Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her inne som bruker 1Password? Etter at jeg la inn Mountain Lion så sliter jeg med at jeg får følgende melding når jeg booter opp:

 

keychain.png

 

Selv om jeg klikker "Tillat alltid" så kommer den tilbake ved neste reboot. Ikke noe stor deal, men hadde vært greit å gått gjort noe med det...

 

Jeg bruker 1Password i ML, men jeg har ingen problemer med det. Har du prøvd å installere app + browser plugin på nytt?

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg litt på min MBPR er lysstyrkesensor-instillingen. Jeg har huket av for automatisk regulering av lysstyrke, men dersom jeg justerer litt manuelt f.eks for å se et mørkt videoklipp, blir automatisk regulering av lysstyrke deaktivert på tilsynelatende ubestemt tid.

 

Jeg ønsker å få bedre kontroll over denne prosessen. Hvordan kan jeg aktivere automatisk tilpassing av lysstyrke igjen etter jeg har gjort en manuell regulering. Og er det mulig å få opp et lite indikatorikon på dette i øvre høyre hjørne?

Lenke til kommentar

Jævla, en ny runde med amøbeproblemer og apple hardware. Har vert hos foreldrene i helgen, og selvfølgelig koblet opp min MBP og HTC One X mot det trådløs nettet der(som faktisk har det samme navnet som hos meg)

 

Kan noen forklare meg hvorfor mobilen min pent og pyntelig kobler seg på mitt nettverk når jeg er kommet hjem, i mens mac osx er såpass idiot og ikke forstår denne oppgaven? Dette skjedde sist gang også , og endte med re-install av ML og en stk. Fly forbanna Mala....

 

EDIT: Bytta navn på nettverket her i heimen, da løsnet det for den toskete lille nettverks løsningen vettu. Apple overrasker stadig :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen som har Mountain Lion og bruker itslearning? Er helt umulig for meg å bruke det nå, blir bare en hvit side med noe svart skrift på. Har prøvd i Firefox, chrome og safari.

 

Har også et problem med at chrome/firefox maser om sikkerhetssertifikat hele tiden. Chrome nekter meg f.eks å gå innpå chrome addons siden.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Vil helst ikke gå tilbake til den gamle, dritdårlige skolepcen vi fikk utdelt for 3 år siden

EDIT: Alt ble fikset med den nye updaten!

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Installerte Civilization 5 her om dagen bare for morro skyld. Så skrudde jeg oppløsningen til retina, og herregud så skarpt bildet ble! Var helt fantastisk. Men det som da skjer er at maskinen blir så varm, at jeg bokstavelig talt brenner meg hvis jeg berører maskinen over tastaturet. Er dette normalt? Jeg har nå skrudd ned grafikken igjen i frykt om at maskinen vil selvantenne... Tåler maskinen egentlig denne ekstreme varmen i lengden?

Lenke til kommentar

Helt normalt når maskinen må jobbe enda mer. Det du burde gjøre er å manuelt justere viftehastigheten. Last ned smcFanControl og kjør opp viftene til 6000 rpm når du skal spille. Det er ubehagelig med høy lyd på viftene, men det må nesten gjøres...

 

Uten viftekontroll så vil alltid maskinen forsøke å få viftene ned på 2000 rpm. Når du tar det og kombinerer det med mye varme som skapes av de andre komponentene i maskinen, så blir det farlig varmt.

Lenke til kommentar

Helt normalt når maskinen må jobbe enda mer. Det du burde gjøre er å manuelt justere viftehastigheten. Last ned smcFanControl og kjør opp viftene til 6000 rpm når du skal spille. Det er ubehagelig med høy lyd på viftene, men det må nesten gjøres...

 

Uten viftekontroll så vil alltid maskinen forsøke å få viftene ned på 2000 rpm. Når du tar det og kombinerer det med mye varme som skapes av de andre komponentene i maskinen, så blir det farlig varmt.

Ok, skal prøve dette! Takker!
Lenke til kommentar

Farlig varmt for maskinen sin del blir det vell ikke? Litt av problemet med MacBook Pro er jo at aluminium leder varme fryktelig godt kontra blant annet plastikk. Så du kan jo ha en HP maskin hvor maskinvaren er 80grader og ikke føles så grusomt varm, mens en MacBook Pro med tilsvarende varme vil potensielt kunne gi deg brannskader til tross for at maskinen i seg selv ikke har noen nevneverdige problemer med å ligge på 80grader under drift.

 

Har spilt på min MacBook Pro Retina flere ganger hvor den blir for varm til at jeg kan ha den på fanget, men jeg bare legger den på gulvet, kobler til ekstern skjerm og alt fungerer bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...