Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Poenget er at mitt firma har en kapasitet. Vi er ikke pliktet til å ta inn folk som trenger pleie, dermed blir kvalitet prioritert. Folk vil betale for dette.

 

Og hva med de pensjonistene som har penger til dette? Skal de lide fordi det er pensjonister som ikke har penger? Dersom flere velger private løsninger vil jo presset på de offentlige bli mindre, og dermed kvaliteten bedre? De pleierne som jobber i det offentlige i dag er jo svært kompetente mennesker, men problemet er at de har altfor mange pasienter!

 

Så det at staten legger ting tilrette for private bedrifter er negativt? Folk skatter jo, noe må de få igjen for pengene!

 

Det staten har tjent er at de slipper å drive disse hjemmene! Folk får et privat alternativ. Du glemmer det faktum at svært mange eldre sliter med økonomien pga de har betalt ned boliglånet sitt, og må skatte av "formuen" sin. Dobbelbeskatning!!

Nå er verken deg eller meg eksperter på drift av eldrehjem/pleiehjem, men så lenge det er folk som er villig til å betale for dette bør det kunne gå. Det viktigste er at folk kan få flere steder å velge mellom, i stedet for et bedritent offentlig tilbud!

 

Profitten vil komme ved at staten lar være å kreve inn skatt osv fra disse pleiehjemmene. I tillegg til skatteletter osv til de som ønsker å benytte seg av et slikt tilbud. Det er jo ikke akkurat som om FRP ønsker å legge ned hele velferdsstaten!

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tror egentlig dere FRP-glorifiserere vil skje hvis FRP får flertall i Norge?

9080075[/snapback]

 

 

Jeg tror i alle fall ikke vi tror på sånne uredeligheter og falskheter som du presterer når du sier i enn annen tråd at

 

"Folk som har helseforsikring i USA er på ingen måte trygg, har man en normal inntekt og blir syk er man etter alt å dømme personlig konkurs. I tillegge er det VELDIG vanskelig å få noen penger ut av forsikringsselskapene, de kan bare trenere det til du er død. Det er et flott system de har der borte. USA er også det ENESTE vestlige landet som har en slik sykeordning, tenk på det du neste gang du stemmer FRP."

 

Det uredelige med det er jo det falske alternativ som folk som deg sprer. Du mangler rett og viljen til å danne deg et nogenlunde realistsk bilde av hvilke alternativer vi som velgere her i landet faktisk har, og bør forholde oss til. Men ikke bare det, du sprer også falske alternativer, og DU ber så velgere om å tenke på det SOM OM det er realiteter det du snakker om, mens det i virkeligheten er falske alternativer.

 

Du er jo helt åpenbart ikke en idiot. Du har evnen til forholde deg til realitetene, men du velger altså noe annet.

 

Det du burde tenke på, det er jo at folk kansje ikke bare er redeligere og mer oppriktige mennesker enn deg, men at de til og med til forskjell fra deg, mener at politikk handler om å velge mellom REELLE politiske alternativer, og at det er det vi som velgere har en forpliktelse til å forholde oss til som ansvarlige samfunnsborgere.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
SSBs to MODAG-analyser av virkningen av FrPs politikk viser tvertimot at økonomien i landet snarer ville blitt bedre og rentene snarere lavere med FrPs politikk.

 

http://www.google.com/search?q=MODAG+FrP

9056722[/snapback]

 

Den første MODAG-analysen viste det du sier, mens den reviderte som var basert på litt andre (mer riktige) tall, viser litt lavere arbeidsledighet og entydig høyere press i økonomien.

 

Første MODAG

 

Andre MODAG

 

En del av det de sparer inn på er og 9 mrd kutt i bistand til fattige land. Og er det én ting rike land bør ta seg råd til er det å hjelpe fattige land. FrPs argumenter om at pengene bare går til korrupsjon er ikke et argument mot bistand, men et argument for at bedre måter å yte bistand kanskje trengs.

Lenke til kommentar
Hva tror egentlig dere FRP-glorifiserere vil skje hvis FRP får flertall i Norge?

9080075[/snapback]

 

 

Jeg tror i alle fall ikke vi tror på sånne uredeligheter og falskheter som du presterer når du sier i enn annen tråd at

 

"Folk som har helseforsikring i USA er på ingen måte trygg, har man en normal inntekt og blir syk er man etter alt å dømme personlig konkurs. I tillegg er det VELDIG vanskelig å få noen penger ut av forsikringsselskapene, de kan bare trenere det til du er død. Det er et flott system de har der borte. USA er også det ENESTE vestlige landet som har en slik sykeordning, tenk på det du neste gang du stemmer FRP."

