Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

1) Fremskrittspartiet vil gi store skattelettelser som undergraver velferden

 

2) Fremskrittspartiet vil utvide normalarbeidsdagen

 

3) Fremskrittspartiet ønsker dårligere stillingsvern og flere midlertidige ansettelser.

 

4) Fremskrittspartiet vil svekke fagbevegelsens rolle i forbindelse med lønns- og

arbeidsforhold og la større del av lønnsdannelsen skje på den enkelte arbeidsplass.

 

5) Fremskrittspartiet ønsker ikke å utjevne lønnsforskjeller mellom kvinner og menn. Og de vil oppheve likestillingsloven.

 

6) Fremskrittspartiets forslag til pensjonssystem vil gjøre alle til minstepensjonister

 

7) Fremskrittspartiet er mot å ha en ungdomsgaranti, som sikrer ungdom under 25 år rett til opplærling, utdanning eller arbeid.

 

8) Fremskrittspartiet vil stimulere til flere privatskoler.

 

9) Fremskrittspartiets politikk vil i praksis føre til dyrere offentlige tjenester som for eksempel dyrere SFO og dyrere kollektivtransport.

 

10) Fremskrittspartiet vil privatisere offentlige tilbud som Posten og NSB. I kommunene går de inn for salg av energiverk og konkurranseutsetting av sykehjem.

 

11) Fremskrittspartiet vil statliggjøre eldreomsorgen og gi alle eldre en sjekk slik at de kan "shoppe" selv. Sjekken vil dekke en minimumsstandard, resten må du ta fra egen lommebok.

 

12) Fremskrittspartiet vil øke stykkprisfinansieringen i sykehusene til 60 %.

 

13) Fremskrittspartiet er ikke på kommunenes side. Regjeringens opplegg for å bedre kommuneøkonomien har ikke fått Frps stemmer*. De vil ikke at lokale folkevalgte skal ha ansvaret for eldreomsorg men overlate denne til staten.

 

14) Fremskrittspartiet vil halvere den norske bistanden til verdens fattigste

 

15) Fremskrittspartiet vil fjerne den statlige støtten til kulturinstitusjoner

9078542[/snapback]

 

De interessene, den falskhet, og den uredelighet som du gir uttrykk for her, er vel omtrent det man kan forvente fra endel mektige og sterke særinteresser, byråkrater og passe-på-mennesker, og andre grupper som får alle pengene sine fra staten, og statens utbytting av vanlige folk. Folk som i det hele tatt frykter at hvis vi går inn for lavere skatter, avgifter og offentlige inngrep, og lar folk få litt større frihet, så representerer det en trussel mot sterke grupper og korporasjoner som har Ap-staten og takke for hele sine sosiale og kulturelle status.

 

Man kan jo forstå den rendyrkede og fryktsomme egoisme som slike grupper reagerer overfor FrP med, om man ikke sympatiserer med den.

 

En fordel med denne gruppen fremfor de mer holiganistiske og intellektuelt korrupte FrP-hatere på venstresiden, er at denne gruppen føler seg forpliktet på noe i livet.

 

De er en gruppe som innser at de er nødt til å i alle fall gi inntrykk av å føle seg forpliktet på sannhet, rettfedighet, rimelighet og rett.

 

Og folk som er apellable på noe i livet, de er det mulig å ha en dialog med. Det er mulig å diskutere med. Men det som driver disse menneskene det er grådighet og en brutal egoisme.

 

Men fordi de i stor grad er karriærister, så er det likevel mulig å få en del av dem i tale. De ønsker ikke å fremstå som kritisk tenkende og redelige mennesker.

 

Metoden du kan bruke overfor disse svina er jo da å pukke på sannheten, om hva de reelle politiske alternativene er. De er sårbare på sine egen falskhet og uredelighet. De ønsker ikke å fremstå som mennesker som ikke er i stand til å skille mellom relevant og irrelevant. De har også endel innsikt massesamfunnets logikk, og lar seg ikke så lett manipulere av den typen mer holiganistisk retorikk som har vært det vanlige overfor FrP.

