Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i det. Virker som en tabbe av dem og legge ut til den prisen. Eller bevisst. Fordi den lå lenge ut til den prisen og specs.

Selv etter at jeg bestilte. 3 september lå prisen og 512gb ute et par dager etterpå. Først i forgårs de endra på det.  
 

Ser det står farge midnight ? Men bilde og specs tekst sier da starlight farge..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trøbler litt med Magi Mouse og min Macbook Pro 14, som jeg ikke finner noe særlig ut av når jeg googler. Men hver gang jeg slår av/på mus eller restarter maskinen så går tracking speed i bånn. Noen som vet hva dette kan være for noe? Litt plagsomt, for jeg må inn å skru opp dette hver gang og fjerne den kjipe aksellerasjonen på nytt via terminal. Det er ikke enden av verden, men hadde vært kjekt å slippe dette

Tips? :) 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, bshagen said:

Noen som har testet Curve med Apple Pay? Har Sparebank1 og derfor ikke mulighet til å bruke Apple Pay, men kanskje Curve er et bra alternativ? 

Jeg bruker det, og det funker fint. Har ikke hatt noe problem med det. Har også sparebank 1 :) 

Endret av Oriuss
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 timer siden):

@Evil-Duck og @Nimrad Takker for oppklaringen, det gir mening. Trumf er jo ikke såååå viktig, har spart opp 500kr på x-antall år, så det er ikke mye å hente. Men da er det oppe og vedtatt at Curve er helt safe? :)

Jeg mener Trumf jobber med å få på plass barcode skanning av medlemsnummer, så da kan en få det i appen og scanne før man betaler. 

Sånn som Coop gjør. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor Sparebank1 og DNB med flere ikke henger seg på Apple Pay? 

Vet det har vært tidligere fordi NFC chipen var låst ned og umuliggjorde bruk av egne apper, men det må da være på tide å bite i det sure eplet? (pun not intended) 

Har det noe med avgifter å gjøre opp mot Apple?

Lenke til kommentar
Softis12 skrev (18 minutter siden):

Noen som vet hvorfor Sparebank1 og DNB med flere ikke henger seg på Apple Pay? 

Vet det har vært tidligere fordi NFC chipen var låst ned og umuliggjorde bruk av egne apper, men det må da være på tide å bite i det sure eplet? (pun not intended) 

Har det noe med avgifter å gjøre opp mot Apple?

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja, det er så tynn argumentasjon at jeg blir litt matt.

Den egentlige grunnen er selvsagt at ingen ville brukt Vipps til betaling i butikk hvis de hadde støttet alle de ulike *Pay løsningene fordi det er unødvendig tungvint. Så hvis Vipps skal ha en sjanse i havet så må de spenne bein på Apple. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (2 timer siden):

Ja, det er så tynn argumentasjon at jeg blir litt matt.

Den egentlige grunnen er selvsagt at ingen ville brukt Vipps til betaling i butikk hvis de hadde støttet alle de ulike *Pay løsningene fordi det er unødvendig tungvint. Så hvis Vipps skal ha en sjanse i havet så må de spenne bein på Apple. 

Er det noen som bruker Vipps i butikk da? Eller Apple/Garmin/Fitbit/whatever Pay? Get går lang tid mellom hver gang jeg ser noen betale med noe annet enn vanlig bank/kreditt-kort. Tror dette "behovet" for klokke/mobilbetaling er sterkt overdrevet.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 timer siden):

Er det noen som bruker Vipps i butikk da? Eller Apple/Garmin/Fitbit/whatever Pay? Get går lang tid mellom hver gang jeg ser noen betale med noe annet enn vanlig bank/kreditt-kort. Tror dette "behovet" for klokke/mobilbetaling er sterkt overdrevet.

Vipps i butikk ser jeg aldri noen bruke nei. Både fordi det er få butikker som støtter det, og fordi det bruker QR-koder som om vi fortsatt var i 2005. 

*Pay ser jeg litt mer av, først og fremst siden alle kontaktløse terminaler støtter det ut av boksen, men vanlige kredittkort er klart mest vanlig fortsatt. Personlig har jeg ikke hatt med meg fysiske kort ut av leiligheten på flere år, jeg bruker bare mobilen eller klokka. Jeg er mer overrasket over at ikke folk lar kortene ligge hjemme, men det er mulig at den lille setupen som må til er nok til at terskelen blir for høy. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (25 minutter siden):

*Pay ser jeg litt mer av, først og fremst siden alle kontaktløse terminaler støtter det ut av boksen, men vanlige kredittkort er klart mest vanlig fortsatt. Personlig har jeg ikke hatt med meg fysiske kort ut av leiligheten på flere år, jeg bruker bare mobilen eller klokka. Jeg er mer overrasket over at ikke folk lar kortene ligge hjemme, men det er mulig at den lille setupen som må til er nok til at terskelen blir for høy. 

For min del er det både raskere og enklere å ta opp kortet fra lommeboken (som jeg alltid har med meg pga. førerkort osv.) og "tæppe" det, fremfor å ta opp mobilen, logge på den, starte en app, vente noen sekunder for at den skal kommunisere, og så tæppe mobilen.

I mine øyne er det derfor mer tungvindt med mobilbetaling enn kortbetaling. Og kortbetaling er jo allerede superenkelt. Det kan nesten ikke bli enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...