 

Det uredelige med det er jo det falske alternativ som folk som deg sprer. Du mangler rett og viljen til å danne deg et nogenlunde realistsk bilde av hvilke alternativer vi som velgere her i landet faktisk har, og bør forholde oss til. Men ikke bare det, du sprer også falske alternativer, og DU ber så velgere om å tenke på det SOM OM det er realiteter det du snakker om, mens det i virkeligheten er falske alternativer.

 

Du er jo helt åpenbart ikke en idiot. Du har evnen til forholde deg til realitetene, men du velger altså noe annet.

 

Det du burde tenke på, det er jo at folk kansje ikke bare er redeligere og mer oppriktige mennesker enn deg, men at de til og med til forskjell fra deg, mener at politikk handler om å velge mellom REELLE politiske alternativer, og at det er det vi som velgere har en forpliktelse til å forholde oss til som ansvarlige samfunnsborgere.

9084096[/snapback]

Det jeg skriver om USA der er faktisk helt sant om du velger å tro det eller ikke.

 

Personer blir nektet dyr behandling av forsikringsselskapene, fordi den er f. eks unødvendig eller eksperimentell. Dette fører igjen til at vedkommende som er syk til slutt dør fordi han / hun ikke får behandling, dette til tross for at vedkommende hadde forsikring.

 

Det stemmer også at USA er det eneste vestlige landet i USA som har en slik ordning. Det er vel forøvrig Frankrike som har verdens beste helsesystem pr. i dag.

 

Det er ihvertfall det som er realitetene og ikke falskheter. Nå skal man ikke kommentere person, men siden du antyder ting om meg vil jeg gjerne presisere at jeg ikke farer med løgner.

 

link <-- Den kan du se når den kommer til Norge.

Lenke til kommentar
SSBs to MODAG-analyser av virkningen av FrPs politikk viser tvertimot at økonomien i landet snarer ville blitt bedre og rentene snarere lavere med FrPs politikk.

 

http://www.google.com/search?q=MODAG+FrP

9056722[/snapback]

 

Den første MODAG-analysen viste det du sier, mens den reviderte som var basert på litt andre (mer riktige) tall, viser litt lavere arbeidsledighet og entydig høyere press i økonomien.

 

Første MODAG

 

Andre MODAG

9084456[/snapback]

 

Dette er ikke riktig. Begge undersøkelsene ga omtrent samme resultat.

 

FrP har altså sagt at det finnes en måte å både få lavere skattere og mer velferd samtidig. Vi kan bruke mer av oljepengene for å løse viktige velferdsoppgaver, sørge for vedlikeholdet av veier etc. Det er dette SSBs beregninger gir FrP rett i.

 

Men siden de andre partiene ble endige om den såkalte "handlingsregelen" i 2001, fra Høyre til og med SV - et parti som vel knapt noen gang har satt opp noe alternativt statsbudsjett etter hva jeg vet - hamret på at FrPs regnestykket går ikke ihop, og at dette er uanvarlig politikk som vil skadelige for norske økonomi, føre til inflasjon og at rentene skyter i været osv.

 

Men så har SSB kjørt FrPs alterantive statsbudjsett og beregnet virkningen av FrPs politikk utfra sin modell, MODAG. Og det viser at FrPs regnestykke går opp. Det er riktig som FrP sier, det er mulig å gi skattelettelser og samtidig få mer veleferd.

 

Og renten vil snarere gå ned enn opp.

 

Riktignok sier den andre SSB-beregningen at ledigheten vil øke marginalt. Men hva er problemet med det? Alle skriker jo nå i Kristin Halvorsens og NHOs hylekor om at vi har mangel på arbeidskraft. Så det må jo da være en fordel at vi får frigjort arbeidskraft for å dekke denne skrikende mangelen.

 

En annen ting er jo at den økonomiske politikken som regjeringen derimot har ført, den har ført til at renten har blitt satt opp en 8-9 ganger, bare siden regjeringen trådte til.

 

Så det som da ikke ser ut til å henge på greip, det er da det alle de andre partiene har sagt om virkningen av FrPs økonomiske politikk siden 2001, da de ble enige om og vedtok handlingsregelen.

 

En tredje ting er jo også at alle de partiene som vedtok handlingsregelen de har i samtlige budsjetter etter 2001, brutt med sin egen handlingsregel.