 

Det gjelder da bare å få dem til å innrømme hva politikk dreier seg om, at det dreier seg om REELLE ALTERNATIVE POLITISKE TILTAK. For siden de føler seg forpliktet på noe her i livet, så er det mulig å drive dem fra skanse til skanse og tvinge dem til ærlighet og redelighet.

 

Det er i det minste håp for sånne som deg. Men jeg tror denne prosessen vil ta mange år, før folk som deg blir i stand til å danne seg et nogenlunde realistisk bilde av hva alternativene er, og kan komme fram til mer balanserte vurderinger i valget mellom alternativene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De 100 rikeste i landet vil alene håve inn 20 milliarder kroner ekstra i lommeboka ved Frp's forslag om å fjerne formueskatten.

Vil de? Jeg trodde ikke de rike betalte noe særlig i skatt på grunn av smutthull, jeg? Men hvis de tjener mer så vil jo en ting skje: Flere investeringer, som igjen fører til flere arbeidsplasser.

 

Disse pengene kan likså godt bli brukt til innkjøp av luksusbiler, luksus yacht'er og ferieeiendommer i utlandet, det gir ikke mange norske arbeidsplaser..

Etter å ha skapt så mange arbeidsplasser så må de få lov til å unne seg litt luksus, synes jeg.

Lenke til kommentar
Etter å ha skapt så mange arbeidsplasser så må de få lov til å unne seg litt luksus, synes jeg.

9079590[/snapback]

Vel, Rimi-Hagen er god for 5 milliarder og har nok råd til all den luksusen han ønsker allerede, men det mener tydeligvis ikke Frp, som vil gi ham 150 millioner kroner ekstra ved å droppe formueskatten. ;)

Lenke til kommentar
Dette har behørig blitt tilbakevist og forklart tidligere i tråden.

 

Hva med når Jens Stoltenberg chartrer et fly til privat bruk og får staten til å betale regningen, slår han da ikke samtidig til med både svindel og unødvendig forurensing?

Nei, kun forsøkt tilbakevist og forklart av FRP patrioter. JS gjorde absolutt et dårlig valg med flyet :thumbdown:

"- Da jeg kom fram til Volvoen, tittet jeg på lappen som var festet under vindusviskeren. Da fikk jeg sjokk. Det var bare en parkeringsbillett. Stoltenberg hadde verken skrevet navn eller telefonnummer på papirbiten. Jeg trodde ikke det var mulig, sier Roar Berg Nielsen."

- Da kvinnen som kjørte Volvoen ringte og takket, fortalte hun også at en mann fra Arbeiderpartiet hadde hevdet at Jens Stoltenberg hadde lagt igjen visittkortet sitt.

Og hva var det?

Gjorde ikke narr av, må ikke ta alt på alvor vet du.

Det var bare et eksempel, og et bra eksempel siden de som regel er erkerivaler. Politikere fra alle partier støttet Sandberg.

Gjør dette at virkning av alkohol forsvinner og at det er greit å være beruset på jobb?

Skattelettelser kan føre til høyere skatteinntekter, siden lavere skatt gir bedre kår for næringslivet, som igjen gir flere arbeidsplasser.

Lurer på hvordan dette kan skje med tanke på at arbeidsledigheten er rekordlav.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen som klarer å finne noen argumenter mot Frp som er annet enn rene fordommer, feil fremstilling av politikk og folklore fra lokallag?

9076756[/snapback]

ENIG skulle ha skrevet hundreogørten sider om hvorfor man ikke bør velge FRP men jeg er rett og slett for trøtt så om jeg hadde prøvd hadde det nok bare blitt masse fordommer, feile fremstillinger av pollitikk og folklore fra lokallag? ;)

Lenke til kommentar
Folk vil få valg og alternativer til ikke-fungerende statlige løsninger. Som feks eldrepleie, sykehus og skoler.

 

I tillegg vil skattenivået bli justert til et slikt nivå at det er den hverdagslige familie som merker det mest.

9080520[/snapback]

Det mener du i fullt alvor?

Lenke til kommentar
"- Da jeg kom fram til Volvoen, tittet jeg på lappen som var festet under vindusviskeren. Da fikk jeg sjokk. Det var bare en parkeringsbillett. Stoltenberg hadde verken skrevet navn eller telefonnummer på papirbiten. Jeg trodde ikke det var mulig, sier Roar Berg Nielsen."

