Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen som har noe ide om iMac M2 27" er på tur? Eplepusherene sier at de er som regel de siste som får vite det. Brukeren vi ha denne skjermstørrelsen så har egentlig tenkt litt på en Mac Mini med egen skjerm. Er det en ok løsning, og hvilken skjerm er fornuftig da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (53 minutter siden):

Om du mener de nye M2 maskinene så er air et bedre kjøp enn pro. 

Ja det fant jeg kjapt ut av etter en rask runde på YT. Virker som en helt hjernedød lansering denne gang. Og den ekle OLED stripa er tilbake også...ufattelig. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (5 timer siden):

Ja det fant jeg kjapt ut av etter en rask runde på YT. Virker som en helt hjernedød lansering denne gang. Og den ekle OLED stripa er tilbake også...ufattelig. 

Nja, det er egentlig bare at den gamle aldri forsvant. Den har alltid vært der på den billige modellen. De har ikke lansert de nye MBP med M2 Pro/Max enda.

Lenke til kommentar

Så den nye Air M2 er tilgjengelig for forhåndsbestilling med 15% nå? Men den har issues som gjør den mindre interessant? Står selv i beita for å få tak i en M2 maskin og det hadde vært perfekt om jeg kan benytte DNB kampanjen til det.

Trodde ett av kravene for DNB kampanjen var at varen måtte være på nettlager? Har det endret seg?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Så den nye Air M2 er tilgjengelig for forhåndsbestilling med 15% nå? Men den har issues som gjør den mindre interessant? Står selv i beita for å få tak i en M2 maskin og det hadde vært perfekt om jeg kan benytte DNB kampanjen til det.

Trodde ett av kravene for DNB kampanjen var at varen måtte være på nettlager? Har det endret seg?

Den har ikke noe issues sånn jeg ser det. Det er den gamle MacBook pro-en som er litt utdatert selv om den har fått M2 cpu.

Kravet på Power er jeg rimelig sikker på kun har som krav at du må betale nå. Så det skal gå fint å forhåndsbestille.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

Så den nye Air M2 er tilgjengelig for forhåndsbestilling med 15% nå? Men den har issues som gjør den mindre interessant? Står selv i beita for å få tak i en M2 maskin og det hadde vært perfekt om jeg kan benytte DNB kampanjen til det.

Trodde ett av kravene for DNB kampanjen var at varen måtte være på nettlager? Har det endret seg?

Den nye Macbook Air er ikke tilgjengelig for forhåndsbestilling enda, hos power. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Mala said:

Den nye Macbook Air er ikke tilgjengelig for forhåndsbestilling enda, hos power. 

Ah leste feil.  Ser det står at den er tilgjengelig for forhåndsbestilling neste måned. Får håpe det er DNB tilbud igjen da hvor også Power deltar (ikke ofte).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Bruker dere det kortet mye? Det koster jo 49,- i mnd så jeg sa det opp, det blir jo litt planlegging for disse store kjøpene og det er ikke det letteste og time. Hva er strategien? :)

Jeg bruker kun dette kortet til alt, for det gir også Eurobonus poeng. Skal dog sies at jeg ikke er veldig høy i hatten nå som jeg har over 200 000 poeng, og et SAS som muligens kaster inn årene 🙄

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen med Macbook Air M1 som kunne tenke seg å dele litt erfaringer? Jeg har tidlig hatt en vifteløs Macbook fra 2015 med Intel Core M prosessor som jeg bytta ut med en Windows laptop for et par år siden men merker det at jeg savner meg veldig tilbake til mac. Mitt største ankepunkt mot Macbook 2015 modellen jeg hadde var at den ble ekstremt treg og slugish når den gikk seg varm, noe som var ganske unngåelig om jeg brukte den med lader tilkoblet, er dette ett problem som er helt eliminert på M1 macbook Air? Eller kommer en bort i det samme med varmgang? Og bare for å svare på hvorfor M1 og ikke M2, fordi jeg kan få en ubrukt M1 Macbook Air 512 gb til 11K mot 20K jeg måtte ut med for en tilsvarende M2 modell. Bruksområdet mitt er relativt lett bruk som streaming på youtube/twitch og div. strømmetjenester samt noe arbeid med med office aplikasjoner så trenger ikke noe powerhouse uansett :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en Macbook Air m1 selv, som under foto/videoredigering, og litt gaming, ikke blir varm i det hele tatt.

Å ha den koblet til lader hele tiden er null problem. Apples software fikser dette selv, og skjønner hvordan ladesyklussene forekommer. Merker ingenting på at den blir treg ved tiden nei, ikke i det hele tatt.

Kan også legge til at jeg kjører den via usb C til en 32" 4k monitor.

Du kommer ikke til å bli skuffet - garantert!

Endret av TwoFace
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (27 minutter siden):

Mitt største ankepunkt mot Macbook 2015 modellen jeg hadde var at den ble ekstremt treg og slugish når den gikk seg varm, noe som var ganske unngåelig om jeg brukte den med lader tilkoblet, er dette ett problem som er helt eliminert på M1 macbook Air? Eller kommer en bort i det samme med varmgang? Og bare for å svare på hvorfor M1 og ikke M2, fordi jeg kan få en ubrukt M1 Macbook Air 512 gb til 11K mot 20K jeg måtte ut med for en tilsvarende M2 modell. Bruksområdet mitt er relativt lett bruk som streaming på youtube/twitch og div. strømmetjenester samt noe arbeid med med office aplikasjoner så trenger ikke noe powerhouse uansett :)

Sånn som du beskriver det er problemet eliminert. Den klokker ned etter noen minutter med fullt kjør, men ikke på det nivået at den blir sluggish og ekstremt treg. Den er fortsatt foran alt annet vifteløst selv når den klokker ned. Er det forresten 11k for basismodellen men med oppgradert lagring eller er det 11k for den gamle "topp"modellen som vel også hadde 16GB minne?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 minutter siden):

Apropos lading, jeg vil anbefale AlDente for de som ønsker å ta enda bedre vare på maskinen. Kan cappe på 80% som standard og veldig raskt "toppe opp" til 100 om man vet man trenger. 

Skal ikke uttale meg for bastant, men jeg mener at Apples software, som er innebygget i MacOS'et, gjør dette automatisk etter en viss periodisk lading?

Endret av TwoFace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...