Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Du har fulgt med i media i det siste, ikke sant?

Sier Hijab og snikislamisering deg noe?

At de får et lite "boost" på meningsmålingene rett etter at en slik sak har vært oppe er kanskje ikke så rart nei. At to slike saker, nesten et halvt år før valget skal ha så mye å si på hva som skjer på valgdagen er derimot litt mer underlig synes jeg. Det står jo i artikkelen at det skal et jordskjelv til for at Frp skal gjøre det dårligere under valget i år enn i 2005.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har fulgt med i media i det siste, ikke sant?

Sier Hijab og snikislamisering deg noe?

 

tror nok også andre ting har spillt litt inn, veistandaren i norge eks vi kom jo ut som nest dårligst i europa på en kåring gjorde vi ikke? at dagens regjering har rota bort flere hundre milliarder på oljefondt, stadig ganske usamrte utspill fra andre parteier som og froby bensin biler fra 2015, alt av privat skoler skal bli forbudt, storberget vs politi, at det psykiatriske systemet i norge har feilet++++++

 

er nok mange grunner til at FRP bare vokser mens andre partier har blitt mindre, venstre er jo under sperregrensa nå

I realiteten er det ikke tapt så veldig mye penger det er først når man selger man taper eller vinner. Det er ikke tapt noe på papiret av oljepengene det er avkastningen som er tapt på pairet. Disse er altså penger vi ikke hadde hatt uten investeringer i aksjer.

Ang. privatskoler og forby bensin biler er noe du ikke kan blande inn i regjeringen. Det er et parti som har foreslått dette og ingen av de andre regjeringspartiene er enige i dette.

FrP kommer til å få en oppslutning på mellom 20 og 25%.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

noen ganger lurer jeg litt på hvorfor folk alltid skal slakte frp. Jeg mener så klart at noen bør få trygd, men folk som ikke kan ha en kontor jobb fordi de har ofte vondt i kneet, det er feil. Desuten hvis du går rett fra vidregående til arbeids livet så får du nok løn på ca 350-400 000 ( i snitt i løpet av karieren)

 

men hvis du studerer 5 år ekstra og får en jobb der du tjener 500-550 000 (i snitt) så tjener du jo egentlig ikke noe særlig mer enn han som har begynt å jobbe rett etter vidregående, med tanke på skatt + at du har studert.

Lenke til kommentar
noen ganger lurer jeg litt på hvorfor folk alltid skal slakte frp. Jeg mener så klart at noen bør få trygd, men folk som ikke kan ha en kontor jobb fordi de har ofte vondt i kneet, det er feil. Desuten hvis du går rett fra vidregående til arbeids livet så får du nok løn på ca 350-400 000 ( i snitt i løpet av karieren)

 

men hvis du studerer 5 år ekstra og får en jobb der du tjener 500-550 000 (i snitt) så tjener du jo egentlig ikke noe særlig mer enn han som har begynt å jobbe rett etter vidregående, med tanke på skatt + at du har studert.

Det kommer jo helt ann på hva man jobber som. Går man yrkesfag og tar fagbrev kan man tjene opp mot det i enkelte yrker men noen som har gåt allmen får ikke så mye lønn hvis de begynner å jobbe nei. Ikke sjans i havet.

Lenke til kommentar

Synes det alltid er morsomt at folk skal forsøke å henge ut FrP og gi argumenter for å ikke stemme Frp. Spessielt på dette forumet.

 

FrP vil i mostetning til de andre partiene, diskutere politikkens innhold og ikke anklage andre partier for falske påstander. Det er riktig at FrP ofte er ute for å anklage regjeringen, men da gjelder det enkelte saker, og ikke et helt parti generelt.

 

Det er synd at så få av FrP sine geniale løsninger på samfunnets oppgaver, som hvordan vi skal få ned sykehuskøene eller ta godt vare på de eldre, ikke kommer frem i media. Denne regjeringen kan i hvertfall ikke snakke varmt om disse temaene, og det blir litt feil når Bjarne Håkon Hanssen skal forsvare dagens eldreomsorg.

 

Siv Jensen er den eneste partilederen som snakker sant, som er ærlig og som fører en politikk som vil være best for folk flest. Byråkratene sprer falske påstander om FrP og lyver også om hva de har fått til i tidligere regjeringer.

 

Carl I Hagen er den dyktigste og mest fornuftge politikeren som har jobbet på stortinget.

Lenke til kommentar
Synes det alltid er morsomt at folk skal forsøke å henge ut FrP og gi argumenter for å ikke stemme Frp. Spessielt på dette forumet.

 

FrP vil i mostetning til de andre partiene, diskutere politikkens innhold og ikke anklage andre partier for falske påstander. Det er riktig at FrP ofte er ute for å anklage regjeringen, men da gjelder det enkelte saker, og ikke et helt parti generelt.

 

Det er synd at så få av FrP sine geniale løsninger på samfunnets oppgaver, som hvordan vi skal få ned sykehuskøene eller ta godt vare på de eldre, ikke kommer frem i media. Denne regjeringen kan i hvertfall ikke snakke varmt om disse temaene, og det blir litt feil når Bjarne Håkon Hanssen skal forsvare dagens eldreomsorg.