 

Det fortoner seg da sånn at disse partiene de sier én ting, og så gjør de noe annet.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Hva tror egentlig dere FRP-glorifiserere vil skje hvis FRP får flertall i Norge?

9080075[/snapback]

 

 

Jeg tror i alle fall ikke vi tror på sånne uredeligheter og falskheter som du presterer når du sier i enn annen tråd at

 

"Folk som har helseforsikring i USA er på ingen måte trygg, har man en normal inntekt og blir syk er man etter alt å dømme personlig konkurs. I tillegg er det VELDIG vanskelig å få noen penger ut av forsikringsselskapene, de kan bare trenere det til du er død. Det er et flott system de har der borte. USA er også det ENESTE vestlige landet som har en slik sykeordning, tenk på det du neste gang du stemmer FRP."

 

Det uredelige med det er jo det falske alternativ som folk som deg sprer. Du mangler rett og viljen til å danne deg et nogenlunde realistsk bilde av hvilke alternativer vi som velgere her i landet faktisk har, og bør forholde oss til. Men ikke bare det, du sprer også falske alternativer, og DU ber så velgere om å tenke på det SOM OM det er realiteter det du snakker om, mens det i virkeligheten er falske alternativer.

 

Du er jo helt åpenbart ikke en idiot. Du har evnen til forholde deg til realitetene, men du velger altså noe annet.

 

Det du burde tenke på, det er jo at folk kansje ikke bare er redeligere og mer oppriktige mennesker enn deg, men at de til og med til forskjell fra deg, mener at politikk handler om å velge mellom REELLE politiske alternativer, og at det er det vi som velgere har en forpliktelse til å forholde oss til som ansvarlige samfunnsborgere.

9084096[/snapback]

Det jeg skriver om USA der er faktisk helt sant om du velger å tro det eller ikke.

 

Personer blir nektet dyr behandling av forsikringsselskapene, fordi den er f. eks unødvendig eller eksperimentell. Dette fører igjen til at vedkommende som er syk til slutt dør fordi han / hun ikke får behandling, dette til tross for at vedkommende hadde forsikring.

 

Det stemmer også at USA er det eneste vestlige landet i USA som har en slik ordning. Det er vel forøvrig Frankrike som har verdens beste helsesystem pr. i dag.

 

Det er ihvertfall det som er realitetene og ikke falskheter. Nå skal man ikke kommentere person, men siden du antyder ting om meg vil jeg gjerne presisere at jeg ikke farer med løgner.

 

link <-- Den kan du se når den kommer til Norge.

9084998[/snapback]

 

Jeg tror i grunn du selv er klar over hva det uredelige var ved det jeg siterte deg på.

 

Jeg reagert altså ikke på det du sier om USA. Det jeg reagerer på er hvordan du bruker dette til å presenterer falske alternativer om hva slags alternativer FrP faktisk har foreslått, overfor andre brukere på dette forum.

 

Beklager du din uredelighet der?

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Poenget er at mitt firma har en kapasitet. Vi er ikke pliktet til å ta inn folk som trenger pleie, dermed blir kvalitet prioritert. Folk vil betale for dette.

9083583[/snapback]

Spørs om kommunen er interessert i å la deg håndplukke ut de friske, mens de selv blir sittende med pleietrengende som trenger hjelp til det meste som hygiene, av/påkledning, sårbehandling, osv. Men uansett så bommer du med forretningsideen din, -de fleste som er friske/ikke trenger pleie, bor hjemme (evt. med noen timer ukentlig hjemmehjelp)

 

Utgangspunktet ditt var at eldreomsorg enkelt lar seg privatisere, da kan man ikke plutselig komme med masse forbehold.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva tror egentlig dere FRP-glorifiserere vil skje hvis FRP får flertall i Norge?

9080075[/snapback]

 

 

Jeg tror i alle fall ikke vi tror på sånne uredeligheter og falskheter som du presterer når du sier i enn annen tråd at

 

"Folk som har helseforsikring i USA er på ingen måte trygg, har man en normal inntekt og blir syk er man etter alt å dømme personlig konkurs. I tillegg er det VELDIG vanskelig å få noen penger ut av forsikringsselskapene, de kan bare trenere det til du er død. Det er et flott system de har der borte. USA er også det ENESTE vestlige landet som har en slik sykeordning, tenk på det du neste gang du stemmer FRP."

