Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er i bodø nå, samme base som du vil komme på bare annen tjeneste. bare for å si det slik, luftvern har det ikke chill masse trening hver morgen. spesielt onsdagene da starter de dagen med en løpetur før frokosten etter inspeksjonen ;)

 

de har endel øvelser å da slår de opp telt rett utenfor kaserna. Vinterøvelsene er verst for da er det så enormt kaldt.

 

angående om hvor du skal gå rekrutten er det bare å ringe vernepliktsverket om, ser ut som de klusser litt!

Lenke til kommentar

Har et spm.

Jeg fikk innkalling til rekrutt for luftvernbataljonen i Bodø, men litt senere ble jeg innkalt til rekrutt på Madla. Vil jeg da bli sendt til Bodø etter rekrutten eller får jeg anledning til å søke ny tjeneste? :)

Du kan sannsyneligvis ikke søke Luftvern igjen siden de har egen rekruttskole. Var på madla selv. Der var det hundefører, våpensystemassistent f-16, crew chief assistent og brannvern som var mest attraktivt. Du kan sannsyneligvis søke på alt det jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med venstrehendte i militæret? Jeg er venstrehendt, og vant til å skyte med venstre hånd (pistol) og ved bruk av venstre skulder. Dette vet jeg kan være et problem med noen våpen. Må jeg bare begynne å skyte høyrehendt i militæret, eller har de venstrehendte våpen? Eller går det fint å bruke vanlige våpen speilvendt? Er spesielt hylsene jeg er bekymret for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med venstrehendte i militæret? Jeg er venstrehendt, og vant til å skyte med venstre hånd (pistol) og ved bruk av venstre skulder. Dette vet jeg kan være et problem med noen våpen. Må jeg bare begynne å skyte høyrehendt i militæret, eller har de venstrehendte våpen? Eller går det fint å bruke vanlige våpen speilvendt? Er spesielt hylsene jeg er bekymret for.

Jeg er venstrehendt, og det var ikke noe stort problem. Litt avhengig av hvilken stilling du skyter i, hender det man får en tomhylse på seg i ny og ne, ettersom åpningen da blir på "feil" side, men som regel fyker de avgårde uansett. Så ikke på det som noe problem.

En fordel med HK-en, er at sikreknappen er på begge sider, noe den ikke er på AG-en.

Knappen for å løse ut magasinet er derimot bare på en side, så når det gjaldt magasinbytte måtte jeg finne min egen måte å gjøre det på. Men det jeg kom fram til, vil jeg si var like raskt og effektivt som "vanlig" måte, så det ble ingen begrensning det heller.

Lenke til kommentar

Faen i hælvette! Fikk brev fra militæret idag. "planlagt inkalling i januar 2011"

Hva vil det si?

 

Tingen er at jeg er lærling nå, og vist jeg må i militære kan jeg ikke forsette etter lærling tida mi!! Sjefen min har til og med sakt til meg at han vil at jeg skal fortsette. Og jeg stortrivest med jobben min.

 

Jeg jobber i en veldig liten bedrift med 4 ansatte, og 3 blir for lite, og 5 blir for mye. Så derfor må han skaffe seg en ny vist jeg må i militæret, og da kan jeg ikke komme tilbake etter det. :(

 

Kan dette være en unnskyldning for å slippe unna? Har det ikke vært for jobben, har jeg ikke brydd meg så mye. Men faen, jobb er jo MYE viktigere enn å kaste bort et år på noe jeg ikke har behov for i heletatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...