Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg fikk innkalling til Brig N/ SBBN. Hva og hvor er det da? Hva som blir gjort der? Søkte litt på nettet, og etter det jeg lest så har det med telefoni og nettverk og slikt? :p

 

Jeg skal søke om utsettelse pga. jobben, men vist jeg må inn så har jeg lyst å vite hva dette dreier seg om. Da jeg var på sessjon så valgte jeg infantry(1.), artilery(2.) og noe annet på 3. valgte. :S

 

Som andre nevner, har det du setter opp som ønsker på sesjon, utrolig lite å si, nesten ingenting ville jeg sagt. Eneste det kan hjelpe på blir vel ubåt, for på ubåt trenger de folk som tror de mentalt kan takle en tilværelse i ubåt.

Mener du at sjansen øker for å få ubåt-tjeneste om du setter det opp som ønske på sesjon? Huh? For tjenester i sjøforsvaret blir jo i all hovedsak bestemt under rekruttskolen på madla, og med en del sjeldne unntak hvor du besitter spesiell sivil kompetanse (mer spesielt enn fagbrev, folk med fagbrev har de i massevis) har du ikke mulighet til å søke annet i forkant av rekrutten enn hvilken forsvarsgren du skal til.

 

Jaja, jeg dreit litt på leggen der, for jeg har lite erfaring med hva som foregår på Madla :) Jeg sa luftvern, og havnet på Ørlandet, det er egentlig min erfaring med VPV. Poenget mitt er at det du sier på sesjon ikke betyr noe som helst, egentlig. Det som betyr noe er hva du ringer inn og sier til VPV i etterkant av sesjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kanskje søke flygerskolen i forsvaret, men har hørt nylig at man bare kan glemme det hvis man har hatt hull i tennene. Jeg er ellers i god form, god hørsel, syn, fargesyn, ingen allergier eller andre plager. Men jeg har hatt hull (som nå er boret og fylt igjen), og noen mener at dette er nok til at du ikke kommer inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal kanskje søke flygerskolen i forsvaret, men har hørt nylig at man bare kan glemme det hvis man har hatt hull i tennene. Jeg er ellers i god form, god hørsel, syn, fargesyn, ingen allergier eller andre plager. Men jeg har hatt hull (som nå er boret og fylt igjen), og noen mener at dette er nok til at du ikke kommer inn.

 

Er ikke noe problem å hatt hull. Men hvis det er gjort en dårlig jobb når hullet ble fylt igjen, og det ligger luft inne i hullet, kan dette bli et problem mtp trykk osv.

 

Hvis det er et problem ser de det på røntgen, og verste som kan skje er at det må fylles på nytt. Hvertfall dette jeg har blitt fortalt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...