Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Neida, ingen som ser på en brukt PC. Har importert en MBP selv på samme måte.

Jeg vet ikke om du fikk gå rett igjennom tollen eller om du ble plukket ut til en ekstra bagasjekontroll, men jeg vil tippe at tollernes nysjerrighet kan bli vekket dersom man har med seg litt vel mange maskiner i kofferten, særlig om de ligger i originalforpakningen. Litt vanskelig å hevde at det var noe man hadde med seg på reisen ut også.

 

Nå er det vel kanskje ingen som sender PC'er i innsjekket bagasje heller, men jeg har selv drasset med meg 2 laptop'er i håndbagasjen uten at noen har brydd seg med det. Det verste var nesten logistikken gjennom sikkerhetskontrollen ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har til stadighet med meg uhorvelige mengder elektronikk over landegrenser – har aldri hatt andre problemer enn at Apples Bluetooth-tastatur ser mistenkelig ut i gjennomlyst modus; å stoppe alle som kommer med dyre laptoper er nokså uaktuelt. Kanskje ikke spesielt taktisk å komme med maskin i originalesker - har den i tillegg amerikansk tastatur skal det formodentlig noe till for å overbevise tollerne om at man først dro den ut av Norge – i tillegg kommer selvsagt samvittighetsspørsmålet for alt over 6000.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har noe imot å bære rundt på en 15" vil jeg si, gå for den. Særlig med den oppgraderte skjermen. Jeg vil påstå at grafikkytelsen er lang større på 15", da 13" kun har Intel IGP, en veldig dårlig løsning som yter dårligere enn gamle 320M som satt i de gamle.

 

Du taper heller ingen ytelse på den skjermen, forøvrig.

Hva med skjermkortet i 15"? Ved tanke på at jeg planlegger å ha maskinen lenge, burde jeg gå for det beste kortet? Og, når vil neste MBP komme ut? Burde jeg vente?

 

Det spørs hvor mye gaming du vil gjøre, egentlig. Forrige MBP ble lansert 24. februar, så det er nok en liten stund til neste gang de blir oppdatert (antar jeg).

Lenke til kommentar

Neida, ingen som ser på en brukt PC. Har importert en MBP selv på samme måte.

Jeg vet ikke om du fikk gå rett igjennom tollen eller om du ble plukket ut til en ekstra bagasjekontroll, men jeg vil tippe at tollernes nysjerrighet kan bli vekket dersom man har med seg litt vel mange maskiner i kofferten, særlig om de ligger i originalforpakningen. Litt vanskelig å hevde at det var noe man hadde med seg på reisen ut også.

Pappa har reist mye med jobben, og har gjerne med seg to maskiner, i blant tre hvis det har vært nødvendig, og han har aldri hatt problemer med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva med skjermkortet i 15"? Ved tanke på at jeg planlegger å ha maskinen lenge, burde jeg gå for det beste kortet? Og, når vil neste MBP komme ut? Burde jeg vente?

 

Det spørs hvor mye gaming du vil gjøre, egentlig. Forrige MBP ble lansert 24. februar, så det er nok en liten stund til neste gang de blir oppdatert (antar jeg).

 

Synes jeg så at han nevnte å enten kjøpe den dyreste 13" eller den billigste 15" tidligere her i tråden; og den billigste 15" av MBP har jo samme skjermkort som 13", Intel 3000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Huff, ser jeg var litt rask i lesningen. Glemte den diskre grafikkløsningen og så bare Intel 3000 og ikke resten under. Note to self; read all.

Lenke til kommentar

Stakk innom Apple Store idag for å sjekke ut dette 2.0-konseptet deres, hvor alle produkt-info var lagt inn på egne iPads. Spennende og interaktiv konsept, men det så ganske rart ut rundt de andre iPadene. :p

 

Var å så på det samme selv idag, fanzy saker :p

Lenke til kommentar

Skulle koble Macbooken min til TV-en i går, MDP-HDMI adapter. Fikk bilde uten problemer, men sliter litt med lyden. Lydeffekter fungerer fint, men får ikke lyd i VLC. Går jeg til lydinnstillinger->Lyd ut og velger TV-en så får jeg beskjed om at "den markerte enheten har ingen lyd-ut kontroller". Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha som ISOs? Jeg ripper til .mkv med flere lydspor og forskjellig teksting (holder meg til norsk og engelsk). Med mindre du har planer om å brenne de ut igjen, er det ganske bortkasta plass...

 

Bruker forøvrig handbrake til rippinga.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...