Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale en bra mini displayport > hdmi overgang? Jeg er på min andre av denne typen. Begge har mister signalet, hvis den ikke ligger på en bestemt måte. Om jeg flytter på den, faller signalet ut.. :dontgetit:

 

Kanskje en Mini DP - HDMI kabel vil fungere bedre enn de overgangene?

På Apple Store selges følgende: kabel:http://store.apple.com/no/product/H2775ZM/A/Mini-DisplayPort-to-HDMI-Cable-5m

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Noen som kan anbefale en bra mini displayport > hdmi overgang? Jeg er på min andre av denne typen. Begge har mister signalet, hvis den ikke ligger på en bestemt måte. Om jeg flytter på den, faller signalet ut.. :dontgetit:

Hva med å prøve deal extreme?

http://www.dealextreme.com/p/mini-displayport-male-to-hdmi-female-adapter-1080p-27549

 

Ca 60 kroner inkl frakt.

Har denne, og den fungerer ypperlig. Får lyd også, så lenge macen støtter det.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne bruke min iPhone 4 som lydutgang for MacBooken. Går det ann? Jeg tenker altså at lydsignalet fra Macen sendes trådløst til iPhonen.

 

Hvis ikke det går ann å streame hele lydsignalet finnes det vel ihvertfall løsninger for å streame lyden fra iTunes?

 

Takk for hjelp

Lenke til kommentar

Hmm, nei, så vidt jeg ser er ikke Airplay noe alternativ.

 

What will work:

 

iPhone -> New Apple TV/AirPlay enabled device*

iPod touch -> New Apple TV/AirPlay enabled device*

iPad -> New Apple TV/AirPlay enabled device*

Mac/PC** -> New Apple TV/AirPlay enabled device*

 

What will not work:

 

iPad -> iPhone

iPad -> iPod touch

iPad -> Mac/PC

iPad -> iPad

iPhone -> iPad

iPhone -> iPod touch

iPhone -> Mac/PC

iPhone -> iPhone

iPod touch -> iPad

iPod touch -> iPhone

iPod touch -> Mac/PC

iPod touch -> iPod touch

Mac/PC -> iPhone

Mac/PC -> iPad

Mac/PC -> iPod touch

Mac/PC -> Mac/PC

 

*AirPlay Enabled Device: Home Theatre System, Receivers, Airport Express and Sound Dock

** Mac/PC will require at least iTunes 10.1 for AirPlay to work with video

 

Ser dog ut til at det finnes tredjepartsprogramvare:

As suggested by an earlier poster, I found that AirFoil best suited my needs. The program cost $25 for your Mac and the accompanying iOS program is free. You can try the main program for free to see if it is the solution you are looking for but you are limited to 10 minutes of streaming. It allows you to stream any audio (not just iTunes) from your computer to any combination of speakers and/or iOS device (including older models) and control the volume levels to each speaker. My only complaint with AirFoil is that you can't control the inputs or volume from the iOS app itself, you must go to the computer. To control it from an iOS device, you must get yet another 3rd party app called Reemote for $4.99.
Lenke til kommentar

Jeg kjører adium i bakgrunnen til enhver tid, og har en egen shortcut for å bringe applikasjonen frem. Av den grunn ønsker jeg at adium ikke skal være synlig når jeg bytter mellom applikasjoner. Noen som vet hvordan en kan fullstending gjemme en applikasjon når en trykker command + tab?

 

Edit: Fant litt informasjon her, med oppskrift på hvordan man gjorde det med X11.app (som et eksempel, slik at en kan overføre det til andre applikasjoner). Problemet er imidlertidig at kodingen jeg skal legge til i info.plist filen til Adium fører til at jeg ikke får startet opp Adium (antakelig fordi den er kryptert på noe vis, slik at jeg ikke får plassert det i kodingen uten at det ødelegger.)... Sinnssykt irriterende, utviklingerne av programmet har selv uttalt at de ikke ønsker å implementere denne muligheten.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Jeg undersøkte litt rundt Lion og recovery-partisjonen i dag. Det viser seg at når man installerer Lion, vil denne partisjonen dukke opp. Denne kan man boote fra når som helst (bortsett fra hvis selve harddisken kræsjer, skulle jeg tro) og slette disken derfra. Derfor, hvis man vil kjøre clean install av Lion når man kjører dette, må man bare kjøre oppdatering første gang, deretter vil man kunne formatere fra recovery-partisjonen og kjøre clean install.

 

Prøvde akkurat å wipe disken fra recovery-partisjonen, men det står at 10.7 ikke er tilgjengelig. Jeg mistenker at man ved å gjøre dette får lastet ned den nyeste versjonen automatisk, men dette er naturligvis ikke fungerende enda, siden det faktisk ikke er lansert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet om Wireless tastaturet kan være para med 2 pcer (mac+pc)? Jeg skal snart bygge en pc så hadde vært fint å kunne bruke det deilige apple tastaturet. Dersom det ikke går bruker jeg angreretten min fra elkjøp og kjøper et random kablet tastatur. (Ikke paret samtidig da såklart.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...