 

Det uredelige med det er jo det falske alternativ som folk som deg sprer. Du mangler rett og viljen til å danne deg et nogenlunde realistsk bilde av hvilke alternativer vi som velgere her i landet faktisk har, og bør forholde oss til. Men ikke bare det, du sprer også falske alternativer, og DU ber så velgere om å tenke på det SOM OM det er realiteter det du snakker om, mens det i virkeligheten er falske alternativer.

 

Du er jo helt åpenbart ikke en idiot. Du har evnen til forholde deg til realitetene, men du velger altså noe annet.

 

Det du burde tenke på, det er jo at folk kansje ikke bare er redeligere og mer oppriktige mennesker enn deg, men at de til og med til forskjell fra deg, mener at politikk handler om å velge mellom REELLE politiske alternativer, og at det er det vi som velgere har en forpliktelse til å forholde oss til som ansvarlige samfunnsborgere.

9084096[/snapback]

Det jeg skriver om USA der er faktisk helt sant om du velger å tro det eller ikke.

 

Personer blir nektet dyr behandling av forsikringsselskapene, fordi den er f. eks unødvendig eller eksperimentell. Dette fører igjen til at vedkommende som er syk til slutt dør fordi han / hun ikke får behandling, dette til tross for at vedkommende hadde forsikring.

 

Det stemmer også at USA er det eneste vestlige landet i USA som har en slik ordning. Det er vel forøvrig Frankrike som har verdens beste helsesystem pr. i dag.

 

Det er ihvertfall det som er realitetene og ikke falskheter. Nå skal man ikke kommentere person, men siden du antyder ting om meg vil jeg gjerne presisere at jeg ikke farer med løgner.

 

link <-- Den kan du se når den kommer til Norge.

9084998[/snapback]

 

Jeg tror i grunn du selv er klar over hva det uredelige var ved det jeg siterte deg på.

 

Jeg reagert altså ikke på det du sier om USA. Det jeg reagerer på er hvordan du bruker dette til å presenterer falske alternativer om hva slags alternativer FrP faktisk har foreslått, overfor andre brukere på dette forum.

 

Beklager du din uredelighet der?

9085053[/snapback]

Kan ikke se at jeg har vært uredelig på noen som helst måte. Når snøballen først begynner å rulle kan det gå fort, mye vil ha mer. Rom ble ikke bygd på en dag. USA sitt system er jo basert på en rekke lover og vedtak som har blitt vedtatt opp gjennom årene, en plass må man jo begynne.

Lenke til kommentar
Kan ikke se at jeg har vært uredelig på noen som helst måte. Når snøballen først begynner å rulle kan det gå fort, mye vil ha mer. Rom ble ikke bygd på en dag. USA sitt system er jo basert på en rekke lover og vedtak som har blitt vedtatt opp gjennom årene, en plass må man jo begynne.

9085232[/snapback]

Hva i alle dager slags argumentasjon er dette? Program og forslag fra et parti teller ikke for deg, det eneste som teller for deg er dine fordommer om hvordan partiet er.

 

Er virkelig løgn og fordommer dine eneste argumenter mot frp?

Lenke til kommentar
Kan ikke se at jeg har vært uredelig på noen som helst måte. Når snøballen først begynner å rulle kan det gå fort, mye vil ha mer. Rom ble ikke bygd på en dag. USA sitt system er jo basert på en rekke lover og vedtak som har blitt vedtatt opp gjennom årene, en plass må man jo begynne.

9085232[/snapback]

Hva i alle dager slags argumentasjon er dette? Program og forslag fra et parti teller ikke for deg, det eneste som teller for deg er dine fordommer om hvordan partiet er.

 

Er virkelig løgn og fordommer dine eneste argumenter mot frp?

9085444[/snapback]

USA er på mange måter et worst case scenario, jeg syns det er viktig å være klar over hvor galt det kan gå nå man privatiserer helsetilbud / sykeordning.

 

Må jeg virkelig skrive at Norge ikke kommer til å få den samme sykeordningen som USA hvis FRP kommer til makta?

 

Jeg svarte bare på den beskyldningen som ble rettet mot meg.

 

Det er fortsatt ingen som har svart ordentlig på hvordan Norge kommer til å bli hvis FRP får gjøre som de vil.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Angående sykehusordninger. Du dør ikke hvis noe skjer med deg i USA. Det finnes nødløsninger dersom du ikke har forsikring, men da er ikke kjempekvalitet noe du må regne noe særlig med.

9085760[/snapback]

Du risikerer å dø selv med forsikring. Personer blir nektet behandling av forsikringsselskapene som igjen fører til at de stryker med.

