 2011 15" MBP sliter for øyeblikket, og jeg tror harddisken er gått til helvete. Den siste uken har den blitt litt tregere og tregere, og de siste par dagene begynte den å fryse hele tiden. Alt låste seg og badeballen kom i stedet for musepekeren. Skulle prøve å kjøre backup før en evt reinstallasjon, men nå får jeg ikke startet den opp engang. Står fast på gråskjermen velkommen oppstart, og den laster i all evighet. Det kommer også en lav klikkelyd dra det jeg tipper er harddisken.

 

Litt kjapp googling fra tlf sier at hdd er helt ferdig, mens noen sier den kjører på lav rpm, og noen tror det er den failsafe greia til Apple i tilfelle den faller i bakken som har slått seg inn og parkert harddisken.

Pri 1 for meg nå, er å redde det jeg kan av bilder og dokumenter fra harddisken, og få kjøpt og satt inn ny disk, slik at alt funker igjen. Noen råd? Bra men rimelig harddisk? Bare å koble gamle harddisken mot macen etterpå når den er oppe og går med ny harddisk? Det skal visst være enkelt å bytte har jeg forstått.

 

Setter pris på hjelp, da jeg er ganske avhengig av pc i hverdagen.

Lenke til kommentar

Kjøp en SSD (med mindre du trenger lagringsplassen), reinstaller OSet på den disken og koble til den andre disken vha et kabinett for ekstern harddisk, eller USB-dock/sett for tilkobling. Hvis du kjøper en SSD, prøv å få en med en kabel som følger med dette settet - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659808

 

Når du så har installert OSet igjen, kobler du kabelen til den gamle disken og prøver å hente ut dataen du trenger. I mellomtiden anbefaler jeg deg å bruke disken minst mulig, den slites sabla fort når den står og spinner nå. Det kan funke den ene dagen, og dagen etterpå kan det være for sent.

 

...og for fremtiden tar du backup. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...