Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Det som er problemet er at de som stemmer FRP ikke ser lengre frem enn til nesetippen sin.

De som stemmer X er idioter.

De som stemmer X vet ikke sitt eget beste.

De som stemmer X ser ikke lenger enn nesetippen sin.

 

Synes du virkelig dette er et godt nivå på debatten?

Var det virkelig det beste argumentet du klarte å finne mot Frp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok et gullkorn fra en frp politiker : http://www.abcnyheter.no/node/49038

En kommunepolitiker i Hitra. Ikke akkurat sentralt i Frp. Men selvsagt må det opp i media, for hvis en Frp-politiker i Norges minste kommune slipper en fis så må det omtales!

 

Men at det er et skrullete utsagn er det liten tvil om.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338284

 

Men hvorfor er det så ille her på forumet når det er en FRP politiker som blir fokusert,menst det tydeligvis er greit når en lokalpolitiker fra et annet parti blir fokusert på og som regel med "typisk XX politikk" :whistle:

Lenke til kommentar
Denne ubegrunnede og usaklige påstanden forsurer bare debatten. Prøv å holde et minimum av saklighet i fremtiden, hva?

At frp er et parti som i større grad enn de andre tiltrekker seg disse er det liten tvil om, det ser man fra iq tester, selv bare det å snakke med folk som stemmer frp bekrefter dette, så og si alle er opptatt av hvor mye jævli utlendinger gjør, billigere sprit, røyk, drivstoff bil osv. Finnes selvsagt hos de andre partiene, men ikke i like stor grad.

Du har fortsatt ikke fått med deg at de fleste journalister stemmer rødt?

Det har jeg fått med meg

Du ser det ikke så ofte i PRESSEN kanskje...

Hver dag :)

Endret av trra
Lenke til kommentar
Denne ubegrunnede og usaklige påstanden forsurer bare debatten. Prøv å holde et minimum av saklighet i fremtiden, hva?

At frp er et parti som i større grad enn de andre tiltrekker seg disse er det liten tvil om, det ser man fra iq tester, selv bare det å snakke med folk som stemmer frp bekrefter dette, så og si alle er opptatt av hvor mye jævli utlendinger gjør, billigere sprit, røyk, drivstoff bil osv. Finnes selvsagt hos de andre partiene, men ikke i like stor grad.

Du har fortsatt ikke fått med deg at de fleste journalister stemmer rødt?

Det har jeg fått med meg

Du ser det ikke så ofte i PRESSEN kanskje...

Hver dag :)

9072515[/snapback]

 

 

En ting er jo å dyrke stereotypier og fordommer! En vare er det å prøve å støtte opp om det med uholdbare argumenter, generaliseringer, hørensagen, osv. Men verst er det at det i grunn ikke er relevant, og at det bare er oppgulp fra en manipulerende politisk debatt, og den demagogi som pressefolk har drevet med i alle år for å knekke, fornedre og ydmyke FrP velgere.

 

Men som tidligere sagt i denne tråden, ingen mistenkeliggjøring og bakvaskelse av FrP kan rokke ved det faktum at politikk dreier seg som sagt om valg mellom alternative politiske tiltak.

 

Politikk dreier seg om hva du mener er best politikk av forskjellige alternativer. Det er det du skal velge mellom. Det er irrasjonelt å stemme på partier utfra de fordommene og det føleri man måtte ha overfor en velgergrupper, og som man umiddelbart måtte ønske å gripe til. At svake grupper i dag stemmer FrP, det bruker man nå mot FrP. Men da svake grupper stemte AP, da var det noe som var bra med AP.

 

Altså, hva hvem stemmer er i grunn irrelevant. Det har ikke og bør ikke ha betydning for deg som velger.

 

Det som er relevante for deg som velger er å prøve å forholde deg kritisk til hvordan du skal klare å danne seg et sant og realistisk bilde av hvilke alternativer du FAKTISK har å velge mellom.

 

Dernest er det at du prøver å gjøre deg noen nogenlunde balanserte vurderinger av HVORFOR du bør velge det ene framfor det andre.

 

Det dreier seg rett og slett om å prøve å bli et voksent, intellektuelt modent og myndig menneske.

 

Det handler om å bli fri og uavhengig av den manipulasjon og demagogi som pressen står for, og begynne å forholde seg til det du som samfunnsborger faktisk skal velge mellom. Norsk presse er jo megafoner for FrPs konkurrende partier. De forsøker selvfølgelig å manipulere velgerne til å legge vekt på sin demagogi. Men når du legger vekt på det, så er det fordi du er manipulert, hvis du ikke også er dum.

