Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Det er jo bare et av flere eksempler der man ikke tenker lengre enn til nesetippen: FRP går ut og sier at de vil låse bensinprisen på rundt 8 kr (husker ikke det eksakte tallet, var der et sted), hvor flott høres ikke det ut for den vanlige mannen i gata? HURRA billig bensin, jeg sparer masse penger, stemme, stemme, stemme på FRP.

9076011[/snapback]

Og tilsvarende for AP. Lover å skattlegge "de rike" så vi kan bruke enda mer penger på et enormt og omfattende byråkrati. Høres fint ut med gratis alt mulig, gjør det ikke? Jo, flott! Men resultatet er at bedriftene får dårligere kår, noe som fører til færre arbeidsplasser, som igjen gjør at det er færre til å betale skatt.

 

Og til tross for fagre ord er det fortsatt middelklassen og ikke de rike som finansierer velferdsstaten.

 

Korttenkt? Det er venstresiden i et nøtteskall, det. Og det verste er at hele politikken deres er basert på det, og ikke bare en enkelt sak!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du komme med et eneste eksempel på uthenging av en "lokalpolitiker" fra et annet parti hvor personen hverken har noe verv i partiet eller er valgt inn noe sted for partiet?

Ikke så merkelig det er Frp det skrives om. Frp'ere er typisk imot ditt & datt på en særdeles høyrøsted og kraftful måte. Nesten slik predikanter holdt tordentaler imot umoral & utukt (og blir fersket i baksetet med sekretæren). Liv og lære?

 

"Henning Nilsen (Frp) synes fire minutters sparsertur er for mye." :eek:

 

http://www.ba.no/nyheter/article2779248.ece

Lenke til kommentar
Må du slutte å tulle,dette du her prøver på er en gjenganger her på forumet,nemmelig å skal ha andre til å bevise ting og tang,det virker som enkelte ikke tåler eller liker fakta .

Det skjer stadig i pressen at en eller annen som har uttalt noe og som står som listefyll blir presangtert som talsmann/kvinne for det partiet , sånn er det bare.

Skjønner ærlig talt ikke at det er noe å benekte i det hele tatt  :hmm:

Så å begynne å snakke om at noen er tatt med buksa nede er bak mål i så henseende  :)

Senest i 2006 hadde vi en sak i en lokalavis,dær var det Høyre som fikk skylden for noe nettop en som var listefyll hadde uttalt,dog fikk ikke høyre sentralt "krampe" og sprang ut og begynte å dementere,nettop derfor fikk den vel ikke de dimensjoner som denne saken,men døde stille hen  :!:

Men hvorfor er det så ille her på forumet når det er en FRP politiker som blir fokusert,menst det tydeligvis er greit når en lokalpolitiker fra et annet parti blir fokusert på og som regel med "typisk XX politikk"  :whistle:

Jeg venter fremdeles på et eneste eksempel på dette som du sier "stadig skjer i pressen" og som du også sier skjer på forumet her.

 

Jeg blir stadig møtt med spørsmål om kilde og dokumentasjon, men når du kommer med helt grunnløse påstander som du ikke klarer å underbygge er ditt eneste forsvart at det er jeg som ikke tåler fakta. Så kom med dine fakta da og ikke bare sleng om deg med løse påstander.

Lenke til kommentar
Må du slutte å tulle,dette du her prøver på er en gjenganger her på forumet,nemmelig å skal ha andre til å bevise ting og tang,det virker som enkelte ikke tåler eller liker fakta .

Det skjer stadig i pressen at en eller annen som har uttalt noe og som står som listefyll blir presangtert som talsmann/kvinne for det partiet , sånn er det bare.

