Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene om harddisk-løsninger på forrige side, får se litt hva jeg går for. Er litt fristet å velge NAS-løsning da jeg er blitt veldig glad i min time capsule, det burde jo forsåvidt holde greit siden jeg kan vise bildene mine i Aperture på min bærbare hvis filene er referenced. Eneste jeg ikke liker med det er at det blir tregere å jobbe på den måten og da er det bedre med en ekstern harddisk som er lettere å ha med seg/plugge ut/inn.

 

Finnes det forresten noen løsninger med thunderbolt til en overkommelig pris ennå? Hvis ikke, hvorfor tar det så lang tid, er jo over ett år siden teknologien ble lansert nå.

Lenke til kommentar

Fyr opp Software Update..., så får du de oppdateringene som er tilgjengelig for din maskin :)

 

Jeg tror han tenkte på om bugs og slikt som vanligvis følger en stor oppdatering har blitt fjernet. ;)

Nå er vi på x.2, så jeg tenker det er greit å oppdatere uansett :) Samt lest via Twitter at mange programmer har blitt kvitt noen sykdommer med 10.8.2 oppdatering.
Lenke til kommentar

Fyr opp Software Update..., så får du de oppdateringene som er tilgjengelig for din maskin :)

 

Jeg tror han tenkte på om bugs og slikt som vanligvis følger en stor oppdatering har blitt fjernet. ;)

Nå er vi på x.2, så jeg tenker det er greit å oppdatere uansett :) Samt lest via Twitter at mange programmer har blitt kvitt noen sykdommer med 10.8.2 oppdatering.

Jeg rekker uansett ikke å få gjort oppgraderingen før neste helg, så da får man enda litt mer tid til å oppdage eventuelle 'løse skruer' i 10.8.2 og vurdere om de har noen betydning for en selv.

(For å lage meg en install-USB bruker jeg Lion DiskMaker: http://blog.gete.net/lion-diskmaker-us/ )

Lenke til kommentar

I det siste har Time Machine begynt å oppføre seg veldig merkelig her, jeg bruker en ekstern harddisk som time machine disk og har stilt det inn slik at det bare skal tas sikkerhetskopier når den er koblet til. La plutselig merke til at disken driver og fyller opp seg selv med sikkerhetskopier, og ikke finner jeg de på disken slik at jeg kan slette de heller. Noen som har en god idé om hva det er som skjer her?

 

post-133814-0-76034800-1348427443_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvilket nytt opplegg? Nei, jeg er ikke sikker, bare antok at det var det siden det begynte etter at jeg drev og endret på innstillingene for TM. Men det må jo være noe galt, det har f.eks blitt lagt til ca 20 gb sikkerhetskopi bare i løpet av denne dagen, og det samstemmer med at jeg kopierte mitt Aperture-bibliotek til skrivebordet etter at jeg måtte ta en reinstall av programmet.

 

Henrik C:  -> Om denne maskinen -> Mer info -> Lagring

 

Jeg bruker Lion, men regner med at det er det samme i ML?

Lenke til kommentar

Hallo godtfolk!

 

Jeg har nå bestemt meg for å ta steget fra PC verden og inn til MAC verden.

 

I den forbindelse hadde jeg lyst på en 13" som jeg primært blir å bruke til film, skolearbeid, generell dokumentbehandling, marginal spilling og lagring av ting.

 

Jeg ser at Mac Book Pro ikke kommer med Retinaskjerm, er det noen rykter der ute om når dette kommer? Hva tror dere pris blir da og er det verd å vente på?

 

Fant ingen andre tråder å spørre, og siden det er ett ganske uformelt og generelt spørsmål så passet dette;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...