 

Kort sagt: Det som angår deg som velger er ikke det som avisene og andre medier er mest opptatt av. Det som angår deg som velger, og som du SOM en ansvarlig overveiende samfunnsborger bør forholde deg til, er hvilke alternative politiske tiltak du faktsik har å velge mellom, og hvilke av alternativene du mener er klokest politikk.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Men hvorfor er det så ille her på forumet når det er en FRP politiker som blir fokusert,menst det tydeligvis er greit når en lokalpolitiker fra et annet parti blir fokusert på og som regel med "typisk XX politikk"  :whistle:

Kan du komme med et eneste eksempel på uthenging av en "lokalpolitiker" fra et annet parti hvor personen hverken har noe verv i partiet eller er valgt inn noe sted for partiet?

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det så ille her på forumet når det er en FRP politiker som blir fokusert,menst det tydeligvis er greit når en lokalpolitiker fra et annet parti blir fokusert på og som regel med "typisk XX politikk"  :whistle:

Kan du komme med et eneste eksempel på uthenging av en "lokalpolitiker" fra et annet parti hvor personen hverken har noe verv i partiet eller er valgt inn noe sted for partiet?

9073819[/snapback]

Godt nok?

SV-politiker lager Holocaust-satire

 

Han er visst leder for et lokallag, men jeg har aldri hørt om fyren før. Tok ikke lang tid å lete frem historien heller. Fins sikkert fler historier fra andre partier.

Lenke til kommentar
Denne ubegrunnede og usaklige påstanden forsurer bare debatten. Prøv å holde et minimum av saklighet i fremtiden, hva?

At frp er et parti som i større grad enn de andre tiltrekker seg disse er det liten tvil om, det ser man fra iq tester, selv bare det å snakke med folk som stemmer frp bekrefter dette, så og si alle er opptatt av hvor mye jævli utlendinger gjør, billigere sprit, røyk, drivstoff bil osv. Finnes selvsagt hos de andre partiene, men ikke i like stor grad.

Igjen, en haug med usammenhengende og usaklige påstander. Har du et argument som faktisk er relevant, eller skal du fortsette med usaklig smusskasting resten av året?

 

Du har fortsatt ikke fått med deg at de fleste journalister stemmer rødt?

Det har jeg fått med meg

Da er det kanskje på tide å slutte å avfeie kritikk med at folk som påpeker dette er sytere.

 

Du ser det ikke så ofte i PRESSEN kanskje...

Hver dag :)

9072515[/snapback]

Du ser politikere fra andre partier henges ut i pressen hver dag?

Lenke til kommentar

Du måtte nesten ett år tilbake? :lol:

9073881[/snapback]

Ok, litt ferskere:

AP-politiker må i fengsel

 

Her har pressen vært enda mer urimelig en mot FrP. I overskriften sier de det er en AP-politiker, men i artikkelen kommer det frem at det er en tidligere AP-politiker. De prøver dermed å lure folk til å tro at AP består av kriminelle.

 

EDIT:

"Kan du komme med et eneste eksempel på uthenging av en "lokalpolitiker" fra et annet parti hvor personen hverken har noe verv i partiet eller er valgt inn noe sted for partiet?"

 

Ingen grunn til å forandre på reglene.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Det som er problemet er at de som stemmer FRP ikke ser lengre frem enn til nesetippen sin.

De som stemmer X er idioter.

De som stemmer X vet ikke sitt eget beste.

De som stemmer X ser ikke lenger enn nesetippen sin.

 

Synes du virkelig dette er et godt nivå på debatten?

Var det virkelig det beste argumentet du klarte å finne mot Frp?

9071365[/snapback]

La meg si det på en annen måten, syns du det er en god ide å låse bensinprisen?

Lenke til kommentar

Du måtte nesten ett år tilbake? :lol:

9073881[/snapback]

Ok, litt ferskere:

AP-politiker må i fengsel

 

Her har pressen vært enda mer urimelig en mot FrP. I overskriften sier de det er en AP-politiker, men i artikkelen kommer det frem at det er en tidligere AP-politiker. De prøver dermed å lure folk til å tro at AP består av kriminelle.

Det første eksempelet var leder av et lokallag som faktisk er et verv.

Det andre eksempelet var økonomisk kriminalitet begått mens vedkommende hadde flere betrodde verv for Arbeiderpartiet. Det går også klart frem av ingress og tekst at han ikke lengere hadde disse vervene da han ble dømt.