Skjønner ærlig talt ikke at det er noe å benekte i det hele tatt  :hmm:

Så å begynne å snakke om at noen er tatt med buksa nede er bak mål i så henseende  :)

Senest i 2006 hadde vi en sak i en lokalavis,dær var det Høyre som fikk skylden for noe nettop en som var listefyll hadde uttalt,dog fikk ikke høyre sentralt "krampe" og sprang ut og begynte å dementere,nettop derfor fikk den vel ikke de dimensjoner som denne saken,men døde stille hen  :!:

Men hvorfor er det så ille her på forumet når det er en FRP politiker som blir fokusert,menst det tydeligvis er greit når en lokalpolitiker fra et annet parti blir fokusert på og som regel med "typisk XX politikk"  :whistle:

Jeg venter fremdeles på et eneste eksempel på dette som du sier "stadig skjer i pressen" og som du også sier skjer på forumet her.

 

Jeg blir stadig møtt med spørsmål om kilde og dokumentasjon, men når du kommer med helt grunnløse påstander som du ikke klarer å underbygge er ditt eneste forsvart at det er jeg som ikke tåler fakta. Så kom med dine fakta da og ikke bare sleng om deg med løse påstander.

9076651[/snapback]

 

Ja og gidder du ikke søke så får du vente.

Jeg er drittlei slike svar som dette derfor gidder jeg ikke søke det opp slik jeg har brukt gjøre utallige ganger før.

Dette fordi det er en "lettvint" måte som brukes av enkelte som egentlig vet at dette er tilfelle,men ønsker ikke å innrømme det,da blir det så veldig greit å rope på dokumentasjon.

For den som er så "blåøyd" at den tror at pressen kunn bryr seg om FRP og kun er inntrisert i å henge ut dem og at resten er fredet, ja de får bare være så "blåøyd" :D

Lenke til kommentar
Likevel stemmer du altså på FRP... ?

 

Det er jo bare et av flere eksempler der man ikke tenker lengre enn til nesetippen: FRP går ut og sier at de vil låse bensinprisen på rundt 8 kr (husker ikke det eksakte tallet, var der et sted), hvor flott høres ikke det ut for den vanlige mannen i gata? HURRA billig bensin, jeg sparer masse penger, stemme, stemme, stemme på FRP.

Det konkrete forslaget var å utrede hvordan man skulle med fleksible avgifter kunne få begrenset bensinprisen til 8 kr. Om man innførte et slikt system på enklest mulig måte ville jo bare oljeselskapene straks øke prisene slik at de tok all fortjeneste og staten fikk null i avgifter, derfor ønsket de en utredning.

 

Er det virkelig ingen som klarer å finne noen argumenter mot Frp som er annet enn rene fordommer, feil fremstilling av politikk og folklore fra lokallag?

Lenke til kommentar
Ja og gidder du ikke søke så får du vente.

Jeg er drittlei slike svar som dette derfor gidder jeg ikke søke det opp slik jeg har brukt gjøre utallige ganger før.

Dette fordi det er en "lettvint" måte som brukes av enkelte som egentlig vet at dette er tilfelle,men ønsker ikke å innrømme det,da blir det så veldig greit å rope på dokumentasjon.

Skal vi se:

a)

-Når venstresiden kommer med en påstand er dette alltid sannhet.

-Når høyresiden ber om dokumentasjon er det bare en lettvint måte å fornekte fakta.

 

b)

-Når høyresiden kommer med en påstand er det bestandig tull.

-Når venstresiden ber om dokumentasjon er det for å avsløre tullet.

 

Har jeg skjønt deg og ditt verdensbilde riktig?

For den som er så "blåøyd" at den tror at pressen kunn bryr seg om FRP og kun er inntrisert i å henge ut dem og at resten er fredet, ja de får bare være så "blåøyd"  :D
De andre er ikke "fredet", men det må store ting til og med sentrale politikere for at de skal slå det opp. Mange saker var også fredet, slik som for eksempels Jaglands utroskap. Blandt politikere og journalister var dette allmenkunskap, men det ble likevel ikke skrevet en eneste linje om det.
Lenke til kommentar
Ikke så merkelig det er Frp det skrives om. Frp'ere er typisk imot ditt & datt på en særdeles høyrøsted og kraftful måte. Nesten slik predikanter holdt tordentaler imot umoral & utukt (og blir fersket i baksetet med sekretæren). Liv og lære?

