Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet når man kan se liveupdates/streams fra WWDC i morgen?

Engadget

TechnoBuffalo

Gizmodo

..Alle andre tech-sider.

 

Dette er liveupdates selvfølgelig, og ikke streams.

 

ja tenkte mer på når på døgnet vi kan følge live updates.. fant ut at det startet 19.00..

 

men takk for svar uansett.. Blir nok sittende og følge med på liveupdates fra engadget..

Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt smaksak, men jeg er ute etter portabiliteten, og da møter MBP de samme problemene som andre laptoper i 15"-klassen og større. Har per dags dato en desktop som jeg bruker til det meste, inkludert spilling, og en laptop som jeg kun bruker til facebook og lignende i sengen. Den skal byttes ut med en 13" Macbook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg så en MBP15" i dag på Gardermoen, og etter det har jeg fått avsmak for 15" og 17"-modellene. Jeg synes de blir for store, og mister litt av sjarmen sin. Det betyr at jeg ender opp med MBP13", eventuelt MBA 13".

Syns selv bare 17" blir i overkant stor.

15" er i mine øyne derimot en helt flott størrelse, selvfølgelig avhengig av bruk. Å jobbe med nettsider, grafikk og lignende på 13" blir fort knotete, utrolig herlig å kunne ha litt plass å boltre seg på når man går for noe større.

 

E:

Hadde jeg vært deg og hatt penger til en Mac som bare skulle brukes til Fb og lignende "sengegreier" hadde jeg definitivt gått for en MBA fremfor en MBP.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Mitt eneste ankepunkt med MBP 13" er oppløsningen på skjermen. Jeg synes det er latterlig at den ikke er oppgradert for lengst, eller at man i det minste kunne valgt høyere oppløsning. Det er derfor jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe MBA 13" med 1440x900 som er litt bedre. Men vi får se. Som sagt er målet mitt lav vekt, liten, og ikke noe ytelsesmonster. Generell internettbruk som diskusjon.no, facebook og lignende, facetime, epost, tekstbehandling, musikk og serier/filmer vil nok stå for 95% av bruken.

Lenke til kommentar

Jeg er en hyppig bruker av Logic Express og stusset akkurat over at programmet kjører i 32-bit når jeg har mulighet for 64-bit. Er det noen grunn til å kjøre programmet i 64-bit? Fordeler ulemper?

Hovedsaklig for å få brukt over 4GB RAM.

Veldig greit å ha hvis du bruker sample-baserte plugins.

 

Nå er ikke dette relevant for deg siden du bruker Express, men jeg bruker Mainstage flittig og merker svært stor forskjell på antall patcher jeg kan loade uten at maskina henger seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Noen som er god på soundtrack? Kunne trengt litt hjelp.

Hvis du sier hva du trenger hjelp til, så kan jeg i hvert fall forsøke å svare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...