Lenke til kommentar

Da blir de sendt til disse "offentlige" sykehusene.

 

Man bør uansett ha råd til å opprettholde en skikkelig sykeforsikring med alt du sparer på skatter og avgifter, og likevel ha en del til overs. Det er bare tull å påstå at en med normal inntekt ikke vil å ha råd til det.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Offentlige sykehus betaler ikke medisin eller utfører kostbare operasjoner gratis.

 

Har ikke sagt at en med normal inntekt ikke har råd til å ha en forskring. Det jeg sier er at forsikringsselskapene nekter personer livsviktig behandling for å spare penger.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Det er fortsatt ingen som har svart ordentlig på hvordan Norge kommer til å bli hvis FRP får gjøre som de vil.

Hva med å lese programmet til Frp? Der står det blandt annet at staten skal betale for den behandlingen og omsorgen som alle trenger.

 

De skal altså ikke bare dele ut kølapper som dagens regjering.

Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall sett på "Cops" når noen kræsjer i en bilulykker e.l. Da politiet sa "Ur going to the hospital", svarte fyren "It's okay. I don't have insurance." Politiet: "Don't worry buddy. This one is on us. You don't have to pay anything". Dessuten er det flere filmer der barn må fødes/sykdom og de ikke har råd til sykehus o.l. at de betaler selv uten forsikring dersom det er akkutt.

 

Uansett: Obligatorisk sykeforsikring - problem solved.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva tror egentlig dere FRP-glorifiserere vil skje hvis FRP får flertall i Norge?

9080075[/snapback]

 

 

Jeg tror i alle fall ikke vi tror på sånne uredeligheter og falskheter som du presterer når du sier i enn annen tråd at

 

"Folk som har helseforsikring i USA er på ingen måte trygg, har man en normal inntekt og blir syk er man etter alt å dømme personlig konkurs. I tillegg er det VELDIG vanskelig å få noen penger ut av forsikringsselskapene, de kan bare trenere det til du er død. Det er et flott system de har der borte. USA er også det ENESTE vestlige landet som har en slik sykeordning, tenk på det du neste gang du stemmer FRP."

 

Det uredelige med det er jo det falske alternativ som folk som deg sprer. Du mangler rett og viljen til å danne deg et nogenlunde realistsk bilde av hvilke alternativer vi som velgere her i landet faktisk har, og bør forholde oss til. Men ikke bare det, du sprer også falske alternativer, og DU ber så velgere om å tenke på det SOM OM det er realiteter det du snakker om, mens det i virkeligheten er falske alternativer.

 

Du er jo helt åpenbart ikke en idiot. Du har evnen til forholde deg til realitetene, men du velger altså noe annet.

 

Det du burde tenke på, det er jo at folk kansje ikke bare er redeligere og mer oppriktige mennesker enn deg, men at de til og med til forskjell fra deg, mener at politikk handler om å velge mellom REELLE politiske alternativer, og at det er det vi som velgere har en forpliktelse til å forholde oss til som ansvarlige samfunnsborgere.

9084096[/snapback]

Det jeg skriver om USA der er faktisk helt sant om du velger å tro det eller ikke.

 

Personer blir nektet dyr behandling av forsikringsselskapene, fordi den er f. eks unødvendig eller eksperimentell. Dette fører igjen til at vedkommende som er syk til slutt dør fordi han / hun ikke får behandling, dette til tross for at vedkommende hadde forsikring.

 

Det stemmer også at USA er det eneste vestlige landet i USA som har en slik ordning. Det er vel forøvrig Frankrike som har verdens beste helsesystem pr. i dag.

 

Det er ihvertfall det som er realitetene og ikke falskheter. Nå skal man ikke kommentere person, men siden du antyder ting om meg vil jeg gjerne presisere at jeg ikke farer med løgner.

 

link <-- Den kan du se når den kommer til Norge.

9084998[/snapback]

 

Jeg tror i grunn du selv er klar over hva det uredelige var ved det jeg siterte deg på.

 

Jeg reagert altså ikke på det du sier om USA. Det jeg reagerer på er hvordan du bruker dette til å presenterer falske alternativer om hva slags alternativer FrP faktisk har foreslått, overfor andre brukere på dette forum.

 

Beklager du din uredelighet der?

9085053[/snapback]

Kan ikke se at jeg har vært uredelig på noen som helst måte. Når snøballen først begynner å rulle kan det gå fort, mye vil ha mer. Rom ble ikke bygd på en dag. USA sitt system er jo basert på en rekke lover og vedtak som har blitt vedtatt opp gjennom årene, en plass må man jo begynne.