Som AP holder tordentaler mot miljøsvin samtidig som politikerne flyr privatjet?

 

Joda, liv og lære.

 

Tordentaler er det ikke akkurat mangel på over på venstresiden. Men de vet å nyte godt av kapitalismen. Anti-kapitalisten Halvorsen har mye penger mellom hendene på grunn av det kapitalistiske aksjemarkedet :lol:

Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen som klarer å finne noen argumenter mot Frp som er annet enn rene fordommer, feil fremstilling av politikk og folklore fra lokallag?

9076756[/snapback]

 

Frps finanspolitiker Gjermund Hagesæter slår på stortrommen. Ifølge Aftenposten mener Hagesæter at hver nordmann bør få et kredittkort med 18.000 kroner på konto.

Jeg ser på slike forslag som folklore og det er ingen partier som mangler folklore.

:thumbs:

9020696[/snapback]

Frp's finanspolitiker, folklore?? :!:

 

Kall heller partiprogrammet Science Fiction

Lenke til kommentar
Frp politiker som slo ned politimann, fyren ble sparket, bra er det, men igjen bekrefter det hvilke typer FRP tiltrekker seg. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170217

Kan du ikke følge opp med hva Frp gjorde med mannen?

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article433540.ece

 

Og her får men bekreftet hvilke personer andre partier trekker til seg?

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article986467.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

 

 

Er det virkelig ingen som klarer å finne noen argumenter mot Frp som er annet enn rene fordommer, feil fremstilling av politikk og folklore fra lokallag?

Lenke til kommentar
Frps finanspolitiker Gjermund Hagesæter slår på stortrommen. Ifølge Aftenposten mener Hagesæter at hver nordmann bør få et kredittkort med 18.000 kroner på konto.

Jeg ser på slike forslag som folklore og det er ingen partier som mangler folklore.

:thumbs:

9020696[/snapback]

Frp's finanspolitiker, folklore?? :!:

 

Kall heller partiprogrammet Science Fiction

Aftenposten spurte han hvordan det var mulig å bruke mer av oljepengene uten å få mere inflasjon og dette var ett av flere aksempler han kom med. Det er altså hverken offisiell politikk eller noe Frp har stilt forslag om.

 

Tror man snart kan konkludere at ingen av debattantene her klarer å finner noen svakheter med Frps offisiell politikk.

Lenke til kommentar
Frp politiker som slo ned politimann, fyren ble sparket, bra er det, men igjen bekrefter det hvilke typer FRP tiltrekker seg. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170217

Kan du ikke følge opp med hva Frp gjorde med mannen?

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article433540.ece

Og her får men bekreftet hvilke personer andre partier trekker til seg?

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article986467.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

Er det virkelig ingen som klarer å finne noen argumenter mot Frp som er annet enn rene fordommer, feil fremstilling av politikk og folklore fra lokallag?

9076986[/snapback]

 

Jeg skrev at fyren ble sparket ;)

 

De to sakene du har er en tidligere Ap politiker og at Jens Stoltenberg kjørte på en bil og de som så påsto at han ikke la igjen noen lapp, noe han sier han gjorde. For alt vi vet kan noen ha tatt den vekk, eller så kan den ha blitt dårlig festet. Uansett så er det en fillesak iforhold til å slå til en politimann, utnytte ungjenter, være full på storting osv...

 

Tja, hva med at frp hang seg på CO2 bølgen først etter at det ble populært og fikk mye oppmerksomhet i media, et bevis på at frp følger der strømmen går og ikke seiler en stø kurs.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Jens Stoltenberg kjørte på en bil og  de som så påsto at han ikke la igjen noen lapp, noe han sier han gjorde.

Nei, det påpekes at han la igjen en blank lapp.