- Da kvinnen som kjørte Volvoen ringte og takket, fortalte hun også at en mann fra Arbeiderpartiet hadde hevdet at Jens Stoltenberg hadde lagt igjen visittkortet sitt.

"Et visittkort verken jeg eller hun hadde sett. Hun hadde derimot tatt vare på parkeringsbilletten som var plassert under vindusviskeren, sier Roar Berg Nielsen."

 

Bra forsøk, trra.

 

Gjorde ikke narr av, må ikke ta alt på alvor vet du.

Eh, det var det Sponheim som sa at Stoltenberg hadde rakket ned på Venstre for deres miljøpolitikk for mange år siden. Det var ikke noe jeg fant på.

 

Hvis du mener at han ikke gjorde dette, hva var det han faktisk sa?

 

Det var bare et eksempel, og et bra eksempel siden de som regel er erkerivaler. Politikere fra alle partier støttet Sandberg.

Gjør dette at virkning av alkohol forsvinner og at det er greit å være beruset på jobb?

For det første var han ikke synlig beruset. Promillen ble beregnet til å være rundt null. Kun "anonyme vitner" kom i følge VG med påstander om at han var synlig beruset. Kollegene hans, hvorav flere sto frem i media med fullt navn og var fra flere partier, sa at han ikke var det.

 

For det andre var det mange som drakk alkohol den dagen før de deltok på Stortinget. Dermed blir det dobbeltmoralsk og uredelig å kun trekke frem Sandberg.

 

Skattelettelser kan føre til høyere skatteinntekter, siden lavere skatt gir bedre kår for næringslivet, som igjen gir flere arbeidsplasser.

Lurer på hvordan dette kan skje med tanke på at arbeidsledigheten er rekordlav.

9079817[/snapback]

Du lurer på hvordan det kan bli flere arbeidsplasser? Du får tenke over det videre, så kanskje du lærer noe.

Lenke til kommentar

Angående mister Røddes ekspertkommentarer, så syns jeg at alle menn/gutter som vurderer å stemme FrP, bør rette seg etter dette. Dessuten bør de selv stå i spissen for å håndheve det følgende fra Fremskrittspartiets program 2005--2009, side 53 (min uth.):

 

Fremskrittspartiet vil:

[...]

3. At Norge hvert år maksimalt skal

motta til sammen 1 000 mennesker

fra land utenfor den vestlige kulturkrets.

Dette omfatter flyktninger,

asylsøkere og de som gis opphold av

humanitære årsaker eller på grunnlag

av familiegjenforening.

 

Følg begge deler, så blir Norge et bedre sted å være.

Lenke til kommentar

Det første man må gjøre når sosialister kommer med uttalelser om Frp er å sjekke, dobbeltsjekke og trippelsjekke påstandene. Som regel viser de seg å være basert på fordommer og et ønske om å rakke ned på Frp for egen vinning.

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=259110

 

- Det er mulig at Rødde har hatt dårlige erfaringer, men det han sier, har ikke noe med Fprs politikk å gjøre, sier Sandberg til NTB.

 

Ellers beskrives Rødde slik (min utheving):

 

til høsten kan han komme inn i kommunestyret i Hitra

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.2958073

 

- Rødde kan forvente å få reaksjoner. På hvilken måte dette skal skje må avgjøres av organisasjonen og Fremskrittspartiet lokalt, sa partiets familiepolitiske talsmann, Ulf Erik Knutsen, til NRK Dagsnytt i dag.

 

Derimot er det ganske grovt når Stoltenberg bulker en annen bil og stikker av etter å ha lagt en blank lapp under vindusviskeren for å late som han hadde gjort opp for seg.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Folk vil få valg og alternativer til ikke-fungerende statlige løsninger. Som feks eldrepleie, sykehus og skoler.

 

I tillegg vil skattenivået bli justert til et slikt nivå at det er den hverdagslige familie som merker det mest.

9080520[/snapback]

Det mener du i fullt alvor?

9080567[/snapback]

 

Ja, skulle jeg ikke gjort det?