9085232[/snapback]

 

 

Forsøker du nå å forvirre deg selv, eller er det andre du forsøker å forvirre.

 

Tror det hadde vært lettere for deg å bare innrømme med en gang at du presenterte brukerne av diskusjon.no for falske alternativer.

 

Som jeg har sagt før så handler dette om å prøve å bli voksen. Det handler om å prøve å bli et intellektuelt modent og myndig menneske. Og det er et budskap som bør formidles til nær sagt alle selvbestaltede politiske elitister her i landet, enten de skriver på et diskusjonsforum som dette, eller de taler utfra en posisjon på universitetet i Oslo.

 

Jeg mener har man ikke noe slikt ønske i livet, så blir det jo patetisk å innbille seg at man tilhører en særlige elite i samfunnet, som kan tale til oss dødelige FrP-velgere fra en posisjon høyt oppe fra de store serafiske høyder.

 

Det pussige er jo at alle disse ivrere etter å hakke på FrP og FrPs velgere, det er jo at de ikke ser ut til å være drevet av noe ønske om å være redelige. De skorter aldeles fundamentalt på det som skal til for med rette å tro om seg selv at man tilhører en elite i samfunnet. Et minstekrav i så måte er jo at man har gjort et seriøst forsøk i livet på å innforlive deg med de intellektuelle dygder og standarder som kjennetegner folk som med rette tilhører en intellektuell elite.

 

Problemet med kritikken av Frp er vel det samme som med sosialister, kriminelle og voldstekstforbrytere i allmenhet. De har en veldig sterkt vilje, og ønsker å få det de vil ha med en gang, men de finner det uttålelig å måtte vente, og de finner det utålelig å selv måtte gjøre den jobben som skal til for å oppnå det de vil på ærlig og redelig vis. Så også med elitistiske kritikere av FrP. De ønsker å kritisere og om så knekke FrP, men de ømsker ikke å gjøre hjemmeleksa si. De fortetrekker heller å prøve seg på alle mulige slags "smarte" snarveier for å oppnå det de vil.

 

Men hva er det som er så utålelig med å forholde seg til virkeligheten for FrP-hakkerne, og hvorfor er det så vanskelig for dem å bidra til reell debatt om reelle politiske alternativer?

 

Svaret på det kan jo rett og slett være at de innerst inne selv tror og frykter at hvis folk fikk rede på hvilke politiske alternativer FrP, AP, SV og andre står for, så er det det aller verste som kan ramme dem. Forklaringen på all uredelighet om FrP kan rett og slett og ganske enkelt være den, at de tror at vanlige folk fleste ville stemme FrP, hvis de fikk vite hva FrP står for. En annen forklaring kan være at de frykter at FrPs politikk er mulig. At de tror at vi i dag befinner oss i en situasjon der det er mulig både å oppnå større individuell frihet og mer velferd samtidig, slik som de for eksempel har klart å få det til i Irland.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Jeg har hvertfall sett på "Cops" når noen kræsjer i en bilulykker e.l. Da politiet sa "Ur going to the hospital", svarte fyren "It's okay. I don't have insurance." Politiet: "Don't worry buddy. This one is on us. You don't have to pay anything". Dessuten er det flere filmer der barn må fødes/sykdom og de ikke har råd til sykehus o.l. at de betaler selv uten forsikring dersom det er akkutt.

 

Uansett: Obligatorisk sykeforsikring - problem solved.

9085939[/snapback]

Se Sicko når den kommer til Norge, da får du se hvordan det går med folk som har forsikring.

Lenke til kommentar
Jeg har hvertfall sett på "Cops" når noen kræsjer i en bilulykker e.l. Da politiet sa "Ur going to the hospital", svarte fyren "It's okay. I don't have insurance." Politiet: "Don't worry buddy. This one is on us. You don't have to pay anything". Dessuten er det flere filmer der barn må fødes/sykdom og de ikke har råd til sykehus o.l. at de betaler selv uten forsikring dersom det er akkutt.

 

Uansett: Obligatorisk sykeforsikring - problem solved.

9085939[/snapback]

Se Sicko når den kommer til Norge, da får du se hvordan det går med folk som har forsikring.

9086031[/snapback]

 

Du mener en mann som påstår at Bush står bak 9/11 og som ikke har produsert annet enn løgn og propaganda sålangt er veldig troverdig i denne konteksten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...