 

Uansett så er det en fillesak iforhold til å slå til en politimann, utnytte ungjenter, være full på storting osv...

En fillesak at Norges statsminister er en uærlig kjeltring?

 

Ingen har vært full på stortinget. Du må sjekke kildene dine en gang til. Selv hardbarkede SV-politikere sa at det var løgn. De hadde forøvrig selv tatt seg et par drinker før de deltok, men uten å bli fulle noen av dem, inkludert de som var på talerstolen.

 

Tja, hva med at frp hang seg på CO2 bølgen først  etter at det ble populært og fikk mye oppmerksomhet i media, et bevis på at frp følger der strømmen går og ikke seiler en stø kurs.

9077428[/snapback]

Tja, hva med at Stoltenberg skrøt over at han visste om dette for 17 år siden, og nå, 17 år etter, skulle han virkelig ta tak i det? Hva med at han gjorde narr av Venstre for 17 år siden fordi de faktisk ønsket å ta tak i dette da?

 

:lol:

Lenke til kommentar
Nei, det påpekes at han la igjen en blank lapp.

Og det påpekes at han la igjen vissitkort.

 

Ingen har vært full på stortinget. Du må sjekke kildene dine en gang til. Selv hardbarkede SV-politikere sa at det var løgn. De hadde forøvrig selv tatt seg et par drinker før de deltok, men uten å bli fulle noen av dem, inkludert de som var på talerstolen.

Så nå er plutselig sv politikere gode kilder :hmm:

 

Tja, hva med at Stoltenberg skrøt over at han visste om dette for 17 år siden, og nå, 17 år etter, skulle han virkelig ta tak i det? Hva med at han gjorde narr av Venstre for 17 år siden fordi de faktisk ønsket å ta tak i dette da?

9077458[/snapback]

Istedenfor å høre det du vil, så hør på hva han faktisk sa ;)

Endret av trra
Lenke til kommentar
Jeg skrev at fyren ble sparket ;)

Trodde du refererte til politimannen.

Tja, hva med at frp hang seg på CO2 bølgen først  etter at det ble populært og fikk mye oppmerksomhet i media, et bevis på at frp følger der strømmen går og ikke seiler en stø kurs.

Dette har behørig blitt tilbakevist og forklart tidligere i tråden.

 

Hva med når Jens Stoltenberg chartrer et fly til privat bruk og får staten til å betale regningen, slår han da ikke samtidig til med både svindel og unødvendig forurensing?

Lenke til kommentar
Nei, det påpekes at han la igjen en blank lapp.

Og det påpekes at han la igjen vissitkort.

Nei, det gjør ikke det:

 

"- Da jeg kom fram til Volvoen, tittet jeg på lappen som var festet under vindusviskeren. Da fikk jeg sjokk. Det var bare en parkeringsbillett. Stoltenberg hadde verken skrevet navn eller telefonnummer på papirbiten. Jeg trodde ikke det var mulig, sier Roar Berg Nielsen."

 

Ingen har vært full på stortinget. Du må sjekke kildene dine en gang til. Selv hardbarkede SV-politikere sa at det var løgn. De hadde forøvrig selv tatt seg et par drinker før de deltok, men uten å bli fulle noen av dem, inkludert de som var på talerstolen.

Så nå er plutselig sv politikere gode kilder :hmm:

Det var bare et eksempel, og et bra eksempel siden de som regel er erkerivaler. Politikere fra alle partier støttet Sandberg.

 

Tja, hva med at Stoltenberg skrøt over at han visste om dette for 17 år siden, og nå, 17 år etter, skulle han virkelig ta tak i det? Hva med at han gjorde narr av Venstre for 17 år siden fordi de faktisk ønsket å ta tak i dette da?

9077458[/snapback]

Istedenfor å høre det du vil, så hør på hva han faktisk sa ;)

9077637[/snapback]

Og hva var det?