 

I begge sakenen hadde de betrodde verv, ingen av sakene har blitt slått opp i rikemedia som listefylleren fra Hitra og jeg kan heller ikke se at de andre to har blitt hengt ut på diskusjon.no.

EDIT:

"Kan du komme med et eneste eksempel på uthenging av en "lokalpolitiker" fra et annet parti hvor personen hverken har noe verv i partiet eller er valgt inn noe sted for partiet?"

 

Ingen grunn til å forandre på reglene.

Nei, og jeg venter fremdeles på et eksempel.

Lenke til kommentar
Det som er problemet er at de som stemmer FRP ikke ser lengre frem enn til nesetippen sin.

De som stemmer X er idioter.

De som stemmer X vet ikke sitt eget beste.

De som stemmer X ser ikke lenger enn nesetippen sin.

 

Synes du virkelig dette er et godt nivå på debatten?

Var det virkelig det beste argumentet du klarte å finne mot Frp?

9071365[/snapback]

La meg si det på en annen måten, syns du det er en god ide å låse bensinprisen?

Que? Hva er det du prøver å vise her?

 

Generelt synes jeg ikke staten bør gå inn og diktere prisen på en fritt omsettelig vare om det er det du spør om.

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det så ille her på forumet når det er en FRP politiker som blir fokusert,menst det tydeligvis er greit når en lokalpolitiker fra et annet parti blir fokusert på og som regel med "typisk XX politikk"  :whistle:

Kan du komme med et eneste eksempel på uthenging av en "lokalpolitiker" fra et annet parti hvor personen hverken har noe verv i partiet eller er valgt inn noe sted for partiet?

9073819[/snapback]

 

det er bare å søke i div media så finner du det uten problem.

jeg gidder ikke begynne å søke dette opp,for om du virkelig mener at dette skjer kunn med FRP politikere så følger du enten dårlig med eller så vil du ikke se det :)

Vi vet alle at media er som ravn etter sensasjoner og de to mest utsatte partier i så måte er FRP og SV, dette har vel sammenheng med at disse tilhører "yttrsiden" på hver sin kant :)

Det virker dog på meg at FRP tilhengere hær på forumet er mere "hårssåre" for slikt og blåser det opp mer enn andre, dette er også en erfaring som jeg fikk i min tid som medlem av FRP, det virket som de fleste dær var mere optatt av å ligge i skyttergraven enn å diskutere poløitikk :hmm:

FRP har selv valgt å fronte innvandrerpolitikken som en flaggsak i flere år,dette har de tjent stort på,men har også fått massiv kritikk for.

Det må de lære seg å leve med,for jeg vil påstå at hadde ikke innvandring vært et politisk spørsmål hær i landet så hadde FRP vært betydelig redusert i forhold til i dag :hmm:

Lenke til kommentar
det er bare å søke i div media så finner du det uten problem.

jeg gidder ikke begynne å søke dette opp,for om du virkelig mener at dette skjer kunn med FRP politikere så følger du enten dårlig med eller så vil du ikke se det  :)

Selvsagt "gidder" du ikke søke opp noe som ikke finnes. Og det klarer heller ingen av de andre som kommer med tilsvarende påstander som deg.

 

Alle kan her se at dere er tatt med buksa nede, men dere er fremdele slike påståelige. :D

Lenke til kommentar
det er bare å søke i div media så finner du det uten problem.

jeg gidder ikke begynne å søke dette opp,for om du virkelig mener at dette skjer kunn med FRP politikere så følger du enten dårlig med eller så vil du ikke se det  :)

Selvsagt "gidder" du ikke søke opp noe som ikke finnes. Og det klarer heller ingen av de andre som kommer med tilsvarende påstander som deg.

 

Alle kan her se at dere er tatt med buksa nede, men dere er fremdele slike påståelige. :D

9075191[/snapback]

 

Må du slutte å tulle,dette du her prøver på er en gjenganger her på forumet,nemmelig å skal ha andre til å bevise ting og tang,det virker som enkelte ikke tåler eller liker fakta .

Det skjer stadig i pressen at en eller annen som har uttalt noe og som står som listefyll blir presangtert som talsmann/kvinne for det partiet , sånn er det bare.

Skjønner ærlig talt ikke at det er noe å benekte i det hele tatt :hmm:

Så å begynne å snakke om at noen er tatt med buksa nede er bak mål i så henseende :)

Senest i 2006 hadde vi en sak i en lokalavis,dær var det Høyre som fikk skylden for noe nettop en som var listefyll hadde uttalt,dog fikk ikke høyre sentralt "krampe" og sprang ut og begynte å dementere,nettop derfor fikk den vel ikke de dimensjoner som denne saken,men døde stille hen :!:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
blablabla

Frp politiker som slo ned politimann, fyren ble sparket, bra er det, men igjen bekrefter det hvilke typer FRP tiltrekker seg. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170217

 

Igjen, en haug med usammenhengende og usaklige påstander. Har du et argument som faktisk er relevant, eller skal du fortsette med usaklig smusskasting resten av året?