 

Siv Jensen er den eneste partilederen som snakker sant, som er ærlig og som fører en politikk som vil være best for folk flest. Byråkratene sprer falske påstander om FrP og lyver også om hva de har fått til i tidligere regjeringer.

 

Carl I Hagen er den dyktigste og mest fornuftge politikeren som har jobbet på stortinget.

Vi har ikke hørt så mye om poltikken til FrP fra de selv da og ja de liker å kritisere regjeringen på hver en minste sak. Problemet er at de andre partiene bryr seg for mye om FrP.

Lenke til kommentar

Vi har ikke hørt så mye av politikken til Frp fra de selv? Vel, det er en diskutabel påstand. Bare vente til deres landsmøte i slutten av Mai. Da skal vi få høre fra dem. Når regjeringen skaper et mildt sagt kaos i befolkningen, må selvfølgelig FrP forsvare folket i tv debatter. De siste måndene har vårt demokrati og ytringsfrihet blitt satt på prøve, og vår egen regjering lekte med grunnleggende verdier som blasfemi og nøytral-politiuniform. Dette mener jeg er nok til å stille dem selv for riksrett. Først var det Liv Signe som dreit seg heftig ut, så kommer Storberget like etterpå.

 

Opposisjonen sin jobb er å "passe" på regjeringen ved å komme med innspill og selvfølgelig kritisere saker de selv har en annen løsning på. Spør du meg, er de andre borgelige partiene som Høyre like ofte frempå for å kritisere et eller annet som de er uenige i. Jeg er enig i at de andre partiene bruker altfor mye tid på FrP. FrP har jo fått skylda for det meste. Klimakrisen, finanskrisen, all volden i Oslo, og jeg vet ikke hva.

 

FrP diskuterer ikke hvem som skal kjøre limousin og bo i luksusbolig neste år. De er opptatt av politikk. Det blir for dumt å skulle ha klart regeringsalternativene allerde nå. Det er ikke vanlig å vite før en valgkamp.

 

Jeg tror også FrP har argumentne på sin side når det gjelder å minne regjeringen på alle deres brutte valgkampløfter denne perioden. Da hjelper det lite å snakke om hvordan samfunnet vil bli dersom FrP får makten. Det byråkratene driver med er hjernevasking av folk om at handlingsregelen er det heligste for hele dette landet. Folk klarer å tenke litt selv. Personlig mener jeg handlingsregelen er en utrolig byråkratisk generell og dum regel, og at økonomien vil gjevne seg ut etter mange nok år med den stor samferdselsatsingen FrP har. Det er umulig å bli fristet når Per Sandberg snakker om at vi skal få motorveier over hele landet på 25 år, fremfor 60 år med dagens regjering.

 

Det er tross alt regjeringen og oljefondet som burde stilles for riksrett etter deres forvaltning av oljefondet. Og FrP advarte tross alt mot dette FØR finanskrisen slo inn. All heder og æret til dem som faktisk så hvordan det kan gå når penger blir investert i aksjer.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Bare vente til deres landsmøte i slutten av Mai. Da skal vi få høre fra dem.

 

Jeg gleder meg til det møte. Alltid spennende å høre hva de klarer å bryte ut av seg med formål å få flere stemmer. Det blir nok noe kontroversielt og krisemaksimerende, som alltid. Jeg har sluttet å telle hvor mange ganger de har overdramatisert tingenes tilstand og spådd katastrofe hvis ikke endringer skjer i forhold til deres preferanser. Men Norge har det helt fint til tross for Frps spådommer i snart 35 år.

 

Når regjeringen skaper et mildt sagt kaos i befolkningen, må selvfølgelig FrP forsvare folket i tv debatter.

 

Da har du en egen måte å definere kaos. Det som har skjedd i det siste har ikke vært noe annet enn politisk diskurs helt i takt med de demokratiske prinsipper. Vi har hatt debatter rundt enkelte lovendringer, slik som vi alltid gjør og som en del av politisk prosess, uten noe større dramatikk enn vanlig. Men for Frp og deres velgere så er det å overdramatisere blitt enn vanlig del av retorikken.

 

Til tross for at jeg personlig ikke støtter dagens regjering så mener jeg at de har behandlet finanskrisen veldig bra. Jeg er ikke så sikker på at Frp hadde håndtert dette like bra. For å sette ting på spissen så mener jeg at finanskrisen er problemet som fortjener mest oppmerksomhet og ikke noen simple forslag fra minoriteten. Fokuset hos Frp har vært helt feil med så stor utfordring som finanskrisen. Fordi de ikke har peiling hvordan en slik krise skal håndteres så har de valgt å holde fokuset andre plasser.

 

De siste måndene har vårt demokrati og ytringsfrihet blitt satt på prøve, og vår egen regjering lekte med grunnleggende verdier som blasfemi og nøytral-politiuniform. Dette mener jeg er nok til å stille dem selv for riksrett.

