Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Min fremgangsmåte for å fikse Java.

 

Last ned nyeste java fra http://www.java.com/...load/manual.jsp (viktig at det er u17, da eldre versjoner er blokkert. Hvis du er usikker last derfor ned java på nytt uansett, det skader ikke).

 

Avslutt Safari (CMD + Q)

 

Installer java som vanlig.

 

Åpne safari, cmd + , (innstillinger) - sjekk at java ikke er deaktivert under sikkerhet.

 

Besøk http://www.java.com/...ad/testjava.jsp

 

Der java-vinduet skal være vil det nå stå "inaktivt programtillegg", klikk på skriften for å aktivere Java.

 

Java skal nå fungere på alle nettsteder som benytter seg av det.

Yes! Dette fikset problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å installere W7 via Boot Camp! Ikke så lett som man skulle tro. Har ingen DVD-plater liggende å brenne på (og tror superdriven er litt kjip uansett, prøvde en gang å brenne uten hell).

 

Så jeg kjører da via USB tenkte jeg. Har ISO av W7, laget en bootable USB via Boot Camp (Måtte endre i registery for å få lov til det, da jeg har superdrive), og laget en partisjon på 50gb til W7 + eventuelle spill.

 

Problemet er når jeg starter opp, og prøver å boote fra USB, så kommer det "no bootable device - Insert bootable disc and press any key" i hvit skrift på svart skjerm, type bios-lignende.

 

Jeg kommer ikke forbi dette! Jeg vet det skal gå an å boote fra USB, men jeg får virkelig ikke til. Det er det siste som stopper meg. Flere som har slitt med dette? Har prøvd med 2 forskjellige USBer, og minnekortleser i tillegg.

 

There has to be a way!

Lenke til kommentar

Oppdater Adobe Flash Player?

 

Prøver å installere W7 via Boot Camp! Ikke så lett som man skulle tro. Har ingen DVD-plater liggende å brenne på (og tror superdriven er litt kjip uansett, prøvde en gang å brenne uten hell).

 

Så jeg kjører da via USB tenkte jeg. Har ISO av W7, laget en bootable USB via Boot Camp (Måtte endre i registery for å få lov til det, da jeg har superdrive), og laget en partisjon på 50gb til W7 + eventuelle spill.

 

Problemet er når jeg starter opp, og prøver å boote fra USB, så kommer det "no bootable device - Insert bootable disc and press any key" i hvit skrift på svart skjerm, type bios-lignende.

 

Jeg kommer ikke forbi dette! Jeg vet det skal gå an å boote fra USB, men jeg får virkelig ikke til. Det er det siste som stopper meg. Flere som har slitt med dette? Har prøvd med 2 forskjellige USBer, og minnekortleser i tillegg.

 

There has to be a way!

 

Du kan i teorien formatere minnepenn til FAT32 og bare pakke ut ISO filen rett på minnepenn, bruke Optn tasten under oppstart å velge minnepennen så burde installasjonen starte.

Lenke til kommentar

 

Du kan i teorien formatere minnepenn til FAT32 og bare pakke ut ISO filen rett på minnepenn, bruke Optn tasten under oppstart å velge minnepennen så burde installasjonen starte.

 

Prøvd det også. Kjørt refit/refind også, men det hjelper ikke. Kan det være dårlig .iso?

 

Usikker på om bios-delen reagerer på tastaturet i det hele tatt når jeg får opp den meldingen også, vanskelig å vite når ingenting skjer uansett hva jeg trykker.

Lenke til kommentar

Hmm, kan vell minnes noe om at maskinen satt seg i en eller annen "bare boote fra Windows DVD" modus når jeg kjørte Boot Camp Assistant for gud vet hvor lenge siden..

 

Personlig gjør jeg det bare manuelt, bruker kun Boot Camp Assistant for å laste ned siste versjon av Boot Camp til Windows også bare deler jeg harddisken via Disk Utilities, har en bootbar Windows installasjon fikset med Windows 7 USB DVD Download Tool på et Windows system, rebooter og holder inne Optn og velger minnepennen og installerer. Da setter den seg logisk nok aldri i noen "boot fra DVD" modus.

Lenke til kommentar

Noen som kan tenke seg hvorfor "Mail" har slutte å fungere på adsl-linja vår fra Telenor (i Trondheim)? På alle andre nett kan jeg motta epost. Nå fungerer ingenting i Mail. Har en 13" macbook retina.

 

Takk for hjelp.

Kan dere ha havnet i en spamliste? Jeg hadde det problemet en gang: Noen somn hadde samme host som meg i USA sendte ut en masse spam, og dermed havnet Ip-serien til hosten i en svarteliste. Hør med Telenor om det er noe slikt.

 

Eventuelt kan porten epost sendes over ha blitt sperret på ruteren hos dere i vanvare hvis noen har fiklet med slikt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kan dere ha havnet i en spamliste? Jeg hadde det problemet en gang: Noen somn hadde samme host som meg i USA sendte ut en masse spam, og dermed havnet Ip-serien til hosten i en svarteliste. Hør med Telenor om det er noe slikt.

 

Eventuelt kan porten epost sendes over ha blitt sperret på ruteren hos dere i vanvare hvis noen har fiklet med slikt.

 

Geir :)

 

Ok. Må vel bare ringe de egentlig. Nei, vi er 3 stk som deler en router fra Telenor. Den har blitt reset flere ganger. Det skjedde plutselig. Sikkert de forbanna virusinfiserte windows maskinene til de andre som har tulle det til ;-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...