Hvordan kan det være det når det stemmer? Er det usaklig å påstå at flertallet av de som stemmer KRF er kristene? De som velger Frp har kommet ut med lavest iq i f.eks den store iq testen. Er jo bare å begynne å snakke litt med FRP velgere så ser man at det stort sett er litt mindre gjennomtenkt det som kommer ut av kjeften enn andre velger.

Da er det kanskje på tide å slutte å avfeie kritikk med at folk som påpeker dette er sytere.

Nei, men siden det er så få frp tilhengere som er journalister, så betyr kanskje det at FRP tilhengere generelt har for lav iq til å bli det...

Du ser politikere fra andre partier henges ut i pressen hver dag?

Nei, ser i pressen hver dag var det jeg mente .

 

Angående løyner, siv jensen gikk ut og påsto at frp skal utrydde fattigdommen bare de får makt, men når det kommer til virkeligheten så er frp de som gir lavest sosialhjelpsatser.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det som er problemet er at de som stemmer FRP ikke ser lengre frem enn til nesetippen sin.

De som stemmer X er idioter.

De som stemmer X vet ikke sitt eget beste.

De som stemmer X ser ikke lenger enn nesetippen sin.

 

Synes du virkelig dette er et godt nivå på debatten?

Var det virkelig det beste argumentet du klarte å finne mot Frp?

9071365[/snapback]

La meg si det på en annen måten, syns du det er en god ide å låse bensinprisen?

Que? Hva er det du prøver å vise her?

 

Generelt synes jeg ikke staten bør gå inn og diktere prisen på en fritt omsettelig vare om det er det du spør om.

9074257[/snapback]

 

Likevel stemmer du altså på FRP... ?

 

Det er jo bare et av flere eksempler der man ikke tenker lengre enn til nesetippen: FRP går ut og sier at de vil låse bensinprisen på rundt 8 kr (husker ikke det eksakte tallet, var der et sted), hvor flott høres ikke det ut for den vanlige mannen i gata? HURRA billig bensin, jeg sparer masse penger, stemme, stemme, stemme på FRP.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være det når det stemmer? Er det usaklig å påstå at flertallet av de som stemmer KRF er kristene?

I utgangspunktet er det nettopp det. Du har ingen dokumentasjon på dette. Men siden Krf nettopp er et parti for kristne så er dette ganske sannsynlig.

 

Men Frp er ikke et parti som er til spesielt for idioter eller en spesiell gruppe.

 

De som velger Frp har kommet ut med lavest iq i f.eks den store iq testen.

En "IQ-test" som er verdiløs og uvitenskapelig.

 

Er jo bare å begynne å snakke litt med FRP velgere så ser man at det stort sett er litt mindre gjennomtenkt det som kommer ut av kjeften enn andre velger.

Ikke i noen større grad enn andre partier. Jeg, for eksempel, får SV-fjols opp i vrangstrupen når jeg prater med dem fordi det de klarer å lire av seg er så avsindig idiotisk at man lurer på hvilken virkelighet de befinner seg i.

 

Da er det kanskje på tide å slutte å avfeie kritikk med at folk som påpeker dette er sytere.

Nei, men siden det er så få frp tilhengere som er journalister, så betyr kanskje det at FRP tilhengere generelt har for lav iq til å bli det...

Kutt ut usaklighetene. Til å snakke om lav IQ har du ekstremt mange fordommer som ikke akkurat vitner om at du er bra stilt her.

 

Angående løyner, siv jensen gikk ut og påsto at frp skal utrydde fattigdommen bare de får makt,

URL?

 

men når det kommer til virkeligheten så er frp de som gir lavest sosialhjelpsatser.

9075998[/snapback]

Hva mener du med "lavest sosialhjelpsatser", og hvordan vet du at det å gi penger til folk uten videre gjør dem mindre fattige? Har det å pøse milliarder av kroner inn i fattige land gjort dem rikere? Nei, tvert imot. De har blitt fattigere. De blir avhengig av vår veldedighet, og apatiske. Det riktige å gjøre er å lære dem opp til å stå på egne ben, og ikke gjør dem til klienter og ofre som er avhengige av vår velvilje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...