 

Riksrett? Jeg tror du bør sette deg nærmere i det konstitusjonelle lovverket fordi debatten som har pågått i det siste har ikke på noen måte vært uregelmessig. Det har kommet noen forslag til endringer men forslagene fikk ikke støtte i parlamentet. Dermed avstod regjeringen fra endringer. Samme prosedyre som har blitt praktisert helt siden 1884 når parlamentarisme ble innført her i Norge.

 

Først var det Liv Signe som dreit seg heftig ut, så kommer Storberget like etterpå.

 

Du følger ikke mye med. Senest i forrige uke ble det bekreftet at det var Storberget som stod bak forslaget ang blasfemi paragrafen, og ikke Liv Signe. Jeg presiserer at jeg på ingen måte prøver å forsvare Liv Signe (hun er ikke en politiker som jeg har høye tanker om) men rett skal være rett. Det gjelder å opptre objektivt.

 

Opposisjonen sin jobb er å "passe" på regjeringen ved å komme med innspill og selvfølgelig kritisere saker de selv har en annen løsning på.

 

Riktig, parlamentet er faktisk den lovgivende organ i et parlamentarisk system. Men, kritikken som opposisjon retter mot den sittende regjeringen skal være rasjonell, og ikke uberettiget. Uberettiget kritikk er noe Frp er ekspert på.

 

Jeg er enig i at de andre partiene bruker altfor mye tid på FrP. FrP har jo fått skylda for det meste. Klimakrisen, finanskrisen, all volden i Oslo, og jeg vet ikke hva.

 

Mye av kritikken rettet mot Frp kan forsvares på mange måter. Klimakritikken er ganske tydelig fordi Frp ikke har hatt klimapolitikk inn til nylig. Først nå prøver de å tilegne seg noen stemmer ved å komme på banen med klimapolitiske utspill. Finanskrisen er det ingen som har beskyldt Frp for, men det er generell oppfatning at alt for liberal marked uten regulering har ført til finanskrisen. Liberal frimarked er kjernen i Frps politiske program. At Frp har fått skylden for volden i Oslo kan også forsvares på mange måter, bla ved at Frp sitter i kommunestyre i Oslo. Dette er deres egen bakgård så de må nok feie frem for sin egen dør.

 

Det blir for dumt å skulle ha klart regeringsalternativene allerde nå. Det er ikke vanlig å vite før en valgkamp.

 

Merkelig at du sier dette fordi Frp har vært det partiet som har maset mest om regjeringsalternativet bla ved å presse Høyre til å bestemme seg hvem de ønsker å danne regjering med. Høyre har vært det partiet som har tonet ned dette.

 

Jeg tror også FrP har argumentne på sin side når det gjelder å minne regjeringen på alle deres brutte valgkampløfter denne perioden.

 

Lett for Frp å kritisere andre partier som har sittet i regjering for brudd på valgkampløfter når de selv aldri har sittet i regjering. Det er bare en grunn som får meg til ønske at Frp kommer i regjering, og det er for å se alle de eventuelle bruddene på valgkampløfter fra deres side. Så mye Frp lover så tror jeg de hadde satt rekord på brudd av løfter. Å sitte i regjering er enormt ansvar og mye ”hestehandel”. Frp vil i en sånn situasjon måtte gi avkall på mange prinsipper hvis de skulle få lov å sitte perioden ut.

 

Det er umulig å bli fristet når Per Sandberg snakker om at vi skal få motorveier over hele landet på 25 år, fremfor 60 år med dagens regjering.

 

Jeg blir ikke fristet av slike utsagn fordi en slik pengeforbruk hadde resultert i høy inflasjon. Dette hadde rett og slett blitt farlig i dag med finanskrisen. Jeg vil også ruste opp veier men ikke ved bruk av mer oljepenger. Det finnes andre metoder å gjøre dette på som er mindre risikofullt enn det Sandberg foreslår.

 

Det er tross alt regjeringen og oljefondet som burde stilles for riksrett etter deres forvaltning av oljefondet. Og FrP advarte tross alt mot dette FØR finanskrisen slo inn. All heder og æret til dem som faktisk så hvordan det kan gå når penger blir investert i aksjer.

 

He,he........Frp var veldig stille på det området når oljefondet ga enorm avkastning før finsanskrisen. Uansett så er ikke disse pengene tapt, ingenting er tapt før vi begynner å selge våre aksjer. Markedet og den generelle økonomien kan snu veldig fort og da tjener Norge penger igjen på disse investeringer.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Vi har ikke hørt så mye om poltikken til FrP fra de selv da og ja de liker å kritisere regjeringen på hver en minste sak. Problemet er at de andre partiene bryr seg for mye om FrP.

Klart Frp kritiserer regjeringen. Det skulle bare mangle. En så udugelig behandling av sak etter sak etter sak bør ikke gå upåaktet hen. Men i tillegg til å kritiserere regjeringen, snakker Frp stadig om sin egen politikk. Særlig siden de stadig må rette på løgner om partiets politikk fra politiske motstandere.

 

At de andre partiene bryr seg for mye om Frp er sikkert og visst. Det er viktigere å sverte Frp enn å snakke om egen politikk for andre, virker det som? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...