Lenke til kommentar
Frps finanspolitiker Gjermund Hagesæter slår på stortrommen. Ifølge Aftenposten mener Hagesæter at hver nordmann bør få et kredittkort med 18.000 kroner på konto.

Jeg ser på slike forslag som folklore og det er ingen partier som mangler folklore.

:thumbs:

9020696[/snapback]

Frp's finanspolitiker, folklore?? :!:

 

Kall heller partiprogrammet Science Fiction

Aftenposten spurte han hvordan det var mulig å bruke mer av oljepengene uten å få mere inflasjon og dette var ett av flere aksempler han kom med. Det er altså hverken offisiell politikk eller noe Frp har stilt forslag om.

 

Tror man snart kan konkludere at ingen av debattantene her klarer å finner noen svakheter med Frps offisiell politikk.

9077135[/snapback]

Hagesæter tok ikke sitt folklore-utsagn ut av løse lufta, slik du tror. Det står på side 24 i partiprogrammet at "aksjer skal kunne overføres direkte til norske borgere uten vederlag". :whistle:

Lenke til kommentar
Likevel stemmer du altså på FRP... ?

 

Det er jo bare et av flere eksempler der man ikke tenker lengre enn til nesetippen: FRP går ut og sier at de vil låse bensinprisen på rundt 8 kr (husker ikke det eksakte tallet, var der et sted), hvor flott høres ikke det ut for den vanlige mannen i gata? HURRA billig bensin, jeg sparer masse penger, stemme, stemme, stemme på FRP.

Det konkrete forslaget var å utrede hvordan man skulle med fleksible avgifter kunne få begrenset bensinprisen til 8 kr. Om man innførte et slikt system på enklest mulig måte ville jo bare oljeselskapene straks øke prisene slik at de tok all fortjeneste og staten fikk null i avgifter, derfor ønsket de en utredning.

 

Er det virkelig ingen som klarer å finne noen argumenter mot Frp som er annet enn rene fordommer, feil fremstilling av politikk og folklore fra lokallag?

9076756[/snapback]

Selvfølgelig går det ikke gjennom fordi det er et helt idiotisk forslag, men du kan banne på at de dro mange velgere på det. Hvor mange tror du fikk med seg at det ble gjort en utredning som kom frem til at forslaget var helt bak mål.

 

Du snakker om at U-hjelp er bare tull slik som det er nå og at det ikke virker. Dra ned til de landene som mottar hjelp fra oss og spør dem om hjelpen de mottar er bortkastet.

Lenke til kommentar

1) Fremskrittspartiet vil gi store skattelettelser som undergraver velferden

 

2) Fremskrittspartiet vil utvide normalarbeidsdagen

 

3) Fremskrittspartiet ønsker dårligere stillingsvern og flere midlertidige ansettelser.

 

4) Fremskrittspartiet vil svekke fagbevegelsens rolle i forbindelse med lønns- og

arbeidsforhold og la større del av lønnsdannelsen skje på den enkelte arbeidsplass.

 

5) Fremskrittspartiet ønsker ikke å utjevne lønnsforskjeller mellom kvinner og menn. Og de vil oppheve likestillingsloven.

 

6) Fremskrittspartiets forslag til pensjonssystem vil gjøre alle til minstepensjonister

 

7) Fremskrittspartiet er mot å ha en ungdomsgaranti, som sikrer ungdom under 25 år rett til opplærling, utdanning eller arbeid.

 

8) Fremskrittspartiet vil stimulere til flere privatskoler.

 

9) Fremskrittspartiets politikk vil i praksis føre til dyrere offentlige tjenester som for eksempel dyrere SFO og dyrere kollektivtransport.

 

10) Fremskrittspartiet vil privatisere offentlige tilbud som Posten og NSB. I kommunene går de inn for salg av energiverk og konkurranseutsetting av sykehjem.

 

11) Fremskrittspartiet vil statliggjøre eldreomsorgen og gi alle eldre en sjekk slik at de kan "shoppe" selv. Sjekken vil dekke en minimumsstandard, resten må du ta fra egen lommebok.

