Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg var på Sesjon Del 2 stussa legen litt over om jeg var plattfot (aldri blitt fortalt det før) men etter å ha glodd litt så sa han nei og jeg fikk full pott på helsetesten. Er det noen sjangs for at jeg kan bli sendt hjem fra innrykket på sessvollmoen hvis legen der synes jeg er plattfot? :/ Har aldri hatt problemer med bena mine så er ble bare litt stressa når jeg hørte om hvor mange som kan bli sendt hjem etter legesjekk osv.

 

Synes det var teit å lage en egen tråd om dette så bare smetter den inn her! Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Ein blir ikkje sendt heim med bakgrunn av at ein er platfota og ikkje har noko helseproblemer tilknytta det.

Om ein blir sendt heim, så kan det vere mange ulike årsakar til det, både psykiske og fysiske.

 

Takk for svar! Regner med det kommer til å gå bra :) når man får full score på helsetesten burde man jo ikke ryke ut pga helse på innrykket heller. Jeg er i 10x så god form nå som da jeg var på sesjon så. :)

Lenke til kommentar

Stor forskjell på legene i Forsvaret. Dumt, men sant. Jeg har selv nøtteallergi og fikk beskjed på sesjon at dette ikke var noe problem ift BS/KS bla. Da jeg kom på innrykket var det så vidt at jeg fikk bli med oppover til nord, og det eneste som redda meg var at jeg var såpass motivert. Dette til tross for at nøtteallergien min ikke plager meg. Da jeg var på FOS fikk jeg igjen beskjed om at det hadde absolutt ingenting å si. Da hadde jeg en litt lengre samtale om det med faren til en kompis som er lege i Forsvaret. Så det er stor forskjell på legene, og det burde absolutt vært en felles "guideline" på hvordan helsemessige "skavanker" burde behandles.

 

Som regel går det igjen i Forsvaret at "plager det ikke deg, plager det ikke oss", men det er viktig å vise at du er veldig motivert om du blir konfrontert med mulig hjemreise.

Lenke til kommentar

Stor forskjell på legene i Forsvaret. Dumt, men sant. Jeg har selv nøtteallergi og fikk beskjed på sesjon at dette ikke var noe problem ift BS/KS bla. Da jeg kom på innrykket var det så vidt at jeg fikk bli med oppover til nord, og det eneste som redda meg var at jeg var såpass motivert. Dette til tross for at nøtteallergien min ikke plager meg. Da jeg var på FOS fikk jeg igjen beskjed om at det hadde absolutt ingenting å si. Da hadde jeg en litt lengre samtale om det med faren til en kompis som er lege i Forsvaret. Så det er stor forskjell på legene, og det burde absolutt vært en felles "guideline" på hvordan helsemessige "skavanker" burde behandles.

 

Som regel går det igjen i Forsvaret at "plager det ikke deg, plager det ikke oss", men det er viktig å vise at du er veldig motivert om du blir konfrontert med mulig hjemreise.

Tro meg, hvis de prøver å sende meg hjem så skal de få se en som ikke gir seg så lett.

Lenke til kommentar

Det er bra. Bare husk på å ikke fyre deg opp og bli sint. Ta det helt rolig og fortell at det er dette du vil, og hvor motivert du er. Selv ble jeg veldig irritert, men forholdt meg rolig, og fikk veldig skryt av den ene legen for "psyken min" iom at jeg hadde holdt meg såpass rolig da "drømmen min ble knust". Som regel går det nok bra skal du se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bra. Bare husk på å ikke fyre deg opp og bli sint. Ta det helt rolig og fortell at det er dette du vil, og hvor motivert du er. Selv ble jeg veldig irritert, men forholdt meg rolig, og fikk veldig skryt av den ene legen for "psyken min" iom at jeg hadde holdt meg såpass rolig da "drømmen min ble knust". Som regel går det nok bra skal du se.

Haha, absolutt! Jeg har ikke tenkt å drite meg ut, jeg mente kun at jeg kommer til å insistere på at de ikke sender meg hjem. :) Ville aldri hevet stemmen mot de jeg vil skal gi meg en sjanse. Men du har et poeng, er ikke lett å svelge den kamelen og ta det helt med ro ;).

Lenke til kommentar

Jeg har blitt innkalt til førstegangstjeneste nå i januar, men merker at jeg har begynt å få mer og mer kalde føtter. Vil ikke dra.... Har ikke lyst i det heletatt. Hva i all verden gjør jeg?

Ring VPV (Vernepliktsverket) og si ifra så fort som mulig :). Det skal ikke mye til for å komme seg unna idag med mindre man er motivert! Hvis de fortsatt sier du må inn kan du på innrykket si at du har null motivasjon for å være der og at du helst vil hjem. Tror det skal gå bra!

Lenke til kommentar

Bit tenna sammen, møt opp på innrykk og gjennomfør året. Militæret er fint som et "pause-år" mellom vgs og høyere utdanning. Hvor er du kalt inn?

 

Edit: Ikke ment som "du er ei pingle, gjennomfør", men heller som at du vil nok få et bra år. Om du skjønner.

Endret av HOK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har blitt innkalt til førstegangstjeneste nå i januar, men merker at jeg har begynt å få mer og mer kalde føtter. Vil ikke dra.... Har ikke lyst i det heletatt. Hva i all verden gjør jeg?

 

Militæret er antagelig de beste mnd jeg har hatt i livet. Det er ikke ille i det hele tatt. MASSE nye venner og lærdom. Ingen har vondt av det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har blitt innkalt til førstegangstjeneste nå i januar, men merker at jeg har begynt å få mer og mer kalde føtter. Vil ikke dra.... Har ikke lyst i det heletatt. Hva i all verden gjør jeg?

 

Militæret er antagelig de beste mnd jeg har hatt i livet. Det er ikke ille i det hele tatt. MASSE nye venner og lærdom. Ingen har vondt av det :)

Kan tidvis bli slitsomt med så mye folk hele tiden, men trives absolutt veldig godt selv. Masse hyggelige folk og opplevelser jeg ikke ville vært foruten.

Lenke til kommentar

Kan tidvis bli slitsomt med så mye folk hele tiden, men trives absolutt veldig godt selv. Masse hyggelige folk og opplevelser jeg ikke ville vært foruten.

 

Ja, det er et av de få 'minusene'; man er med folk héle tiden. Nesten hvertfall. Men nå har jeg en deilig 2 uker på/av turnus da :D

Endret av The Catalyst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...