Lenke til kommentar
Du lurer på hvordan det kan bli flere arbeidsplasser? Du får tenke over det videre, så kanskje du lærer noe.

9081483[/snapback]

Hva hjelper det med nye arbeidsplasser når man ikke har folk til å ta de? Da må man ha mer innvandring og det er vel ikke frp sittt ønske?

 

Angående CO2 og venstre , Lars sponheim sa at Jens stoltberg hadde sagt det, ikke akkurat håndfaste bevis. Akkurat det samme med Parkeringbulken, for alt vi vet kan lappen av forsvunnet, han kan ha tatt feil av parkbillet\visittkort osv, det er ingen gode beviser.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Du lurer på hvordan det kan bli flere arbeidsplasser? Du får tenke over det videre, så kanskje du lærer noe.

9081483[/snapback]

Hva hjelper det med nye arbeidsplasser når man ikke har folk til å ta de? Da må man ha mer innvandring og det er vel ikke frp sittt ønske?

 

9082428[/snapback]

 

Det var egentlig et veldig bra poeng.

Men slik situasjonen er i dag er det mangel på folk, men ting endrer seg relativt kjapt i arbeidsmarkedet. Men poenget ditt var veldig bra faktisk :hmm:

Lenke til kommentar
Folk vil få valg og alternativer til ikke-fungerende statlige løsninger. Som feks eldrepleie, sykehus og skoler.

 

I tillegg vil skattenivået bli justert til et slikt nivå at det er den hverdagslige familie som merker det mest.

9080520[/snapback]

Det mener du i fullt alvor?

9080567[/snapback]

 

Ja, skulle jeg ikke gjort det?

9082242[/snapback]

monzilla, har du i det heletatt satt beina dine inne på et gamlehjem, pleiehjem, eller omsorgsboliger? Det har jeg. Overbevis meg hvordan du skal tjene penger på dette. Jeg vil investere 5 millioner kroner i firma ditt, men da må du opplyse meg hvor inntjeningspotensialet/profiten ligger i systemet. ??

Lenke til kommentar

Enkelt.

 

Jeg starter et sykehjem. Det koster x kr å bo der. De pengene du betaler for å bo der får du trukket fra på skatten.

 

Da får du valget om du vil benytte mitt tilbud og bli behandlet med den respekten og verdigheten du fortjener, eller om du vil på et offentlig sykehjem og bli behandlet som en pakke, og blir dopet ned for å mase mindre.

 

EDIT: Fjerner man eiendomsskatten (dobbelbeskatning på allerede skattet inntekt) vil mange eldre få råd til dette. I tillegg vil FRP garantert støtte slike private sykehjem.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Du kommer ikke med et eneste eksempel på hvordan "ditt firma" skal drive billigere enn det offentlige gjør.

 

Derimot;

 

De pengene du betaler for å bo der får du trukket fra på skatten.

Mange alderspensjonister har lav eller ingen skatt på trygden sin, da hjelper det liksom ikke å ha "50 tusen" å trekke fra heller.

I tillegg vil FRP garantert støtte slike private sykehjem.

Ja, hver offentlig krone til drift er kjærkommen.

 

Men ok, se bort ifra innvendingene mine.

 

Profiten/utbytte på min 5 millioner investering skal altså komme fra Staten ved at de indirekte subsidierer driften via skatteseddelen. Hva har da Staten spart ved å la deg drive gamlehjemmet?

Lenke til kommentar
Etter å ha skapt så mange arbeidsplasser så må de få lov til å unne seg litt luksus, synes jeg.

9079590[/snapback]

Vel, Rimi-Hagen er god for 5 milliarder og har nok råd til all den luksusen han ønsker allerede, men det mener tydeligvis ikke Frp, som vil gi ham 150 millioner kroner ekstra ved å droppe formueskatten. ;)

9079654[/snapback]

 

Og hva er poenget? Hva er det negative at han tjener mer penger? Formueskatten rammer veldig mange som faktisk ikke har så mye penger. Det er faktisk flere eksempeler på vanlige mennesker som har blitt personlig konkurs fordi de har arvet store eiendommer som må beskattes så mye av at de ikke har råd, enn det er rike folk som tjener noen ekstra millioner på at formueskatten fjernes, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...