 

12) Fremskrittspartiet vil øke stykkprisfinansieringen i sykehusene til 60 %.

 

13) Fremskrittspartiet er ikke på kommunenes side. Regjeringens opplegg for å bedre kommuneøkonomien har ikke fått Frps stemmer*. De vil ikke at lokale folkevalgte skal ha ansvaret for eldreomsorg men overlate denne til staten.

 

14) Fremskrittspartiet vil halvere den norske bistanden til verdens fattigste

 

15) Fremskrittspartiet vil fjerne den statlige støtten til kulturinstitusjoner

Lenke til kommentar
1) Fremskrittspartiet vil gi store skattelettelser som undergraver velferden

Skattelettelser kan føre til høyere skatteinntekter, siden lavere skatt gir bedre kår for næringslivet, som igjen gir flere arbeidsplasser.

 

3) Fremskrittspartiet ønsker dårligere stillingsvern og flere midlertidige ansettelser.

Mindre risiko å ansette betyr at flere kan bli ansatt.

 

5) Fremskrittspartiet ønsker ikke å utjevne lønnsforskjeller mellom kvinner og menn.

Lønnsforskjellene kommer såvidt jeg har fått med meg av at kvinner velger andre yrker og jobber mindre.

 

Og de vil oppheve likestillingsloven.

Som i realiteten er en diskrimineringslov.

 

6) Fremskrittspartiets forslag til pensjonssystem vil gjøre alle til minstepensjonister

Men "minstepensjonister" med Frps system kan ikke sammenlignes med minstepensjonister i dag.

 

9) Fremskrittspartiets politikk vil i praksis føre til dyrere offentlige tjenester som for eksempel dyrere SFO og dyrere kollektivtransport.

Men alle får bedre råd i utgangspunktet.

 

13) Fremskrittspartiet er ikke på kommunenes side.

Du mener at de vil sørge for at behandlingen man får ikke er bra eller dårlig ut ifra hvor i landet man bor?

 

14) Fremskrittspartiet vil halvere den norske bistanden til verdens fattigste

De burde fjernet den helt, da bistand bare fører til avhengighet og apati.

 

15) Fremskrittspartiet vil fjerne den statlige støtten til kulturinstitusjoner

9078542[/snapback]

Flott. Hvorfor skal jeg måtte betale for andres kultursmak?

Lenke til kommentar
1) Fremskrittspartiet vil gi store skattelettelser som undergraver velferden

- -

Skattelettelser kan føre til høyere skatteinntekter, siden lavere skatt gir bedre kår for næringslivet, som igjen gir flere arbeidsplasser.

 

3) Fremskrittspartiet ønsker dårligere stillingsvern og flere midlertidige ansettelser.

- - Mindre risiko å ansette betyr at flere kan bli ansatt.

 

De 100 rikeste i landet vil alene håve inn 20 milliarder kroner ekstra i lommeboka ved Frp's forslag om å fjerne formueskatten. Stein-Erik "rimi-Hagen" har skjønt dette, og gir derfor Frp 2 millioner kroner i partistøtte..

 

Disse pengene kan likså godt bli brukt til innkjøp av luksusbiler, luksus yacht'er og ferieeiendommer i utlandet, det gir ikke mange norske arbeidsplaser..

 

 

Det er ikke noe hinder med dagens lovverk å si opp ansatte ved driftsinnskrenkninger p.g.a. sviktende ordretilgang, sånn sett trenger vi ikke noen ny lov. Frp's forslag om midlertidig ansettelse på 1 år, gjør at endel vil spekulere i dette å sparke folk ut på gata når det nærmer seg "1 års-dagen"(og høyere lønn/rettigheter), vente etpar uker, og ansette en ny person igjen. Vi får et B-lag (med ungdom) som kan risikere å gå i årevis uten en ordentlig fast ansettelse noe sted.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...